Het regent hier En als ik ga "winkelen" hebben we geen geld voor boodschappen dus ik blijf lekker thuis vandaag.
Kylie: ik moest een open sollicitaite formulier van de site invullen met brief en dan gingen ze kijken of ik in het profiel pas. Zit te twijfelen maar wel iets op HBO nivo het liefst. Niet met gehandicapten in elk geval. ben er nog niet helemaal over uit. Verlof papa: vriend is timmerman en rijd met 4man in 1 auto. Als de bevalling overdag begint moeten ze hem thuis brengen daar hoort de uitvoerder voor te zorgen. De dag van de bevalling is hij vrij en de 1e werkdag erna voor aangifte. Als kraamhulp weg is neemt hij nog vrij. BijM. begon het om 3uur 's nachts. Toen heeft hij snel de bus bij een collega gebracht die heeft hem thuis gebracht en toen konden we na het zkhuis. Ouderschapsverlof is wat anders daar hebben ze niet automatisch recht op. Is per werkveld verschillend.
even met dat mannelijk verlof.... als ik het hier uit haal zijn het drie dagen toch. 1 dag voor aangifte en 2 dagen verlof - Kraamverlof voor de partner Uw werknemer heeft recht op 2 werkdagen kraamverlof als zijn partner net bevallen is. Tijdens dit verlof moet u 100% van het salaris doorbetalen. Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte kan uw werknemer ander kort verzuimverlof opnemen. - Kraamverlof Als de echtgenote of partner van een werknemer is bevallen, heeft de werknemer recht op kraamverlof. Het kraamverlof duurt twee dagen en kan na de bevalling van de echtgenote of partner worden opgenomen. Tijdens het kraamverlof moet het loon worden doorbetaald en het mag niet in mindering worden gebracht op de vakantiedagen. Als het kind thuis wordt geboren, moet de werknemer het kraamverlof in de eerste vier weken na de geboorte opnemen. Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, neemt de werknemer het verlof op in de vier weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis. Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft de werknemer geen kraamverlof op te nemen. De werknemer kan hiervoor het zogenoemde 'ander kort verzuimverlof' opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. De twee dagen kraamverlof kunnen hierop aansluiten. Let op: in een cao of in een regeling met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken staan.
Kelly: je hebt pb. Kellys: nee 1dag van de bevalling en een dag voor aangifte. Dit kan alleen op een werkdag dus mocht er een werkweekend tussen zitten weet ik het niet. Ze zijn bezig om het te veranderen in 3dagen dacht ik maar weet niet of dat er al door is. Zou je man/vriend even op het werk moeten vragen. Dat kraamverlof geldt in de bouw dacht ik al niet. Is per sector verschillend
2 dagen verlof voor de man zijn wettelijk geregeld. Voor de aangifte kan hij andere uren opnemen. Bij mijn man zijn in de CAO nog 3 extra dagen geregeld dus hij heeft er 5 maar daar zit dan wel weer de aangiteuren bij in Net ff gedouched maar heb niet het idee dat mijn buik er rusiger van wordt nog maar ff afwachten en anders moet ik toch maar even bellen met de VK.....
einneh: ik had het afgelopen do. Een uur lang maar dat voelde wel meer als weeen. Daarna de hele dag nog wat gerommel en 's avonds was het over. Buik voelt nu een stuik rustiger en ik kan nu ook weer meer. Denk dat het met indalen te maken heeft. Vk. zei dat het bij een 2e vaker voor komt onrustige buik rond deze termijn. KellySkeezer: nee bedoel die andere kelly
hubby net tehoren gekregen dat zijn baas (filliaalmanager) weg gaat per 5juni. Hij krijgt dus nu een nieuwe baas, is 7 of 8ste al in 2jaar tijd. Nu komt er dus een vreemde terug in de plaats. Opzich niet zo'n probleem maar mijn man had met zijn baas dus afgesproken dat hij gewoon vrij kon nemen 2weken, zodra ik ging bevallen. Gewoon zo afgesproken, geen aanvragen en poespas. heel makkelijk geregeld omdat je idd nooit weet wanneer bevalling begint. maar met nieuwe baas gaat dat waarschijnlijk niet meer lukken want tja, die gaat volgens het boekje werken omdat ie nieuw is en dus de ogen van hogeraf op zn schouders heeft liggen. baal beetje want die zal vast niet zo makkelijk zijn met vrij geven 2weken lang Ook baalt mn man heel erg want nu staat ie met vreselijke collega's nog over, zn baas was enige die goed werkte en gezellig was. rest doet geen kloot, weet niks, kan niks, doen niks. Altijd bellen als mn man er ff niet is, waar staat dit, hoe moet dat. zijn continu ziek, belazeren de boel bij elkaar (ziek melden en dan op Facebook lezen hoe leuk de dierentuin was enzo) sry mega ego maar we balen hier dus beetje flink van. Man heeft nu besloten om ander werk te gaan zoeken want hij verveelde zich al en werd gek van dat gezeik dat niemand daar wat kan en weet. En nu de laatste 'goeie' collega(baas) dus ook weg gaat, tja dan blijft er voor hem niks meer over om daar te blijven. Werk vond ie al niet leuk meer en nu moet ie wéér aan andere baas gaan wennen
Einneh' ik heb dat ook. vandaag is buik wel weer rustiger maar ecght menstruatiepijn constant. Geen pieken. Wou het morgen ff vragen bij vk maar vermied indalen. @echoput, schrok me hoedje bij eerste keer vrijen na bevalling. Enorm wijd... het is idd weer goed gekomen al is het niet zo "strak" meer. Ik zou juist ks afschuwelijk vinden....
