Ik zag dat ik van de lijst was verdwenen dus heb mijzelf er maar weer bijgezet. Ik heb bij vlagen last van misselijkheid en mijn (.) (.) zijn zo nu en dan ook behoorlijk gevoelig! en vind om eerlijk te zeggen dat ik al een behoorlijke pens heb Ze zeggen ook dat het bij een 2e of volgende sneller gaat. Ben benieuwd!!!
Haha, mijn buik is ook oPgezet maar ti's allemaal gas Ik sta dubbel in de lijst, die halverwege kan weg dat lukt me nu niet. Doe t vanavond wel op de pc. Grtjs
Ook hier een opgezette buik.. Zakt vast snel weer. Ook merk ik dat ik idd ook al wat opgefokter wordt.. hihihi. Ga qua humeur met het streepje op zw.test mee denk ik. Ach leuk hoor, wel spannend. En jeetje.. met 17 wk een mk? wat verschrikkelijk.. En 's nachts werken; waarom niet eerlijk gezegd?...Kan me voorstellen dat het wat vermoeiender is nu in dit beginstadium, maar is vast niet slecht voor de baby. Over het op het werk vertellen; absoluut nu nog niet! Als het enigzins kan wacht ik tot 12 weken.
Ik heb ook het gevoel dat nu de tweede keer mijn buik sneller opgezet is...zullen mijn darmen wel zijn idd. Vorige keer pas bij 20 wkn echt te zien, maar denk nu wel veel eerder.. Wellicht voel ik het zelf meer dan dat je het ziet.. Lijkt me wel heerlijk om straks weer zo'n mooie ronde buik te hebben
Gatverdarrie nu weet ik het weer.. Had het met Tim ook zo erg. Kan brullen om de kleinste dingen, maar kan ook flippen om de kleinste dingen. Hoe overdreven al met 4 weken? Volgens mij echt iets wat tussen je oren zit?.. :hihi:
haha Danielle..nou dat weet ik zo net niet hoor of dat alleen tussen de oren zit. Ik moest vorige week ook zo janken na mijn werk, was zo moe en emotioneel. Ik wist toen nog niet eens dat ik zwanger was dus was echt al de hormonen... Gisteren lieve ketting gekregen van mijn mannetje met kleine voetjes erop, omdat hij zo blij was dat ik zwanger ben...zat ik ook gelijk te janken haha. Ach ja heerlijk toch hoort erbij!!
Hihihi, ja ik had het vorige week woensdag ook.. Toen had ik het ook. Ik bekeek nog stiekem onze zoon op de groep in het KDV. Hij dacht dat ik al weg was. Moest toen ook tranen wegslikken.. Hihihihi
Kan wel : Hint 7: Je bent emotioneel Het komt nogal eens voor dat zwangere vrouwen emotioneel labieler zijn in het begin van hun zwangerschap. Je raakt bijvoorbeeld snel geïrriteerd en je huilt om niets. Ook deze stemmingsveranderingen staan onder invloed van hormonen.
Hoi Ik werk ook wisseldiensten en ook vaak nachten. Het is algemeen bekend dat dit niet zo goed voor je is als je zwanger bent. Je lichaam heeft structuur nodig en als je je ritme veranderd veranderd bijvoorbeeld ook je spijsvertering. Aangezien er ook daarin een hoop gebeurd met zwangere vrouwen is dat allemaal niet zo goed voor je. Je opname capiciteit in je darmen veranderd. En 's nachts hebben die een ander ritme. Je hebt veel rust nodig want een kindje maken kost een hoop energie. Verder is je hormoonhuishouding van slag en ook een algemeen bekend verhaal is dat je met nachtdiensten dat hormonale versterkt. Mensen (ook niet zwanger) die last van hun hormonen hebben word daarom ook nachtdienst afgeraden. Hoe ik dit weet.. Ik kan niet tegen hormonale anticonceptie dus ik heb 1,5 jaar met mn hormonen gerommeld de gyn. vertelde me dit toen. Dus beter van niet om nachtdienst te werken. Ik probeer het zo lang als lukt wel te rekken. ook mijn buik is al flink opgezet en door de vorige zwangerschap van 10wk was nog niet alles eraf en zat mn werkbroek nog steeds vrij strak. Nadeel van uniform, dus ik zit al driftig extra knoopjes erop te zetten. Ik probeer het te rekken tot 10wk. Dus nog 5 te gaan. En er staan er nog best wat op mn rooster. Ik wil niet dat iedereen het weet, ze zijn al zo alert ivm mn mk van 2 mnd terug. Ben vandaag naar het strand geweest van 11-14 in het zonnetje gelegen. Toen was ik het beu. Wel eerder dan anders. Denk toch wat te warm ofzo. Dat emotionele hoort er echt bij hoor. Dat zit gewoon in je hormonen, ah het is allemaal voor een goed doel. Hier kan die van mij er wel omlachen. Wat een lief cadeautje dat kettinkje. Zo romantisch is die van mij niet hoor Groetjes
Hoi meiden, hier net voor het eerst toegegeven aan m'n vermoeidheid en even een half uurtje gaan liggen. Bij de eerste heb ik dit echt nooit gedaan en tot 4 weken voor de bevalling gewoon 40 uur gewerkt, maar merk nu wel dat het een stuk vermoeiender is als er al 1 rondloopt. Die neemt geen gas terug als jij dat wel even wilt.
