juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Leonie: thx! We waren naar Zeeland, echt heel leuk! Arme S de waterpokken en vrij heftig dus begrijp ik. Zielig!

@Nanni: thx! Dat bloedprikken is zo sneu bij die kleintjes. Jakkes! Hoop dat het voorspoedig gaat. Heb vaker gehoord van kinderen die inderdaad een 'gaatje' in hun afweersysteem hebben en van een AB kuur opknapte. Dus misschien nog niet eens zo slecht als dat eruit komt, daar kan je wel wat mee. Dit blijft ook de hele tijd gissen.

@Roozjuh: vakantietijd is ideale tijd indertijd om te reageren. Veel mensen reageren niet of zijn weg als de 'uitslag' komt. In 1999 zijn wij op deze manier aan ons eerste flatje gekomen. Grote paniek bij ouders en schoonouders. Gingen we opeens beslissen om te gaan samenwonen terwijl zij op vakantie waren, haha. Hoop dat het nog wat wordt. Was dit je ideale huis? Jij zit in de lappenmand begrijp ik. Vervelend, wat heb je? Beterschap!

@Eef: moeilijk zo'n verjaardag maar ook een mooi moment om weer extra bij hem stil te staan. Geheel in stijl met taart. Oneerlijk dat hij er niet fysiek bij kan zijn om van je mooie gezin te genieten.
    Ik ben weer een beginner met bijlezen en onthouden maar je moest toch vandaag met B? Denk het niet want anders hadden we het wel gehoord. Maar wanneer dan wel (schaam). Wel genoten van je ijsje en compumomentje?
    Ik doe nu bij M veel fruit op brood. Aarbeien, prakken, smeren en smullen. Ontbijt standaard appelstroop. Eens in de zoveel tijd een inimini beetje smeerworst of een plakje gegrilde kipfilet.

@hier: lekker dagje gehad. Was hier een stuk minder benauwd en had dus ook geen hoofdpijn. Geen regen gezien. Eind gefietst, kinderboerderij en bij opa en oma langs. Hoe slapen jullie peuters nu? M slaapt regelmatig nog maar een keer en dat gaat goed. Wel fijn want dat geeft wat meer ruimte om wat te doen.

2. eef80

eef80 Niet meer actief

@annemama, gelukkig was het vandaag idd wat beter hè? Zo te lezen heb je een lekkere dag gehad! E slaapt nog twee maal per dag en ze heeft het nog echt nodig. Een keer zou wel super lekker zijn ja!
    Broodbeleg is echt lastig. Vind ik al voor E die inmiddels alles weer eet.

Vandaag was B idd naar het zh maar was niets bijzonders. Het was de voorloper op de operatie. De kinderchirurg kijkt dan nog een keer en dan moet hij nog naar de anesthesie en dan pas aan de beurt. 21 augustus staat de operatie.
    Wat heel schattig was is dat B vandaag iets dwars zat. Ik had gisteren gezegd dat ik het zo zielig voor hem vind dat hij geopereerd moet worden en vandaag heeft hij het er de hele dag over gehad. 'Mama vind het zielig voor mij maar dat wil ik niet!' Ik heb hem met handjeklap moeten beloven dat ik het echt NIET zielig vind voor hem *lieg,lieg* en toen was het oké ;)

Hopelijk vannacht een betere nacht nu het iets koeler is. Het hele huis staat hier steeds op z'n kop!

@leonie, gelukkig dat de waterpokken op hun retour zijn! Zeker met dat warme weer. Want wanneer ga jij nou ook al weer op vakantie? Snel toch? Klanten werven ga ik doen via krantjes en via flyers en nieuwsbrieven van anderen. Kijken hoe ver ik daarmee kom!

3. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Even egobericht: ik voel me onwijs misselijk en het wordt met de dag erger... Heeft iemand hier tips voor me? Bij m'n vorige zwangerschap had ik helemaal nergens last van ..

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja heb het met de eerste ook zo erg gehad.
    Maag vol houden dus elke 2/3 uur wat kleins eten
    Pas op met ijzerrijk voedsel (vitaminepil) in combi met melk
    Voor t slapen nog wat vla eten
    Voor t opstaan n liga of iets pakken
    Dingen met gember (thee, plakjes gebember)

Anders de huisarts vragen
    Ik heb emfase gehad dat hielp bij mij ook niks
    Daarna een middel tegen reisziekte (ciclyzine) dat ging goed.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama: niet het ideale huis helaas, zag over t hoofd dat het een vlizo-trap naar zolder heeft en ik wil vaste trap. Dus we moeten volgende week maar weer afwachten welke huizen er dan vrijkomen. Ik heb overigens bronchitis op t moment, samen met koorts. Zweet me dus dood terwijl ik stil zit en 3sec later te rillen van de kou. Wat fijn dat je kleine goed slaapt. Hier ook. Slaapt sinds die hitte opeens door :D. Normaal werd ze om 23u wakker voor fles.

Eef: haha stoere knul. Ja mama, je moet je niet zo aanstellen, ben een grote jongen haha

Anne: wat lin zegt :p crackers naast je bed zodat je smorgens meteen ff hapje kan eten. Of snachts als je wakker word. Hielp hier goed

Weinig te melden :)

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Goedemorgen allemaal:

Roozjuh: balen dat het niet gelukt is met het huis.

