Juni 2012 mama's deel 5!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@kelly: spannend!

Hier: voelde net een enorme druk van onder, voelde alsof er iets tegen mijn blaas en baarmoedermond drukte.. en ben net volgens mij wat stukjes slijmprop verloren, zag ze drijven in de pot.. spannend!

2. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ha meiden.

Redden jullie het nog?

Hier gaat het langzaamaan stukken beter, de boy's zijn zo ontzettend lief voor hun zusje.
    We maakte ons wel zorgen omdat ze veel afviel ondanks de fv. De spuugde nog veel. Maar dat kwam door de snelle en heftige bevalling.

In 1 min tijd de vliezen gebroken en is ze er mee uit gekomen!
    Maar nu haalt ze alles in !!!!

Meiden geniet nog ff van die dikke buik, dd hik het getrappel ...
    En neem je rust!

@ bevallen meiden gefeljciteerd!

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Spannend Kylie!!!!!

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

kylie spannend !!!

ego , lees wel mee reageer niet zoveel heb het best moeilijk met de manier waarop de bevalling is gelopen :(

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hey peek!
    Dat kan ik me heel goed voorstellen ik zelf heb er ook dd grootste moeite mee al is mijn bevalling anders gegaan als die van jou.
    Ik heb als advies gekregen er zoveel mogelijk over te praten en het de tijd te geven om het te verwerken.

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

we praten er heel vaak over , maar ik merk ook dat men man het er moeilijk mee heeft en dat maakt me dubbel zo verdrietig , heb niet eens een foto van na de bevalling :( nu nog steeds geen foto van mij en kleine D

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dat is inderdaad verdrietig, komt er bij jullie geen kraamzorg / dokter jou en de baby controleren. Misschien kun je bij hun je verhaal ook kwijt?
    Wat jammer dat je geen foto hebt van jou en de kleine D.
    Kan je man die niet maken nu dan?
    Heel veel sterkte!!!!

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    hele dikke knuffel voor Peek.

ik heb al sinds vannacht steeds harde buiken, ben misselijk, beetje kramp. Maar het zet ALWEER niet door. :(

9. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Ah Peek wat ontzettend rot voor je, dikke knuf!

Kylie spannend!

Wow babs dat klinkt wel apart ja, met het breken van de vliezen ermee uitgekomen! Hoop dat jij je ervaring ook een plekje kunt geven!

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Nou, volle vaart kun je wel weg laten hoor :)
    Alles gaat op het dooie akkertje ;)
    Effe poetsen, even zitten, even poetsen enzenz. Maar al met al doe je dan wel veel op een dag ja.

Kreeg vandaag nog een uitnodiging voor sollicitatie gesprek de 18e. Functie als koppel dus samen met vriendlief. We moeten em maar effe bellen dat we eerder langs kunnen komen of dat ik het risico heb dat ik dan niet kan komen en het een paar weekjes langer duurt... Horen het dan wel wat ie zegt.

Hele huiskamer is weer een puinhoop :(
    Vanmorgen twee grote dozen gebracht met kookplaat en afzuigkap. En er is een tegelzetter aan het werk om nieuwe tegeltjes achter de keuken te plaatsen. Zou allemaal af komen vandaag maar voor de zoveelste keer ws toch niet :(
    Baal daar zo van! Had gedacht dat het vanaaf weer klaar en als nieuw zou zijn :(

11. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Zo... even rust.. de achtertuin gedaan, de vijverpomp schoongemaakt en het gras gemaaid.. nu even een tukkie en straks weer verder met m'n hachee.. :)

12. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik ga maar weer een tukkie doen. Over een uurtje is manlief weer thuis :)

13. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Zo Sappie, jij hebt zin :)
    Ik ga zo maar ff dutten denk ik.

14. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Zo ik ben er weer ahahah.

Ik ben toch maar niet langs opa/oma gegaan want heb er eigenlijk weinig zin in nu :) Morgen weer een dag hoor ahhah.

