Vit.D tekort kan heel depri maken! Dus lekker aanvullen idd! Ik had ook een enorm vit.D tekort en neem nu van solgar vit.D3 (in een flesje) dat schijnt de beste te zijn. Wordt het snelste opgenomen. Maar kost wel 28,- Dus kijk maar wat je met mijn (ongevraagde) tip doet! Succes donderdag! Super!
Sterkte peek, en beterschap sappie! @anne Sinds ik met oordoppen in slaap en de baby op haar eigen kamer slaapt of zij of ik door. Misschien een idee?! Was overigens tip van kinderarts! @roozjuh Hier precies het zelfde verhaal! Iedere 2,5 a 3 uur een flesje van MAX 120 cc.... word er zo moe van!!!! Blijf flesjes wassen, maken en geven! Een dagtaak! @hier Kids en papa zijn naar de dierentuin (september helft van het geld entree. En ja,, je blijft hollander of anders gezegd platzak ) Ik was zo ontzettend graag mee gegaan maar ik zou nog niet eens naar de ingang kunnen lopen want dat is al een eind . Maar goed, een lekker dagje alleen is ook wel aardig! Ik ben weer een beetje opgeknaptal doet de maag nog vreemd. Mijn man was vannacht ineens beroerd maar nu dus naar de dierentuin dus het zal toch meevallen. En de twee kleintjes knappen iets op al is B. nog steeds iets uit zijn doen en eet E nog steeds minimaal. Maar ze vind hobbeldebobbelen in het wagentje heerlijk dus ze is mooi mee giraffen kijken. Vanavond op het menu: Gebakken aardappeltjes, een scharrel worstje en bloemkool. Lekker, heb er nu al zin in! Voor wie ook breidt; in de zeeman hebben ze hele leuke nieuwe wol voor een habbekrats! (sinds ik op 50 meter afstand van een zeeman woon ben ik vaste klant )
O ja,, en Einneh, wat fijn dat hij zo goed uit een flesje drinkt!! Dat geeft jou ook wat meer vrijheid!
eef wat rot dat je niet mee kon naar de dierentuin bah weet hoe je je voelt. nergens heen kunnen, je voelen als een gehandicapte. tijd dat S&J opschiet he. ik voelde me altijd een 80 jarige die eigenlijk rollator nodig heeft. maar een dagje even rust om je heen is ook wel eens lekker o het krijs-alarm gaat weer af
@peek: jeetje het zit je idd niet mee!! Succes vanavond nog! @eef: jammer dat je niet mee kan maar is misschien maar beter nu.. Stel je voor je zou wel mee gaan en je krijgt daardoor nog meer last nadien.. Hopelijk kunnen ze je sneller helpen! @ego: nou L heeft z'n vader gebeld ivm oppassen.. Krijg ik een telefoontje van s-vader; ja ik denk dat het een misverstand is ofzo.. Wij gaan ervan uit dat je D gewoon komt brengen.. Ik stond gewoon perplex!! Ga eerst vanavond nog maar s een hartig woordje met hubs praten want volgens mij is t zo van; ja da heb sappie gezegd, moet je haar anders maar bellen.. Grrrrrrrrr ben zoooo kwaad nu :x Sorry voor de enorme ego
@sappie en roozjuh bedankt voor de lieve reactie @roozjuh Je bent een van de weinigen die het ook echt snapt hoe beperkt je bent met B.I. Anderen kunnen zich er toch geen voorstelling van maken hoe heftig het is. Slapen is een probleem, naar de wc gaan, douchen ofuberhaupt iets te drinken pakken is een probleem. Sokken aantrekken een probleem,,tja, het is echt ellendig!! Maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het over gaat. Is het bij jou helemaal weg? Nee hè? Ik hoor je er nog wel over of is dat weer wat anders? @sappie Wat ontzettend irritant! Mag ik je advies geven? (advies die ik namelijk zelf had moeten opvolgen) Als je al heibel hebt VOORDAT het oppassen uberhaupt begonnen is, stop er mee!! Hier begint het en zodra je in het riedeltje zit van werken en afhankelijk zijn van hun inzet wordt het alleen maar vervelender! Zij vinden dat je dankbaar moet zijn en dat ze vanalles te vertellen hebben en jij ergert je rot maar hebt geen andere oppas mogelijkheden. Denk er nog even goed over! Het is ook een voordeel als ze niet op regelmatige basis oppassen dankan je ze wel vragen voor incidentele dingen. Als ze al vast oppassen hebben ze vaak geen zin meer in extra dagen en al zeker biet als dat is om lekker eens samen weg te gaan ofzo. Succes/sterkte met alles! @hier Bloemkool, worstje en aardappels zijn op. Iedereen weer uit de dierentuin en ik ga zo aan een koffie verkeerd (veel woorden om te zeggen dat er geen nieuws of bijzonders is!) Fijne avond allemaal! Is er nog iets leuks op tv?
