juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Haha ik begrijp je man wel hoor!
    Ik heb zelf ook in mei al bijna niks meer gepland :p

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mmmm...pannekoeken, gourmet... Ik zie allemaal lekkere dingen voorbij komen hier :)
    Ik heb op mijn werk gewoon brood op met een halve komkommer, doosje snoeptomaatjes en twee grapefruits op.

Verder was het een rotavond.. Heb veel harde buiken gehad en kon bijna niet lopen. Bovendien nog een benauwd gevoel ook erbij :(
    De eerste dienst op mijn werk dat ik haast niets kon uitvoeren...
    Hopelijk is het morgen beter anders moet ik toch met mijn leiding gaan praten... Vind het alleen klote dat ik me met pasen moet ziek melden... Misschien ga ik dan toch maar met de mededeling dat ik geen eigen patiënt wil maar alleen hand en span diensten voor zover ik het kan...

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O bah! Wat is het vroeg. Half 7 al klaar wakker 'mama mama papa mama papa papa' ahhhhh!!! Gok dat iemand niet meer wilde slapen. De mannen zitten nu dus al lang en breed beneden. Ik mag nog ff liggen. Lief zou je denken maar dat is tactiek want moet 8uur eruit zijn (man moet werken) en dan kan morge manlief uitslapen tot 12.00 want ik mocht vandaag blijve liggen is dan de reden... Sneaky he :p

4. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Haha tactisch!
    Goedemorgen meiden!

Hier zo meteen boodschappen doen.
    Moet wel voor 9 uur gedaan worden, want anders is het echt killing druk! Morgen hebben we een dinch met familie, en we brengen allemaal wat gerechtjes mee. Dus sta vandaag de hele dag in de keuken ;)
    Vind het wel leuk hoor haha!

5. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Kook ze Bijntje! Weet je al wat je gaat maken?

Ik heb vannacht maar vier uurtjes geslapen. Rugpijn, last van mijn knieen, een schoppend kind ;) en op den duur een humeurige man.
    Nog even mijn haren in het fatsoen en dan maar weer op naar het werk.

6. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Kinderkamertje begint hier wat te worden. Paps en man hebben gister behangen geverft (t behang) plakrand geplakt en vloerbedekking erin gelegt.
    Alleen de plinten en gordijntje/lamp moeten nog.

Gister meteen langs Ikea gereden voor de commode en kast. Moeten volgende keer nog even ledikantje en matras halen dan hebben we die alvast. Want eerste tijd ligt het in zijn wiegje. Die hadden we al gekocht.

Zal straks ff kijken of ik fototje kan maken :)

7. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Plaatpizza met mozzarella
    Pittige gehakballetjes in saus
    Dadels met ontbijtspek en gedroogde vruchten
    Aardappel-eisalade
    En iets met kaas en bladerdeeg,

En dat zijn dan allemaal kleine hapjes, hebben we een soort buffetje :)

Ik en mijn zus gaan aan het koken, vader regelt drinken.
    Ben benieuwd of mijn broer en schoonzus nog iets mee nemen, maar ben bang dat die het te 'druk' hebben met hun kindje.

@kamertjes, Ik ben wel benieuwd naar iedereens kamertje!
    Die van ons staat al een tijdje, soms ga ik er gewoon even in staan dromen ;)

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Zo rustig als het hier gisterenavond was...

Ik moest verplicht uitslapen, ben om 10 uur eruit gegaan..
    Vandaag een beetje opruimen, stofzuigen, wasje vouwen (misschien pas vanavond), schilderij aflakken en verder niet zo veel.. Moet nog wel boodschappen doen, maar gelukkig niet zo veel en geen speciale dingen :)

9. Kylie1986

Ow en 29 weken wave!

10. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zo heb de ramen van kinderkamer gelapt. K*Tklus grr :p en tis koud buiten :p Ben eerst half uur bezig geweest met plakband afkrabben :p was nog restant van de kerst toen had ik linten opgeplakt in die kamer haha en de linten wel weggehaald maar plakband resten niet dus ja

11. Kylie1986

Hoe regelen jullie dat met het verlof/vrij zijn van jullie partner..
    We hebben het er al een tijdje over en gaan het als volgt doen, als het mogelijk is (je weet immers nooit hoe de bevalling/kraamtijd loopt).
    Hij heeft recht op 2 verlofdagen, daarna gaat hij gewoon werken tot de kraamhulp weg is. Na die periode neemt hij 'verspreid' zijn vakantie op. Het zal neerkomen op een paar middagen/dagen werken per week..

12. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Zo ik was ookal weer vroeg wakker want vriendlief moest eruit en onsmeisje was flink aan het schoppen en draaien in mijn buik dus ik wilde niet gaan slapen maar genieten van onze kleine meid ahhaha.
    Ik heb de strijk verder al helemaal weggewerkt, een wasje draaid en de babykamer ben ik weer stukje bij beetje aan het inrichten aahahah.

@ Kylie, woow... jij bent echt creatief zeg. Heel mooi gemaakt dat schilderij. 29 weken wave voor jou, joehoe !!!

@Lin, ik hoop dat het allemaal meevlt en dat de kleine gewoon alles heeft gepakt van die vitamines. Ik hoop snel op duidelijkheid en goed nieuws voor jullie...

