juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Ik dacht Wappingernogwat, moet ik mn schoonzusje even vragen.
    Heb zitten rekenen, als in dat weekend mn water breekt ben ik, volgens de officiele berekening, nog net geen 37 weken..

2. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

3. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Kylie: vriendin van mij is in 2010 opgenomen met gebroken vliezen met 36,6 dagen. Ze zijn daar best streng in.
    Ook ivm infectie gevaar als je telang met gebroken vliezen loopt.

4. boefjesmama

Dames ga lekker bankhangen.
    Morgen intake kraamzorg.

Kreeg trouwens net een mailtje van de kinderopvang dat ze 2 april een gesprek wil, de invalpool manager.
    Eind april loopt mijn contract af ivm zwangerschap.
    Hoop dat ik terug mag komen...

5. Kylie1986

In het ziekenhuis hielden ze 25-06 aan en de verloskundige weer 23-06 (dacht ik).. Dus daar hangt het vanaf, een paar dagen, hihi :)

6. boefjesmama

Ze kijken naar de data op je vk kaart.
    Bij M. zei de gyn 18-7-2010 en dat stond in mijn dossier.
    Vk zei 22-07-2010
    Ik kwam dus binnen met 35,4 om 03:00 snachts volgens vk.
    En precies 36 volgens gyn.
    Eerst deden ze niet zo moeilijk maar toen ik zie dat ik van 22-7 was werd er spoed achter gezet en kwam er een couveuse in de kamer en werd er echt gesproken over een prematuur kindje en werd de KA ingeschakeld.
    Zou dus gewoon de kaart data aanhouden. Doen ze met de bevalling ook.

7. boefjesmama

Wil je niet bang maken ofzo hoor.
    Maar ze kijken echt naar de bevallings termijn. Van daar uit gaan ze kijken wat het kindje zou moeten kunnen qua APGAR score.
    En of hij/zij wel op de KA terecht komt en of er wel of geen couveuse moet klaar staan.

M. zijn APGAR score was bv 7-9-9 omdat hij prematuur was bij een a-term kindje was die 7 niet super geweest nu hoorde het bij de termijn en zijn stuit bevalling.

8. boefjesmama

ga nu echt afsluiten.
    Warme choco maken en vriendlief wekken.
    Is naast me op de bank ik slaap gevallen....

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Bij Menzis staat dat het kraampakket rond drie maanden voor de vermoedelijke bevalling komt. Dus het zal binnenkort wel komen.

Op de zw.cursus hebben we het over ontsluiting en weeen gehad. Best interessant. En ik hoop op buikweeeen. Heeft de staat van je rug er effect op? Dat je sneller rugweeen krijgt, bijvoorbeeld?

Ik heb na de pasen een weekje vrij, ik zou nog best een paar daagjes weg willen. Ik vrees dat manlief niet wil. Hij is zo bezorgd dat er wat kan gebeuren.

10. Kylie1986

Het is trouwens Wapserveen :)
    Tja, als er wat gebeurd, dan maakt het niet zo heel veel uit waar ik zit..Het kan overal gebeuren.
    Kreeg vorige meivakantie in de Ardennen bloedverlies, verloskundige gebeld, gebeld met ziekenhuis Maastricht en daar bleek het een MA te zijn.
    Was wel allemaal goed geregeld.

Ik ben me toch moe. Maar ben express niet gaan slapen vandaag, hopen dat ik vannacht wat beter slaapt.

Kreeg trouwens de rekening van de cursus al, €165,-.. Heb hem meteen doorgestuurd naar m'n verzekering, krijg €100,- vergoed.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Hallo dames, ik lees altijd mee en post heel af en toe eens wat. Jullie zijn niet bij te houden ;) !

Kraampakket. Ik kreeg er gisteren eentje van Menzis, terwijl ik sinds begin dit jaar bij Ditzo zit. Hebben ze denk ik niet aan alle afdelingen doorgegeven. Straks heb ik er 2! Wat er over blijft zal ik naar een soort van inzamelpunt brengen. Er zijn vast vrouwen die geen kraampakket krijgen en deze goed kunnen gebruiken.