Dankje Eef!! Heb hubs gevraagd maar die had z'n ouders niet eens gesproken. Uitgelegd dat ik het met hem erover zou hebben en dat we het dan nog zouden laten weten. Nou ze horen het zeker nog wel zei die.. Ben wel "blij" dat ik niet in m'n eentje ben zeg maar.. Ik kan natuurlijk zeggen dat t dan niet meer hoeft (het oppassen) maarja volgende week moet ik weer werken en dan heb ik dinsdag dus geen oppas.. Heb nu al spijt dat ik t aanbod van m'n moeder toen niet heb aangenomen om meerdere dagen op te passen.. Zou het raar zijn om dat alsnog te vragen?? Ze werkt wel heel de week (behalve haar oppasdag dan) en dan zou ik haar vragen om nog minder te gaan werken... Kan dat?? @bi: je hebt gelijk hoor! Wij weten (gelukkig .. Tsja sorry) niet hoe het is.. Ik ga duimen voor je dat je snel geholpen wordt @anne: leuke foto's op fb!!! Wat n boefje!!
Iza slaapt al sinds ze 2,5 maand oud is op haar eigen kamertje.. Ze slaapt in de slaapkamer naast ons, maar huilt eigenlijk nooit, ook niet als ze honger heeft. Ze zeurt een beetje, maar dat hoor ik dan bijna niet. Misschien overdreven maar slaap dus met allebei de slaapkamerdeuren open en babyfoon naast m'n bed. Dus ik hoor gelijk wanneer ze wakker is, anders bang dat ik er doorheen slaap. Ik weet eigenlijk niet of ik er al aan toe ben haar te laten zeuren... Iza krijgt s ochtends en s avonds rijstebloem in de fles. Wil nu de fles met rijstebloem van de ochtend in de middag gaan geven.. Misschien dat dat helpt? @BI: tijdens mijn zwangerschap had ik hier ook lichtjes last van, was al heel vervelend. Ik kan me niet voorstellen hoe t is als Ik het nog steeds zou hebben en in ergere mate.. Eef en roozjuh, succes er sterkte ermee.. Hopelijk gaat t over?! @ lekkers: ik heb twix, mars en kitkat in huis! Hmmmm wat zal ik nemen?
