juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

ja is een tijd idd , heb testje gedaan vorige week maar was heeeeel licht dus wacht wel af ,met de vmk kan men cyclus van slag zijn dus ja heb geduld haha

2. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Oeh spannend joh. En miskraam, brrr vind dat zo naar. M'n schoonzusje heeft ook net mk gehad en ging zeg maar niet van nature weg, dus pil moeten nemen. Nu nog steeds niet helemaal weg, lijkt me hoe dan ook echt moeilijk. Kan me voorstellen dat je dan niet te vroeg wil juichen. Weet je al wanneer je nog een testje gaat doen?

3. sepherine

nou volgende week ga ik er nog eentje wagen en anders effe langs de HA dan is het wel lang genoeg denk ik ;)
    ja hier was alles vanzelf gegaan dus heb geen pillen of curettage nodig gehad

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Seph: Spannend joh!!

Hier na de MAP toen echt heel lang ongi geweest, halverwege pilstrip nog steeds vloeien, toen Primolut gekregen. Die door blijven slikken tot einde pilstrip (want als je daarmee stopt krijg je ook weer onttrekkingsbloeding).. Maar nu na stop pil en Primolut maar 2 dagen ongi geweest, heerlijk!
    Hier net 2e avond ingewerkt.. Hele leuke collega's :)
    Tja, hoe gaan we het doen? Zolang Danny thuis zit, ga ik wat extra diensten (avonden voornamelijk) draaien. Heb nu natuurlijk nog maar een 16uur contract.. Verder zou het een hele hoop schelen als het appartement geveild is, (hypotheek, vereniging van eigenaren, belasting, verzekeringen enz.)
    En we zijn alle overbodige dingen aan het proberen te verkopen op marktplaats, dingen zoals mn naaimachine, gadgets van Danny en zo.
    M'n ma had ook een doos met spullen die we op marktplaats mochten verkopen.. Verder heel zuinig aan doen,.. Mn moeder had ook aangeboden om evt te helpen met boodschappen en luiers en voeding voor Jens.. Gelukkig was ik van de week slim geweest, had 30,- aan VVV bonnen van mn oude werk gehad..Heb ik voeding voor Jens van gekocht hihi, scheelt toch weer :)
    Maar goed, genoeg gelult...
    Stemmen jullie wel?
    Ik spam de link nog even :)
    Vermoeiend hoor.. | Mamaplaats

5. Kylie1986

Oh ja, iemand nog intresse in een Mei tai draagdoek? Begin deze maand nieuw gekocht, niet wetende dat dit allemaal ging gebeuren...

6. sepherine

kylie ik heb gestemd en het gedeeld op fb ;)

7. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Wat is dat voor iets? Ik Ga ff googlen! Succes met alles Kylie, respect hoe jullie t doen!

@ seph: spannend! Laat je t weten?

8. Kylie1986

Mei tai is een soort draagdoek, maar zonder moeilijke knopen en zo.. Je kan hem gebruiken tot 15 kg of zo. Gebruiken als buik, zij en rug drager.

9. sepherine

Anne , tuurlijk laat ik het weten ,
    kylie , heb net draagdoek van vriendin gekregen , die komt een deze dagen binnen als ik het op voorhand had geweten had ik de jouwe overgenomen

10. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Heb t ff gegoogled en t ziet er wel gaaf uit. Maar wij hebben zo n babybjorn en die volstaat ook... Wil eigenlijk iets waarin ze zou kunnen slapen, maar weet niet of dat bestaat voor baby's van bijna 9 kilo:)

11. sepherine

geweven draagdoek ?
    of is het iets waar je niet mee moet dragen ?
    hier weegt d ook al over de 8kg maar die doek is de uitkomst voor mij ! heb een te leen gehad van een vriendin ideaal vind ik het , en D geniet er ook van zelfs A zit er graag in op men rug en die is nu 13kg ;)

12. Kylie1986

Nee niet gewoven. Is katoen, maar niet tekbaar.. Draagt heerlijk.
    Zal morgen ff fotos plaatsen

13. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Zal t eens gaan uitproberen, heb hier draagdoek te leen van n vriendin. Heb een vraagje over slaapgedrag van baby's. Iza slaapt nog steeds zo'n 18 uur per dag. Ze is max 1 uur wakker en slaapt dan weer exact 1 uur.. Zo gaat t de hele dag en dan van 19:00-7:00 (en snachts soms paar x wakker voor speentje). Hoor om me heen dat ik haar langer wakker moet houden enzo, maar dan is ze gewoon niet te genieten!! Hoeveel slapen jullie baby's? Wat is normaal (Iza is ook al 6,5 maand..)

14. sepherine

tgoh , anne hier geen wijs antwoord D is namelijk te veel wakker , slaapt in totaal maar 14uur inclusief nacht , 11uur per nacht , en dan in de dag een 3uurtjes

15. Kylie1986

Niet elke vaby slaapt evenveel.. Dit is t ritme van j.ens ongeveer
    8.00 uur wakker maken voor fles
    9.00 uur gaat ie gapen,zeuren, in oogjes weijven dus dan naar bed
    10.30-12.00 ergens daartussen is ie wakker.. Als hij na 1uur-1,5 uur wakker wordt haal ik m er ook uit
    12.00u fles
    13.30 ong naar bed
    15-16 ergens daartussen wakker
    15-16 groente en dan 16uur fles
    17.30 ong (afhankelijk van hoelang hij wakker is) naar bed voor ong 1,5 a 2 uur
    20uur papfles en dan rond 21u naar bed tot 8.00
    Het belangrijkste is dat je naar Iza kijkt.. Gaat ze jengelen, gapen, rode wangen, oogjes wrijven? Dan is ze moe..
    En als dit ritme goed voor jullie werkt , so what?
    Slapen is groeien he!

16. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    nijmegen
    Ja, ze is dus alleen al snel moe dus en slaapt dan exact( op de klok af) een uur. In de buik ook al zo van de tijd!

Ooh, Iza heeft me vannacht weer bezig gehouden. Pffff. Ze werd om hal3 wakker en net als gisternacht elk half uur wakker en toch maar flesje van 150 erin om half 5. Toen geslapen tot 7.

Heb gekeken en er schijnt rond de 26 weken(6maanden) een enorme sprong te zijn. Ze is nu 28 weken Dus t zou dat wel zijn of niet? Alleen moet je eigenlijk 6 weken erbij optellen.
    Weet iemand iets over die sprong?

17. Kylie1986

Nee.. Maar ik reken ook vanaf uitg datum..

18. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    even een avondje niet gekeken en er is weer volop gekletst. Anne: leuk lekker naar zwitserland. Geen tips meer voor de auto volgens mij heb je alles al wel. Gaat een van jullie naast de kleine zitten(deden wij altijd wel bij reizen langer dan een uur, scheelt weer je pijn aan je rug) wbt slapen als je kleine zoveel slaap nodig heeft maakt t toch niet uit, laat lekker slapen anders zit je waarschijnlijk met een chagrijnig kind. Hier sliep de oudste ook veel maar de jongste slaapt misschien 3uurtjes op een dag dus echt ieder kind is anders. Sepherine:eek:w das altijd vervelend overtijd, heb zelf ook een mk gehad en je wil eigenlijk zo snel mogelijk weer dat alles normaal is. Hier toen a een maand oud was een bykay gekocht, ze vond t niks. Gebruik nu af en toe de baby bjorn gewoon vind ze prima als ze alles maar kan zien. Kylie: balen zeg van je man zijn baan. En dan ook nog dubbele lasten.hopelijk ben je er snel vanaf. Hier niet veel bijzonders vanmiddag ff bij mijn vader langs en verder zien we wel. Fijne dag

19. eef80

eef80 Niet meer actief

Goedemorgen meiden!

@annemama Ik heb je gisteren niet gehoord. Hoe gaat het met je? Nog steeds ziekjes?

@lionne Ook al even niet gehoord! Hoe gaat het met je? en wanneer moet je ook al weer naar het ziekenhuis voor de operatie?

@roozjuh Hoe gaat het eigenlijk met jouw pijn op de borst?

@anne Ik nam toen der tijd veel mee waar ik toch wel veel aan heb gehad onderweg. Verschillende speeltjes die ik aan de maxi cosi kon hangen en afwisselen. Natte doekjes (niet alleen billendoekjes maar ook voor de snuit) Schone set kleding zodat je niet na een spuugje helemaal onder in de kofferbak hoeft te graaien. Een doek (fleecedoek ofzo) zadat ze onderweg even ergens op een tafel of op de grond lanaguit kan liggen zonder dat je de gehele wagen uit de auto hoeft te halen. Ook een badcape had ik om onderweg op die gore verschoonmatjes te leggen of achterin de auto :D. Koek en snoep voor de papa en mama dat zodra baby het op het gillen zet voor 8 uur lang, je heerlijk je frustratie weg kan kauwen! Hahaha!

@seph spannend! Hoop voor jou dat het raak is.

@mamavanR Heeft het kleintje nog last gehad van de prikjes?

@kylie Wat een vervelende situatie zeg! Snap dat je daar best gestresst van zou kunnen raken! Maar je klinkt nogal relaxt. Knap! Hoop dat het snel financieel wat beter gaat!

@susan Ik heb weer wat dierenplaatjes. Welke zou je nodig hebben?

@hier Kleine aap is aan het zwemmen met oma. En mini ligt te snurken. Helaas weer wat nieuws. E hoest nu zo vreemd! Ze is verkouden, snotterig en hoest als een zeehond. Is dat nou iets waar je mee naar de dokter moet?
    Verder morgen naar het spine&joint center en als het goed is krijg ik dan gelijk te horen of ik daar in behandeling ga en zo ja wanneer. Ik ben er bijna zenuwachtig van. Ik hoop zo ontzettend dat ik daar terecht kan!!! Maar goed, we zullen zien morgen. Verr gaan mijn man en ik vrijdag een nachtje naar een hotel. Even met z'n 2en er tussen uit. We hebben zo veel stress gehad dat wij echt langs elkaar zijn heen gaan leven dus het is wel even goed. Oma past op B en E in de tussentijd. Hoop wel dat E zich goed voelt, anders voelt het niet zo lekker om haar achter te laten. We gaan naar een hotel ergens bij nijmegen. Leuk, kunnen we ook even naar duitsland toe.

Nou meiden, Fijne dag en tot straks/morgen!

20. Kylie1986

@Eef: Geen idee of je daarmee naar de dokter moet.. Jens is hier ook al paar weken wat aan het hoesten, maar valt wel mee..Hij lijkt er geen last van te hebben en heeft verder geen verhoging of zo.
    En lijk heel relaxt hihi,..maar dat ben ik niet hoor! Danny zegt continu: Komt allemaal wel goed.. Maar daar kan ik echt niet tegen als ik aan het panieken ben haha..

Deel Deze Pagina