juni 2012 mama's !! deel 4 !!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    beslissing zelf is al zwaar maar idd als je t voor ene bepaalde datum ook nog eens moet beslissen staat er helemaal flinke druk op je schouders.

ik heb ook 1x infectie gehad down below. dat was na mn bevalling gelukkig maar idd om daar dan op die bank te gaan liggen bij de dokter is wat vreemd ookal hebben paar weken ervoor nog mensen vrolijk naar me staan koekeloere tijdens het bevallen haha. maar blijft vreemd

2. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @Butterflies: balen zeg! Zel nooit last van gehad maar een vriendin wel. Inderdaad door hormoonhuishouding kan je dat ontwikkelen, super vervelend en je kan er zelf niets aan doen. Hoop dat je er nu definitie van af komt!

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dippertje gefeliciteerd!!! Geniet van de kleine ;)

Bloempje succes vanmiddag met het strippen! Zeker spannend!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    meiden ik ga afsluiten. kleine man van psz halen en dan door naar de gyn. ben bloednerveus en weet niet waarom haha. vind dit toch wel een spannend gesprek denk ik, al weet ik niet wat ik moet verwachten.

bloem succes vandaag!!!!

5. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Succes Roozjuh!

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Stelletje kletsers :) even boodschappen doen en gelijk 4 paginas erbij :)

7. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Dippertje gefeliciteerd met Daniel. Lekker bijkomen en genieten.

Bloempje: succes hopen dat het wat uithaalt.

Hier vannacht gedroomd dat ik weeen had maar was niet zo. Heb de klossen en de ondersteek opgehaald. Vanavond even onder het bed zetten en dan zijn we er klaar voor. Kom maar op met die thuis bevalling.
    Straks M. van de GO halen. Samen eten en dan kan meneer na bedje.

Vriendlief is sinds vandaag op een andere bouwplek aan het werk.
    Moet nu fietsen is hier in de stad. Hij is dan met 15min. thuis wel lekker met de bevalling in het vooruit zicht.
    Helaas nu geen reiskosten meer scheelt toch 250 euro per maand. En hij moet in de bouwvak doorwerken en later vak. opnemen. Klus moet af voordat het theaterseizoen begint in okt. (Verbouwen hier het theater.)
    Hopen dat hij wel vrij kan krijgen als de kraamhulp weg is...

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Jeetje ben je ff een uur niet online kun je 4 pagina's bijlezen stelletje kletskousen :p

@ Alcohol: mijn man denk er heel goed om, gisteren bij de bbq alleen maar cola gedronken :D
    Als we wel naar het ziekenhuis moeten moet hij rijden (hebben 3 ziekenhuizen binnen 20 minuten zitten maar toch!)

@ Warmte: alles staat hier lekker open! begint nu in huis een beetje af te koelen al schijnt de zon hier al wel weer volop maar het is gelukkig niet meer zo warm als de afgelopen dagen!

@ Bijntje: leuk pakje!

@ Roozjuh: ik vind het knap dat je op zo'n korte termijn zo'n beslissing kunt nemen! petje af!

@ Eef: jeetje wat een heftig verhaal! hoop voor je dat het deze keer allemaal makkelijker gaat!

Jeetje wat een heftige bevallingsverhalen allemaal. Heb met Mark wel weeopwekkers gehad omdat de ontsluiting niet wilde en Mark in het vruchtwater had gepoept (kreeg toen een weeenstrom en had binnen 1 1/2 uur uur 6 cm erbij en dus volledige ontsluiting, hierna 50 min persen wat niet opschoot en Mark is alsnog met de vaccuum geboren) maar dat is lang niet zo heftig als bij jullie!
    Hoop dat het nu voorspoediger mag gaan!

Zal zo was nr 2 even ophangen en er weer 1 in doen. Ben aan het inhalen, er lag zo veel na deze warme dagen :)
    Mark kan vanavond naar zijn nieuwe kamer. Er moeten nog wel een paar dingen gebeuren (plankje ophalen en schilderrijrail halen en monteren) maar hij kan er slapen moet zo alleen nog even stofzuigen en het bedje erheen schuiven :D

9. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Hier breekt de zon net door.
    Dus alles staat nog lekker open.

