juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Roozjuh jammer dat je weinig hebt gegeten door een hyper meisje.
    Cecilia: fijne dag morgen. Wij waren 1 april 10 jaar samen. Inmiddels een kindje en een tweede op komst.Toch bijzonder
    Peekaboo: vaak heeft je eigen gevoel het wel juist. Mijn gevoel zei bij M. dat het eerder kwam en daar blijf ik deze keer ook weer bij.
    We wachten het af. 4wkn is nog te doen maar eerder echt niet hoor: geldt voor alle kindjes hier!!!

Nou weer bijgelezen afsluiten en lekker naar bedje.
    Trusten voor de dames die nog na mij komen...

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Mooie buik Ladybabbs ;)
    Boefjesmamma, poetsdrang komt nog wel ;)
    Is trouwens niet veel van gekomen vandaag maar t idee is er 

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @ leonie en cecilia(gefeli met je zolang samen zijn!!!)

Nee niet aangegeven wat ik er van vind, ik mag toch niet terug. In eerste instantie zei die verloskunde daar dat we als de suiker onder controle is terug mochten omdat verder alles goed was. Toen zei ze ja we moeten alleen nog even een echo maken, dus ik zeg de uitslag van de echo van vorige week zit er al tussen die heb ik net afgegeven om te scannen :S Nou die was dus kwijt *zucht* dus mn eigen kopie maar gegeven en toen zei ze, oh ja hij loopt te veel terug dus je mag sowieso niet meer terug.
    We gaan het in de groep gooien dat je met 38 weken ingeleid word.

En het dieet op zich, naja ik heb een lijst meegekregen van wat ik mag eten en waar veel koolhydraten inzitten.
    Brood ontbijtkoek rijst pasta aardappels melk vruchten(sap) daar zitten veel koolhydraten in. Dus daar meot mee geminderd.

Ken je nagaan als tussendoortjes mag je (onder andere) stukje chocolade en chips nootjes :S :S LOL
    Maar dat wil ik dus niet eens, ik wil gewoon n broodje kunnen eten als ik honger heb.

Je mag per dag 5-7 broodjes (daar zat ik er dus overheen op sommige dagen 2 stuks te veel)
    En ik nam er zoet op (pindakaas) maar op die lijst staat dat je wel pindakaas mag, alleen liever neit meer dan 2 per dag ik nam er 4
    Volle melk blijkt niet goed te zijn, maar halfvolle of magere mag wel 3 glazen per dag, ik nam 3 soms 4 halfvol per dag.
    1 a 2x per week perste ik 500 ml verse jus uit wat ik dan ook rustig in een keer wegklokte. Hiervan mag je max! 2x 150 ml per dag en dan moet je bv een boterhamlaten staan :S

Ik vind het dus erg tegenstrijdig allemaal. en als ik vergelijk met wat ik eet met die lijst zit ik er amper overheen, maar volgens dieetiste was het allemaal te veel en niet goed :S

naja t zal wel

Gister had ik een verjaardag waarop ze geen light drinken hadden. Dus dan ga je al.. want in gewone frisdrank zit ook aardig wat koolhydraten.
    Dietiste wil dat ik t liefst water (vind ik niet prettig) light frisdranken (geen light vruchtdranken want daar zit alsnog suike rin) geen suiker maar zoetjes en dieet limo drink. Ofwel overal zit aspartaam in. Nu ben ik niet anti aspartaam. maar ik dronk altijd die light dingen waarop mn verloskundige zei dat je daar beter niet te veel van kan drinken als je zwanger bent. Dus ook niet gedaan deze zwangerschap. Cola drink ik nu liefst helemaal niet ivm caffeine maar volgens dietiste is light cola prima om te drinken :S dat mag ik allemaal onbeperkt drinken :S

Ergens heb ik t gevoel dat ik nu meer slecht dan goed doe. Daarom hoop ik ook dat hij eerder gehaald word. Dan kan ik gewoon jus drinken voor vitamientjes en hij krijgt geen suikerstoot binnen. En ook al die aspartaam zooi niet.

Heel lul verhaal geworden :) sorry!! Maar ik ga het denk ik dinsdag ook maar even aangeven, heb dan WEL een afspraak bij de GYN ipv 2elijns VK . En heb daarvoor weer een groeiecho, dus hoop dat hij niet nog meer voorloopt nu. Ik wil geen insuline spuiten maar me helemaal volproppen met aspartaam zodat ik maar minder suikerbinnen krijg vind ik ook geen gezonde actie.

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wat en gedoe dat dieet, Dippertje. Maar het is wel voor de gezondheid van jou en je kleine.

