juni 2012 mama's !! deel 4 !!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door peekaboo, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Hoi meiden,
    Wij zijn lekker een midweek weggeweest en daarna ook nog een druk weekend gehad, dus nu eindelijk weer tijd om hier weer te lezen. Tis echt te veel om allemaal bij te lezen (nu al toe aan nr 4!!) Heb gezien dat Anne bevallen is (nogmaals gefeliciteerd met jullie meisje) Hoop dat het verder nog redelijk rustig is en geen spannende dingen gebeurd zijn?

Ik merk zelf dat het echt sinds vorige week duidelijk zwaarder wordt, doe alles in een wat lager tempo. Maar verder gaat het gelukkig helemaal goed. Donderdag weer even voor controle. Deze week ook nog vakantie, volgende week alleen nog op donderdag werken en dan lekker met verlof! Heb al haakspullen in huis gehaald en kan dan lekker gaan creabeaen ;)

2. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Oh en Roozjuh jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten ;) Wanneer zijn ze geboren?

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    zo ik heb weer gelezen hoor. kan wel merken dat er al veel verlof hebben drukke boel.

Iedereen die weg geweest is welkom terug.
    Iedereen die bezig is met de laatste werkdagen. werkse nog even

hier neergeploft op de bank. kan merken dat ik mn prik weer moet halen. einde vd dag komt dr weer 1.
    niet veel gedaan even bloemen gehaald, 2 uurtjes bij een vriendin geweest en het huis even gestofzuigd. ben bekaf....

Las wat over de hik. Hier ook vaak 's morgens vroeg ik word er ook wakker van.

Slapen gaat nu ook niet zo heel lekker meer maar als ik alles zo lees van bekken klachten valt het met mij gelukkig nog mee. Sterkte voor iedereen die t zwaar heeft.

@dippertje. fijn dat de echo 'goed 'is jammer dat je nog met vragen bent blijven zitten. O daar zou ik me helemaal druk over kunnen maken.. nou je doet hartstikke je best en ik wil je even een knuffel geven! (knuf)

@lione veel plezier met shoppen!

@mirri. o je bent deze maand uitgerekend! spannend. fijn dat je je beter voelt!

@danielle. herkenbaar, ik heb gisteren 2 kroketten op bij de makro. hele handel kwam omhoog wel binnen gehouden maar t was geen succes.
    Ja, stom dat je ongevraagd allemaal uiterlijke opmerkingen krijgt. kijk lekker naar jezelf denk ik dan.

@helma. o dat had ik vorige week zin in een rosetje.

groetjes!

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden ,

Sorry dat ik niet veel laat horen hier is het erg druk en een gekke huis, ik moet nog steeds 3x per week naar het zh nu zelfs 1x per week een groei echo,
    Onze jongste zoon heeft last van verlatingsangst ... Pffff heftig

Onze oudste word bijna 4 en gaat naar de basisschool * spannend *

Helaas weinig tijd om hier te kijken
    SORRY

Hopelijk gaat alles bij jullie goed!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Boef: o daar had mijn moeder het een keer over idd! maar wij hebben hier geen welkoop in de buurt. Misschien dat ik even mn ma inschakel hiervoor :p thx!

Cecilia: welkom terug :D Heerlijk nog eventjes vakantie. Verder niks spannend gebeurd hier. Wat baby's die het spannend willen houden door wat weeen te wekken hier en daar bij sommige dames hier (sry weet ff geen namen)
    * Onze nieuwe aanwinst zijn geboren op 25 en 26april :D Waren er eerst 3 en 4uur later waren t er nog steeds 3 maar toen we smorgens beneden kwamen opeens 5 haha. Was wel ff schrikken maar ben ze eigenlijk zo goed als kwijt al! zusje van Kylie heeft er 2 die ze wil overnemen. Net nog kijkers gehad voor het grootste katertje van t nestje en vanavond komt er nog iemand en kreeg net sms van een zus van een bekende van zp, die het laatste katertje wil :D jeeej

Babs: lekker meekletsen wanneer je kan ;) Kids gaan voor. Spannend hoor de kleine man al naar school! Heeft ie er zelf beetje zin in?

Ego: nou de kittens zijn zo goed als verkocht allemaal. Vanavond nog 1 kijker maar die komt helemaal uit nieuwegein dus dan moet je wel heel graag een katje willen :D En iemand van zp(zus ervan) die de laatste kitten wilt hebben. jeeeeej!

6. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ppff wat een gelul zeg, mn bloedsuiker is prima (ook niet zo raar had vanmorgen 1 boterhammetje met smeerkaas gegeten en n kopje thee) en 3,5 uur later werd ik geprikt was al half misselijk van de honger want alles in die ziekenhuizen loopt weer uit.
    Dus we mogen weer terug naar eigen verloskundige en bevallen ook met hun. Dus wat de vk in ziekenhuis vorige keer allemaal zie was onzinnig. niks geen inleiden met 38 weken en we zouden sowieso NOOOOOIT doorlopen tot de 42 weken :S :s :s
    Dat is allemaal niet meer van toepassing. Want de suiker is goed

Nou sorry hoor, nu heb ik er dus helemaal geen vertrouwen meer in. Elke vk daar verkondigd weer wat anders. Er komen dus geen groei echo's meer.
    Die twee weken voorsprong gaat ook niet minder worden maar geen enkel probleem meer, ik mag gewoon tot 42 weken doorlopen blijkbaar, was mn suiker nou nog te hoog geweest was het een ander verhaal geweest.

Wat een gelul zeg. Vanmorgen word nog gezegd dat ik een Hoog Risico bevalling heb, maar ze prikken mn suiker terwijl we al aangegeven hadden dat ontbijt al enkele uren geleden was. Doe dan op zn minst een echte test.
    Ik heb er helemaal geen zin meer in, en niet in een ziekenhuis en niet bij mn eigen vk's.

7. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Dippertje wat superirritant dat je elke keer weer iets anders te horen krijgt! Tussen hoog risico bevalling en niks aan t handje zit nogal een groot verschil! Kan me voorstellen dat je hier heel onzeker van wordt! Weet niet of je nog zin hebt in gesprek met vlos maar zou dit anders wel aangeven, ze kunnen toch niet steeds maar zomaar iets roepen!
    Even een dikke knuf voor jou meis!

8. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Oh Roozjuh wat goed dat ze allemaal alweer een toekomstig huis hebben! Dat lijkt me wel een fijn idee. Is de zorg die je er nu aan hebt wel een beetje te doen?

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dippertje apart dat ze niet naar je luisteren dat je ontbijt al zo lang geleden was. bij vk een nieuwe test aanvragen? gewoon zeggen dat je je niet lekker voelde, dan doen ze m vaak overnieuw. toen ik bloed ging prikken zag ik heel witjes (zie ik altijd, weet zij veel) dus ze vroeg of ik me wel lekker voelde anders mocht ze t bloed niet prikken omdat de test dan niet betrouwbaar zou zijn. Gewoon opnieuw laten doen

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja gaat goed :) Moeders doet alles zelf, hier en daar de kleinste wat extra aanleggen als de rest t ff niet door heeft. maar gaat uitstekend.

Net deal gemaakt met 1 van die nieuwe baasjes. Ik wil al heel lang zo'n Fisher Price Swing hebben (krengen van over de 100,-) en zij had er toevallig 1 tekoop staan. Nu krijgt zij katje gratis en ik de swing voor maar 35,- :p :D helemaal happy!

11. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    provincie Utrecht
    Kijk dat zijn de mooie deals idd!

12. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Lekker roozjuh! Iedereen blij :)
    Mjah ik moet wekelijks suiker laten prikken nu, weet niet of dat nuchter moet of niet.

@cecilia indd daar word ik dus gek van :S en wekt ook neit veel vertrouwen.

13. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    @dippertje. Wat een gedoe zeg! Kan je ergens aangeven dat je het er niet mee eens bent?
    @roosjuh. Fijn dat je bijna alle kittens kwijt bent. Heb je je man al kunnen overhalen om het te regelen?

14. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @bijntje, dat hebben we vandaag tijdens het gesprek al gedaan dat we er gewoonweg geen vertrouwen in hebben bij het ziekenhuis. Dat de VK van vorige keer zo incompetent overkwam. Naja vond deze vk niet zoleuk om te horen maar goed, ik vind als je professioneel bent hoor je ook zo over te komen.
    Manlief vind het fijn dat we terug kunnen bij eigen VK maar zei ook meteen er klopt natuurlijk geen ene hol van.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    bijntje: hij komt net thuis (de lieverd heeft eerder vrijgenomen voor mij:D) en eerste wat hij zei was: 'maar dan moet ik zeker de kittens regelen als ze die komen ophalen...? hoe weet ik nou welke kat bij wie hoort, dat hou jij allemaal bij' hij heeft nog 7weken om het te leren welke kat bij wie hoort en anders zit ik vast en zeker vanaf de bank mee te kijken als ze de kittens komen halen :D Ik ben hier altijd de gene die alles regelt in huis en hij word al zenuwachtig als er een vreemde tegen hem praat hahaha

16. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ah dat is nog eens een schattige opmerking. hihi

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hahaha Roozjuh, zo'n man heb ik ook... beetje een sociofoob. Gisteren op de vrijmarkt wilde hij steeds dat ik de aankopen bij de kinderen deed, sjongejonge... ;) Tis ook eng hoor, een achtjarige vragen wat hij voor een autootje wil hebben :D Maar vandaag heeft hij heel lief een boxkleed via MP opgehaald in een dorp hier dichtbij. Zomaar. Bij wildvreemden! Er is hoop!