Ik ga zo lekker even een dutje doen want ben doodop nu ;)

@ Ladybabs en peek, heel veel sterkte voor jullie allebei !!! Ik snap wel dat dat tijd nodig heeft om alles te kunnen verwerken want het is ook niet niks allemaal. Knuffel voor jullie dames !!!!

Tot straks weer hihiih kuss

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Ach lieverd,,,, ik snap het zo goed!!!!
    Dingen zijn moeilijk te verwerken als er zoveel emotie mee gemoeid is!

Praat er over, snel foto's maken en inhalen!!! Herinneringen blijven altijd!! Foto's kunnen nog wel vergaan. Herinneringen is het enige wat we meenemen als we ooit stokoud doodgaan! Hou ook een dagboekje bij over je gevoelens etc, kan ook helpen!

Ik herken iets wat net zo gevoelig is. Door alle stress die er na de geboorte van mijn zoontje kwam (ik heb weken gedacht dat hij het niet zou halen) heb ik een PND gekregen en tot op de dag van vandaag heb ik het nog steeds niet helemaal verwerkt hoe dat is gegaan. Ik had zo graag willen genieten... Dus herkenbaar dat er iets unieks is waar je zo graag van had willen genieten. Sterkte meid!!!!!!!

16. eef80

eef80 Niet meer actief

Ladybabs, ook jij rustig aan meid!!
    Een bevalling is zowiezo heel wat om te verwerken omdat het zo indrukwekkend en emotioneel is en als er dan dingen anders lopen dan verwacht is dat helemaal een klus!
    Knuffel voor jou!!

17. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Bevalling,
    Meiden, praat er over! Ik begrijp dat het anders is gegaan dan je dacht.. en dat is balen. Maar er over praten is echt goed! open anders een topic, en typ het even allemaal uit.

Hier nog steeds aan het naaien, Haha doe dat normaal nooit, maar op een of andere manier heb ik er vandaag gewoon zin in. Wil ooit nog een goede naaimachine kopen en dan zelf kleding gaan maken. Lijkt me leuk :cool:

Net mijn buik even opgemeten, had ik nog helemaal niet gedaan, maar toch een meetlint bij de hand. Kom op navelhoogte op 140cm :$

18. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ben het helemaal eens met iedereen - neem de tijd om de bevalling een plekje te geven. Ik heb over mijn eerste ook echt een periode gehad dat ik erg veel moest huilen, ondanks dat het lang niet zo erg was als zomaar in mijn eentje of in een klap bevallen (in tegendeel ;)). Hoorde bij mij echt bij de kraamtranen, en omschakelen naar het moederschap. Het lijkt soms net of iedereen meteen op een roze wolk zit, ik herinner me niet dat ik dat zo voelde, er zat wel een grijs randje aan en het heeft best een tijd geduurd voor ik me weer een beetje evenwichtiger voelde. Praat erover (hier en/of met wie er in je omgeving zijn!).

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hier nogsteeds veel harde buiken, ben net een uur gaan slapen omdat ik zo'n rotnacht heb gehad. Toch is het niet iets dat zich echt ontwikkelt. Het blijven korte harde buiken zeg maar, houdt zo'n 40 seconden aan, het is onregelmatig, ze doen geen pijn, soms blijft het een hele tijd weg. Het is wel overall meer geworden.

Ben benieuwd, over 2 dagen zit ik op de termijn die ik met mijn eerste had :) 12-6-12 zou ook wel een mooie datum zijn trouwens (morgen). :D Maar ik zie het nog niet gebeuren op de een of andere manier. Ga nu maar even een keertje naar buiten voor het onweer hier komt.

20. Chanevonbane

31 mei 2012
    83
    0
    6
    Zuster
    Zaandijk
    Dames misschien een rare vraag, maar kan je echt zo emotioneel zijn van een bevalling? en wat kan er emotioneel zwaar zijn?
    Ik kan me er nog niets bij voorstellen, maar wat voel je dan?
    Gewoon nieuwsgierigheid!

Ik vind het heel naar voor de dames die net bevallen zijn, en het nog geen plek kunnen geven :( dikke knuffel!

Deel Deze Pagina