Intake kraamzorg. Ze hebben nog geen contact opgenomen. Ik las op de website dat dit zo ongeveer in de 7e maand zal zijn. Komt dus nog.

's Nachts kan de kleine zo ontzettend te keer gaan. Afgelopen nacht werd ik er echt wakker van en kon ik op geen enkele manier lekker liggen. Hebben jullie daar ook last van?

12. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Kraamparket ben bijna 29 weken he kwam vandaag pas binnen zou gaan bellen als ik bij 30 weken nog niks zou hebben..

Collega. Ja dr baby heeft resusfactor ofzo en ander bloed. ik weet niet hoe de onderzoeken afgelopen zijn. Ga dr morgen bellen.

Trusten!

13. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Wat ik vanmiddag zei klopt niet. Ik ben NIET de rust zelve. ;)

hahha. Zojuist nog alle eerste kleertjes van onze zoon uitgezocht, ook de eerste kleertjes van mijn nichtje.
    Alle lakentjes e.d. in de wasmand gedaan, flesjes ed uitgezocht.
    Lijstje gemaakt met wat ik nog moet halen of nog moet doen... Werd ineens onrustig. Wat stom toch hé!

Zoals nu zou ik wel heel ff willen weten wat we krijgen, en daarna het weer gauw vergeten... ;)
    Want het is zo lastig te bepalen hoeveel en wat nu te halen zeg maar.. We zien wel.

14. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Rugweeen zijn idd niet erg fijn nee.... Buikweeen zijn gemakkelijker weg te puffen vond ik.

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Kraampakket van Menzis heb ik nu een weekje in huis. Met 27 weken dus.. ;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Menzis: ja vorige week binnen gehad het pakket! Had ze gebeld en ze bleken nog mn oude adres te hebben. Raar want woon hier al 1.5jaar maar ik belde en volgende dag kwam pakket binnen, super service!

Extra kraampakket of wat er straks overblijft: er is een speciale site voor zwangeren in andere landen die geen hulp hebben(denkend aan verband en gaasjes) ik heb 3/4e van mn kraampakket toen aan die organisatie gegeven, zij kunnen t hard gebruiken en ik had er niks aan. Heb die mega maandverband wel gehouden

17. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Goedemorgen meiden!
    Ben ik altijd eerste wakker?! :p

Ik las iemand iets terug kreeg van verzekering voor cursus..
    Dat moet ik dan ook maar even checken! We zijn echt te blut momenteel..
    Lees al die verhalen over weekendjes weg haha, dat zou ik ook wel willen.

Iemand verzekerd bij OHRA? heb mijn kraampakket nog niet gehad, site zegt 7de maand. Dus das dan tot week 30 toch?

Word lekker weer vandaag!
    Maar ik ga weer werken bij mijn vader, weet niet hoelang ik dat blijf doen, krijg toch last van mijn rug met het stofzuigen enzo. En mijn enkels word veeeel te dik om lang te staan haha.

Mijn vader heeft zijn huis trouwens te koop gezet. Iemand nog geld over? Is een super huis, mijn ouders' droom huis. Helaas kan mijn vader het alleen niet meer betalen (en onderhouden). Het is gewoon simpelweg te groot. Breekt mijn hart ook, was mijn moeders droom. Maarja.
    Interesse? :p Huis te koop: Van Echtenskanaal NZ 209 7891 AL Klazienaveen [funda]

18. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Oh en een fijne dag allemaal!

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben ookal wakker :p 6.15 vond D het wel een geschikte tijd om op te staan... mama vond t iets minder leuk ;)
    Manlief vrij vandaag. Straks naar zkh om te prikken, door naar de bieb voor leesboekjes en dan de tandarts. Zonnetje schijnt al volop, heerlijk. Weet niet wat we vanmiddag gaan doen, hoop wat leuks want heb geen zin om thuis te zitten.

bijntje: mooie huis! hád ik t geld maar haha

20. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ja haha als ik het geld had, had ik hem zelf wel gekocht!

Veel plezier allemaal met dit lekkere weer!
    Ik ga me klaar maken en dan weer op pad.
    Liefs!

Deel Deze Pagina