Wat een ontzettend lief cadeautje trouwens dat kettingkje met die voetjes. Welkom trouwens aan alle nieuwe zwangere dames, het wordt hier al gezellig druk!
@ Danielle haha je hebt het even opgezocht...dat kun je dan onder de neus van je mannetje drukken als je het te bont hebt gemaakt Ik heb gisteravond wel even uitgelegd hoe het ook alweer zat..hij lijkt het wel te begrijpen gelukkig.. Hij kan wel het verdrietige beter hebben dat vindt hij wel schattig...maar dat ik al een heks reageer wat minder..gek he haha. Maar goed hij moet er ook weer even aan wennen net als ik. Maar goed dat kettinkje heeft inderdaad veel goed gemaakt! Had hem ook wel een 'subtiele' hint gegeven door in een kwade bui iets te zeggen over dat een bloemetje wel leuk was geweest haha. Maar hij heeft het romantischer aangepakt @ Lin klinkt inderdaad ook wel heel logisch allemaal wat je zegt over nachtdiensten... Nog paar weken volhouden dus voor jou. Erg lastig een uniform ja..gewoon anders een elastiekje om de knoop doen helpt soms ook Ik heb sinds een paar uurtjes wat meer steekjes in mijn buik en ook wat meer slijm.. Had ik helemaal nog niet dat slijm dan... Het is gewoon doorzichtig. Maar toch het zit me niet helemaal lekker..maak me waarschijnlijk druk om niks.. groetjes!!
@ bloempje zie je reactie nu pas... goed dat je eraan toegeeft goed luisteren naar je lichaam.. Ik denk dat een 2de zwangerschap ook wel zwaarder kan zijn, je kunt niet zo vaak en makkelijk gaan rusten als je er al 1 hebt rondlopen. Schijnt ook dat je eerder en meer klachten kunt krijgen aan je lijf..hoop dat dat mee gaat vallen. Ja kettinkje was lief..jammer dat ik hem nog niet om kan. dat doe ik hopelijk met 12 wkn. Heb hem wel een hint gegeven hoor zoals ik hierboven heb getypt..soms hebben ze gewoon een duwtje in de goede richting nodig
Ja ik merkte vandaag ook al dat ik mijn bekken weer begon te voelen! Echt snel, ongelooflijk! Daar heb ik tot een jaar na mijn bevalling last van gehad. Zou jammer zijn als dat nu weer zo is, maar goed we moeten er wat voor over hebben toch?
ja dat is wel snel dan! Lijkt me ook zeer vervelend... goed hoort er wel bij , maar mocht je teveel last gaan krijgen of liever eerder nog moet je denk ik wel hulp erbij halen.. Volgens mij moet je daar best wel mee uitkijken, maar dat weet je denk ik zelf ook al wel te overbezorgd haha. Het muntje die ik bij de ketting heb gekregen staat trouwens in mijn fotoalbum voor diegene die ook hun mannetje een 'subtiele' hint willen geven Je kunt natuurlijk ook lekker jezelf verwennen..ik heb van de week allemaal badolie gehaald. Nou wil ik eigenlijk ook iets voor hem gaan bedenken, maar nog geen inspiratie...
@Juffie. Ja, klopt maar die knoop valt mee het is die rits. Dat valt ook op onder je koppel die extra knoop niet. Ik ben echt enorm aan het dubben wanneer ik naar binnen ga. Dacht eerst 10wk maar het begint nu al niet fijn meer te voelen. Elke melding is een risico. Groetjes