juni 2012 mama's !! deel 3 !!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dippertje je werkt 100% ipv 100 uur neem ik aan? Groot gelijk dat je de zwaardere mensen niet meer wil doen! Het is al knap dat je het zo lang doet!

Ik ben trouwens ook een ENORME kip zonder kop op het moment. Weet gewoon echt niet wat ik aan het doen ben soms en als mijn vriend iets tegen me zegt moet ie het 3x herhalen want ik ben het zo weer kwijt. Het is echt heel erg op 't moment haha..

Wij hebben twee honden. Echt voorbereiden kun je ze denk ik niet.
    Ze ruiken aan alles zo'n beetje waar ik mee thuis kom dus ook aan babyspullen maar dat snappen hun natuurlijk niet.
    Straks als de kleine er is betrekken we ze gewoon erg veel bij alles. Ze mogen het kindje ook besnuffelen en likken vind ik ook niet erg zolang ze het mondje maar met rust laten ;). Voor de rest: Leve de snoetedoekjes :)

2. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @joekie, ik werk 100 uur per maand (en in mijn geval is dit 100%) omgerekend zo'n 23 uur per week.

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    honden: ja hier hond. ook soort labrador-achtig. voorbereidden? ja niks bijzonders gaan doen hoor, niet nodig. hond moet leren dat de baby boven hem staat. Hond mag niet dominant gaan doen over het kind. Dus zodra je merkt dat de hond de baas probeert te zijn, meteen corrigeren. luier ofzo laten eten of snuffelen hoor je ook vaak. onzin! nergens voor nodig. hier mochten de honden(had er toen 2) bij me komen zitten toen ik met D thuis kwam. Verder gewoon heel normaal doen tegen de hond. vergeet niet dat je even veel aandacht moet blijven geven als dat je nu doet. 1 hond had hier wat moeite, oplossing: ik hield baby vast en manlief aaide de hond als ie rustig was. nooit problemen gehad en verwacht dit voor straks ook niet :)

bloed: schrikke! maargoed dat het t wondje was. hier had ik t ook wel eens. ik met slaperige kop naar wc en toen ik klaar was zag ik bebloedde doekjes in wc liggen. schrok me dood! waren het wc papiertjes van manlief die bloedneus had (heeft ie regelmatig) heb m flink op zn flikker gegeven haha. sinds dien nooit meer gedaan

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Bloed: Dat lijkt me inderdaad schrikken! Ik heb het wel eens gehad bij mensen met toiletpapier met een rozig motiefje, schrik je ook van!
    @huisdieren: geen hond, wel 3 katten..ben wel bang dat ze in de box gaan liggen of zo. Ik wil de box ook wat eerder neerzetten, kijken wat ze doen.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik denk juist dat ik de box niet eerder neerzet. Onze poessies slapen op hun eigen kattenkamer dus ik hoef in de avond niet alles op te ruimen in de huiskamer. En onze katten zijn te dommig om balonnen eng te vinden :p
    Ik denk dat als we de box neerzetten wanneer de baby er in ligt het enger is dan balonnen :p en ze dan eerder uit de buurt blijven.

Dus de box komt hier denk ik pas als baby er is :p

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

@ tweeling die tevroeg geboren is jeetje dat lijkt me echt schrikken hoop dat het goed komt voor hun !
    @ bloed poe schrikken !! gelukkig was het niets erg
    @ huisdieren nu geen meer bij men meid hadden we een hond en 2 katten , box vroeger gezet zodat ze konden wennen maar ze bleven er mooi uit !
    @ ego , heb buikpijn al heel de dag pfff , voel me misselijk en heb hoofdpijn , en vind maar niet de juiste oorbellen voor men meid grrrrrr kan je van gefrustreerd raken om niets eigenlijk !!

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh, sorry! Ik zat aan 100 uur per week te denken.. Dat kan toch niet dacht ik haha!!

8. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hahah dat is wel errug veel Joekie :p

9. helma85

helma85 Niet meer actief

Oke, dank je wel. We hebben onze hond "Kaya" al wel laten wennen aan de box. Want op de plek waar de box nu staat, sliep ze eerst. ZO kon ze wennen aan haar nieuwe plek.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    helma, staat de box er dan al? das wel heel snel :p manlief wilt m hier pas als ik 37weken ben

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zekers vroeg met de box :D Wij weten welke we willen hebben maar moeten em nog wel kopen.. Ergens met 36 weken zullen we hem eens gaan opzetten denk ik.
    Anders is het toch maar een sta in de weg..
    Alle spullen staan trouwens op de babykamer nu.. Kinderwagen, wippertje, badje enz staan allemaal daar opgeborgen.
    Wiegje ook met plastic eromheen. Komt ook allemaal wel ergens in het verlof.
    Ik weet in ieder geval dat het in huis is en elk moment gepakt kan worden :) Hopelijk is dat de aankomende 10 weken nog niet nodig trouwens!

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Trouwens een beetje laat maar ik doe de 26 weken wave vandaag :)
    Heerlijk om weer een weekje verder te zijn! Elke dinsdag is hier een klein feestje haha!

13. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    @huisdieren: hier 4 katten. 2 van hen zijn wel nieuwsgierig naar de kinderkamer. Als ik er iets aan het doen ben, mogen ze mee om te snuffelen. En om te leren dat ze NIET in het ledikant en op de commode mogen. Doen ze het wel: een nat pak ;)
    We weten nog niet zo goed wanneer we de box gaan opzetten. De katten zouden vast kunnen wennen, maar ik denk dat ze er toch stiekem induiken als we er niet zijn. En met baby erin is het denk ik eng genoeg om het niet te doen.

vandaag bij de bedrijfsarts geweest. Ik ga 50% op arbeidstherapeutische basis werken. Die man zei dat ik of boventallig op de groep kan of andere ondersteunende taken kan doen, waarbij ik niet te veel loop en zo, maar ook niet de hele dag zit.
    Boventallig staan zie ik niet zitten, want ik weet nu al dat ik dan toch alleen kom te staan. Ene collega wat regelen, de ander pauze en ik dus alleen.
    En ondersteunende klusjes? Iemand een idee wat voor klusjes ik in een verzorgingshuis kan doen. (ik ben SPW'er)

14. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi.

Weet je wat misschien wel handig is.. zorgen dat spullen die nieuw ruiken/zijn zoals bijvoorbeeld matrasjes in plastic en nieuwe meubeltjes, geverfde spullen. uitpakken en in een ruimte zetten waar je de verwarming aan kan doen en daarna luchten. Dit een paar keer herhalen. Dan is de chemische lucht eraf. kreeg ik als tip mee. Onthoudt m maar voor aan het begin van je verlof ofzo:)
    O en om verf lucht uit de kamer te krijgen zou een bakje azijn neerzetten helpen. (oma's tips)
    groetjes

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Huisdieren. 2 aanhankelijke katten. Die hebben op zolder ook dr eigen ruimte als ze al binnen zijn want ze gaan ook naar buiten. In de box probeer ik wel met ballonnen daar houden ze niet zo van.

groetjes

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Onze katten komen niet buiten :p dan zouden ze vleugeltjes moeten hebben namelijk :p we wonen 10 hoog LOL , het balkon is afgezet met gaas en net maar verder dan dat komen ze niet :p

17. Kylie1986

@Katten: ballonnen..Hmm maar eens proberen..
    Ik wil ook niet dat ze erin gaan liggen als de baby er is maar niet in de box ligt. Al die haren.. Ik zit eraan te denk om er dan een plank of plaat op te leggen.

18. Kylie1986

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Haha! Grappig!
    Ik leg ook steeds vaker mijn handen op mijn buik merk ik als ik zit haha Het wordt echt een tafeltje!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    katten en ballonnen, horen ze dat eng te vinden dan? kwist wel dat mijn kat niet spoorde! die gaat ermee spelen... als ik dus ballonnen erin leg dan heeft ze haar prive speelplekje denkt ze :p

Deel Deze Pagina