Net de brief van de belasting teruggave op mijn naam ontvangen. Helemaal blij! het bedrag van de aangifte klopt en ga het ontvangen. Nu het leuke bedrag van vriendlief nog. Vanavond meteen even kijken of het er al op staat.....
@ boefjesmamma volgens mij is het toch meer. Hier staat het ook duidelijk uitgelegd: 4 dagen als je door de week bevalt, en 3 in het weekend (2 dagen kraamverlof en 1/2 dagen calamiteitenverlof)
Kelly: kan meer zijn maar de baas van mijn vriend geeft niet meer dan 2dagen. Dus verdiep me daar niet zo in. Hij neemt die 2 dagen en na kraamzorg een week en dan later 4wkn bouwvak. Vorige keer is zoontje geboren in de laatste week voor de bouwvak dus had hij extra lang vak.
Zal M. uit zijn bedje halen. Moeten om 3uur bij de nieuwe gastouder zijn voor gesprek. Hij slaapt nog zo lekker. Dat word een lekker sjago kindje straks.... Ladies fijne regenachtige middag en tot .....vanavond gok ik zo..
hallo allemaal, zo we zijn vanmorgen op kraamvisite geweest en we hebben boodschappen gedaan. We hebben nu ookal genoeg drinken enzo in huis staan voor als onze kleine meid zich bedenkt eerder te willen komen. @ buikjes, wat een mooie buikjes allemaal !!!! @ planning, vanmiddag oppassen bij mijn oppaskids van 15:45 tot 17:30 en vanavond hebben we de liggingsecho om 19:00. Brr.. spannend aahah Ik denk toch wel dat ze gedraaid is en ook dat ze ingedaald is. Gisteren zei mijn vriendin het uit haar eigen en de tante van mijn vriend dacht het net ookal te zien. Dus nu hebben al 4 mensen (uit hun eigen zonder dat we het er over hadden) gezegd dat ze mijn buik een stuk lager vonden hangen @ bevalling, Ik vind het toch ookal wel spannend worden hoor ahahha nu het zo dichtbij komt @ droom, ik heb vanacht zo mooi gedroomd. Ik dacht dat ik moest poepen maar dit lukte niet dus toen was ik maar op bed gaan liggen en gaan slapen en toen ik wakker werd lag ons mooie dochtertje al in mijn armen. Ze was zo mooi . Ze had echt een knap poppengezichtje en ze had een moedervlekje boven haar lip. hahaha Ik voelde me in mijn droom zo trots en gelukkig @ poes, ja hier ook opgezwollen door de spatadres Ook wel pijnlijk dus isinds ik last heb van de spataders hebben we ook geen seks meer... @ afscheiding, ja ik heb er wel wat meer last van als eerst maar niet super veel. Ik hoef er niks voor in mijn ondergeod te leggen ofzo gelukkig hahah. Fijne dag ladies, Kuss
@ Boefjesmama: net na ong 3 kwartier liggen ging het beter, net wasje in de machine gedaan en het is nu weer terug moet van mijn man nu blijven liggen Ik wil die blauwe evelop ook in de bus hebben! wij krijgen ook een leuk bedrag terug! @ Roozjuh: he bale joh.... lastige situatie @ Danielle: ik kan vandaag heel rustig aan doen maar morgen heb ik Mark weer en is mijn man aan het werk.... dan moet het eigenlijk niet zo zijn..... misschien dat ik zo toch nog maar ff bel....
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij mag jebaas je geen vrij weigeren met dit. Behalve als er zwaar wegende zakelijke gedingessen zijn (word echt dement kan nergens meer op komen) En anders kan die andere baas die weggaat het toch nog wel ff officieel maken? Als het zo een goeie gozer is.
ja die 2dagen krijgt hij gewoon vrij. maar mijn man wil 2weken vrij vanaf de bevalling en dat kwam met collega's niet goed uit omdat die persee vakantie wilde opnemen maar dan zou zijn baas extra gaan werken. nu die baas van hem dus weggaat, werkt er dus niemand extra en is mijn man eigenlijk niet te missen (hij doet magazijn enzo) hopen dus dat de nieuwe baas een goed hart heeft en het prima vind dat mn man op laatste moment pas aangeeft wanneer hij 2weken vrij wil. nu dan wel t voordeel dat ik geplande ks krijg en we waarshcijnlijk de datum al weten en de vakantie optijd kunnen doorgeven, maarja je weet maar nooit, misschien wilt de kleine meid wel eerder komen we wachten af
Zo terug van controle en rondje stad. Alles is gelukkig helemaal goed met ons dametje, we doen het zelfs helemaal volgens het boekje. Ze liet me nu de grafieken zien, alles lag nog steeds mooi binnen de lijnen, iets boven de middenlijn. Geschatte gewicht was nu 2530 gr. Heel netjes dus! Ze ligt nog erg hoog, is dus echt nog niet ingedaald. Hopelijk duurt dat niet te lang meer! Vrijdag weer (3de keer deze week) naar zkh, dan persoonlijke gesprek en rondleiding op afdeling verloskunde. Ben benieuwd!