Als ik al die verhalen zo lees idd dan valt onze bevalling ook nog wel mee.
    5uur na breken van de vliezen was M. er in onvolkomen stuit en een knip. 20 min geperst.
    Moet nu dus ook zsm bellen ivm snelle bevalling M.

Ga afsluiten en op de fiets M. ophalen( wel 5min fietsen)
    Kom als meneer slaapt nog wel ff buurten.

10. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Hoi allemaal!
    Zo ik heb even flink pagina's bijgelezen sinds gister, maar vergeet veel sorry!

@dippertje gefeliciteerd! En wat een mooie naam! Geniet van je zoon!
    @ Bloempje succes met strippen vandaag..hihi dat klinkt gek :D Ben benieuwd of het wat gaat opbrengen...
    @ danielle is niet fijn zo'n rotnacht had ik gisteren ook..mijn vriend werd er zenuwachtig van haha die ging ineens opruimen en spullen klaarzetten...ik neem aan dat het wel ergens goed voor is dat voorwerk..soms heb je dan al wat cm ontsluiting...

Ik ben ook soms echt te moe voor mijn zoontje van 3..vandaag is ie bij opa en oma..even heerlijk tijd voor mezelf!

@ roozjuh jeetje lastig zo'n beslissing helemaal onder tijdsdruk..
    @ eef jeetje heftig verhaal hoor..deze keer gaat het vast allemaal anders lopen! Ik heb ook een PND gehad..die pas na anderhalf jaar werd erkend, maar zo ver ga ik het niet meer laten komen. Hoe ben jij ervan af gekomen? Ik met hulp van duphaston dat zijn hormonen..ik wilde geen antidepressiva..ook al weet ik dat dat ook kan helpen..

Fijn he dat het minder warm is! Zo blij mee en ook veel beter geslapen..vannacht geen voorweeen voor de verandering zo gek.. Vanavond naar de verloskundige..invalster want de vaste is op vakantie tot 3 juni..hoop dat ik beval met haar.

Fijne dag allemaal!

11. Blays

Blays Niet meer actief

@Dippertje, gefeliciteerd! :D
    @Bloempje, succes met het strippen!
    @Bijntje, wat een leuk pakje! :D

Hihi kreeg net al een smsje van vriendlief, dat hij zeker dacht dat de baby deze week kwam. Hij had vorige week al gedroomd dat hij ik hem vrijdag zou bellen op zijn werk (hij werkt in Ulft, dat is een uur rijden vanaf hier) dat de baby kwam, ben zo benieuwd! Hij vroeg ook al hoe het was bij vk, hihi maar moet pas om 14.40 uur, normaal altijd rond 10.00 uur maar het was druk nu.
    Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, ben nog steeds aan het overgeven, de race, krampen onderin de buik en in de onderrug..

12. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Na een druk weekend, eindelijk weer tijd om bij te lezen! Ik was vooral nieuwschierig naar het babytje van Lin, maar je bent weer thuis! Hoop echt voor je dat het toch snel op gang gaat komen meid!
    Ondertussen is Dippertje wel bevallen, gefeliciteerd! Hoop dat allles goed gaat met jullie tweetjes, geniet ervan.
    Bloem succes vandaag met de strippoging!

Hier alles nog heel rustig, kleine is volgens mij nog steeds niet ingedaald. Vrijdag weer controle, dus hoor het dan wel.

Deze week nog met mijn moeder flink aan de poets, vader gaat de tuin doen, bed gaat op klossen en wieg komt op de slaapkamer. Ben er dan echt helemaal klaar voor en kan ook echt niet meer wachten eigenlijk tot we ons meisje in onze armen hebben!

