juni 2012 mama's !! deel 4 !!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

hahaha!! Heel grappig! :D :D

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik had me voorgenomen niks te doen vandaag. Net de was gesorteerd en de eerste in de wasmachine gemikt.
    Ik voelde me nu al nutteloos.

@poes: ze is wel regelmatig beurs. Verder kan ik er weinig van zien ;)
    Ik wil straks even tena-inlegkruisjes halen. Die vind ik prettiger dan gewone. Die zijn zo plastic-achtig.

3. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @Bloempje83, ik zou echt geen tampon met yoghurt in mn doos stoppen :S
    En om heel eerlijk te zijn ik sex altijd met manlief met rubbers, en dat hebben we het afgelopen jaar 1x niet gedaan :') mag jij raden hoe lang geleden... whoepsie

Ik vidn sperma vreselijk onhandig en onnodig, en daarna ben je nog tijden aan het uitdruipen :') enige reden om sperma nodig te hebben is om je voort te planten verder is het een smerig goedje :p en ik kreeg van exen altijd een blaasontsteking als eht zonder condoom gebeurde (van manlief dan weer net niet maar blijf het smerig vinden)

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ik gok zo'n 36 weken geleden :)

5. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    zo net de gegevens voor het geboortjekaartje naar de drukker gestuurd, weer een onderdeel klaar. Komt nu wel erg dichtbij ;)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wilde op iets reageren.. bij dippertje :p Oja baby 3kilo. was hier ook hoor :) Ik kreeg bij D met 36weken te horen dat hij toen al 7 a 7.5 pond was. schrok me rot! Uiteindelijk was hij met 40+2 geboren via spoed ks met een mega gewicht van wel 2805gram :p Dus ik let niet op metingen en gewicht, zegt namelijk helemaal niks. ze hebben t bij mij toen 2x gemeten en 2x kwamen ze op een giga kind uit. wat een blunder. zat serieus de andere helft van mn kind te zoeken :p

o en over t hele sperma en condoom verhaal. man is zn portie kwijt en ik zit er dan vervolgens mee met het lekken en plakken. nee dankje :p

7. eef80

eef80 Niet meer actief

@dippertje Die echo put krijg je wel na de bevalling hoor! Na een week of 8 wilde ik weer eens een tampon gebruiken maar die verdween ik het niets.. Hoehoe..echo echo..ben je nou???
    Maar het komt goed! Nee, moet niet liegen..Het wordt beter!

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Oh meiden, lig hier echt in een deuk! Ben aan het bijlezen vanaf gisteravond en wat een heerlijke gesprekken hier ;) hahaha
    Zal het lijstje eens even nalopen: Meer afscheiding check, opgezwollen poes check, pijnlijke poes check (fietsen doet zeer!!!) geen/weinig sex check. gelukkig lees ik hier dat het er allemaal bij hoort!
    Roozjuh, ben wel blij te horen dat die metingen nou niet erg betrouwbaar zijn. Gister met groeiecho zat bovenbeen netjes op 34.3 wk, maar hoofd en buik zaten rond de 37! wk. Was daar best van geschrokken (behoorlijk uit proportie leek me zo)
    Ga zo naar het ziekenhuis, heb dan pas de controle aansluitend op de echo van gister, dus zal wel horen wat de gyn er van vindt. Misschien valt het allemaal wel mee.

9. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Juffie ik zie dat je aan het meelezen bent, hoe is het met je?

10. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    De vk zei bij ons dat de ledematen soms ineens een groeispurt kunnen hebben. Bij ons lopen de benen twee weken voor op groei, de rest een week. Dat zou zo kunnen blijven, maar kon dus ook een groeispurt zijn.

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Vraagje trouwens: hoe doen jullie mannen het met verlof opnemen? Gewoon als je belt, alles "laten vallen" en naar huis gaan? Mag dat wel zo maar?

12. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Lionne: Bij Mark begon de bevalling zondagavond, maandag heeft hij een sms naar een collega gestuurd dat hij niet kwam.
    Als hij aan het werk was geweest had hij de pc uitgedaan en was thuis gekomen :D
    volgens mij mag dat zomaar en trouwens ik wil ook dat hij dat doet op dat moment, als het niet mag mag de baas mij bellen ;)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha de baas van je man mag het niet eens weigeren. je hubby heeft vrij zodra de bevalling begint. vliezen breken, 1e wee, hop meteen naar huis. hij heeft recht op die vrije dag, maakt niet uit wat zn baas zegt. hij heeft in die 4weken erop dan ook nog recht op 1 of 2dagen. waarvan hij zoiezo de dag van aangifte bij gemeente zoiezo vrij krijgt. is allemala wettelijk bepaald.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier nog wat voorbeelden:

- Kraamverlof voor de partner
    Uw werknemer heeft recht op 2 werkdagen kraamverlof als zijn partner net bevallen is. Tijdens dit verlof moet u 100% van het salaris doorbetalen. Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte kan uw werknemer ander kort verzuimverlof opnemen.

-
    Kraamverlof

Als de echtgenote of partner van een werknemer is bevallen, heeft de werknemer recht op kraamverlof. Het kraamverlof duurt twee dagen en kan na de bevalling van de echtgenote of partner worden opgenomen. Tijdens het kraamverlof moet het loon worden doorbetaald en het mag niet in mindering worden gebracht op de vakantiedagen.
    Als het kind thuis wordt geboren, moet de werknemer het kraamverlof in de eerste vier weken na de geboorte opnemen. Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, neemt de werknemer het verlof op in de vier weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis.
    Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft de werknemer geen kraamverlof op te nemen. De werknemer kan hiervoor het zogenoemde 'ander kort verzuimverlof' opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. De twee dagen kraamverlof kunnen hierop aansluiten.
    Let op: in een cao of in een regeling met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken staan.

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Okee :) maar dat kraamverlof moet hij dus wel regelen... Hij gaat 26 uur werken. En wil de eerste week dus de hele week thuis zijn, met een dag aangifte doen en twee dagen kraamverlof moet dat kunnen. Maar hij kán dat nu nog niet regelen, want ik weet niet wanneer ik beval :)

(mijn zwager had twee weken na de uitgerekende datum verlof genomen. Mijn schoonzus was twee weken overtijd :) )

16. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    goh ik weet niet waat ik last van heb maar heb al 2 uur steeds een zeurende pijn in mijn onderbuik.....
    kan het niet echt de naam weeen geven want het komt en gaat niet.....

iemand enig idee?

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    sry geen idee. als je je zorgen maakt gewoon bellen he. misschien voorweeen of indalings weeen

18. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Jeetje meiden wat een poes/sex/sperma verhalen :p
    Hier ook op laag pitje, maar puur omdat ik het lichamelijk niet te doen vind. last van bekken en harde buiken.. en dan ook nog genieten zeker? ;)

Verlof,
    Vriendlief werkt in een klein bedrijf waar ze websites maken.
    En geen van zijn collega's gaat in die periode op vakantie.
    Dus hij heeft vanaf het moment dat de bevalling begint, 2 weken vakantie opgenomen. :) Die websites kan je zo "neergooien" en overdragen aan een ander, dus dat scheelt.

19. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    maak me niet echt zorgen hoor, kleine beweegt goed tis alleen irri ;)
    ik wacht het nog wel ff af kunnen idd wel indalingsweeen of voorweeen zijn, had ik vannacht ook last van volgens mij.
    Strax maar even douchen :D

20. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    wanneer bevalling begint komt manlief naar huis en heeft op de 2 dagen wettelijk bepaald vrij ook nog 2 weken vakantie aansluitend.
    En op zijn werk begrijpen ze dat je dat niet vast af kan spreken :p aangezien baby's nogal eens hun eigen plan trekken, maar ze hebben gewoon afgesproken dat er maar 1 iemand tegelijk in die maand op vakantie mag. Normaal gesproken 2 .

Verder is manlief hier ook bij alle vk bezoeken geweest. Daarvoor uiteraard wel eigen uren gebruikt en afspraken of vroeg of laat ingepland maar daar maakten ze ook geen probleem van op zn werk.

Deel Deze Pagina