ooooh kijk al die banners eens even... hihi echt al bijna aan het einde. Wat spannend he!! ongelooflijk!
Wasmachine bakje moet je in het middelste vulopening waar zn plaatje zit induwen en dan trekken, KOST GEEN KRACHT dan sloop je hem inderdaad. Hier is het hele huis schoon. even door gebikkeld. Alleen nog de overgordijnen ophangen (mag mn vriend doen) Echt alle ramen gezeemd (zijn dr veel) radiatoren afgesopt binnen deuren gedaan en gordijnen gewassen. Pff dat in 2 dagen bij elkaar. Nu alleen nog de keuken even doen en dan is echt alles gedaan. Zo boodschappen halen en lekker relaxen. Tis gelijk een stuk rustiger in mn kop nu dat klaar is. sorry voor mn ego bericht hihi was veel om te lezen vandaag
Goedemiddag dames, Anne: heel veel suc6! Wat spannend! Roozjuh: 5 kittens, dat is de moeite, suc6 met de kraamvisite Hier: mn buik is gelukkig rustiger geworden qua pijn en krampen. Af en toe nog wel harde buiken, maar die zijn binnen een minuut weer weg. Heb nog wel steeds lichte verhoging. Het schommelt steeds tussen 37,2 en 37,8. Best irritant. Heb er nu ook sinds deze ochtend koppijn van. Kan dat komen door de hormonen?
Action heeft wterdichte moltons voor nog geen 10 euro. Heb ik die van ons vandaag. Kraagt en broeit niet.
Gebroken vliezen met 34,4 weken en dan ingeleid worden met 37 weken? Lijkt me sterk je mag niet langer dan 48 uur met gebroken vliezen lopen. Denk dat ze dit weekend nog wel gaat bevallen hoor. Dus Anne zal de eerste zijn. Net de douche even gedaan, nou ja de tegels en cabine mag vriendlief doen. Vind dat schoonmaakspul zo stinken momenteel. Nu ff niks meer doen en straks nog even een wasje opruimen. Droger piept al maar geen zin om op te staan.
hoi dames effe ego , alles is in orde , geen veranderingen , en wonder boven wonder hij is gedraaid !!!!!! ligt met zen hoodje naar beneden nu , is een week en half groter dan gemiddeld . mag nu nog 2 weken geen seks meer , veel rusten en weinig doen .
@danielle: mijn dochter kijkt vaak naar haar eigen foto's van de geboorte en zegt dan kijk nou issuh lilly-ann helemaal vies! moeten even schoonmaken he! en dan vertel ik ook over dat haar broertje ook zo zal zijn zo klein en dat hij melk drinkt (ze zegt uit mama's borsten want daar heb ik ze toch maar op voorbereid) en als ik zeg dat ik last heb van mijn buik en even rustig met doen zegt ze aaah jij moet naar ziekehuis maken ze jou buikje weer beter hoef je niet meer misselijk te zijn (heb natuurlijk door het overgeven in het ziekenhuis gelegen omdat ik niks binnen hield) @roozjuh: jeetje kan ik me helemaal voorstellen, fijn dat je wens ook gewoon gerespecteerd word en ze ernaar luisteren. gelukkig maar! haha hier staat ook het meeste op de laptop ik geloof dat ik ergens net na haar eerste verjaardag een aantal albums heb volgeplakt en nu loop ik dus al zon 2 jaar achter echt erg eigenlijk haha! maar ja al doe ik uit al die foto's nog zo mijn best om alleen de leukste uit te zoeken heb ik nog een paar honderd foto's die ik moet bestellen en inplakken *zucht* want ja vind ik natuurlijk alles weer mooi en bijzonder. @lin2011: goed bezig! hier komt er vandaag niks uit mijn handen haha @waterdichtmolton ook wel handig zal er ook is naar kijken (aangezien we net een nieuw bed en matras hebben haha) @ gebroken vliezen: toen mijn vliezen met de vorige braken met 36 weken zeiden ze meteen zolang er geen ontlasting bij zit en de kleine het goed doet proberen we zoiezo zo dicht mogelijk bij de 37 weken te komen volgens mij moet je dan gewoon in het ziekenhuis blijven die tijd en houden ze het goed in de gaten... dat tot de 37 weken duurde bij mij ook langer als 48 uur maar ja... madametje besloot toen ze dat hoorde maar in het vruchtwater te poepen ze wou er gewoon uit! haha zo verder is mijn energie ver te zoeken dus doen maar lekker weinig lekker lui lekker land is toch rot weer, en mijn lichaam wil vandaag niet echt mee werken :s weer allemaal