Nu eerst vriendin op bezoek met dochtertje, gezellig! Vind het zo lief al die mensen die me nog even op komen zoeken (meeste moeten van ver komen)

13. eef80

eef80 Niet meer actief

@annemama Ik moet dit keer in het zh omdat ik na vorige keer een grotere kans heb op weer een zwangerschpasvergiftiging dus er was geen keuze. Ik merk dat je in het zh niet erg gehoord wordt als je vertelt over je vorige ervaringen en er meer oog is voor alleen de medische kant maar ik heb er nog steeds volle vertrouwen in omdat ik zelf er op allert ben.
    En ik heb mij idd voorgenomen dit keer nog stelliger te zijn en mij niet zomaar iets te laten vertellen maar dat deed ik vorige keer op zich ook niet. Des te frustrerender en moedelozer je wordt. Ik stond op mijn strepen maar werd toen dus paranoia genoemd. Maar ik zal dit keer nog stelliger proberen te zijn mocht ik iets signaleren.

@juffie Wat naar dat jij ook de ervaring van PND hebt! Dat gun ik helemaal niemand!!!! Ook de erkenning bij mij was moeilijk te krijgen maar het ging op een gegeven moment zo slecht met mij dat ik naar de spoed psychiatrie ben gestuurd. Uiteindelijk heb voelde ik mij daar niet goed bij en heb mijn eigen plan getrokken. De psychiater vroeg ik wanhopig om hulp maar die stelde voor dat er iemand kwam kijken bij mij thuis voor de veiligheid van mijn baby. Was ie nou gek geworden!!! Ziels veel hield ik van mijn kleine beer, het ging alleen heel slecht met mij. Dus had het gevoel ineens als 'gevaarlijke' moeder bestempeld te worden! Na deze 'beschuldiging' ging het nog slechter met mij.
    Hormonen heb ik gevraagd maar niet gekregen en daarna ben ik naar een hypnotherapeute gegaan en naar een natuurarts. Bij natuurarts een natuurlijk middels gekregen tegen depressie en die heeft mijn tekorten aan mineralen en vitamines aangevuld. Daarna knapte ik langzaam op.
    Magnesium tekort staat er heel erg om bekend veel voor te komen na de bevalling en na borstvoeding en een tekort hiervan veroorzaakt een depressie en een verstoring van de hormoonhuishouding.

Dit keer neem ik vantevoren al extra magnesium, sta ik onder begeleiding van de natuurarts en probeer ik zoveel mogelijk te rusten.

Er staan vele mensen skeptisch tegenover een natuurarts en dat snap ik ook best. Maar hij was naast de hulp aan mij ook wel degene die, nadat het zh na alle onderzoeken met het handen in het haar zat, zag wat er met mijn baby was. Hij constateerde dmv speeksel reflux en een allergie.
    Probeer dat maar eens tegen het zh te vertellen! En weer was ik paranoia of op z'n minst een beetje doorgedraaid. Maar door hun wanhoop hebben ze het gecontroleerd en raad eens! Het was het en kon na 24 uur na de diagnose al van de zuurstof en monitoren af!

Sorry voor het lange verhaal! Maar wie weet heeft mijn ellende verhaal nog wel nut voor iemand anders!

14. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb ook nog wel iets gezellig te melden hoor!

Ik heb net mijn babykamertje eindelijk helemaal af gemaakt! Roze dekentje in de wieg, de laatste baby kleertjes (mini jurkjes, zo schattig!!) gestreken en nu is het wachten! Ik ben er helemaal klaar voor!

Misschien ga ik mezlef straks nog even verwennen in de stad. Lekkere rituals douchegel halen voor na de bevalling en toch nog even kijken voor babykleertje. Ooo..wat is dat kleine spul verleidelijk!!

15. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Eef: heerlijk dat de babykamer nu helemaal af is!

Hier net Mark zijn kamer klaar gemaakt, alleen moet er nog een plakje boven de commode komen :D
    Net zijn bedje opgemaakt met nieuwe spullen dus lekker fris, hoop dat het slapen vanavond goed gaat op zijn nieuwe kamer!

nu ff zitten want merk dat ik eigenlijk alweer teveel heb gedaan.... mijn liezen doen pijn ;)

16. Zo, ik ben weer terug van de VK. Gestript en wel hahaha

Nou volledig strippen was niet mogelijk omdat ze slecht bij mijn vliezen kon komen omdat de kleine meid niet is ingedaald. Ze heeft wel flink aan mijn baarmoedermond zitten rommelen.

Ik zat na 2 uur voorweeen van afgelopen weekend nog steeds op maar 1 cm, balen had gehoopt dat het al voor iets meer ontsluiting had gezorgd.

