Juni 2012 mama's deel 5!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mama-in-love, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Goed Kylie dankje :) wij zitten echt op o ze roze wolk :)
    We genieten volop, er is weer rust in ons gezin. Onze dochter doet het prima. Heel tevreden,

Moest wel lachen dat je klaar was voor de weeën ..

2. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ahhh was het hier maar ook zo!

Nou we zijn net terug van het ziekenhuis, vruchtwater komt er ineens namelijk in delen uit, werd even getest of het echt vruchtwater is daar, en ja hoor, is mijn slijmprop gemengd met vruchtwater. Omdat het in delen komt heeft ze de conclusie getrokken dat het onderste deel niet gebroken is maar er ergens bovenin een scheurtje of dergelijke zit. Is er nu al een stuk of 4 keer in aardige delen uit gekomen. :)

Ik moest terug naar huis en afwachten tot de weeen heftiger worden, moet vannacht dus waarschijnlijk terug... spannendddddd!!!:D

3. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

zo dames,

Ik ga weer lekker slapen.

Succes voor de dames die nu in spanning af moeten wachten :D
    Ik hoop dat het hier vannacht ook begint ahahahh. Maar ja dat hoop ik elke nacht weer ;)

Slaap lekker allemaal,
    Kuss

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Celinac: spannend!!

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend!! Zet em op!! :D

6. siena

siena Actief lid

31 mrt 2011
    404
    0
    16
    Vrouw
    @ Roozjuh, yup ik heb de link inmiddels ontvangen! Super leuke site, al moet er wel wat aangepast worden bij mij:)

@ Celinac, ik hoop dat de weeen heftiger worden, succes!!!

@ CN, ook ik hoop elke keer als ik naar bed ga dat het gaat beginnen, helaas wordt ik elke ochtend weer wakker met BIB.
    Ik zie dat je net als mij as zondag ook ben uitgerekend? :)

@ Rommelende dames, succes ik hoop dat het allemaal gaat doorzetten!!

Ego: Ik had vanavond weer controle bij de vk. Kleine is zo goed als ingedaald, maar nog niet helemaal...zucht...
    Dinsdag weer terug komen, als ze er nog niet is word ik gestript... Hoop dat het aanslaat, anders wordt ik een week later ingeleid in het ziekenhuis en wordt het een medische bevalling... :(
    Nu maar hopen dat ze voor dinsdag lekker zelf komt..!

Slaap lekker all!! :)

7. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik ga zo slapen. Ik heb nog geen bericht van Bijntje.

8. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    #688 Lionne, 15 jun 2012
    Laatst bewerkt: 15 jun 2012
    Goedemorgen.
    Ik kreeg net een smsje van Bijntje:

9. Ai ai ai Bijntje toch! Totaalruptuur, sterkte meisje. Wel van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

10. Kylie1986

Bijntje: gefeliciteerd met jullie zoon ***** (ik weet zijn naam nog :) ).
    Balen van de ruptuur, ik hoop dat het goed gaat genezen en weer snel naar huis mag!

Hier: weer een *** nacht,.. Ochtend begon weer als vanouds op de pot..
    Het enige wat die roosvicee doet is het aantal bezoeken beperken :D

Om 10uur naar de vlk en daarna even wat rompertjes brengen bij Roozjuh :)

Ik kon vannacht trouwens niet in slaap komen van de honger, heb ik nooit..

11. Kylie1986

Ging eens googlen op totaalruptuur en kwam het meest enge plaatje tegen..
    Vrouw bevalt van baby in onvolkomen stuit en de binnenwand van de vagina was gescheurd, een van de voetjes werd via de anus geboren

12. Moet je ook niet doen als je nog moet bevallen! haha

13. Even de volledige info wbt inscheuren en knippen:

Het verschil tussen een knip en scheur ...

Een scheur ontstaat door een (te) grote druk gecombineerd met te weinig plaats om een kind te laten geboren worden.
    Een knip (ook wel episiotomie of daminsnede genaamd) is een insnijding in de bekkenbodemspieren waardoor de uitgang van het weke baringskanaal wordt verwijd.

