juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dames, ik word gek van mn man. hij wilde persee naar CP einde van t jaar. toen zag hij Landal iets leuks. dus werd het Landal (met kortingsbon van een aardig iemand ;)) en nu zit ie weer te twijfelen... nu had hij een vraag aan jullie
    welk park is leuk (liefst niet naar het noorden of westen) waar ze subtopisch zwembad hebben en t leuk voor kids is, en moest erbij zeggen 'niet te duur' :p Hij wilt t liefst een vergelijkbare CP maar dan goedkoper :p

2. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @roozjuh, kijk gewoon op die kaart tot hoe ver je wil gaan en welke daar onder vallen. Je kan van elk park een filmpje zien van het zwembad etc. En jij werkt niet toch? Dan zou ik lekker last minute gaan. Ze hebben vaak goeie aanbiedingen

3. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hoihoi!

Zo alles bijgelezen maar ga proberen uit mijn hoofd te reageren dus als ik je vergeet, sorry! Maar is niet expres!

@ Dippertje, lastige afweging die je moet maken omdat je dus in afwachting bent van vast contract of in ieder geval verlening.
    Kun je anders niet met je manager je zorgen bespreken en evt al beoordelingsgesprek aanvragen? Aangezien je toch over kleine 2 maand max met verlof gaat, misschien nu al balletje opgooien?
    Hoe gaat het nu met je gevoel tov baby? Je was toch beetje ongerust of heb ik dat verkeerd onthouden?

@ Vluchttas, denk ook pas dat ik in verlof klaar ga maken. Wel heb ik nu al tas die elke week 2x mee gaat maar daar zit alleen pyjama in en zo. verder steek ik nog beetje kop in het zand dus geen echte vluchttas klaar.

@ Danielle, he wordt dus nu echt even zwaarder. laat die gevoelens er idd ook maar uit komen, het is niet alleen maar leuk zwanger zijn maar ook erg zwaar. Knuff!

@ Roozjuh, fijn dat het na een goede nacht weer beter gaat! En geen idee welk park leuk is in noorden/westen, wij zijn alleen in zuiden geweest.

@ Lin, wat belachelijk dat ze zo reageerden dat je wat eerder weg bent gegaan op verjaardag terwijl je echt al lang bent geweest. probeer maar naast je neer te leggen, is hun probleem en niet dat van jou.

@ suikertest, ik heb die ook niet gekregen. Staat me wel iets bij dat er vorige keer op suiker is getest maar dat was toen goed dus prima.

@ Helma, bij jou hadden ze toch in het begin eventuele zwangerschapssuiker vastgesteld? Hoe gaat het daar nu mee?
    Of was dat iemand anders?

@ Tuin, heerlijk weer is het dus slim idee om lekker in de tuin te gaan zitten.
    Misschien stomme vraag, maar kunnen we van deze heerlijke lentezonnestralen ook al zwangerschapsmasker krijgen?

@ Bijntje, ook al werk je niet mag je zeker wel klagen hoor dat het wat zwaarder wordt, gekkie! Leuk dat je vriendin gaat helpen en mooie maxi cosi trouwens! Is auto wel iets wat er bijna aankomt of moeten jullie nog even sparen?

@ Kylie, hoe vind je het nu dat je volledig ziek gemeld bent? Geeft het al beetje rust? Goed dat je toch tegen je moeder hebt gezegd van maxi-taxi, denk dat het anders ook wel echt was blijven knagen.

@ Boefjesmama, fijn dat alles goed lijkt te zijn met de baby en dat als je nu toch twijfels hebt je de vk even op kunt bellen en langs kunt komen.
    Hoe gaat het nou trouwens met je invalwerk? Deze periode is het volgens mij altijd wat drukker he?

@ Juffie, hoe gaat met jou? Oren alweer goed? Denk jij ook goed aan jezelf, heb op de een of andere manier het gevoel dat jij beetje over je grens heen aan het gaan bent.

@ Joekie, hoe gaat met jou? Goed dat je aan hebt gegeven op je werk van klachten.