eef: Mn bekken is nog niet over maar de spierpijn is doorgetrokken naar mn bovenrug(tussen schouden bladen in en bh rand zeg maar) Door die pijn voel ik mn bekken nooit pijn doen. tja elk nadeel heeft zn voordeel. Maar heb liever de bekken pijn dan mn bovenrug. Als die spieren helemaal verrot zijn dan trekt het naar mn borstkas en krijg ik moeite met ademen. alsof er een kerel van 200kilo op je zit en dan proberen te ademen... goodluck. begin dan te hyperventileren en heb steken in mn borstkas. geen pretje dus. Na S&J was ik overal 100% vanaf. maar na zwangerschap ben ik weer terug bij af. Gelukkig weet ik nu hoe ik ermee om moet gaan en wat ik eraan kan doen. Heb hier alleen niet alle middelen die ik bij S&J had dus het gaat wat langer duren. Simpele dingen waren niet te doen, sokken, schoenen, broek, douche o lord wat was dat een hell, douchen. dat deed ik op een gegeven moment op een kapperskrukje. Gebruik je trouwens pijnstillers?? sappie: wat fijn dat hubby aan jouw kant staat. logisch maar wel fijn dat hij jouw mening deelt. Ik zou je moeder gewoon alsnog vragen hoor! Mits zij het natuurlijk zelf nog wil. Je kan beetje vissen om te kijken hoe ze er over denkt. en dan gewoon vragen. nee heb je, ja kan je krijgen toch? Dankje Anne26 tis geen pretje en het beheerst je hele leven. En wat jammer dat je late night snack niet goed gevallen is
@Eef: Ik kan je ook een hand geven.. Al is het absoluut niet zo erg als bij jou, maar wou dat er gewoon eens een dag zonder pijn was.. Mn hoofd zit ongelovelijk vol..
Hier girls! @ Eef: fijn dat je hier lotgenoten hebt gevonden. Gelukkig weet ik niets van BI en hoop dat dat zo blijft maar doe mijn best je te steunen! @Kylie: fijn dat het zo lekker loopt met J. Hoop dat je vitaminetekort snel oplost en je je dan beter voelt. Gefeliciteerd met je bijna baan! @ Sappie: een hele goede vriendin van mij zei hetzelfde als Eef. Als je geen super goede en open relatie hebt met je (schoon)moeder begin dan niet aan oppassen als het niet hoeft. Zij heeft continu het gevoel dat ze gechanteerd wordt om over opvoeding nog maar niet te hebben. Maar het is wel lastig terugdraaien inderdaad. @Enneih: je hebt van die dagen hė, fijn die peuters met bananen in hun oren. @tv: all you need is leuk behang als je aan het computeren bent. @ hier: voel mij nog steeds alsof ik door een vrachtwagen ben overreden. Mijn hele kaak is beurs, trekt door naar mijn oor en de rest van mijn hoofd. Daarnaast lekker de verkoudheid van de meiden overgenomen. Had vandaag wel weer lekker miniweekend. Even voor kleren voor F op pad geweest maar erg weinig zeg! Zelf bij Zara niet veel bijzonders. Ga kleertjes.com maar onveilig maken. Morgen mag ik weer an die arbeit. Hele middag bij de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken...
Hi meiden Toch maar gekozen voor failure to launche als behang voor achter de computer maar bedankt voor de tip annemama! @kylie Heb je nou morgen of volgende week donderdag je gesprek? En heb jij ook nog steeds zo'n pijn joh?! Wat ontzettend naar!! Jij hebt de wind ook niet erg mee.. Om het niet wind tegen te noemen! Gelukkig doet J. het zo goed! Hoop datje je snel beter gaat voelen! @sappie Het is fijn dat je man het zo goed begrijpt! Maar ik zou zeker óf je moeder toch vragen óf nadenken over een KDV. Het kan je relatie echt op scherp zetten om afhankelijk te zijn van hun hulp. Ik wil bijna tegen je gillen 'NIET doen!!' alleen maar omdat ik er zelf zoveel ellende van heb gehad. Het was het niet waard! Ik hoop voor je dat je een beslissing neemt waar je je goed bij voelt! Ik kan mij ook voorstellen dat het nu al ruzie zou brengen als je afhaakt maar dan kan je misschien benadrukken dat je hun hulp heel hard nodig hebt voor incidentele dingen. (zoals een keer een griepje van je moeder ofzo) Succes! @anne Ik ben een beetje een ontaarde moeder..maar mijn kleine meid lag met 5 weken al op