Ruptuur of scheur

Naast een perineumruptuur (het stukje huid dat zich tussen de vagina en de anus bevindt) bestaat er ook een vaginaruptuur, labiaruptuur, clitorisruptuur en cervixruptuur.

Vaginaruptuur

bij een microscopisch kleine scheur is hechting niet nodig.
    wanneer de scheur echter (hevig) bloedt, dient er toch gehecht te worden.

Labiaruptuur

dit is een ruptuur ter hoogte van de labia minora (binnenste schaamlippen) en zelden de labia majora (buitenste schaamlippen).
    hechting is nodig om een branderig gevoel bij het plassen tegen te gaan.

Clitorisruptuur

nauwkeurige hechting van de urethra is nodig om urine-incontinentie tegen te gaan.

Cervixruptuur

dit is een scheur in de baarmoedermond.
    het kan voorkomen bij het gebruik van de forceps (verlostang) en de ventouse (de zuignap), maar ook bij het meepersen bij onvolledige ontsluiting.
    het grote gevaar is een scheur in grote bloedvaten.
    hechting gebeurt middels gebruik van een speculum.

Perineumruptuur
    Een perineumruptuur bezit ook verschillende gradaties.

1e graad
    Enkel de perineumhuid is gescheurd. De onderliggende weefsels zijn intact.
    Het bloedt weinig en de vrouw heeft niet veel pijn.
    Wanneer het wel bloedt, is hechting noodzakelijk ter bevordering van het genezingsproces en om het bloeden te stoppen.

2e graad
    De perineumhuid en de bekkenbodemspieren (vaginawand, bindweefsel en spierweefsel) zijn gescheurd.
    In- en uitwendige hechting is nodig.

3e graad
    De perineumhuid, de bekkenbodemspieren zijn gescheurd tot in de anale sfincter.
    Dit noemt men ook een subtotaalruptuur.
    Hechting is nodig.

4e graad
    De perineumhuid, de bekkenbodemspieren en anale sfincter zijn gescheurd tot in het rectumslijmvlies.
    Dit noemt men een totaalruptuur.
    Hechting is noodzakelijk.

Episiotomie

Ook een episiotomie kan op verschillende manieren plaatsvinden.

Mediane episiotomie

in de richting van de anus.
    het nadeel is dat wanneer men na deze knip toch verder scheurt, het in de richting van de anus plaatsvindt waardoor het risico op een totaalruptuur vergroot. Daarom dat men deze soort knip enkel zet wanneer er geen andere mogelijkheid is.
    het voordeel van deze knip is dat hechting en heling makkelijk is.

Mediolaterale episiotomie

opzij van de anus, dus veel minder kans op doorscheuren richting anus.
    het voordeel is dat er een grotere episiotomie mogelijk is waardoor er meer ruimte is om het kind door te laten.

Laterale episiotomie

eveneens opzij van de anus.
    Het nadeel is dat er minder ruimte is, daarom wordt deze soort knip pas gezet wanneer de 2 voorgaande knippen niet mogelijk was.

Afleidingsepisiotomie

wordt gezet wanneer er reeds een scheur was.
    Dient dus ter preventie van verder inscheuren, vooral richting anus

14. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Zo even spieken hoe het hier gaat....

Jeejjjj Bijntje gefeliciteerd! Oei niet zo best totaalruptuur...wat balen..hoop dat het snel en goed geneest.. hopelijk kun je heel veel gaan genieten van je kleintje!

@ bloempje haha das even uitgebreide info...pffff...word je niet heel vrolijk van als je nog moet bevallen haha...maar wel duidelijk...ik had bij de eerste een subtotaalruptuur en weet nu pas wat het betekent..en twee in schaamlippen...kon toen heel lang niks...
    Maar deze keer met onze flinke Bram van bijna 9 pond een heel klein scheurtje op oude litteken maar heb ik geen last van gelukkig!

