Balen roosjuh! Nachtdiensten.. pff respect hoor! Meiden hebben jullie dit al gehoord? RTL XL Pff, denk je dit jaar krap te zitten.. volgend jaar word alleen maar erger.. Kleertjes, Hier alles gewassen, gewoon met ons wasmiddel. Kijk of de kleine er op reageert, en stap dan wel over op neutraal (vind dat best duur namelijk!)
Schijn je echt pas te moeten doen id kraamweek. Dan weet je wat voor een kolf je nodig hebt... Want je weet niet hoe het bij jou opgang komt. Zelf heb ik hier wel de flessenset van avent en de magnetron steralisator staan. Gisteren van een vriendin de madela swing geleend (enkel electrische kolf) maar ik moet nog even naar de thuiszorg winkel voor de slangen en andere dingen te vervangen wat in aanraking komt met mn melk. Maar anders had ik ook gewacht hoor.
Mij werd aangeraden niks van te voren te kopen. Omdat je niet weet hoe en wat het gaat, en dus nodig gaat hebben. Je kan ze bij onze kraamzorg gewoon huren voor de eerste weken. Mocht je ze graag willen aanschaffen, Mijn zus had de handkolf van Avent, was ze erg blij mee. Ze had wel flesjes van Tommy Tippie. Die lijken op een tepel, anders veranderd de zuigtechniek van de kleintjes? En dan willen ze blijkbaar niet meer aan de tepel.
Ja echt he? Ik betaal me scheel aan de verzekering. Heb eigenlijk nooit wat gebruikt.. ohja anti-conceptie, maar dat viel ook in eigen risico.. Nu met bevalling enzo heb ik hem iets om hoog gegooid in december. Scheelt me eigen bijdrage int ziekenhuis en kraamzorg etc.
Goedemorgen, wat een geklets! Hier alweer de 33 weken wave samen met Kylie! Zo ff boodschappen doen en kijken of we nog wat leuks gaan doen. Fijne dag!
Borstvoeding ik heb bij mijn beide zoons 9maanden borstvoeding gegeven. Gekolft met avent handkolf ging als een trein! Ik heb hen wel pas na m'n bevalling gekocht.
Bellamano: klinkt raar, maar welke vond jij zelf het prettigst, de handkolf of de electrische? Dank je wel voor het antwoord
Ik heb de elektrische van Avent gekocht, die was toen in de aanbieding dus heb die maar meteen in huis gehaald. Het is inderdaad niet nodig om hem vantevoren al in huis te halen, want stel je hebt hem niet nodig dan is het weggegooid geld. Je loopt dus wel een risico. Maar als er nu een goede aanbieding ergens is en je hebt het geld ervoor, waarom niet? MAAR, ik zou zeker vantevoren even onderzoek doen en alvast rondkijken welke kolf je zou willen kopen, want daar heb je straks echt geen tijd voor en dan is het je man of iemand anders in je omgeving die zo'n ding moet gaan uitzoeken in je kraamweek.
Krijg je geen lamme hand van met de hand kolven? Ik vond die elektrische wel ideaal. Je begint handmatig en schakelt dan over op elektrisch. De pomp neemt jouw ritme over.
Duik nu ff m'n bedje in, was vanmorgen al om 6:30 wakker en heb vanmorgen de badkamer gepoetst, dus ben bekaf!!
Helma: als mijn kindje aterm word geboren heb ik nog een electrische medela swing in de aanbieding. Heeft ons in 2010 150 euro gekost. Het is deze:Medela Swing borstkolf Als je dan nieuwe slangetjes evt. koopt kun je hem zo overnemen.
Voor degene die klagen over waarom ze een zorgverzekering hebben??? Nou dit jaar gebruik je hem helemaal hoor Je wilt echt niet weten hoeveel geld je kwijt bent als je dit hele zwanger gebeuren controles etc. zelf zou moeten betalen En daarbij ben je verzekerd voor het geval er iets gebeurd Kijk ik vind het ook kut om zo veel te moeten betalen maar over je brandverzekering zeur je toch ook niet Het is een verzekering dus je betaald voor het geval je m nodig hebt...