haar eigen kamer, een halve verdieping hoger, beide met de deuren dicht, zonder babyphone. Ik zou ieder ander voorheen ook voor gek hebben verklaard maar ik word van elke 'I' en 'A' wakker en werd er echt gek van! Nu word ik alleen nog maar wakker van echt huilen. O ja..,,,,vergeet ook nog te zeggen dat ik ook nog mijn oordoppen in heb. O dear,, als ik het zo zeg ga ik me nog bijna schuldig voelen... Maar mijn meid viel de eerste 11 weken in catagorie huilbaby. Nou, dan moet je slapen want anders doe je haar wat na nachten geen slaap en 10 uur per dag huilen! Als ik jou was zou ik lekker de deuren dicht doen en de babyphone op een stand dat je het alleen hoort als ze een iets harder geluid maakt. Kan jij ook even bijkomen! O,,en sterkte met je twix,mars,kitkat misselijkheid @Roozjuh Dat is afschuwelijk wat je vertelt! Ik ken het alleen onafhankelijk van elkaar. Pijn tussen de schouders en dan niets meer normaal kunnen bewegen, inl nek. En hyperventileren ken ik helaas ook.. Ik dacht dat ik dood ging! En dan de angstom het weerte krijgen, en dan door de angst het juist weer krijgen,, pfff,, heel naar! Ik hoop dat je er snel vanaf bent! Hebben ze bij jou ook gekeken of je toevallig een scoliose hebt? Heel vaak hoor je dat dat de oorzaak is bij zoveel rug/ bekken problemen. Ik schijn een lichte te hebben. @roozjuh en kylie Leuk zondag!! @annemama Wat lief van je, dank je wel! En wat vervelend dat je zo'n last van je kaak hebt!! Dat is zo'n zware dreunende pijn! Heb je er iets voor? En wist je datje ook pijn in je holtes kan krijgen door problemen met de kaak? Daar had je ook last van toch? Ik hoop voor je dat het snel over gaat!! En kleertjes.com, leuk! 'kom' ik ook graag! Maar wel met uitverkoop! Niets kunnen vinden bij de zara joh?! Jammer! Ze hebben heel vaak weinig hangen in de winkel maar meer op internet. Ik ging los bij de ZARA, wat mij 250,- koste Ik kom ook graag op Mieniemie kinderkleding en accessoires (leuke merken maar die zoekt niet zo fijn) Kixx Online kinderkleding & babykleding Kinderkleding Online bestellen bij Laura Babykleding & Kinderkleding Muppiesworld :: Kinderkleding :: Webwinkel kinderkleding HOME Maar eigenlijk koop ik daar meer in de uitverkoop. Ik heb namelijk een duurdere smaak dan mijn budget! Misschien vind je ook daar wat! Ik moet trwns even kijken of ik de namen wel goed schrijf! (ik heb al gewijzigd wat niet klopte!) Wat een lang bericht weer!
@Eef: thx! Ja het werkt helemaal door. Nou neem zo een para + ibu (gouden cocktail) en hoop dat ik goed slaap. Kan in ieder geval geen kiespijn meer krijgen. Dank voor de tips ook! Ze hadden echt bijna niets bij de Zara en dat verbaasde mij ook want kan daar anders echt helemaal los. Tshirts met doodshoofden zijn niet mijn ding ook al is het mode. Sowieso veel witte tshirts. Wel met opdruk maar de basis licht en dag is zoooooo besmettelijk vooral voor een peuter van 2. @Anne:je moet er inderdaad zelf aan toe zijn maar als het moment daar is laat je de babyfoon beneden en ga je slapen met de deur open. Dan een deur dicht en daarna misschien zelfs allebei dicht. F sliep al met een paar weken op haar eigen kamer en M nog sneller. Als ze echt huilen wordt ik wel wakker maar de geluidjes hoor ik niet. F haalde ik er trouwens ook eerder uit dan M. M piept soms ook even maar slaapt vaak daarna weer verder. Ze worden telkens om de ongeveer 50 minuten wakker en zo leren ze schijnbaar zelf in slaap vallen. Door haar te laten liggen hebben we allebei een goed nachtrust
Gatver!! Nee,,daar word ik ook echt niet blij van! Wat een vreemde collectie! Drie jaar terug, toen B geboren werd, had de H&M ook zo'n collectie maar dan voor new born baby's. Wie bedenkt dat nou voor die kleintjes?!!! Maar ja, smaken verschillen! Ik schijn ook een vreemde smaak te hebben,,want ik kan altijd maar moeilijk slagen. Succes met zoeken! En ik hoop dat je goed slaapt op je cocktail!
