juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb idd mijn bericht weggehaald. stonden veel persoonlijke dingen in die ik niet op internet wil hebben. moest het dus weer weghalen maar wilde even mijn verhaal doen aan eef80.
    In het kort: ik heb in mn vorige zwangerschap veel gezeik gehad met instanties vanwege mn rug. uwv arts geloofde mijn pijn niet dus moest maar weer aant werk. bijstand aangevraagd maar door misverstanden aan hun kant was dat ook stop gezet. sta je daar als zwangere zonder inkomen met eigen huisje. uiteindelijk allemaal goedgekomen :) maar heb hard moeten vechten voor mijn gelijk. na 11jaar heb ik die eindelijk maar kan er nu niks mee behalve beter worden en door gaan. Eef80 gaat naar een revalidatie centrum waar ik vorig jaar ben geweest en die hebben wonderen verricht bij mij. hoop zo dat het bij eef ook gaat helpen!

peek: hoe was de test???

Anne: fijn dat hij negatief is!

Joekie: ook al draaien jeeeej. Hier ook bijna, ze raakt helemaal gefrustreerd als het haar niet lukt haha

testen: nou dames heb er hier ook maar 1 gedaan want ben nog steeds niet ongi en geef geen bv. Vind t nou wel érg lang duren maargoed, gelukkig niet zwanger woehoe. Kan ook helemaal niet want ben gesteriliseerd maar hubby begon m beetje te flippen hier dus toch maar op zijn verzoek een testje gedaan. Nu alleen hopen dat ik niet op de vakantie ongi wordt grr! let maar op, gaat dus wel gebeuren met mijn geluk

eef: ja heb de foto's ontvangen! Kga ze straks op de site zetten voor je :D

Juni Site: Nog meer wat ik op de site moet zetten dames?

2. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Anne ja heb ik ook weleens gehoord van Aloe Vera nu je het zegt, goede tip!

@ Joekie weer een stapje! Leuk hoor! Hier draait ie bijna van rug naar buik lijkt wel..

@ Peek oei spannend..dat zou inderdaad wel erg snel zijn, maar je hoort het wel vaker. Blijkbaar ben je extra vruchtbaar dan ofzo.. goed dat je eerst test doet voordat je pil weer slikt. En inderdaad dan eerste 7 dagen met rubbertje!! Succes!!

@ Difrax 1-2-3 ik snap er niks van!!wij hebben ook met de verstelbare ring, maar je moet dan niet draaien met speen, maar met fles ofzo..maar ik snap dat niet..
    Wij moeten wel kijken naar fles, want hij heeft al dikke voeding Friso Comfort en gaat met 10 min erin waardoor hij niet verzadigd is..
    Drink 5 a 6 keer 180+6 Wellicht weer terug naar Dr Brown

Hier eindelijk nachtjes door kunnen slapen..hij slaapt erg goed in de kinderwagenbak beter dan in zijn ledikant waar hij ook in naar boven klimt.. :D Maar hij heeft paar keer 20.00 uur fles en dan pas volgende dag weer om 8 uur.. Is dat erg? Weten jullie dat?

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Juffie: nee hoor is niet erg, doet mijn kleine meid ook.
    1-2-3 spenen, ja moeje idd de fles zelf draaien :p De 1 moet boven en gaat het er dan nog niet goed doorheen kan je tijdens t drinken langzaam naar de 2 draaien en kijken hoe dat gaat. je kleine moet er zelf ook ff aan wennen dus kans dat het eerste paar keer ff raar en te snel gaat.

Ego: gister nog ff langs gynaecologie geweest om te checken wat ik aan bloed nog was verloren na de bevalling. Op de OK was het 200cc, dus dat was prima. savonds had ik nog bloedingen en ben toen nog ruim 600cc verloren.

weenie of ik t al vertelt had gister, C.harlie heeft haar heup echo gehad en alles was goed!

4. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Roozuh bedankt! Ok nou dan laat ik het zo denk ik..eerst maakten we hem wakker rond elf uur, maar dan kwam ie ook gewoon weer in de nacht en nu al aantal keer niet! Denk dat ie gewoon snel in zijn diepe slaap zit ofzo. Best fijn zo!
    Ja ik kan je wel volgen met die 1-2-3 speen, maar die ring moet je kwartslag draaien en dan weer terug..dat snap ik nie...ligt dan aan mij haha.. hoe doe je dat als je de fles geeft??
    Fijn dat de echo goed was!
    En 800 cc verloren is ook aardig wat inderdaad, maar volgens mij is onder 1 liter acceptabel.. maar voelen kun je het wel.
    En fijn dat je nie zwanger bent..dat zou wat zijn he!!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    juffie geen idee :p wij hebben avent. das gewwon simpel de fles draaien

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    weet niet of jullie t nog weten, mijn broer is tijd terug van zn scooter gedonderd door een tazer-gun. de daders zijn gepakt. 1 gaf zichzelf aan en verlulde de ander. Staat nu in de krant op internet dat ze verklaard hadden dat ze drugs van mn broer wilde jatten. bullshit want die had niks bij zich. ze proberen met alles onder hun straf uit te komen. 18sept is er eindelijk uitspraak
    Celstraffen geëist voor brute straatroof - Flevoland - Regio - Stentor

7. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Wij hebben dr Brown fles met difrax spenen, past ook.. Dan ook idd gewoon de fles draaien :)

8. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Roozjuh wat goed dat ze gepakt zijn!! En wat een 'piep'smoes!!