@ CN, ik vind jou altijd zo lief en gezellig praten over jou en je vriend. Dat wilde ik even zeggen hihi.
    Fijn dat badkamer steeds weer een stukje verder af is. Jullie komen er wel hihi.

@ Les, druk, druk en nog eens druk. Tot snel maar weer hoor!
    En hoe gaat het met de babykamer en jullie mooie behang?

@ o o en ja nu krijg je het, ik heb geen idee meer wat er nog meer is geschreven en wil vast nog eigenlijk wel op iemand reageren haha.

@ Weeën, iemand vroeg hoe het met me ging. Op zich kan ik zeggen goed, al vind ik het allemaal wel heel zwaar.
    Ik mag nu 2 uur per dag uit bed/ van de bank en that's it.
    Voor kleine meisje hebben we steeds oppas geregeld dus dat is fijn maar ik word wel erg geleefd, mede door de controles 2x per week.
    Maar alles voor de kleine en gelukkig gaat het daar goed mee. Donderdag weer een groeiecho, ik ben benieuwd!

Tja, als ik je ben vergeten te noemen sorry! Leef wel met je mee hoor ;)

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Leonie: Wat heftig!
    Het geeft zeker meer rust nu ik volledig thuis zit,..Al weet ik soms niet meer wat ik moet doen, uit verveling. Ik kan meer thuis nu ik niet meer werk, maar natuurlijk ook met mate, en dat vergeet ik nogal eens :) Nu nog aan het bijkomen van een poetsaanval afgelopen zaterdag!

Ga nu naar de gewone fysio.

Heb net even stiekem met de angelsounds geluisterd, beeb bleef weer zo rustig. Maar hartje klopt gestaag, dus hij zal het wel rustig aan willen doen vandaag :)

5. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Roozjuh: graag gedaan. Persoonlijk vinden wij landal mooier qua parken en binnen paradijs. Maar de zwembaden van CP zijn mooier. Zou kijken in welke omgeving je wilt en wat er is.
    Roompot heeft ook mooie parken maar zijn vaak wel duurder.
    Roompot kijkduin is ook erg mooi maar dat ken ik alleen van kamperen. Op fietsafstand van Den Haag

Leonie: Inval werk bij kinderopvang loopt mooi door op school valt het nog wat tegen maar dat vind ik niet zo erg.
    Gelukkig gaat het beter met je ondanks het vele bed/bank liggen. Maar hou nog min. 6 wkn vol.

Misschien heb je iets aan deze site als je iets meer wilt weten over PE en prematuure kindjes: www.kleinekanjers.nl
    Opgezet door zp mama's met prematuur kindjes. Erg actieve site waar je snel antwoord op je vragen krijgt.

6. Hey dames

Nou gister ochtend suikertest gehad gister middag werdt ik gebeld met de uitslag.
    Mijn suiker was te hoog :( ik heb dus zwangerschaps diabetes.
    Vandaag moest ik gelijk naar de dietiste in het ziekenhuis
    en voor morgen staat er een afspraak met de gynecoloog en de diabetes verloskundige :(
    Ik heb nu een dieet en moet vanaf morgen 3x per dag via een apparaatje in de gaten houden hoe hoog me suiker is.
    Mocht dit dieet niet helpen en blijft me suiker te hoog dan moet ik 4x per dag insuline gaan spuiten en wordt onze kleine meid in week 38 gehaald. Dat laatste met de insuline denk ik liever niet aan ik hoop gewoon dat het dieet helpt tijd zal het leren.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leonie: nee we willen juist niet in noorden/westen :p zuiden is dus goed als je een idee heb :p

lastminute: kan kan wel maar ik ben iemand van de planning en t risico nemen dat ik niks leuks vind in last minute dan heb ik 3de jaar op een rij geen vakantie en dan flip ik m :p

boef: ja wil liever cp of landal maarja, manlief is beetje vervelend aant doen nu :p denk dat ik vanavond de knoop door hak en toch die code ga gebruiken en naar landal gaan. dat park wat ik al op t oog had.