buikkrampen en harde buiken, dochterlief heeft nou ja geen idee wat ze in der oren stopt maar luisteren is er niet bij haha ook altijd fijn :s begin met wordpad ook aardig te leren om te reageren haha maar probeer steeds even te kijken anders moet ik steeds zoveel lezen woensdag naar de vk toch wel weer benieuwd krijgen ook meteen de liggingsecho ook wel weer spannend, ben ook benieuwd of je dan nog goed het gezichtje kan zien eigenlijk want de laatste keren was hij lekker eigenwijs en liet alleen de onderkant van zijn voet zien en zijn rug nu al een eigenwijs kind dat beloofd nog wat haha
Dat is tegenwoordig niet meer zo dat je binnen 48 uur moet bevallen na breken van de vliezen. Vroeger wel inderdaad
zo dames ben zo vrij geweest al een nieuw deel te openen , deze zit al op 4810 berichten , het laatste loodjes deel !!! http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/354199-juni-2012-mamas-deel-4-a.html#post12627165
Wauw dat is super goed nieuws. Hopen dat meneer netjes zo blijft liggen de laatste weken. Spreekt Peekbaby streng toe: lief zijn voor mama en netjes zo blijven liggen, en lekker warm binnen blijven. Het weer buiten is niks om nu al geboren te worden
Mijn vliezen braken met 35,4 weken maar ben toch echt 5uur later bevallen. Misschien ook omdat ik direct weeen had. Maar er zit wel een verschil tussen een scheurtje in de vliezen waardoor je kleine beetjes vruchtwater verliest of dat je al je vruchtwater bent verloren. Zonder of met te weinig vruchtwater kan je kindje niet leven in je baarmoeder.
ja vind het ook geweldig nieuws !! moet wel nog steeds heeel rustig aan doen want het blijft rommelen , maar voor de rest ben ik weer opgelucht , nog minimum 2 weken moet hij blijven zitten liever nog veeel langer natuurlijk
2weken moet nog te doen zijn toch? Je doet nu al zo goed je best. 4 weken zou ideaal zijn natuurlijk.
ja 2 weken is zeker te doen hopen dat het natuurlijk stabiel blijft dan , al is het niet fijn dat ik Amaryllis niet veel kan verzorgen maar gelukkig is ze nog zo klein en beseft ze het niet zo goed .
Thnx voor alle meningen dames. Ik weet nog niet zo goed wat ik met de situatie aan moet, zal ook wel veranderen als de kleine er straks is denk ik. Heb net mijn letters binnen gekregen! (had letters van zoontjes naam besteld bij piepschuimletters.nl) Zijn echt super gaaf geworden, helemaal zoals wij in gedachten hadden! Heb ze net ook blauw geverfd, dus dan kunnen ze in de kast tot de kleine geboren is Is heel gek om zijn naam zo te zien haha! Heb alles bij gelezen, maar ben alles ook al weer vergeten. Zag dat er ook al een deel 4 was maar we maken eerst deze vol toch? @waterdicht zeiltje/molton. Woow dan komt het opeens wel heel dichtbij he? Ben wel benieuwd!! Nu maar weer eens rustig aan doen. Die harde buiken gaan niet echt weg trouwens, maar doet niet echt zeer of regelmaat, dus dan maak ik me niet echt zorgen.
Zo lang je geen weeen hebt kun je het (in het ziekenhuis) gewoon zo lang mogelijk uit proberen te stellen. Daar hoef je geen klein scheurtje voor te hebben Die 48 uur is echt achterhaald.
Stukje van de site van het AMC: Behandeling bij vroegtijdig gebroken vliezen De behandeling van vroeg gebroken vliezen bestaat uit bedrust houden en afwachten en observeren of u weeënactiviteit of een infectie ontwikkelt. Indien u een infectie heeft zal deze behandeld worden met antibiotica. De arts zal daarnaast twee giften corticosteroïden (bijnierschorshormoon) voorschrijven. Corticosteroïden bevorderen de rijping van de longen van uw kind. U krijgt de corticosteroïden per injectie, met een tussentijd van 24 uur toegediend.
Joekie: oke dat wist ik niet. Was in 2010 nog niet zo nl. Vriendin haar vliezen braken met 36,9 dagen maar is daardoor wel ingeleid omdat ze telang met gebroken vliezen liep.
Boven de 37 weken gaan ze het wel halen hoor, binnen 72 uur, maar als je daar nog ruim voor zit proberen ze het zo lang mogelijk te rekken.