Omdat de groep maart 2012 mama's al zo groot is (ik kan het dan gewoon niet meer bijhouden ) probeer ik een topic te starten met meiden die door een vruchtbaarheidsbehandeling zwanger zijn geraakt. Waarschijnlijk is de groep dan wat kleiner en overzichtelijker.... hopelijk niet te klein! Wie doet gezellig mee?
Gezellig Anne! En 5 weken, net als ik! Van harte gefeliciteerd. Wat heerlijk dat het is gelukt he? Ben je al op de roze wolk geklommen of moet het kwartje nog vallen?
Jammer! Wel een maart Mamma maar geen MMM. Andere forum is erg druk inderdaad en veel gehak op elkaar over onzekerheden. Jammer.
hoi, is het goed als ik hierop overstap? schreef en lees al een tijdje mee met de maart-mammas maar te druk voor mij en het gaat er best hard aan toe dus.... lees de afgelopen week wel mee maar geen behoefte meer om mee te schrijven ... Ik heb niet heel het traject mmm gevolgd maar wel de onderzoeken etc. ik had clomid thuis liggen om te gebruiken maar had damen met gyn besloten om toch nog zelf te proberen omdat mijn cyclusen beter leken te gaan, nu na 6 maanden zelf proberen is het toch gelukt zonder de medicatie... als het deze ronde niet raak was geweest had ik wel de clomid genomen hoor. nu 5 weken en 5 dagen, jeej!!! spannend allemaal! hoe gaat het met jullie?
Goh, leuk nog wat reacties! Voor mij is de MM-achtergrond geen must hoor, dat was alleen om er niet zo'n uitpuilende groep van te maken. Maar maart-mama's van harte gefeliciteerd! En Welkom hier. Ik heb mijn oproepje in dit topic de afgelopen dagen verwaarloosd en kreeg ook geen melding dat er iemand iets bij had gezet. Ik heb er in geen dagen niet meer naar gekeken. Niet zo netjes van me....sorry. Leuk dat jullie reageren. In antwoord op je vraag Kallie: het gaat me uitstekend. Ik heb nauwelijks last van kwaaltjes. Snachts voelt mijn lichaam het meest zwanger. Sinds drie dagen ben ik soms wat misselijk in de eerste helft van de dag. Gelukkig hoef ik er niet voor naar de wc te rennen. Hoe voelen jullie je? wanneer hebben jullie de eerste echo?
Oh ja...spannend! Moe ben ik trouwens ook heel erg! Kan bijna mn werkdag niet uitzitten en zit af te tellen op de klok. Ben benieuwd naar je echo. Ik heb hem vrijdag. Wel vroeg met 6wkn en 1 dag, maar dat komt omdat de fertiliteitsafdeling daarna een zomersluit heeft en ze me nog wel even willen zien en hopelijk overdragen.
Ik zie nu dat je een vroege miskraam hebt gehad, heel recent. Wat verdrietig! En nu alweer zwanger... hoe voelt dat?
Ja heel dubbel. Supergaaf natuurlijk niet verwacht want ik ben al 36 (bijna 37) en je staat er nu toch niet onbevangen meer in. Dat zul jij ook wel herkennen want als je de MMM ingaat dat besef je volgens mij ook zo goed wat een ontzettend wonder het is. In verband met de MK krijg ik inderdaad ook al vrij vroeg een echo. Vorige week een heel klein beetje rozig bloedverlies gehad dus zie aan de ene kant wel erg tegen morgen op. Beetje struisvogel gedrag zo van als ik het niet weet......................... Vanavond lekker uit eten met mijn man want die is jarig Ga zo me lekker even douchen en omkleden en dan op de trein om hem op te halen (anders hebben we 2 auto's in Apeldoorn staan) Wel weer eens leuk met de trein. Was jullie 1e IVF poging gelijk raak?
Oh ik zie dat ik hier ook kan aansluiten Wat een gezellig mini-groepje tot nu toe seg! Zo is het bij ons gelopen: 8maanden lang 'natuurlijk' geprobeerd, maar zowel mijn onregelmatige cyclus (soms wel 3 maanden!) als verminderd zaadkwaliteit van manlief, zorgden voor weinig slaagkansen... 4 maanden geprobeerd met clomid en pregnyl, zonder succes 2x iui met clomid, pregnyl én progynova, en de 2de keer was raak! (Toevallig net ook een ronde waarbij ik 2 eitjes had, en de kwaliteit van manlief heel goed was, dus het wordt nog spannend of het om 1 of 2 hummeltjes gaat! ) Ondertussen een dikke 5weekjes zwanger, en nu begint het stilletjes aan door te lopen (al geef ik toe dat ik pas gerust zal zijn na de eerste echo... om dan vervolgens wss weer wakker te liggen tot de volgende echo... )
Hoi Roos, ook welkom hier! En gefeliciteerd! Ja dat minigroepje was ook mijn bedoeling. Op het maartmoeders 2012-topic is het zo druk, dat kan ik niet goed bijhouden. Je bent 1 dagje verder dan ik, leuk om samen op te gaan. Wanneer is je eerste echo? Foxy, in het ziekenhuis zeiden ze me nog dat bloedverlies echt heel vaak voorkomt, dus dat rozeverlies wil echt nog niets zeggen. Laat je morgen even weten hoe het is gegaan? Spannend hoor, ik zal duimen. Gefeliciteerd trouwens met je mans verjaardag! Onze eerste IVF is gelukt, we hebben er nu nog 9 in de vriezer, een buitengewoon succesvolle poging dus in ieder opzicht!