Kolf, ik heb vorige keer eerst een handkolf van Avent gebruikt maar vond deze niet fijn. Toen ik ben gaan werken heb ik de medela swing gekocht (elektrisch), hele fijne kolf. Je kunt straks ook eerst even een kolf huren bij de thuiszorgwinkel, dan kun je beetje uitproberen wat je fijn vindt
Kleertjes wassen, ik heb niet zoveel kleren in huis voor de kleine want weet geslacht niet en vorige keer zoveel gekregen dat ik we nu pas weer gaan kopen als kleintje er is. De rompertjes etc die we hebben moeten nog gewassen worden, denk deze week. Ik gebruik wel gewoon ons wasmiddel maar gebruik geen wasverzachter, daar kon ons dochtertje echt niet tegen dus nu echt niet gebruikt. Eerste pakje voor als het een meisje wordt trouwens al wel gewassen, morgen het pakje wassen voor als het een jongetje is.
@Bloempje. o dat had ik gisteren. Is zwaarder aan het worden nu he. Slaap lekker! @Leonie. Spannend hoor, niet weten wat je krijgt. Kleertjes zijn ook zo gekocht inderdaad. Kolf. Net bij de thuiszorg winkel geweest. Huren van een kolf is 17,50 per week maar er zit vaak in je verzekering nog een vergoeding voor. Misschien handig om te weten/ na te vragen. Ik heb dus de enkele electrische kolf van madela swing te leen. (dus alleen het motortje+adapter) En heb nu een nieuwe slangen set en alles wat dus in aanraking komt met melk erbij gehaald want hygiene is wel belangrijk. Ik was daarvoor 37,- kwijt inclusief opvang flesjes etc. Ik wil er geen kopen want ga niet super lang bv geven. De bedoeling om over te stappen is in de maand dat ik weer ga werken dus in de 4e maand zal het overstappen zijn. Maar dit schijnt een goede kolf te zijn ook om het opgang te brengen. Al is een dubbele nog beter. Daarom zou ik zelf gewacht hebben als ik deze niet had geleend zou ik voor huren zijn gegaan. @dippertje. Ja, ik snap het wel hoor. Ik klaag omdat ik 4 jaar geleden via mn werk voor 27,50 per maand super goed verzekerd was en nu 100 euro meer betaal en dat eigen risico zo hoog geworden is. Ik heb die verzekering er zeker uit. Alleen mn knie operatie was 18 000 euro. Die mk en de operatie erna was ook 2000 euro. en inderdaad nu met alle zwanger zijn dingen. Maar ik ga aan het einde van het jaar wel overstappen, dat is persoonlijk. Nou boodschapjes gedaan, bij de thuiszorgwinkel geweest po is ook inhuis. hihi wat een ding zeg! Zo even naar een fietsen winkel. Volgende week ga ik mn bijna nieuwe moutainbike op mp zetten. Zie mezelf niet meer op zitten straks. Koop daarvoor een mamafiets. Ga ook mn paardrijspullen tekoop doen, ligt al 2 jaar in een doos. O en dan heb ik ook nog skates die ik nooit gebruik omdat mn knie dat niet leuk meer vind. Dus volgende week wat foto's maken en is kijken of iemand het wil kopen Fijn weekend!
Ik vond de avent handkolf super ik was meestal in 10-15 min al klaar. Wanneer mijn toeschietreflex kwam was het flesje zo vol. Ik heb min vorige kolf weg gedaan, moet dus ook een nieuwe kopen maar ga weer voor dezelfde als hij in de aanbieding is. Ben bij beide begonnen met kolven na 6 weken. Dat adviseerde ze mij toen en daardoor had ik een voorraadje in m'n vriezer haha
Zo zie je maar hoe persoonlijk toch ook een kolf is. Bij mij werkte handmatig echt niet, kreeg er bijna geen druppel uit terwijl met de elektrische ik vrij snel het flesje vol had.