17. Ff een was ophangen en dan duik ik ff mijn bedje in voor een middagdutje. Tot later.

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ben weer terug, veel gekletst zie ik. sry echt niks onthouden. ben beetje 'van slag' want de gyn wil een natuurlijke bevalling doen als de baby zich eerder komt melden dan geplande ks datum... als mijn vliezen bijv vanavond de weeen beginnen, dan moet ik naar zkh en als ik boven de 8cm ontsluiting heb dan word het toch nog een vaginale bevalling. schrok wel even want wil dit eigenlijk totaal niet maar madam ligt dus nu opeens goed met hoofdje naar beneden(grr!) weet even niet waar ik het zoeken moet nu. de geplande datum duurt gelukkig niet lang meer maar dat het eerder begint kan altijd en dat maakt me nu benauwd, vind het dood eng worden nu. zat zonder zenuwen sinds we datum hadden geprikt maar dit word nu flink verstoord

19. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hoi dames,

Zo ik ben weer lekker thuis van de stad en heb in bijna alles kunnen slagen, yes ahahah. Nu hoef ik niet meer de stad in voor ons kleine toekomstige dochtertje :D

@ weer, Hier (Brabant) is het vrij bewolkt maar ik vind het overheerlijk. Even bijkomen van alle hitte de laatste dagen ahahah.

@ alchohol, Mijn vriend drinkt ook niet erg vaak bier maar de laatstetijd een paar feestjes gehad maa dan houd hij het ook maar op een paar biertjes voor het geval dat de bevalling begint ahahahh

@ jarig zijn, Ppff... Ik ben zondag ook alweer jarig en ik word maar liefst 24 jaar. hiihhi Ik ben nu 37 weken en 2 dagen zwanger en ik denk echt dat ik pas met mijn 24 jaar beval hahaha. Dan ben ik precies 38 weekjes. Ik denk stiekem dat ik met 41 weken ga bevallen hahah maar dat is wel een goede gok. Vriendlief had al die tijd 10 juni in zijn hoofd, nou wie weet ahahha

@ bevalling, misschien raar maar ik kijk er steeds meer naar uit. Ik heb er eigenlijk al wel zin in want we zijn zo benieuwd naar onze dochter. Vooral omdat ze soms zo ligt te spoken in mijn buik en dan kan ik maar niet stoppen met nadenken over hoe ons meisje eruit ziet, haar karakter etc... hahahah

Kuss

20. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Roozjuh: Damian voelt het inderdaad wel aankomen... Voor de anderen: Laatste keer dat ik bij Roozjuh was, moest ik de snoepjes vasthouden en z'n broek losmaken :)
    Hoe is je gesprek gegaan? En volgens mij ben jij de Pingiun hoor :)
    @Annamama: Roozjuh en ik kennen elkaar van hier, we wonen bij elkaar om de hoek :)
    @Bloempje: spannend hoor! Mogen ze wel strippen nu de kleine niet volledig ingedaald is? Bij mijn moeder hebben ze toen ook gestript (2ling zwangerschap, 11 jaar geleden), terwijl ze niet ingedaald waren, daardoor zijn m'n moeders vliezen gebroken en moest ze een spoedks..Daardoor heeft 1 van de 2 dus nu een achterstand..

Hier: naar de vlk geweest voor de laatste keer.. Beeb ligt nu helemaal vast en heeft eigenlijk ook geen ruimte meer om te draaien. Bloeddruk was wat laag volgens de assisitente, maar volgens mij heeft het manchet gewoon niet ver genoeg opgepompt (toen ze hem leeg liet lopen, voelde ik m'n pols meteen)..Maar voel me prima. Zusjes waren mee en de vlk heeft hun het hoofd laten voelen, vonden ze erg leuk.

M'n moeder mocht nog niet naar huis, met het 'gewone' kastje, hadden ze de 'storing' nog niet gevonden, dus ze moest vanaf 12uur aan de ECG,..Nu kreeg ik net een berichtje dat ze er al 2 hebben gevonden (in 30 min tijd) en ze nu aan het overleggen zijn met het OLVG..

Deel Deze Pagina