juni 2012 mama's !! deel 4 !!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden, heb me al ff niet meer gemeld. Had ff een dipje.
    Strippoging was weer mislukt, ze konden er nog steeds niet goed bij. Ontsluiting is ook blijven hangen op 1cm. Ik baal!

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Boef dankje! Denk dat ik zelf berichtje plaats hier, misschien wel met foto :D en anders krijg je zeker smsje van me!

Bloem: balen!!!

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @Juffie27,

Het grote kolf verhaal... lol

Daantje hapt niet goed, en door de keizersnede gaat vaak de borstvoeding niet zo soepel. Ik heb via het ziekenhuis een kolf gehuurd, de thuiszorg winkel heeft die ook, een Medela kan je tegelijk kolven of apart. Met verschillende standen. Hij begint met toeschietreflex op te wekken en na 1 of 2 minuten stapt hij over op het 'drinken' , dit kan je ook handmatig bedienen.

Daan wil nog steeds niet aan de borst drinken en ik heb ook beetje vlakke tepels, daarom raadde ze het toen aan in het ziekenhuis door eerst even te kolven en dan BV te proberen want dan vormen ze al n beetje n tuutje.
    Hij begint zelfs nu pas een flesje te begrijpen die pakte hij ook niet zodra je speentje in zn mond deed.

De eerste twee dagen is hij erg misselijk geweest, dus ook geen honger. Hij moest ook meteen bijgevoed wordne van kinderarts dus dna word borstvoeding geven ook al wat lastiger.
    In het ziekenhuis kreeg hij kunstvoeding uit een cupje maar dan slikte hij zo veel lucht door dat hij gek werd van de krampjes.

4. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @leonie, ja heb hem al paar keer zelf geprobeerd aan te leggen en in het ziekenhuis hebben verpleegsters lactatiekundige kraamzorg en thuis ook kraamzorg hem geprobeerd aan te leggen maar hij pakt niet, en soms hapt hij wel goed maar hij kan m niet goed vast houden. Dus misschien dat het nog komt en anders blijf ik gewoon kolven.

Hij drinkt nu 50ml ong. per keer en ik kolf nu tussen de 30 en 40ml per keer. Ik loop beetje achter dus nog :p
    Dus hij krijgt nu de ene keer de kunstvoeding en de andere keer borstvoeding.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wha, roosjuh wat spannend!! Leuk dat ie het hier verteld! Mij lijkt het doodeng om het te weten :)

Hier lekker nog buiten bezig geweest vanavond. Morgen geven ze veel minder goed weer op. Nu nog een filmpje aan het kijken en dan lekker douchen en slapen!

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    @roozjuh: mooie datum :)

Ik kan niet slapen. Heb sinds gisteren middag dunne ontlasting en net al een paar keer een soort kramp alsof ik buikgriep krijg.
    Manlief ligt heerlijk te ronken, dus ik laat hem maar. Geen slapende honden wakker maken, of zo. ;)

7. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ladybabs: kan indaling zijn vertelde vk mij... Eef: hier ook onzeker idd! bij zoon met 38+2 dgn ingeleid dus ook dit termijn is nieuw voor me... :) Roozjuh: waaat gewoon nog maar 1 nachtje slapen!! hoe spannend!!!!! Hier de hele nacht al wakker, erg fijn... :( Onrustige buik maar zonder pijnpieken, dus maak mijzelf maar niet gek. Is niets...

8. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Lin: las wel wat over je bij 37 wk topic, maar hoe is het nu?...

9. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hoi wakkere dames!

Fijn hè! Moe zijn en wakker. Wel weer bijgelezen maar weinig opgeslagen. Alleen de bevaldatum van Roozjuh, Joehoe!

Hier ook ongesteldheidskrampen en kramp in mijn bovenbenen. Niet fijn! Ga weer een slaappoging doen....

10. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier ook wakker..

Roosjuh.
    Watvoor blij nieuws kreeg je aan de telefoon vandeweek dan?

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Krampen hebben hier niet doorgezet. Ik ga weer even proberen nog wat te slapen.

12. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Bah wat een snertweer!!! Had zo gehoopt vandaag even op het balkon te kunnen zitten in het zonnetje. Jakkie bah!

Roozjuh ga je morgen voor je KS?? En ik maar denken dat je het geheim zou houden hahaha :p

Zo de eerste 9 kilo zijn er af :p op naar de volgende 12 kilo , dan ben ik nog steeds veel te zwaar maar dan is wel alles van de zwangerschap eraf haha :p

13. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @Lionne: balen he!!! hier werden krampen ook regelmatig maar ookniet doorgezet... vanmiddag maar ff bijslapen. Echt geen oog dicht gedaan...

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ik had vanochtend weer wat krampen en het was down there een beetje vochtig. Ik heb alleen wel knallende hoofdpijn.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Manlief zegt dat we om een uur of negen het ziekenhuis maar even moeten bellen, aangezien ik nog geen 37 weken ben en en hoge bloeddruk en hoofdpijn kan duiden op zw. vergiftiging.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Goedemorgen!
    Vanmorgen wakker geworden door buren die ruzie hadden.
    Erg sneu aangezien hun kleine kindje het door hun ruzie ook steeds op een brullen zette. :(
    Stelletje is net 21 en wonen er net. Denk per ongeluk zwanger geworden want ze woonde de eerste tijd bij één van de ouders.
    Dat was dus rond 6 uur en kon daarna niet slapen vanwege trek :)

Nu dus effe wat eten en dan ga ik mooi weer effe naar bed! :)

Lionne ik zou ook effe bellen. Hoofdpijn kan op je hoge bloeddruk wijzen...

Daniëlle wat balen dat je slecht geslapen hebt! Hopelijk kun je dit later op de dag nog wat bijtrekken!

Dippertje alweer 9 kg eraf! Dat gaat lekker :)
    Hopelijk gaat de rest net zo makkelijk :)

16. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Lionne: idd bellen! ff CTG en bloeddrukcheck..

17. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Hoge bloeddruk heb ik al. Heb ik ook al medicatie voor (die niet helpt ;) )

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja, daarom juist bellen.. ;)

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ik lijk wel een abonnement te hebben op het ziekenhuis :)

En ja hoor, ik mag weer die kant op. (om een uur of negen daar zijn.)

20. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    geeft niets daar zijn ze voor! Succes!!

Deel Deze Pagina