juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Wat goed Roozjuh!

@De rest. volgende keer weer. ik ga even de laatste dingen shoppen

2. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    zo ik ben weer bijgelezen pfff wat een gezellige kletstantes hier ;) kan er op zich zelf ook wel wat van... alleen ben ik alles ook weer vergeten ;) zit er echt aan te denken een briefje te maken met op wie en waarop ik wou reageren!

gisteren is hier lekker de badkamer helemaal gesopt door mijn schoonmoeder en tante! oooh en wat blinkt hij toch heerlijk! haha
    ook nog wat overslag rompertjes gehaald...

ik trouwens ook nog geen last van lekkende borsten

geld is hier ook elke maand weer een puntje van spanning en stress maar je leeft idd naar wat je hebt en leert met dingen om gaan al moet ik zeggen dat we hier nog wel is totaal niet uitkomen hoor :)

en neutrale overslag kleertjes... weet niet meer wie er om vroeg eigenlijk ik dacht danielle??? misschien hema? en anders v&d mijn moeder zei dat ze daar ook wel wat hadden.

3. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
  4. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Shopze :)
    Ik blijf hier lekker op de bank vandaag, echt kapot van het (te veel) shoppen van gister :p
    Trouwens ook een tuinbroekje gekocht voor de kleine man.
    Ben helemaal gek van tuinbroeken dus onze kleine heeft er nu al 2 :p

5. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    oh ja over de kittens...
    hoe gaat het nu, en vooral met die ene?
    wij hadden 4 kittens en er was er een die was ook zwakker als de rest ging ook steeds alleen leggen en dronk bijna niet bij moeder op den duur werd hij al wat stijver en minder bewegelijk toen hebben we in gegrepen hebben hem geholpen en met een spuitje melk gegeven om hem te helpen, de volgende dag pakte ik hem en dacht zo het gaat beter hij was weer bewegelijker en warm dus ik dacht gaat de goede kant op en ikke blij een half uur later keek ik in de doos en dacht hier klopt iets niet en was hij overleden :s maar ja had geprobeerd wat ik kon maar hij was gewoon niet sterk genoeg :( de rest doet het gelukkig super en hebben na zaterdag allemaal alweer een ander huisje :) zal wel weer rustig worden in huis dan want ze zijn nogal ondeugend...

oh ja en over die kruitvat tas ik vond het ook niet veel boeiends! je kan op je kaart toch maar 1 keer je aanbieding halen wordt dat niet afgeschreven ofzo dan? anders moet ik ook nog even langs de andere kruitvat haha ik had een extra aanbieding voor de pampers 50% korting er pak voor max 2 pakken scheelt toch weer...

en ik vroeg me eigen af voor de dames die bv gaan geven, ik ga het proberen en als het niet lukt dan ben ik zo gestopt (met lilly-ann ging het echt niet ik pijn en lilly-ann super boos die hapte ook niet goed hoor en als ze hem goed had liet ze weer los en werd boos en hapte dan daarom weer niet goed dronk zon cupje bij de zuster zo leeg en was tevreden toen was ik er klaar mee maar goed ik dwaal af) maar nemen jullie wel gewoon een voor de zekerheid pak melk in huis en welke poeder willen jullie gaan gebruiken? (trouwens ook een vraag voor de vrouwen die natuurlijk gelijk al voor de fles kiezen)
    ik dacht eerst zal ik die van de etos nemen scheelt toch weer maar ja zoveel scheelt het nou ook weer niet met friso en dat kan je eigenlijk in praktisch elke winkel krijgen (voor de etos moet ik speciaal naar de andere stad om te gaan halen...)

6. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    lekker he dat shoppen! haha ik kom ook elke keer als ik naar de stad ga weer met iets terug haha zie elke keer wel wat leuks ;) gisteren rompertjes gekocht die moest ik echt nog hebben lekker van die overslag (vriend zei oh ja fijn dan kan ik er lekker mee in de knoop raken dus ik zei precies daarom vind ik ze zo fijn voor het begin alleen al om jou te plagen ;))
    hij vroeg wel of ik echt nog rompertjes nodig had want met lilly-ann zei ik ongeveer elke week dat ze nieuwe rompers moest en die kwam om in de rompers maar ja met een meid moet je van alles hebben lange mouw korte mouw en spagettibandjes anders komen de mouwen onder de shirtjes vandaan haha :p en de kleur moet ook matchen natuurlijk haha nu heeft mijn zus alles gekregen want die krijgt een meisje die zei serieus waarom heb je zoveel rompers? ze had er echt veel hahaha
    oooh pfff ik lul echt weer teveel!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    butteflies: reageren pak ik Notitie programmatje op de pc erbij. Zodra ik stukkie lees van iemand en kwil erop reageren dan typ ik t dus in de notitie en plak ik dat erna in zp-reageer schermpje :p Doek nu dus ook haha.
    *Kittens: Ja gaat goed, ze hebben nu een warme kruik erbij en dat vinden ze heerlijk! Vooral moeders, want als kids op kruik liggen kan zij haar benen trekken. Met de zwakste/kleinste gaat het ook goed. Drinkt goed en leg die wat vaker aan. Als broers en zus op kruik liggen, leg ik die ene nog even bij de mama, maar dan volgt al snel de rest :p

