juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Roozjuh: kan je nagaan, dezelfde appie zit hier ook iets van 10 minuten lopen.. Maar ik ga met de auto..
    Ik ga gauw wat doen, zo naar de fysio.

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Oh ja iemand vroeg naar de ctg daarmee houden ze de hartslag van de baby in de gaten, kijken zo of ik geen harde buiken heb, en kijken ze naar het zuurstof in mijn lichaam ik moet daar 3x per week een half uur aan liggen en zoals het er nu uit ziet 1x per week een groei echo.. Ben nu zo bang dat er wat mis is met ons meisje :(

In princiepen is het goed te doen, ik moet ma woe en vrijdag de kids zijn op ma en vrij altijd bij de oppas op woensdag is mijn man thuis en mijn mam heeft op woe vrij :) dus kan hubbie mee...
    We hebben vanaf de 9weken dat we zwanger zijn ontzettend veel stress met mijn man zijn ouders gehad! Inmiddels het contact verbroken maar ik denk dat zoveel stress mede de oorzaak van de groei achterstand is :(

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Succes bij de fysio kylie

4. Kylie1986

@Ladybabs: Dank je wel.. Ik hoop dat je kleine meid het weer in gaat halen. Maar wat bedoelen ze met te klein?
    Ik heb vannacht volgens mij over je gedroomd ..

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hihi dat ik lief! Ik kan het niet zo goed uit leggen ik vergelijk het met :
    Overgewicht, normaal gewicht en ondergewicht daar zijn grafieken voor
    En ook voor de groei van de baby ze meten het hoofdje, het buikje, en boven beentje... En alles wat ze meten kwam een meting van 28+5 of 29 weken uit en daar komen ook weer getallen uit die zetten ze in de Computer en daar komt dan zo'n grafiek uit en ze lieten me ook zien dat ze of op de lijn van te klein of zelfs eronder zit
    Maar ze kijken ook wat de jongens bij de geboorte wegen en daar pakken ze ook weer een gemiddelde uit.
    Ik moet eerlijk zeggen , veel is aan een soort waas aan me voorbij gegaan, toen ze zeiden opgenomen worden, en over gedragen worden kreeg ik het Spaans benauwd! Ik was ook nog eens alleen in het zh :(
    Duimen nu dat ze een groei spurt maakt!

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    babs: hier kreeg ik juist extra controlle en echo's omdat mijn knul toen te groot was. ze zaten er finaal naast want hij was maar 2805gr :p dus het kan nog alle kanten opgaan hoor! Nu zeggen ze dat mn meissie op goeie groei ligt maar mn buik is nog nooit zo mega geweest :p dus wie weet heb ik deze keer wél een groot kindje.

Meid Go With the Flow. het komt allemaal goed. zoals kylie al zei: elk kindje moet er een keer uitkomen. is nog nooit 1 blijven zitten ;) dus je druk maken erom heeft geen nut want je kan er toch niks aan veranderen. veel rusten en dan komt het allemaal vanzelf wel goed

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Over de bevalling maak ik me ook geen zorgen onze zoon is in 2.5 uur geboren en deze zal waarschijnlijk weer zo snel komen ...
    Het scheelt dat we nog 8 weken hebben :)

8. helma85

helma85 Niet meer actief

Goedemorgen!
    Bevalling: daar maar k me geen zorgen om. K laat alles over me heen komen, heb er zelfs zin in!
    Fysio dames: suc6!
    Wafes: gefeliciteerd
    Werk: ben echt blij dat ik eerder gestopt ben. Een soort last van mn schouders af.

Planning vandaag: straks even de folders doorneuzen of er nog leuke dingen in staan, verder rustig aan doen.
    Vanavond cursus volgen over borstvoeding.

Het lijk wel of mn voeten met de dag dikker worden. K hou ze al veel hoog. Iemand nog tips?

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tips:
    *idd voeten omhoog
    *op blote voeten lopen
    *masseren
    *voetenbadje

10. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Zo ook weer bijgelzen.
    Ff broodje eten en dan de middag nog.
    Hoop op regen dan hoef ik geen 15min naar de gymzaal te lopen met de groep. Kan mijn bekken echt niet hebben vandaag.
    Dus stuur alle regen maar naar Friesland....

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    boef je mag alles hebben! :p hier gelukkig droog. of naja gelukkig.. kga nergens heen dus boeid me niet zo wat het weer is :D

12. Kylie1986

Inderdaad, lekker droog hier, maar waaien!

13. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Babss, mijn jongens zijn 13 en 14 ;D maar ze knuffelen ook nog hoor ;)
    en jouwes ?
    29 weken, dat scheelt er maar 2...lig je nu in ruststand ? en ben je al gestopt met werken ?

Roozjuh ook zo aan huis gekluisterd, balen he...maar ja voor t goede doel....
    sorry mamma's verder niet veel onthouden.....

14. Kylie1986

Toen ze trouwens bij mij een meting deden van het hoofdje en buikje, liep het ook wat achter, benen liepen daarintegen weer voor.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook lange benen

16. Ik ben ineens helemaal verslaafd aan: donkerbruine boterham met mayonaise en rookvlees en ei. Kan ik elke dag wel eten. Hmm

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje vond ik eieren juist vies. Zo gek, is nu juist omgekeerd. Kan elke dag wel ei eten.

17. Meisje hier heeft ook lange benen en een groot hoofd auwie

18. Gisteren bij de VK trouwens afgesproken dat ze me gaan strippen bij 39 weken om een reuzenbaby na de 40 weken te voorkomen.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb ook ongesteldheidspijn gehad wat om de paar minuten erger werd. Ik moest het echt effe wegzuchten zeg maar. Mijn vriend werd wakker van me gesteun en gedraai. De vk zei gister bij de normale controle dat het nog iets te vroeg is voor oefenweeen maar dat je gewoon teveel gedaan hebt de dag (en) ervoor.
    Nu was ik er zelf helemaal niet bang van hoor.. Voelde wel dat de kleine nog niet van plan was te komen maar ik dacht zelf dus eerst ook aan oefenweeen.

Net badkamer schoongemaakt maar dat is toch ook wel een karwei met zo'n dikke buik zeg! Vooral de lage gedeeltes.
    Vandaag een drukke dag met veel dingen die gedaan moeten worden en vanavond komt de kraamzorg voor de intake.

Gelukkig heeft de schoonmaakster de huiskamer, keuken, wc beneden en de trap naar de eerste verdieping schoongemaakt en gezogen. Ik de badkamer gedaan, hoef ik alleen nog maar even de rest boven te stofzuigen en het bed te verschonen.
    Dan is alles weer klaar.

Fijne dag allemaal meiden!

20. Kylie1986

@Bloempje: dat is een geruststelling :)
    Verslaafd: Tot een week of 24 waren het, roze koeken, groene fernades en cheese onion chips..
    Nu eigenlijk niet echt iets, hoewel ik vandaag ineens trek had in druivensap :)

Deel Deze Pagina