juni 2012 mama's !! deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door peekaboo, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Goedemorgen dames!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Moguh! We miste je al Lionne! Hoe bevalt het mutsje?

Hier klote nacht gehad. Eerste instantie door mn rug die pijn deed maar dat was over rond 3uur vannacht. Maar heb tot dik 5uur!!!!! wakker gelegen :(
    Mocht van hubby vanmorge lekker blijven liggen, en ben nu net wakker *gaaap*

Kleine man heeft bij opa geslapen. Kreeg net een whatsappje dat hij vannacht zelf op potje heeft geplast en gepoept en toen netjes weer ging slapen!!! Wauw *trots* :D mn pa had niks gehoord en werd vanmorge wakker met t idee 'dat word bed schoonmaken' maar nee! Mijn knulleke word nu echt echt groot!

Vanavond Sint Maarten lopen!! Heb er zin in en D.amian ook :D hubby niet, die snapt 11nov niet en wil niet mee 'wat een onzin' maar heb m ff op zn vadergevoelens aangesproken dat hij zn zoon gewoon moet steunen. Die heeft op school zitten oefenen met liedjes zingen en lampion maken, dies mega trots op zichzelf. Dus papa gaat nu ook gewoon mee :p

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Mutsje is superleuk :) "helaas" is het nog niet koud genoeg buiten.

Mensen die sint-maarten gaan vieren: veel plezier.
    En Roozjuh, goed zo dat je man nu mee gaat! Inderdaad je zoon heeft zijn best gedaan en wil dat papa trots op hem is. :)

Hier doen ze er helaas niks aan.

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Goedemorgen!
    @Roozjuh: balen weer joh van je rug..

Hier vrijdagavond extra gewerkt door een zieke plotseling.. Denk ergens een verkeerde beweging gemaakt heb, schoot ineens in mn knie..

5. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden! Daar ben ik weer!

@roozjuh, sterkte met je rug! Wel lekker dat je uit kon slapen vandaag. En veel plezier met sint m vandaag! Je hebt gelijk dat je papa een schopje onder zijn kont de goede kant op hebtgegeven! Zeker als D er zo vol van is en zo trots! Schattig ook! En zelf op het potje geplast en poept! Knap hoor!!

@kylie Hoe bevalt het op je nieuwe werk? En vervelend dat je nu zo'n last hebt van je knie!

@lionne Jij ook zo'n kleine kruimel hè? E is ook redelijk klein. 63 cm en 6200 gram. Ik zit nog in maat 62 en soms in maat 68. Maat 74 zwemt ze echt in. Beetje jammer van mijn winterkleertjes die allemaal maat 74 zijn! Nog even geduld hebben!

@anne Hoe is je weekendje? Ons nachtje nijmegen was super leuk!! Wat een leuke stad is dat zeg!! Ik zou er helemaal thuis horen! T is dat ik er niets heb, anders zou ik zo verhuizen. De huizen vind ik super mooi, de sfeer is heel fijn en er is veel creativiteit. Echt best wel veel is mijn smaak wat ik tegen kwam. Twee super leuke houtenspeelgoed winkels, natuurvoedings/kruiden winkels, veel keer een gallerie gezien, spirituele winkeltjes met edelstenen etc , de museumwinkel vond ik geweldig (niet de opgezette dieren maar de vlinders in lijsten waren super mooi!!) interieurwinkels en super leuke eet tentjes!! Ik vond sid & liv heel leuk. Ook de plak was echt een super leuk adresje!! Nietalleen veel biologisch (mijn smaak!) maar ook veel vegetarisch (de feta loempiaatjes waren heerlijk!!) en een heel ongedwongen sfeer wat ik super leuk vond! Ik kom graag terug! Ik heb trwns voor de deur gestaan bij de bok maar gezien ik liefst vegetarisch eet even verder gelopen naar de plak. Vlaams arsenaal lekker wat gedronken, ook leuk! Ook even bij het filmhuis geweest maar daar draaide niet echt wat. Bedankt voor de tips! Daardoor had ik goede adresjes!

@nachtje weg, was super leuk!! Zie hier boven! Wel weer een confrontatie met wat ik allemaal niet kan. Ik wilde veel meer dan ik lichamelijk kon en ben nu ook behoorlijk versleten er van. Maar het was echt heel leuk, daar gaat het dan maar weer om!
    Wij wilden eigenlijk vrijdagavond weer een keer uit. Zoals wij dat,,even denken,,,3,5 jaarterug deden :D maar om 21.00 keken wij elkaar aan. (picture this,,de feestbeesten,,: Paul aan de koffie, ik aan de warme choco met bitterballen :p) ' ben jij ook zo moe??' Om 22.00 sliepen wij! Hahaha!