Vandaag weer werken. Ik begin (weer) verkouden te worden. En ik ben al zo moe :(

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    #4285 Dippertje, 22 apr 2012
    Laatst bewerkt: 22 apr 2012
    @lionne, end aar vraag ik me dus af, suiker is ongezond want baby groeit te hard (dat is tenminste duidelijk).
    Aspartaam is ongezond maar loopt baby daar wat van op en zo ja wat dan?
    Jarenlang word er beweerd dathet kankerverwekkend is, nu in ene niet meer en ohh mw u bent zwanger en heeft zwangerschapssuiker vreet en drink je maar lekker vol aan de aspartaam waarvan jaren gezegd werd het is kankerverwekkend maar nu vast niet meer hoor! :')

Daar kan ik gewoon niet super positief tegenover staan.
    Snap je wat ik bedoel? :)

P.S. je word via internet ook niet veel wijzer wat betreft aspartaam (je hebt er een super anti site over maar die v ind ik wel weer errug extreem overkomen) er zijn wat onderzoeken te vinden over premature geboortes na gebruik aspartaam in de zwangerschap dat 2-3 glazne al voor 50% meer kans op vroeggeboorte kan geven. en er zijn sites waarop staat dat het geen kwaad kan. maar erg jammer dat je niet gewoon een duidelijk antwoord kan vinden.

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ja, ik snap wel dat het eeg tegenstrijdig klinkt. En te veel aspartaam zou ik zelf ook niet willen nemen...

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    33 weken wave!!

8. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Dippertje. Snap je 2 strijd wel. Ben zelf ook geen fan van arspetaan. Is inderdaad rommel, maar ja het is denk even niet anders? Wel vreemd dat verse vruchtensap beperkt mag en cola light onbeperkt. Als iets rommel is dan is het wel cola. Zou dr ook gemengd tegen overstaan. En kruiden thee mag dat wel?
    Vervelend allemaal.

@Peek. Hoe was je nacht? Lukt het een beetje om de boel rustig te houden?

@Mirri. O dat schiet al op bij jou! Ik ben benieuwd wie als eerste bevalt van deze club.

Wie is er eigenlijk als laatste uitgerekend?
    O heb even gekeken maar sommige kletsen niet meer mee dus ga even uit van Enneih 24 juni dus uiterlijk 8 juli is iedereen bevallen hier:)

Meiden goede morgen allemaal!

Morgen de intake kraamzorg ben benieuwd.

Hier alles okay, ben echt een heel stuk fitter nu pas 2 injecties (b12)gehad deze week, morgen weer nieuwe halen. Merk gewoon al verschil (snel he). De baby is ook actiever ze beweegt vaker en reageert sneller. Kan ook toeval zijn maar toch wel bijzonder.
    Wel wat last van pukkeltjes (bijwerking) maar dat ik me goed voel dat is echt zo lang geleden (voor de 20wk).

Vandaag de box maar eens inelkaar zetten. Hopelijk past ie! Misschien dat we nog naar de bios gaan. Vriendlief ligt nog te slapen en had het gisteren over dat ie wilde sporten... nou denk niet dat het ervan komt. Ik laat m maar liggen want t zijn de laatste uitslaapmomentjes;)

woendag laatste werkdag! Bijna verlof joeheoeoeo:)

9. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Tjee dippertje, kan me voorstellen dat het allemaal wat tegenstrijdig voelt wat je dan nog wel en wat je niet meer mag eten/ drinken.
    Hopelijk kan gyn je volgende keer een goed antwoord geven.
    Heb je nu ook vaker controles? En wanneer hoor je of ze je eerder in willen leiden?

Danielle, jeuj! 33 weken!

10. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Volgens mij nog steeds om de twee weken leonie, dus het zelfde als bij mn eigen vk. daarbij krijg je die controles ook gewoon bij de VK end ie loopt dan tussendoor naar de gyn om te overleggen :s . Ofwel spreekuur loopt sowieso al 20 minutne uit waarop ze zeggen, ohh dan zijn we nog best op tijd :S Nee je bent niet best op tijd je loopt 20 minuten uit. Dan mag je tussendoor nog 10/15 minuten wachten.

De vk neemt je bloeddruk op die kijkt naar t hartje want een dopler hebben ze niet dus ze maken een mismaakte echo (je hebt amper beeld want is met oud apparaat ff snel snel zeg maar) en dan moet je op zo een gynstoel met van die beensteun gevallen liggen zodat ze je buik kunnen voelen. Wat een aanfluiting je kan daar amper normaal op liggen, nogal wiedes want die stoelen zijn gemaakt voor inwendige onderzoeken etc. niet om normaal op te liggen.

Ik snap wel dat die zorg in NL zo duur is. het is totaal zinloos op deze manier. Mn eigen VK kan ook wel overleggen met een Gyn (wat elke vk ook wekelijks of maandelijks doet, naja onze wel).
    De echo's die in het ziekenhuis gemaakt worden word gemaakt door de vrouw die al onze echo's heeft gemaakt, die werkt namelijk in het ziekenhuis en bij onze VK. LOL dus ook daarvoor is het zinloos.