@ Dippertje, wat raar? :( Voor een goede suikercurve is het toch juist heel belangrijk dat ze weten wat je hebt gegeten en wanneer? Ik vind het maar heel weinig professioneel overkomen. Heb zelf geen ervaring met dit soort dingen, maar heb een kennis met zwangerschapssuiker, en die werd zowat gek van hoe nauw het luisterde om het goed te testen. Heel raar dat ze je prikken en je zo laten gaan terwijl je die boterham ws. allang verteerd had. Ik zou aandringen op een nieuwe test. Kunnen ze je suiker niet meten bij de vk? Er is toch maar een drupje voor nodig? De keren dat mijn suiker gemeten is (voor bloeddoneren) was het altijd met zo'n mini prik apparaatje.

@ eten vanavond, wij gaan lekker voor de zelfgemaakte pizza! Heel handig omdat zo'n last heb van zuur, er gaan alleen maar dingen op waar ik meestal geen last van heb. Halfvette kaasjes en lekkere groentjes! Ik zie uit naar weer eens wat anders dan brood of rijst ;)

@ werk... ik ben aan het bikkelen nu. Ik voel me goed, heb er wel rugpijn bijgekregen (midden in de rug). Ik lig gewoon niet lekker meer in bed, dat had ik de eerste keer ook. Maar wat een verschil dat het zulk zalig weer is! Mijn dochter is van februari, ik zat mijn hele verlof thuis, ingesneeuwd en wel. Nu kan ik lekker op slakkentempo fietsen en af en toe wat gaan wandelen ofzo. En in de tuin zitten, verheug me er nu al op. Maar goed. In drie weken moet er dus een artikel af :$ (dat wordt een stuk voor in een boek dat uitkomt over een onderwerp dat gerelateerd is aan mijn onderzoek). Heel hard schrijven en hopen dat ik steeds inspiratie heb! :D

18. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Ik vind het ook raar, ik lees van andere mensen dat ze dagcurves moeten prikken etc.

Ik vind het vreemd, met die glucose test prikte ik nuchter 5.6 en 2 uur na het drankje 8.6 week er voor prikte ik 2 uur na mn ontbijt 8.7
    Nu prikte ik 3,5 uur na een boterhammetje hartig 5.4

En dat is een hele mooie waarde, maar wel een beetje vreemd dat 1x prikken genoeg is. Ook aangegeven dat ik smorgens misselijk van de honger wakker word, en dat ik na bv avondeten ook misselijk ben. En tussendoor me gewoon vaag voel.
    En qua dieet doe ik maar wat, want ik heb alleen maar een blaadje mee gekregen waarop staat wat je wel en niet mag :')

Ik vind het zo verrekte vaag allemaal. We zullen het wel merken, ziekenhuis zou verloskundige bellen en geen flauw idee of die mij belt voor een afspraak ofzo. Ben er ook ff klaar mee nu. Heb mn buik vol van alles wat betreft zwangerschap letterlijk en figuurlijk :')

19. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    @dippertje, nouja fijn dat je weer terug bent bij de eigen VK dan. Misschien dat die er iets aan kan doen?

@evenstar, hoelang moet je nog werken?
    Oeh pizza! Vind ik ook zo leuk om lekker zelf te maken.
    Heb hier echt een mozzarella-tik momenteel. Voor de zwangerschap vond ik het helemaal niet lekker :p

@roosjuh,
    Mijn vriend is ook zown anti-sociaal mannetje. Hoewel het nu met de VK enzo wel erg goed gaat. Verbaasde me ook dat hij het op cursus (samen bevallen) zo gezellig vond. Was wel even goed voor hem. Misschien is er voor jou ook nog hoop?
    Over je katjes, dat komt vast wel goed joh! Anders, maak je foto's van ze en schrijf je de namen van kopers erbij. Misschien dat dat hem zelfvertrouwen geeft?

Menu hier:
    Bloemkool met kaassaus en sauzijs erbij (vreemd woord, hoe schrijf je dat?)

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Irritant hoor dipperje.

Bijntje. o ik eet ook ineens mozarella:S zal wel normaal zijn;)

Ongemakje. Ik heb last van zweet/opvlieger aanvallen. Echt oksels en rug ineens drijfnat en ik heb dan een hoofd als een rode biet. Zonder inspanning.
    Herkenbaar? Vind het maar vervelend.

Deel Deze Pagina