Echt belangrijk dat je meepuft op het moment supreme...ik heb gepuft als eens dolle toen het hoofdje stond..maar das wel ontzettend moeilijk..

@ Kylie oei oei zelfkwelling...voetje via anus help! Dus jij loopt ook nog zwanger..hoe voel je je nu...het een beetje kunnen verwerken dat je toch geen KS hebt gekregen?

15. Kylie1986

@juffie: ja, ben er al overheen..de eerste dagen even gebaald..
    Nu kan ik niet wachten om te bevallen, kom maar op!

Ga me gauw wassen en aankleden, moet over 30 min bij de vlk zijn..

16. @Juffie, dat is fijn om te horen dat jij met een flinke vent na een heftige eerste bevalling nu maar een klein scheurtje hebt. Daar duim ik ook voor!!

17. Porsche

Porsche Niet meer actief

Bijntje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

18. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

goede morgen dames,

Hier weer gaan slapen met de hoop maar ook nog steeds BIB. :)
    Jammer hahahah.
    Verder weer heel vaak wakker geworden van harde buiken en ik verlies me sinds gisteren toch een vocht :( maar het lijkt echt gewoon afscheiding te zijn. Het ruikt niet ofzo maar het is wel wat waterig en gelig ;) Jammer ik had liever vruchtwater gezien ahahah.

@ strippen, Ik zie dat heel veel vrouwen worden gestript. Heeft dit dan medische redenen want bij mij gaan ze pas iets doen na 42 weken zei de vk. Of mocht het echt niet meer gaan misschien net een paar dagen eerder :)

@siena, ja klopt ik ben ook op vaderdag uitgerekend. Het zou leuk zijn dat als weonze mannen ons kind voor vaderdag konden schenken he, ahah een leuker cadau als dat bestaat niet lijkt me hiihhi. Zou fijn zijn want dan hoeft het ook geen medische bevalling te worden ineens.

@Bijntje, :$ gefeliciteerd !!!!! geniet maar lekker van je manneke en ik hoop dat je snel hersteld. Veel succes meis...

@ bloempje, wat een uitleg zeg ahahah. Ik ben er alleen snel voorbij gegaan want anders word ik nog bang ook voor de evalling ahahhah ;)

@ vk, succes voor de dames die een afspraak hebben !!!

@ planning, hier wil ik weer vanalles doen maar ik voel me niet helemaal lekker dus ik zie wel wat ik doe vandaag ihihi :)

Fijne dag ladies,
    KUss

@geschatte gewicht baby, bij ons schatten ze ons meisje maar 2900-3000 gram. Even een vraag voor de bevallen dames, klopte bij jullie het geschatte gewicht een beetje?

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Wij gaan zo een draagzak ophalen.
    Dan moet ik nog vaderdagcadeautjes en spullen voor een ontbijt op bed regelen. (manlief zei doodleuk dat hij daar ook recht op had, ik had het immers ook gehad met moederdag)
    Ik ben alleen doodmoe, dus ik weet nog niet helemaal hoe ik dat ga fixen.

20. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Mogguhh Senniorita's

@Bijntje: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat je snel hersteld!

@Kylie: Dankje voor de uitleg....... ;) Wou net aan m'n ontbijt beginnen (hahaha nee hoor maar ik heb t toch maar niet helemaal gelezen... :))

@Rommelende dames: ??? Zijn er die nog vandaag ?? Nog iets van eef of cvb gehoord???

@Hier: nog steeds BIB.. :cool: Ook geen krampen of steken meer.. (potverdorie) Gisteren toen ik moest plassen schrok ik wel want er was weer zo'n plop.. net alsof alles er in één keer uit valt van onderen.. hahahaha maar nee hoor.. meneer blijft lekker zitten in z'n badje..

@Planning: Boodschappen doen en vaderdagcadeautje halen voor svader...
    pffff in de regen met dit ^#*^&(# weer..

Deel Deze Pagina