Ik heb m'n afspraak gisteren een weekje kunnen vervroegen... ik kon normaal gezien pas terecht voor een eerste echo op 2 augustus, omdat de gyn met vakantie was, dus tegen dan zou ik bijna 9weken zijn... nu verzet naar 26juli, wel bij een andere gyn, maar zelfde zh... Toch iets minder lang aftellen
hoi allemaal, ja veel fijner en overzichtelijker zo'n kleiner groepje ahh jullie hebben allemaal binnenkort al echo's... ik heb volgende week maandag een intake bij de vk maar weet niet of er dan meteen een echo is of niet. Ik heb me niet meer bij mijn gyn gemeld omdat ik toch zonder hulp zwanger ben geworden en zij gaf destijds aan dat ik me gewoon bij een vk kon melden. maar als ik het zo lees hebben de meiden die bij een gyn lopen vaker en sneller een echo vanwege de medische achtergrond. Foxy: veel succes met de echo morgen! spannend Roos: leuk je hier te zien! wij zijn op dezelfde dag uitgerekend toch? 7 maart 2012... en misschien heb jij er wel 2! Toke: jij ook nog maar even tot de echo... spannend en wat fijn dat de eerste IVF meteen gelukt is! hier rustig, ontiegelijk moe na 18;00 en chagrijnig, vind mezelf niet echt leuk zo. verder eigenlijk niet veel wat zere borsten maar da was het dan ook wel. Oh ik zie al sinds een week of 2 een zwangerschapsstreep lopen van mijn navel naar mijn schaambot, kan dat al zo vroeg? herkenbaar? Liefs kallie
@ Kallie: Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met de fertiliteitsmolen, dat het zo snel gaat. Hoe ben jij aan de verloskundige gekomen, doorverwezen of ervaringen van anderen? Die zwangerschapspsstreep heb ik niet. Ik dacht dat die kwam door de groeiende buik! Maar als jij hem nu al hebt, dan zal ik het wel mis hebben. Sinds gisteren heb ik steeds van die gemene steekjes in mijn tepels, alsof iemand er steeds even fel in zit te knijpen. Daarna is het ook weer voor uren weg. Sterkte Foxy, met de echo. Laat wat weten he!
he ladies, Allereerst allemaal gefeliciteerd! Super dat het jullie nu ook allemaal gegund is om in verwachting te zijn! Zou ook graag hier meepraten? Heb de laatste dagen meegelezen met de andere topic, vind het daar erg druk en erg snel gaan (kan het niet volgen) en de hormonen stijgen daar nu al in hoog tempo (ook niet zo geschikt voor ). Voor wat betreft MMM: wel en tegelijkertijd ook weer net niet . Lang verhaal, maar probeer het kort te houden . September 2009 1e ronde zwanger, helaas bleek bij 10 weken het hartje niet te kloppen en bij 14 weken gecurreteerd. Aangezien ik begin mei nog niet zwanger was, via de HA doorgestuurd naar het ziekenhuis. Eerste afspraak en eerste onderzoeken gehad. Bij de afspraak om de uitslagen te bespreken, vroeg de gyn zich af (na mijn temp. kaartje van 3 weken bekeken te hebben) of ik ongesteld. Uhm nee, dus echo en of ik even bloed wilde prikken. Na een uur lang wachten, bleek ik toch echt zwanger!! Jippie. Volgende week donderdag eerste echo. Ben nu (denk ik) 6,5 week en dus rond 4 maart uitgerekend... Vind het allemaal erg spannend en ga proberen hier regelmatig te komen...
Jee Mijammie, Dat is geweldig zeg! Jij denken de MM in te gaan en daar gewoon zwanger zitten te zijn! Wat fijn voor je! Gefeliciteerd natuurlijk en welkom hier!
Echo was goed. Een mooi kloppend bolletje. Ja meer is het nog niet. Ben op 6 weken 1 dag geschat. Over 2 weken heb ik weer een echo en dan kunnen ze de termijn wat beter bepalen. Was wel heel erg zenuwachtig hoor. Ja de laatste keer dat ik daar lag was met de MK en daar denk je dan toch gelijk aan. Hoe bijzonder is het dan nu een kloppend hartje te zien. NOg 2 weekjes werken en dan ook lekker vakantie!