juni 2012 mama's !! deel 4 !!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

Trouwens, vergat helemaal te vertellen dat ik gisteren met de controle een ctg heb gekregen en een vruchtwater check. Ctg zag er goed uit maar vruchtwater hield niet over. Nog net voldoende. Zaterdag, morgen dus, moet ik terug naar de spoedpoli voor weer een ctg.
    Ik zou graag hebben dat ze mijn vruchtwater nu regelmatig controleren maar dat doen ze niet standaard. Ik moest bellen bij minder leven maar ik voel al de gehele zwangerscahp weinig door een grote buikkant liggende placenta. Mmm..lastig!
    Weten jullie of en hoe je zelf kan voelen of merken dat je nog genoeg of te weinig vruchtwater hebt?

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh zucht, arme jij... je hebt wel een roerig 'verlof' zo, he?

3. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Eef,
    Ik herken het wel hoor, en heb niet eens een peuter rondlopen..
    Maar gelukkig heb ik een overbezorgde vriendlief, die wil juist niet dat ik me te druk maak.

Hier,
    zo maar even naar het centrum. Mijn oom is vannacht overleden, (kende hem eigenlijk niet zo goed, al 25jaar doodziek) en heb dus een engelstalig kaartje nodig. Hopelijk hebben ze wat mooie kaarten.. Is toch het minste wat je kan doen vind ik altijd.

4. eef80

eef80 Niet meer actief

Goed zo, ze houden je goed in de gaten dus!
    En nee...dat is niet leuk en daar zit je zeker niet op te wachten! Bah!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik heb dinsdag een spoedcontrole/ctg en echo gehad wegens opeens minder leven. Ruim vruchtwater gelukkig.

Nee, dat kunnen ze niet aan de buitenkant voelen, en ik denk ook niet dat jij dat zelf kan voelen. Raar dat ze dat niet standaard bekijken :( Een echo is korter en makkelijker dan een ctg... ik lag 45 minuten aan de ctg (want mevrouw sliep en liet dus precies een vlakke hartslag zien en ze wilden juist leven en variatie zien). En de echo was in 10 minuutjes gepiept. Ik zou het nogmaals vragen als je je er zorgen om maakt!

6. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Hier gister aan het CTG gelegen, ook bijna een uur en daarna nog een echo gehad. Moet nu bewegingen bijhouden. Volgens mijn VK is dat de enige manier waarop je zelf in de gaten kunt houden of je kindje het naar zijn zin heeft..

7. eef80

eef80 Niet meer actief

Ze hebben het niet tegen mij gezegd maar ik ga ook gewoon de bewegingen bij houden! Ik voel zowiezo al weinig dus dat maakt het lastig.
    Bijntje moet jij ook morgen terug komen voor CTG? Bij mij is het standaard procedure dat het wordt herhaald na 2 dagen.

8. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Goede morgen dames,

Hahahah wat zijn we toch allemaal lekker aan de race kak dan hiihihi
    Hier ook BIB.

@ geslapen , echt overheerlijk maar ik word zo vaak wakker in ene nacht omdat ik een zeurderig gevoel in mijn buik voelde. Nu nog steeds, dat ongesteldgevoel heb ik de hele tijd ;) Maar ja ik weet het ook niet ahahah.
    Ow ja en het kan niet van het indalen zijn want vanaf 2 weken geleden ligt onze kleine meid al helemaal ingedaald en dinsdag heeft ze weer gevoeld en verder als dit kan ze niet meer indalen, ze ligt a echt voor de in/ uitgang :p

@ evenstar, nou ik dacht gisteren ook echt dat ik moest spugen maar dat kwam gelukkig niet ahahah. Wel heel veel overgeef boeren kwamen omhoog, bah bah ahahha.
    jammer da het gerommel bij jou niet heeft doorgezet :(

@ Kylie, balen zeg. sta je daar dan op tijd te wachten pff... En ik heb ook nog niet ltijd het besef dat ik nu dan toch echt hoogzwanger ben ahahah. En dat zeelk moment kan komen, want ik ben er van begin af aan een beetje uigegaan dat ik met 42 weken ingeleid moet gaan worden omdat ons eigenwijsje zelf niet zal komen ihihihi. Dus als mijn voorspellingen kloppen loop ik nog wel een aantal weekjes rond zo hihih.

@ Cvb, jammer zeg dat de diarree bij jou niets opgeleverd hebben :(

@joekie, jammer dat de kleine zich nog niet gemeld heeft. Voor de 41 weken melden hihii dan heeft de kleine nog 1,5 week bij jou :D

@ danielle aka poepiemonster hahhah bevalln met 46 weken ahhaha dan heb jij nog een lange weg te gaan. Maar goed dat ze een maximale grens hebben met doorlopen dan, scheelt jou weer een aantal weekjes ahaha.

@ Juffie, ja ik ben erg benieuwd. Ik hoop zo voor haar de ze is bevallen van een gezond kindje en nu gewoon heerlijk aan het genieten is !!!

@ lin, wat een schatje zeg !!! knap kind is het :$

@einneh, succes met de vk. ik hoop dat ze iets voor jullie kan betekenen. Knuffel voor jou....