@jullie allemaal: fijne zondag nog!

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    @eef: F is vooral een dunne frummel. Ze zit qua lengte in 68, maar sommige broekjes en rokken zakken van dr billen. En ze eet als een bouwvakkertje. Ze krijgt (en eet) 4x 210+6 (meestal 230 water) en dit weekend dan ook nog een fruithapje en groentehapje van beide 125 gr per stuk.

7. Kylie1986

Zozo Fieke!!

Jens zit nu op 4x180+6 en sinds zondag 1/2 potje groente (4mnd)..
    En nu de 3e nacht zonder rijstebloem..Heeft dus in dit geval niets te maken met doorslapen :)

Met knie gaat beter, maar nu begint m'n pols.. Had daar voor de zwangerschap een peesschede ontsteking van m'n duim, tijdje een brace voor gedragen maar dat hielp niet..Toen ik zwanger was terug gegaan naar de orthopeed, moest eigenlijk injectie hebben, maar hij wilde afwachten hoe het tijdens de zwangerschap zou gaan omdat het dan vaak erger wordt.. Toen was het vrijwel weg maar nu komt het erger terug :( Raar lijf..Morgen maar bellen voor injectie en anders wordt het operatie.. Fijn al die lichamelijke shit als je in je proeftijd zit..
    Met bekken is trouwens goed te doen met werken, lang leve de osteopaat!!

8. sepherine

sepherine Niet meer actief

Zo dames ik lees morgen bij en reageer dan op iedereen
    Las iets van d grote jongen wat flink

Iets van knie beter nu pols jeej houd niet op

De rest morgen

Teruste dames !!,

9. Kylie1986

Seph heb je nou al getest??

10. sepherine

Kylie ben zwaar ongesteld nu met heel veel krampen . Echt een rode waterval zie lijkbleek en ben doodop maar ja niks aan te doen helaas

11. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Hallo allemaal,

Ik ben weer thuis! t was een leuk weekend, spelletjes gespeeld en lekker naar t strand geweest. Iza heeft t ook super gedaan! Hoeven er snachts niet meer uit gelukkig. Ze krijgt bovenin een tandje... Niet de middelste, maar die daarnaast. een "dracula" tandje ... Geen gezicht lijkt me, mn vriend vind t wel grappig.

@Eef: Wat fijn dat je Nijmegen zo leuk vond en dat je wat aan mn tips hebt gehad!

@Roozjuh: zielig voor dat jongetje hoor... Kan ik niet zo goed tegen.

@Seph: Hè wat klote! jammer hoor ...

@Kylie: wat fijn dat het zo goed gaat zonder RB! Wij zijn hier ook gestopt met de RB in de ochtend. Gaat echt prima!

12. Kylie1986

Seph: :( knuf
    Anne: gek he! Hier alleen vanmorgen 1 schepje gedaan omdat ik geen nutriton meer had..

Zit weer te fantaseren over een 2e.. Hoop dat wanneer Jens 1 is, ik contractverlenging heb gehad en onze financiele situatie beter is dat we dan weer kunnen proberen

13. sepherine

anne fijn dat het leuk was !!!

kylie , kan me je gevoel over dat fantaseren goed voorstellen !! ik hoop dat het tij snel keert bij jullie !!

14. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi!

@anne, fijn dat je leuk hebt gehad van het wknd!

@seph Wat vervelend! het leek zo hoopvol!

@kylie Ook zo snel al kriebels joh?! Ik ben per zwangerschap steeds dik een jaar aan het bijkomen van de zwangerschap dus kan mij er geen voorstelling van maken om al weer zo snel te willen. Ik hoop voor jesat jullie snel de gelegenheid hebben! Het is fijn als in ieder geval de situatie het toe laat!

@roozjuh, alles goed??

@annemama, het is hier weer rustig! Kom je terug?

Hier een kleine dame die mij al vier keer omhoog heeft laten lopen en ze huilt nu al weer. Pffff... Heb mezelf net behoorlijk pijn gedaan. Ze bleef zo hoesten dat ze er bijna in leef dus ik rende de drie trappen naar haar kamertje omhoog waarna ze al hoestend en proestend weer naar adem hapte. Maar ondertussen is er nu niets meer over van mijn bekken.
    Ik lig nu met zware pijn op de bank en E gilt weer de hele tent bij elkaar :(
    Waarom heb ik nou toch een man met zoveel avonddiensten?? Is in deze situatie helemaal niet handig...

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Mijn menstruatie lijkt ook heftiger dan voor de zwangerschap :(

Vraagje: op mijn werk heerst kinkhoest. (Onder collega's). Is er iets wat ik doen moet?