Kruidvat tas: dom gedoe. Beetje zelf je spullen bij elkaar zoeken (zeggen ze ook niet ff vantevoren dus stond eerst half uur in de rij) Pak luiers vind ik altijd goed :p Maar zinkzalf? nee dat gebruik ik nou echt NOOIT. flesje schattig, maar ik gebruik alleen Avent

*Iemand gaf aan persee geen bv te willen geven (sry naam vergeten) ik dus ook niet! Bewuste keuze en wil het ook niet eens proberen. Hier na bevalling worden mn boobs dan straks ook goed ingepakt zodat de stuwing mee valt.

Prijzen en merken fv: Kruidvat huismerk is PRECIES t zelfde als de dure Nutrilon. Ze komen beide van zelfde fabrikant alleen de prijs is dus anders. Mocht je dus FV geven, kruidvaatttt!!!!!! :D

Ego: Weinig te melden. Zoals ik hierboven al schreef gaat t met de kittens goed. Met wat tegenstribbelen let mn man nu ook op de kittens en legt ze steeds aan(vooral die kleine)
    Nu D weer naar school en hij keek niet eens op of om toen mama naar huis ging :p Gaat dus goeie kant op. Kreeg m vorige keer bijna niet mee naar huis, hij wilde daar blijven haha

8. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    roozjuh haha dat is idd handig goed idee ;) super dat het goed gaat met de kleine kat ook.

jah ik twijfelde over borstvoeding omdat de vorige keer eigenlijk behoorlijk is tegengevallen en ook de begeleiding in het zkh en de reacties toen ik besloot te stoppen maar ja ik ga het proberen en zie wel hoe het gaat maar ja dat wordt weer een beetje lang verhaal ;) en daarbij denk ik ik moet straks na mijn bevalling gaan solliciteren en doen en dan denk ik een nieuwe baas ziet me aankomen ja ik ben wel net bevallen en geef borstvoeding dus ik wil wel de ruimte om te kolven, geloof niet dat ik daar nou echt punten mee scoor :s dus ook weer lastig...
    de kruitvat zit hier ook in het dorp dus dat is dan op zich ook nog wel een optie... zelfde fabriek joh pfff belachelijk eigenlijk he en dan zon prijsverschil...
    ja idd wat er in de tas zit kan je idd weinig mee vond het ook tegenvallen maar ja alles wat ik gratis krijg pak ik aan en doe ik er zelf niks mee dan kan ik misschien een ander er blij mee maken... tas zelf is altijd wel handig haha

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    V&D ja, dat is ook een goeie!! Bedankt!
    Ik open altijd 2 schermen, waarbij ik in het ene scherm reageer, en de andere bijlees. Miss een tip.? :)

10. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Roozjuh; ik was dat, ik wil dat idd ook echt bewust niet. BV niet omdat ik niet weet hoeveel kleintje binnen krijgt.
    En kolven niet omdat ik dan 20 minuten aan het kolven ben, en 20 minuten een fles aan het geven ben. Niet zo handig met een peutertje erbij... ;)

11. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Oooooooooooooooooooooooohhhh en LAATSTE DAG!!
    net getrakteerd. Nu ff mail opruimen, bureau schoonmaken, overdracht en dan ist klaar... :D

12. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    ja daar zit ook weer wat in... kleine meid hier is straks net 3 dus ben ook benieuwd hoe dat gaat.
    ik blijf er ook over twijfelen als ik er teveel aan denk hoor pffff

laatste dag ook lekker! geniet van de laatste uurtjes en dan lekker genieten van je verlof!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Danielle: ha toch jij! :D twijfelde maar dat was jij idd over de fv/bv. Ik vind t dus belangrijk dat mijn man ook de fles kan geven(vooral snachts) zonder dat mama daar altijd eerst een half uur voor moet kolven. Hop, papa eruit, fles maken en kan ik ook keer lekker blijven liggen, heb t al druk genoeg. Idd met nieuwe baan zoeken en peuter en baby en kolven, lol nee dat is geen pluspunt bij je nieuwe baas :p Zo vreselijk kan FV ook niet zijn, ken genoeg kindjes die gezond groot zijn geworden ermee en vroegah was het lang niet zo ver ontwikkeld als dat de voeding nu is. En precies wat je zegt, je weet niet wat ze binnen krijgen met bv en ik ben iemand die álles wil weten :p