@ eef, ppff... lijkt me bst vermoeiend, als er van boven en van onder alles uit komt ahhaha.
    Wel leuk idee ja vor een kraamfeestje !!! ahhah roze cakejes en champagne :cool:
    Hier wil ook iedereen afspreken maar vriendinnen heb ik laten weten dat ik nu niet meer zo maar afspreek want ik zou het niet leuk vinden als dan ineens de bavalling gaat beginnen en vriendinnen het dus wel weten tewijl onze eigen familie van niks mag weten. Dat begrepen ze allemaal heel goed. Wel doen we bellen/ smsen en facebooken ahahh

@ bijntje ahhaha ja aan de cake of soep zal het niet liggen want vriendlief had nergens last van ahahah. En ik zelf kan altijd alles eten want ik krijg echt nooit diarree. Was ookal weer een paar jaar geleden geweest dat ik voor hetlaatst spetterpoep had ;) gecondoleerd met je oom.

@Pppfff.. ik word in elkaar gecshopt :$ links komt de hele tijd dat gemene voetje uit mijn buik gesprongen ahahaha

Fijne dag dames,
    Kusss

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Bijntje gecondoleerd.

Babys in aantocht: kom op kinders, kom er nou eens uit!

Ennieh: ik hoop dat de vk wat kan doen.

10. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Thnx meiden,

Eef,
    Nee hoef hier niet terug. Maar moet dus bewegingen bij houden. Als ik me zorgen maak of kindje niet genoeg voel, dan MOET ik bellen. (5 tot 10x per dag, ik zit rond de 6 denk ik) Ze was beetje pissig dat ik afgelopen week niet gebeld had, dus was een dringend verzoek.

Moet zeggen dat ik me zelf niet heel veel zorgen maak hoor. Hij heeft toch gewoon minder ruimte?

11. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Bijntje: sterkte..

Hier: Nou, dr kies is eruit.. Was wel een beetje gemeen, vond ik zelf,..zag het als een soort van straf, erg hé..

Net plasje opgevangen (zitten witte vlokken in, denk afscheiding) zo droppen bij de assistente en dan door naar de vlk. Beeb in buik is errug druk,..Heb het idee dat ie elk moment weer kan gaan draaien.

12. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    die vlokjes kunnen ook eiwitten zijn. Maar ik ben geen arts ;)
    Je hebt maar een drukke dag vandaag :D

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Heb je geen instructie voor urine opvangen gekregen? Ik moest voor een onderzoek bij mijn eerste zwschap eerst een klein straaltje in de pot plassen, en de schaamlippen uit elkaar houden bij het plassen in het potje, dit om precies te voorkomen dat er rotzooi mee kwam die niet in de blaas al in de urine zat. Sorry voor de details :p

Hoop dat het niks is!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Ik moet bellen als ik minder dan NORMAAL voel. Ik voel de baby veel vaker dan 5-10 keer bewegen, ook op de dag dat ik een spoedcontrole gehad heb. Want het was minder dan gebruikelijk. Ik voelde haar opeens een uurtje helemaal niet, en dat was al ongebruikelijk. Mijn kindje zit geen moment stil zowat :$ Ze hebben wel minder ruimte, maar aan de andere kant voel je alles natuurlijk duidelijk, zelfs de geringste beweging (ik althans wel). Mijn dochter voelde ik soms rustig een halve dag niet, en dat was al geen rustige baby in de buik. Deze slaat echt alles haha. Ik zou het toch goed in de gaten houden, better safe than sorry ;)

15. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Ja absoluut hoor.
    Schrok ook wel dat hun het zo ernstig vonden.
    Nu druk aan het bijhouden, grappige dat hij elk uur even draaid:

8 juni
    7:48 draaien
    8:46 draaien +2x schoppen
    9:14 harde buik
    9:46 draaien
    10:14 hik
    10:41 harde buik

16. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Zal je net zien dat hij nu lekker gaat zitten bewegen :p

17. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

Goh weer zo herkenbaar! Ook maar 1 x moeten plassen en geen gerommel maar m'n bekken doen steeds vaker en meer pijn! Ik ben ook maar 1,58 dus dat bed is echt hoog!

Lin wat een droppie!!!!

Wat zal vandaag ons brengen? Ik zit in mijn pyjama tv te kijken... Zucht.. Dadelijk maar stofzuigen en aankleden of zo

18. Hommel82

Hommel82 Niet meer actief

(sorry voor die quotes maar zit op iPhone en ben n zeef)

Het lijkt wel of iedereen zich schuldig voelt en je nog wilt zien of zo, zo van oei die heb ik al lang niet gezien, ik zal eens interesse tonen. Maar ze snappen niet dat die laatste weken er zijn om uit te rusten en je voor te bereiden. Zelf vind ik het nog niet zo erg omdat ik me voor het eerst goed voel maar die geplande dingen! Bah! Ik moet het gewoon opschrijven en dan zit het steeds te zeuren in mijn achterhoofd.. Mijn sc moeder is een schat maar die smst ook voor ieder wissewasje, hallo ik wil rust!

19. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Ego berichtje...

Gisteren na t douchen kwam ik striae tegen naast m'n navel... (ik weet t, t hoort erbij!!!)
    Potverdorie 8 1/2 maand geen striem te bekennen en nou komt t ineens!! :x
    Vanmorgen zag ik t ook op m'n borsten...

Misschien moet ik er niet over zeuren omdat sommige vrouwen helemaal
    onder zitten maar ik vind t toch jammer..
    Kan je die dingen trouwens ook verminderen na de zwangerschap??

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    ik had al striae voor de zwangerschap, ik heb er niks bijgekregen, gelukkig. (al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er niet heel erg mee zit).

Ik ga even een boodschap doen (calendula halen voor de beurse poes ;)) en dan even wat bij moeders afgeven. Dan thuis even lunchen en dan plat. Ik ben best moe vandaag.

Deel Deze Pagina