Angel27: he bah! nou, doe maar rustig aan en zorg goed voor jezelf en de beeb!

kzou niet weten wat ik moet doen als ik zwng diabetes zou hebben, ik eet heel onregelmatig en een dieet is dan ook totaaaaal niks voor mij. kan me er gewoon niet ana houden (vaak te veel wat ik moet eten want ik eet bar weinig)

8. @ Roozjuh Ja ik baal er heel erg van maar ja er is niks aan te doen :(
    En dat dieet ja nomaal is het ook n iks voor mij ik mag nu met avondeten max 4 opscheplepels groente , rijst en pasta en ik moet drinken drinken het liefst zonder suiker er in dus bijv crystal clear en als er suiker in zit mag ik maar 2 glazen hebben.
    Verder moet ik gewoon heel erg op calorieën letten en geen dingen met suiker erin of zo weinig mogelijk dingen met suiker.

PS: wij gaan elk jaar naar CP maar elk jaar een andere haha dit jaar gaan we in november naar de Vossemeren in begie heb er nu al zin in hahaha

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  10. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Angel, he gest wat schrikken dat het te hoog ineens is. Ben benieuwd wat je morgen echt te horen krijgt en idd aan de insuline nog maar niet denken. niet leuk!

Boefjesmama, o in onderwijs loopt invallen nog niet zo? Bij mij op school juist veel invallers nodig maar ja dat kan overal verschillen he. Maar als je niet zo'n last van hebt maakt het niet zo veel uit.
    Ik zal die site eens bekijken, thanx!

Roozjuh, oh heb ik het verkeerd begrepen. Ik vind CP de Peel mooi park met mooi zwembad erbij.

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @leonie, ik ga met 6 weekjes met verlof.
    Maar mijn jaarcontract loopt tot 1 september. dan zou ik alweer 2 weken terug zijn vanuit verlof maar heb 2 weken vakantie eraan vast geplakt.
    Dus ze hoeven me niets te vertellen erover het duurd namelijk nog ruim 5 maanden tot mijn collega's het horen (bijna allemaal tegelijkertijd in nieuw bedrijf begonnen dus alle contracten lopen rond het zelfde punt af) En het zou ook niet eerlijk zijn als ze het mij nu al vertellen en mn collega's pas over 5 maanden.

Ik heb mn leidinggevende gisteravond gemailed en daarnet een smsbericht gestuurd ze is inprincipe nu alleen even voor spoed gevallen bereikbaar. Naja echt spoed is dit niet, maar toch gesmst of ze mij na het lezen van de mail wil bellen.

De beeb is verder alles goed mee, ik was bang dat hij misschien te klein zou zijn ofzoiets. maar dit is niet zo dus dat is helemaal goed!

12. Kylie1986

@Angel: wat naar..Wel fijn dat ze gelijk actie ondernemen. Wat waren je waardes als ik vragen mag?

13. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Angel: het is tijdelijk even een andere manier van leven heb ik van een vriendin begrepen. Zij heeft zwsuiker vanaf week 19 en spuit dus nu al geruime tijd. Nu 32 wkn. Haar kleine word ook met 38 en misschien 37 wkn gehaald.
    Succes morgen.

Leonie: laat je even weten wat je van de site vond?
    Ben nl. ook lid maar dan onder mijn eigen naam ipv. boefjesmama.

Oh M. is wakker dus maar weer afsluiten. Flesje melk en nog lekker even naar buiten. (wat een straf met dit weer)

14. #2294 Angel27, 20 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2012
    @ Leonie Ja het was wel schrikken idd maar ergens wist ik dat het kon omdat mijn moeder ook diabetes is maar ja je hoopt toch dat jij het niet heb/krijgt tijdens je zwangerschap :(

kylie: de eerste waarde was nuchter die was 5.9
    2e was een uur na het drankje en die was 9.4
    3e was 2 uur na het drankje en die was 9.0

boefjesmama: Ik hoef gelukkig nog niet te spuiten ze gaan het eerst met het dieet proberen dus ik hoop dat dat gewoon gaat lukken en zo niet tja dat weten we dat ze eerder geboren gaat worden en dat ik moet spuiten het is niet anders dan :(

15. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    @ Angel27, wat balen meid. Hopen dat het met het dieet alleen lukt. Succes morgen!
    @Roozjuh, hoe gaat t nu met je? Wij gaan zelf liever naar Landal, vind de parken mooier, maar ook rustiger. Net waar je van houdt. Wij gaan in de laatste week van april nog een midweek naar Landal in Drenthe. (maar zonder kinderen is het denk ik wel anders, heb je sowieso niet zo'n behoefte aan allerlei poespas)

Sorry verder niks meer onthouden...
    Hier voor het eerst enigzins baal dag, slecht geslapen, moe, pijn in rug en mijn buik is ook gevoelig. Denk dat ik gister op het werk te veel gebukt heb (kleuters) moet ik dus maar niet meer doen. Gelukkig rest van de week vrij, even bijkomen.
    WW aanvraag is trouwens (gelukkig) voor niks geweest, nog een collega moet onder het mes, dus werk vanaf volgende week gem. 3 dagen ipv 1. (was teruggegaan van 2 naar 1 dag) Nu hopen dat ik het volhoud, maar moet wel lukken. Nu nog vijf weken werken, dan 2! weken meivakantie en dan nog maar 1 week werken.

Heb net nog wat nieuwe kleren gekocht bij hema en prenatal, ga even alles passen.

16. Kylie1986

@Angel: Ja, inderdaad te hoog..
    Denk dat je het misschien met een dieet wel redt.

17. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heej dames.

Nou we hebben niet veel meer gekocht... We hebben alleen 2 mooie nieuwe nachtkastjes dus die hebben we ook alweer ;)

@dippertje, soms een huilbui vind ik heerlijk :p Waar ik altijd van op vrolijk is door aan ons tokomstig klein schatje te denken. Dan ben ik vaak weer vrolijk hiihi.

@ danielle, nee ik hoef de suikertest ook niet te doen. Misschien omdat mijn controles (tot nu toe) altjd nog goed waren. En nu maar hopen dat dit zo bijft. Ik wil binnenkort a wel aan de vluchttas beginnen maar gewoon omdat ik dat leuk vind ahahah

@ Bijntje, zo jouw checklist heb ik ook even opgeslagen ahhah. En dan ga ik van de week even de lijstjes nakijken en wijzigen hahaha. Dank je wel !!! Ik merk ook dat het lichamelijk allemaal zwaarder word terwijl mijn zwangerschap tot nu toe echt bijna zorgenloos en makkelijk is verlopen. Maar er zit ookal een hele meid in mijn buik.

@ Roozjuh, dat is altijd gezellig om met een andere zwangere dame te praten en vooral als ze ongeveer net zo ver is. Pppfff... mannen ze weten niet altijd wat ze willen he ;)

@ Leonie, ow ahhaha. Ja ik praat denk wel vaak lief en gezellig over ons want zo voel ik me ook. We houden altijd veel rekening mee elkaar en dat vind ik heel fijn :D pfff... heftig zeg van ie weeen enzo :(

@ kylie, ahhah de kline houd rustdag vandaag ;) Wel fijn dat je het hartje hebt gehoord...

@ angel, balen zeg dat je zwangerschapsdiabetes hebt :( Lijkt me erg lastig want daar zit nu naturlijk weer een hoop gesjouw en geregel aanvast.

En wat eet iedereen vandaag? Wij gaan samen kip madras maken. Mmm... dat is zo lekker ahahhah.
    Kuss

18. Kylie1986

Wij eten macaroni.. Danny heeft het vanmiddag al gemaakt, hij moet van 18 tot 21 even werken.

19. Kylie: Ja dat zei de dieethiste ook idd dat ik het met een dieet onder controle zou moeten kunnen houden dus daar gaan we ook voor.

Chanelle: Ja der zit idd een heel gedoe aan vast helaas maar ja er is ff niks anders aan te doen en ik hoop dat alles gewoon goed komt met het dieet

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    wij eten ook macaroni. De saus had ik gisteren al gemaakt, dus alleen de macaroni nog even koken en ik heb er wat sla bij gemaakt :)

Deel Deze Pagina