@ Sappie dankje!! Dat heb ik nog niet geprobeerd, gaan we dat maar eens doen!

Geven jullie verdikte voeding of niet? Pap al? Wij geven friso comfort wat ook dikker is..laatst op aanraden van CB Nutrilon voor hongerige baby's, maar dat was niet dik dus dat ging er keisnel in en heeft ie hele nacht lopen huilen.. en nu laatste paar nachten wel doorgeslapen op friso comfort dus houden we maar zo..maar wel in de kinderwagenbak..en daar past ie natuurlijk ook niet lang in en is ook zo hard..wellicht gaat slaapzakje helpen in de ledikant.

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Goedemorgen,

Sorry meiden, heb wel alles gelezen, maar beetje veel om op alles te reageren hihi..

Roozjuh; fijn dat de echo goed was!

Juffie; ik vond het altijd een drama die standen speen van de difrax.. officieel moet je dan de dop iets los draaien, dan de speendraaien en dan weer vastdraaien.. Maar ik draaide altijd gewoon de fles..

Vanavond gaan wij hier ook rijstebloem geven, Hij komt nu rond 6 uur voor zijn fles, maar wil om 8 uur ook weer eten, dat is zijn strakke ritme hihi.. Altijd start hij rond 8 uur de ochtend, en eindigd de dag met om 18.45 uur douchen en dan fles, en daar komt hij dan ook echt zelf voor! Ertussen wisselt erg..
    Van het CB mocht hij 4 flessen als hij zou willen, dus we gaan het gewoon proberen..

Manlief en djayson zijn djayson zijn fiets uit elkaar aan het halen.. Hij heeft nu een fiets met dieren (gekregen) maar hij wil perse een cars fiets.. Dus rode en zwarte verf gehaald hihi.. Kijken wat er van terecht komt..

10. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    @roozjuh: nee niet meegekregen maar wat een %^&%*(* mensen bestaan er toch he.. Hopelijk komen ze er niet zomaar mee weg.. van mij mogen ze opgesloten worden!!

@juffie: ja wij geven bij elke fles nutriton ivm reflux en t snelle drinken en bij de laatste voeding alleen melk met 2 schepjes rijstenbloem.. werkt goed hier!

@nanni: veel succes met de fiets :)

Ik ga effe filmpie kijken..

11. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Grrrr @%#*^$#^¥ hier echt ruzie gehad met die kl*te 123 speen van de difrax. Allereerst krijg je m inderdaad niet goed gedraaid en ten tweede ging de RBpap er nog niet doorheen en zoog ze alleen de melk eruit... Terwijl ik haar op standje 3 had staan :S. Ik ga zo denk ik echt ff een andere fles halen hoor!

@roozjuh: fijn dat de echo goed was en dat de daders gepakt zijn.

@sorry ben de rest alweer vergeten!

@ PCO syndroom: zijn er meer mensen die dit ook hebben? En weet je of je dat dan nog steeds hebt na de bevalling?

Ik ben vanmorgen met Iza gaan babyzwemmen! Is erg leuk!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    anne leuk zwemmen!! wij gaan dinsdag voor t eerst met de kleine meid zwemmen. heb er zin in!! lekker in Landal int zwembad dobberen

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik ga geloof ik ook maar rb halen. F. heeft nu 6 voedingen van 150 ml. ( waarvan 4 gekolfde bv zijn). Vijf grotere voedingen krijgt ze niet op.

14. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

het eerste groentehapje is een feit !!! alles op en da van de eerste keer ! tging heeel goe binne en momenteel blijft het ook binnen ! lukt dit goed dan na het weekend al beginne met fruithapje bij te geven en zo snel mogelijk op volledig vaste voeding overgaan

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    peek. eerst groente hapje en dan pas fruit? ligt een heel stuk zwaarder op de maag. maar wat fijn dat hij t lekker vond! waarom wil je zo snel op vaste voeding over gaan eigenlijk?

16. peekaboo

mja hier is het gebruikelijk eerst groente te geven dan pas fruit , maar als hij de groentjes verdraagd zal fruit ook wel lukken dan ;) wegens het vele spugen en nooit verzadigd raken etc ,....

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    apart, iets belgisch? ;) grapje haha
    je weet dat melk nog aantal maanden nodig is als basisvoeding he? achja t zal allemaal wel loslopen :) zolang hij t er maar goed op doet! ik blijf nog tot zeker 1jaar fv geven. al is het over paar maandjes nog maar 1 fles per dag, maar ze blijft t wel krijgen

18. peekaboo

ja hier blijft ie ook lang flesvoeding krijgen hoor !! moeten gewoon een aantal flessen per dag af ;) en zo op 2 flessen geraken , A krijgt nu ook nog 1 fles per dag hoor ;)

19. peekaboo

ik bedoel dus dat hij zo snel mogelijk op vaste voeding moet overgaan het volgende , dat hij als maaltijd groente en fruit krijgt niet als halve maaltijd ;) , hij zou dus op 3 flesjes en 2 hapjes moeten geraken

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ah op die manier :) haha dacht al. denk die gaat toch niet de fv afbouwen en weglaten :p nee ok dan heb ik niks gezegt hihi

Deel Deze Pagina