Nu heb ik vorige week dinsdag dus een groeiecho gehad. en deze dinsdag krijg ik er weer een, bij dus dezelfde echoscopiste. totaal onzinnig dus. Zonde van t geld allemaal.
    Dus hoe precies ik nou beter in de gaten gehouden word als bij mn VK weet ik niet, want die zou ik ook om de 2 weken zien vanaf nu. en ziekenhuis hanteerd volgens mij ook die 2 weken.

Tijd en geld verspilling allemaal dus.
    Ik heb echt de schurft aan die ziekenhuismensen, tot nu toe komen ze onkundig over in vergelijking met waar we zaten.

11. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @lin2011, in princiepe mag kruidenthee wel (al mag je dan niet alle kruiden onbeperkt drinken dus weer uitzoekgedoe) maar ik vind thee zonder suiker niet lekker, dus ipv 2 schepjes heb ik nu 1 schepje in mn thee maar vind er nu dus weinig meer aan haha dus drink nog 3 kopjes per dag met mn schepje suiker. En verder geen thee.

@danielle gefeli met je 33 weken wave ik doe met je mee :)

12. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Sorry voor mn gegal maar manlief ligt met 39.8 koorts op bed dus ik kan niet tegen hem aangallen hahaha :p

13. helma85

helma85 Niet meer actief

Goedemorgen!
    Danielle: ik doe met je mee met de 33 weken wafe!!!
    Dippertje: wat een gedoe zeg dat dieet. suc6!

Gisteren kreeg ik een brief van UWV, ze hadden het verkeerde telefoonnummer doorgekregen van mn werk. Ze hadden me van de week meerdere malen gebeld ivm dat ik in de ziektewet zit.
    Nu moet ik hen bellen komende week. Wat kan ik verwachten eigenlijk van dat telefoongesprek?

Hier: voel me nog steeds regelmatig dronken zeg maar, dan neem ik iets waar zout in zit en dan gaat het weer voor een paar uur en daarna begint het weer. Echt irri zeg, maar ja. Bloeddruk beter te laag dan te hoog voor de kleine.

Vandaag: bakdag! Ga straks een citroencake maken en brownies! Jammie! Verder nog wat strijk wegwerken en lekker lezen op de bank.

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Niets bijzonders Helma, hier vroegen ze hoe het ging en om welke reden ik me ziek gemeld had en wat me vermoedelijke bevallingsdatum was. Hij zei dat de zwangerschapsziekte uitkering geen probleem was en het geld naar mn werkgever overgemaakt zou worden en dat hun mij moeten betalen. Toen wenste hij me nog een voorspoedige verdere zwangerschap.

15. helma85

helma85 Niet meer actief

ow, oke, k zit me namelijk beetje druk te maken over dat gesprek namelijk. K dacht dat die moeilijk gingen doen over dat ik niet meer werk die paar weken.
    Danke je voor t antwoord!

16. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @helma. Nee, ze bellen jou om te checken of je wel zwangerschapsgerelateerd ziek bent. Gaat vooral erom dat werkgevers daar dus geen misbruik van maken(ze krijgen dat vergoed). En verder een gezellig praatje onzin:)

@dippertje. Ik drink sinds kort geen suiker meer in mn thee en vind mint thee lekker:) misschien een idee? Balen dat je man zo broert is. Gal maar lekker een end weg hoor.

17. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @lin voor ik zwanger raakte had ik bijna geen suiker meer in mn thee maar toen ik zwanger raakte proefde ik bijna geen zoet meer in mn thee :s dus ben toen weer meer suiker erin gaan doen.
    Dus suikerloos vind ik 10x niks (en ken je na gaan vroegah deed ik 3/4 flinke scheppen suiker in mn thee hahaha )

18. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames
    vanacht was een rotte nacht veel pijn , nu wat spierpijn achtig en als ik wat rondstap gelijk een harde buik dus weer maar eens de zetel op vandaag ! vind het zo erg voor men man ! hij moet nu echt alles doen voel me behoorlijk schuldig :( morgen uitslag van urine onderzoek , hoop stiekem dat het "maar"een blaasontsteking is hoor

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    moguh! jeetje wat is er veel gekletst hier! voor t eerst dat ik t ff niet kan bijhouden haha. zag wat dieet dingen voorbij komen. phoe lijkt me zwaar om zo'n dieet te moeten volgen. Succes!

ego: Gister toch nog naar bios geweest en daarna BT nog gehaald bij de mac jumm. Vannacht 1x wakker geweest, had flinke last van mn rug dus heb halve naproxen ingenomen (pcm werkt bij mij niet) en heb daarna tot 11.00 geslapen! wauw das echt al zó lang geleden. heerlijk!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    jeeej, waves voor iedereen die weer een weekje verder is!! :D
    nu is het aftellen echt begonnen he lady's!

Deel Deze Pagina