Dankje Annemama en Eef ! Ik zou heel graag willen dat mijn moeder nog een dag oppast dus ik ga idd even vissen. Kdv is ook optie (gaat hij op maandag ook heen) maar is zo &@#%^% duur!! 300 euries per maand, is dus voor 4 dagen (krijg wel de helft terug gelukkig). Misschien moet ik tegen ze zeggen dat ik m dan wel breng maar dat ik ondertussen op zoek ga naar een andere oppas dichterbij?!? Incidenteel oppassen hoef ik denk ik ook niet meer mee aan te komen dan.. Haha zo slim zijn ze dan weer wel @ontaarde moeder: wat ben ik dan?????? D slaapt vanaf dag 3 in eigen bedje .. 2 dagen tussen ons in geslapen op een aankleedkussen maar ik heb dus NIET geslapen... Daarna gewoon in eigen bedje met babyfoon. Geluid vd babyfoon was ook zo uit want hubs kon er niet van slapen (heel gek want.. Normaal hoort ie nooit wat ) dus nu staat de camera op het nachtkastje als een soort levend fotolijstje , heb wel de deur open staan.. Overdag neem ik m mee naar beneden met geluid aan anders hoor ik m alleen als hij aan t krijsen is maar ik ga niet voor elke zeur naar hem toe hoor. Soms zeurt ie maar een paar minuutjes ofzo en dan ist alweer over.. @hier: ik ga lekker slapen. Om 22.00 toch maar D wakker gemaakt voor de fles, hij had er nl. nog maar 3 op!! Morgen naar de kapper, is echt nodig!! Hubs gaat morgenochtend vroeg weg naar Duitsland (oktoberfest) t/m zaterdag Truste!!
Hi, ben ik weer! Ik verraad mezelf hier ook altijd dat ik geen bal te doen heb @sappie Goede plannen! En gezien er verwacht wordt dat je de kleine komt brengen is dat toch ook zeker begrijpelijk toch?! Ook voor hun. Wat een gedoe voor je! @ik Zit ik een beetje chique te doen met mijn babyphone. Is het gewoon babyfoon. Tja. Ik ga nu even wat doen Slapen Weltrusten!
@sappie: ik zou als ik jou was of een heel goed gesprek voeren met s ouders en duidelijk je/jullie grenzen aangeven of ze idd niet laten oppassen. @babyfoon: nog overdrevener (is dat n woord?!) heb een beeld babyfoon . Maar jullie hebben wel gelijk waarsch. Ik moet dit toch gaan afbouwen voor mezelf. En btw ik denk niet dat jullieslechte moeders oid zijn. Ik doe dit denk ik zo omdat ik me denk ik nog steeds schuldig voel tegenover Iza dat ik er haar eerste maand niet echt kon zijn voor haar omdat ze in t ziekenhuis lag.. Elke avond haar daar moeten achterlaten was echt hartverscheurend. Krijg er nog tranen van ... Denk dat ik daarom bij elk "dingetje" er wil zijn voor haar. + dat ze pas heel erg laat gaat huilen, dat vind ik zielig. Ik spring er heus niet altijd bovenop hoor, Laat haar ook vaak, maar wil dit geloof ik wel bewust doen. Niet dat ik haar niet heb gehoord... Ze is trouwens wel een stille slaper... @ kleertjes sites: thanks!!! ga morgen kijken! @ twix mars kitkat: nu al spijt dat ik t heb gekocht. Heb gelijk t gevoel 28 kilo te zijn aangekomen.. Welterusten allemaal! X