Kreeg toen bij D ook opmerkingen dat bv véél beter is en ze minder snel ziek worden bla bla bla. D is nooit ziek geweest tot hij naar psz ging. En nu dus dat ie zo vaak ziek is sinds hij naar psz gaat, krijg ik het weer tehoren 'zieje wel, dat komt doordat hij geen bv heeft gehad. slecht imuumsysteem' ja rot toch op, elke peuter word ziek op psz, daar BOUWEN ze juist weerstand op. En nu werd me weer gevraagd of ik nu dan mn 'lesje had geleerd' en nu wél bv ga geven. lol NEE ik ga wéér voor bv mensen. En dan die koppen en reacties, pff word er zo moe van he. ene oor in, andere oor eruit ;)

14. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Heb geen idee hoe dat zit met die kv tas. Ze hebben twee keer mijn pasje gescand maar ze zeiden de tweede keer niks ervan.
    Misschien als je de mail weer activeerd dat het dan nogmaals kan. Had ik nl. wel gedaan.

Vanmiddag nog 2 uurtjes op school werken, werd gevraagd gister. Vroeg ik welke groep heb ik dan? Zei poolmanager: je hebt creamiddag met een leerkracht en stagiare. Nou ja waar ze al geen inval voor vragen maar mij hoor je niet klagen weer 2 uur erbij.
    Dan om 15uur dus verlof!!!

Zal afsluiten zo M. naar mijn moeder brengen. Daar ff theeleuten en dan naar school.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    oe danielle laatste dag!!! LEUK!!! :D geniet ervan, dit weekend ook prachtig weer heb ik gehoord dus je verlof begint al super

16. butterflies

4 aug 2011
    61
    0
    0
    hardinxveld g'dam
    boefjesmama ook fijn verlof heerlijk vooruitzicht!

jah lilly-ann is ook groot geworden met flesvoeding hoor dus ik denk ook niet dat het nou zon verschrikking is. lilly-ann is wel veel ziek geweest die kreeg echt alles volgens mij, had ook koemelkallergie...
    maar om het nou allemaal aan de flesvoeding te wijten vind ik overdreven denk ook dat het ene kind gewoon zoiezo al gevoeliger is in die dingen als het andere kind ongeacht fv of bv ...
    ach ja ik probeer eerst de bv toch wel goedkoop maar bevalt het niet dan ben ik er ook zo klaar mee heb ik gezegd en heb ik ook geen zin in gezeur van kraamzorg of wat dan ook...
    we zien wel hoe het allemaal gaat lopen...

danielle: welke fv ga jij geven dan? ook kruitvat?

17. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    @reacties onthouden,
    open hier ook vaak een extra schermpje of een notitie ofzo iets, ligt er even aan hoeveel ik moet bijlezen. klik ook altijd op reactie plaatsen ipv snel reageren, dan kan je nog even terug lezen ;)

@butterflies,
    heet je dochtertje Lilly-Ann? wat een super naam :)

@bv/fv,
    Wil hier heeel graag BV geven, dus haal ook geen FV in huis. Ik weet dat voor mij de grens van overstappen makkelijker word als ik een keer een shitdag heb. En wil liever doorzetten! Als het echt niet gaat is een pak zo gehaald.

Idd vaak zelfde fabrikant, met veel producten zo hoor! Let maar eens op het adres op een verpakking.

@laatste dag,
    Oh lekker hoor! Wie had er ook alweer een lijstje met things-to-do voor in het verlof? Heb dan wel geen verlof, maar wil toch even checken of ik niks vergeet :p

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    33weken wave!!!

19. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Nou idd.. Het zal best dat BV het beste is.. Maar onze zoon is ook groot geworden met FV, en zelden *afkloppen* ziek.. ZIjn neefje daarintegen heeft tot 9 maanden BV gehad, en het jochie is echt mega vaak ziek.
    Tja, waar ligt het aan hé?

Is ook echt iets waar ik me heel zeker over voel, ik wil dit echt perse zo, en voel me ook echt totaal niet schuldig! Gelukkig maar... Als mams goed in haar vel zit is ook heel wat waard hé!

En idd; dat papa en andere mensen ook de fles kunnen geven, is ooke cht super gemakkelijk, en al helemaal zonder te hoeven kolven. :)

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Vandaag de box kopen en opzetten :D helemaal zin in!

Gefeliciteerd met je 33weken wave roosjuh!

Danielle geniet van je verlof! Vandaag ook eerste verlofdag van mijn vaste baan maar voelt niet echt zo aangezien ik nog wel voor mezelf blijf werken.. Ene kant wel jammer aangezien ik ook wel zin heb om gewoon niets meer te doen voorlopig :)
    Aan de andere kant weet ik dat ik het beste functioneer als ik druk ben, anders wordt ik enorm sloom en komt er helemaal niks meer uit mijn handen. :D

Deel Deze Pagina