@ Lionne, ahhaha mijn vriend is ook echt heel bezorgd (soms te) maar dat vind ik ook wel schattig hoor ahhah. Maar ik zal van hem wel de deur uit mogen maar niet alleen auto rijden enzo aan het eind van mijn zwangerschap denk ik ahahh. En hij zou denk graag willen dat er vaak mensen om mij heen zijn ;) Mannen ahhaha.

@Roozjuh, thanks. Wel balen dan kan ik het pas over 2 weken opdekken het bedje ahahh. Maar ja alles voor een goede, gezonde kamer he :D Ja, mannen kunnen op dat gebied ineens heel slim en tactisch spelen he ahhaha.

@Joekie, balen zeg dat je dienst zo moeilzaam verliep. Maar het zou voor collegas's wel rot zijn als je je met pasen ziekmeld maar de gezondhid van jou en de kleine gaat voor alles hoor. Hoe moeilijk dat soms ook is.

@ bijntje, succes met koken enzo. Wel gezellig dat iedereen komt eten !!! Veel plezier en smul ze want ik zag lekkere gerechten voorbij komen die jullie gaan maken.

@dippertje, leuk he als het kamertje stukje bij beetje steeds mooier word en het einde ene beetje in zicht komt :p

@verlof partner? ja daar twijfeld hij nog over ahahha. Want aan de ene kant wil hij 2 weken vrij nemen als e kraamzorg weg s maar aan de andere kant wil hij het ook allemaal mee maken als de kraamzorg hier in huis is zodat hij ook alles goed kan leren van de kraamhulp. I ben inderdaad ook benieuwd wat de rest daarmee doet?

Fijn weekend dames en niet te veel paaseieren snoepen (hhaahh ik spreek voor mezelf ;) )
    Kuss

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zeker CN :)

@Kylie, vanaf moment van bevallen neemt manlief zn twee verlofdagen met daaraansluitend 2 weken vakantie.
    Ik wil niet te veel kraamzorg hou niet van 'toegewezen vreemde' mensen in mn huis die zich vervolgens ook nog eens met mij gaan zitten te bemoeien :p En zo kan manlief ook gewoon de eerste twee weken volledig mee maken.
    Daarna begint het leven weer gewoon op atv/adv dagen na van manlief en gewone vakantie.

14. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier neemt vriendlief 2 weken vakantie na de bevalling :)
    Hij wil ook graag leren van de kraamhulp.

15. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Verlof partner: hier ook eerst de 2 standaard dagen. Daarna kraamhulp. Dan 1 week vrij en dan heeft hij later 4wken bouwvak.

Gister na Ikea geweest. De kast gehaald en bij thuiskomst meteen in elkaar gezet.
    M. kwam vanmorgen beneden en riep: UUHH OOHH wel goed gekeurd dus. Daarna werden alle mandjes even bekeken en kreeg ik applaus.
    Hij klapt voor zichzelf als hij iets goeds heeft gedaan.

16. Kylie1986

Wat leuk, Boefjesmama!

Heb hier gewoon nog niets uitgevoerd..Ja, net gedoucht, aangekleed en opgemaakt.. Nu dan maar 'even' boodschapjes doen..

17. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Vanmorgen lekker druk geweest dus vanmiddag niks meer doen.
    Wilde ff naar stad maar geen zin aan.
    Misschien straks nog even

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Vakantie vriend; ook idd 2 dagen als alles goed verloopt in de kraamweek, daarna weer werken. Als kraamhulp weg is, neemt hij een week vakantie op, en daarna in juli nog eens 3 weekjes. :)
    Krijg hulp van oma's gelukkig, dus moet kunnen.

Hier gaat het bleeeeeeeeeeeeeeghhhhh hahaha.
    Beeb moet echt zo gaan indalen, ik word er heel beroerd van. Het is zoo vol in mijn buik, en kleintje is niet rustig. Maar goed, zal vast zo gaan indalen, ff iets meer ruimte...

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    En vriend is hovenier, dus komende tijd erg druk... ook de zaterdagen nu.
    Onze zoon is ook best pittig op het moment, dus al met al best vermoeiend eigenlijk zo in mijn eentje.
    Maar als het goed is alleen de maand april nog, en dan is de grootste drukte weer voorbij.

En nu hou ik op met het gezeur. ;)

@hydrofiel luiers; die heb ik hier gewoon bij onze zoon gestreken en nu weer. Staat zo mooi in de kast, en als je ze eerst wast, nemen ze wel gewoon vocht op hoor?...
    Bedje ga ik ook volgende week eens opmaken. Alles is al uitgewassen.
    Heb afdekfolie over het bedje heen, dus dat kan wel. Geboortekaartjes ook gister geregeld.

20. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Jeuh hier ook 29 weken wave!
    Wat betreft vrij nemen man: Hier ook eerst 2 dagen verlof, dan werken tot einde kraamzorg, maar wel kortere dagen (dus helpen bij opstarten van de dag) Daarna 2 weken vakantie.
    Meiden wij gaan zo richting schoonouders, begin van het paasweekend. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend toe!

Deel Deze Pagina