Annemamma: welkom terug

Hier lekker druk met werk, kind en zo.
    Fieke doet het prima, alleen die peuterdriftbuien om niks :s

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha Lionne dat ken ik. Hier stond C.harlie net voor me, kijkt me aan en begint opeens hard te gillen, stampen, neerstorten op de grond, daar nog ff flink draaien gillen en jammeren. Staat op en loopt weer vrolijk weg... ;)

8. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Eef, sorry alsnog vergeten om te toch te feliciteren met de verjaardag van je papa. Zal vreselijk zijn om hem te moeten missen maar helemaal op zo'n "speciale" verjaardag.
    Wel mooie manier van vieren heb je gedaan.

Hihi die B. mama moet zweren dat ze het niet meer zegt (en niet meer vindt ;) )

Roozjuh, op dat nieuwbouwhuis ga je ook niet meer reageren dan? Jammer dat het huis in de wijk het toch niet is.
    Beterschap!

Nanni, ah oke ab-kuur legt het dan even stil zeg maar en hopelijk pakt lichaam het dan zelf weer op. Ik duim!

Annemama, o jullie hebben ook echt lekker weer dan gehad hier in Nl. Lekker hoor!
    Wanneer moet je nou weer beginnen?

Lionne, lekker druk dus of is het te druk?

Vandaag weer eens even de deur uit. Herstel gaat goed (merk nu echt verschil tov zwangerschap dat ik fit operatie in ben gegaan), dus ga even gezellig mee lopen in de winkel haha.

O Eef, wij gaan trouwens niet meer op vakantie. Zouden eigenlijk 2 weken geleden gaan maar door de waterpokken van de oudste die vakantie helaas af moeten zeggen

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leonie: nee nieuwbouwhuis doen we toch maar niet. toen ik gister zag dat wij niet op 1 stonden vond ik t eigenlijk niet zo erg en kwam de gedachte 'mooi, dan kunnen we hier lekker in de buurt blijven wonen' en dat zei mij genoeg :) blijven dus idd lekker hier!

10. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    eef: ahhhh arme B soms pikken ze ook echt alles op he wat je zegt..

roozjuh: het heeft waarschijnlijk zo moeten zijn, dat jullie op 4 stonden dus bij het huis ;) je weet nu wel wat je wil..

leonie: waa in zeeland zijn jullie geweest? fijn dat het herstel goed gaat! shop ze!

annemama: slapen is hier een beetje wisselend.. Hij heeft door het ziek zijn en warme weer "slecht" geslapen, dus hij is het nu aan het inhalen.. Meestal nog 2x 1,5-2 uur en dan een nacht van 12-13 uur..

Pfff ff zitten hoor.. Bijna alles is gepakt ;) morgen eerst kinderarts en dan op naar brabant! lekker een weekje weg.. Maar jeetje wat nemen we veel mee hahahaha.. Het weer word redelijk, nog wel warm maar dat geeft niet..

11. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Thanks voor de tips roozjuh en lin! Om de zoveel uur iets eten helpt wel en crackers ook! Heb zojuist wel slagroomtaatt gegeten want daar had ik opeens zin in;), hoop niet dat ik gestraft wordt en de hele lading er weet uit gaat komen.

@leonie: wat jammer dat je vakantie niet door kon gaan! Vervelende waterpokken ook!!

@lionne: driftbuien, herkenbaar!! Haha

@roozjuh: goed dat je nu weet wat je wil!

@nanni: lekker op vakantie? Heerlijk! Geniet ervan!

@hier: nog steeds met vlagen misselijk, bah bah.. Ken t helemaal niet met Iza dus t valt me behoorlijk tegen! Verder heeft Iza vandaag haar laatste prikken gehad, voorlopig! Ze moest best gard huilen maar de consultatiearts deed t ook te snel met zo'n dikke vloeistof die dat kleine armpje in moet. Qua lengte en gewicht zit ze prima in d'r curve: 11 kilo en 79 cm.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    prikken oja sjit, ff kijken wanneer dat hier is. dacht laatste week van de vakantie....

13. sepherine

sepherine Niet meer actief

Hoi hoi
    Effe ego . Zwaaaar ziek Ab kuur nu beginnende longontsteking. Van alle medicatie .
    Verlies sinds gisteren veel slijm en al paar keer sliertje bloed in weet niet wat ik er mee aan moet

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Mag ab tijdens zwangerschap dan?

15. sepherine

Sommige soorten wel ja

16. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Ik zou als ik jou was de verloskundige bellen en het verder zo rustig mogelijk aan doen.. Sterkte ermee! Wat ontzettend vervelend dat je je zo beroerd voelt.

17. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Sep; verloskundige/gyn bellen ivm bloedverlies!!

18. sepherine

het is niet echt bloedverlies ,
    eerder dikke slijmproppen met een sliertje bloed in vermengd ??

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gewoon bellen als je je zorgen maakt joh. beter 100x teveel bellen dan 1x te laat. daar zijn ze voor meid

20. sepherine

daar heb je natuurlijk wel gelijk in .....

Deel Deze Pagina