Hier trouwens nog absoluut geen kriebels voor een tweede.

16. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi!

Daar ben ik weer eventjes! Hoop dat ik jullie tempo kan bijhouden!

@2e: die hebben we sinds 5 maanden ;) Een derde zit er niet in. Ten eerste wordt het medisch afgeraden, ik trek het niet nog eens zo'n zware zwangerschap al helemaal niet in combinatie met 2 kids. Een derde ivm al 2 keer een ks is zeker niet aan te raden. Ten tweede moeten we dat ook allemaal weer gaan bekostigen en ik je vertellen dat 2 kinderen 2 dagen naar het KDV fantastisch is maar ook een rib uit je lijf... Daarnaast ben ik 36 en heb ik 2 gezonde meisjes, wat wil ik nog meer.
    @Kylie: 2 jaar tussen de kids vind ik echt een mooie leeftijd. Net zelfstandig genoeg en je bent nog niet helemaal uit de modus ;) Misschien is het jullie ook ooit gegeven? Sterkte met jullie situatie!
    @Roozjuh: hoe was St. Maarten? Hier veel animo. F vond het erg leuk de deur open te doen voor al die zingende kindjes!
    @Seph: balen zeg! Sterkte.
    @Lionne: als het goed is is F ingeënt. Misschien even de huisarts of CB bellen of je verder nog wat kan doen! Denk het niet...
    @Anne: fijn dat het leuk was! Begrijp ik het nu goed dat I een snijtand krijgt? Dat zijn normaal de laatste tanden ;) Ze zeggen dat ze daar ook het meeste last van hebben. Heb jij weer... Fijn dat het goed gaat met 1 keer per dag RB. Gek overigens dat ze op het CB daar nooit wat over geadviseerd hebben. Hier gaven ze dat direct aan.
    @Eef: lekker genoten las ik. Goed joh! Jammer dat je het nu al weer nodig hebt... Hoe gaat het met B? Is hij al weer een beetje hersteld van de rollercoaster waar hij ook in zit?
    @hier: druk, druk, druk! F was vannacht weer ziek (spugen). Kan je vertellen dat met een peuter in een peuterbed niet erg prettig slaapt. Maar toen haar maag weer tot rust gekomen was zei ze: Mama, je mag nu weer in je eigen bed slapen. Schatje! Met M na courgette, wortel nu begonnen met peer. Dat is smullen!

17. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    @lionne: kinkhoest hoeft geen probleem te zijn, daarvoor worden ze ingeënt. Tenzij F niet is ingeënt...

@annemama: ja ik denk idd de snijtandEN boven van Iza! M'n vriend zei namelijk rechts en ik zei links. Toen keek ik f goed, zie twee witte puntjes! Dat gaat er echt niet uit zien, haha.. Met de chamodent en savonds af en toe een paracetamol gaat t best goed! En wat betreft de rijstebloem, het consultatiebureau heeft juist aangeraden om én in de morgen én in de avond RB te geven. Nu over naar 4 flessen van 180 en alleen in dr avond 3 schepjes RB. Ze drinkt niet meer alle flessen op.
    Aaah wat lief van F! En de hapjes gaan er hier ook echt zeer goed in!

18. Kylie1986

Hier adviseerde ze eerst ook om rb te geven.. Maar nu had ze t ineens over dat onderzoek..
    Jens draait van rug naar zij en van buik naar rug!
    Hij heeft erg weinig geslapen, van 9.30-11.00 en tussen 2 en 3 een half uurtje.. Niet erg want hij was vrolijk.
    Nu na groentehap en fles werd ie vervelend, moe maar niet willen slapen.
    Heb m net beetje roosvicee gegeven en toen viel ie in slaap.. Alleen deed ie op een gegeven moment zn ogen open en zat me glaxig aan te kijken en te lacheb, in zn slaap!

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Cb gebeld over de kinkhoest. En inderdaad de eerste drie inentingen zijn regen kinkhoest en die met 11 maand, 4 jaar en 8 jaar zijn herhaling. Nu dus niks doen, bij vermoeden van kinkhoest de ha bellen. Maar zijnheeft nergens last van :)

Net (ook op advies van cb) beetje yoghurt met pruimensap gegeven. F trok een zuur gezicht en kotste alles eruit (ook de sperziebonen van daarvoor :( ) dus maar snel met kind onder de douche gedoken, terwijl man eten kookte.

20. Kylie1986

Hoezo yoghurt met pruimensap dan? Volgens mij mogen ze pas met 6 mnd 'echte' zuivel

Deel Deze Pagina