Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik maak het grote bed ook nog lekker klein op denk ik. En zowiezo zo'n "hekje" ervoor, zodat hij er niet uitvalt.. :)
    Denk dat het wel goed gaat. Probeer nu alvast wat te vertellen, dat het grote bed niet in dit slaapkamertje past, en dat hij dan dus naar de grote kamer mag.
    hij is er nu al supertrots op!
    Dus ik denk dat hij dan helemaal niet meer de link legt met de baby.
    In Januari gaan we voor hem kijken.

2. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoop; ik snap dat je het helemaal niet vervelend bedoeld hoor!! Ik wilde het gewoon ook nog even zeggen voor andere meiden..
    Sterkte met alles.. spannend allemaal zo die onzekerheid... *knuf*

3. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Lief dat je dat zegt Danielle: onze hormonen gaan ook op de loop met ons.:)Ik laat jullie morgen zo snel mogelijk wat weten.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Lieve Hoop, ik hoop dat je toch nog goed nieuws krijgt. Ik kan me je gevoel erg goed voorstellen. Ondanks dat ik enorm baal van hoe belabberd ik ben. Ik vind het best pittig met een dwarse (maar heul lieve) dreumes erbij.

Hoeveel kindjes heb jij eigenlijk? En is 42 je leeftijd of zomaar een getal in je nick? Sorry, dit alles heb je vast al verteld, ik ben enorm vergeetachtig. :)

5. evelienj

evelienj Actief lid

25 jun 2011
    283
    5
    18
    Chanelle inderdaad heel moeilijk voor de vakantie, ik heb mijn werkgever vorige week op de hoogte gebracht.
    Dus daar heb ik geen zorgen meer over.

Op internet staan genoeg rekenhulpjes ivm je verlof.
    Bij mij bijv. (als alles goed mag gaan)vermoedelijke bevallingsdatum 4 juni,
    wil graag doorwerken tot 4 weken voor die tijd,
    1e dag verlof is dan 8 mei, laatste dag 27 aug.

Wat een mooie tijd is dat he om mama te worden, wou eigenlijk daarna nog 3/4 weekjes vakantie opnemen, dus als het allemaal goed mag gaan begin ik dan pas weer eind sept/begin okt.

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Vakantie en verlof. ik zat daar ook al aan te denken. wil eigenlijk achter mn verlof aan vakantie maar ja hoe vraag je dat dan aan he. Datum dat je er weer bent weet je pas wanneer je bevalt..

Zwangerschapskwalen goed of niet goed?
    @hoop sterkte meid. Snap je dat je graag de boel zou onder spugen en wil ruilen heel logisch. Toch ben ik wel blij met mn medicijnen want eten binnen krijgen is altijd nog wel beter voor de beeb. Enne het zegt niet bij iedereen wat. Ik heb de dag voor mn vorige echo nog gespuugd en toen bleek het al 3 weken dood te zijn. Het vruchtzakje met hcg kan namelijk ook gewoon doorgroeien.. Dus meiden maak je niet druk of je nou wel of niet klachten hebt. Weten dat het okay is weet je echt pas bij de echo. Het kan inderdaad wel een goed teken zijn maar hoeft niet altijd.
    Zo onrust ook weg? Hoop ik zal aan je denken morgen. Dikke knuf.

7. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    @ hoop heel veel succes morgen, duim voor je dat alles goed is
    @ evelienj wow wat super fijn dat je een echo kreeg ben jaloers!
    @danielle wat schattig mijn zoontje weet al dat mama een baby in de buik heeft, en als ik hem vraag wat hij wil zegt hij ook een zusje hahahahaha...!

zo ik ga nu me zoontje het bed in stoppen!

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Dat is best pittig als je zo beroerd ben en een kleintje hebt lopen,ik heb het ook meegemaakt.Dat is erg zwaar,je moet de dagen doorploetern.Ik heb 4 kids van mijn ex,een dochter van 18 en 3 zoons van 17,14 en 12.Mijn ex mishandelde me.Ik ben van hem gescheiden.Nu heb ik een hele lieve man die nog geen kinderen heeft.Samen hebben we besloten om daar nog voor te gaan.We zijn allebei al 42 jaar(mijn naam zegt het idd al)Eind juli hebben we een miskraam gehad en nu weer zwanger.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

dank je wel Lin2011: je bent een schat!!

10. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    @Hoop: Veel succes morgen, sterkte!

Oke ladies ik heb een vraagje ivm werk..
    Ik ben 1 augustus begonnen en kreeg een 6 maanden contract die daarna verlengd zou worden met een 1 jaar contract en daarna een vast contract.. alleen ben ik wel 21 weken... en dan heb ik wel een buikje die niet meer zo makkelijk te verbergen is.. denk ik.. toch?? :$
    Dus we hebben een probleem, zal ik dan gewoon allemaal grote dikke truien aandoen en proberen het onopgemerkt te laten? Of zal ik maar opbiechten en mijn baan riskeren?
    Ik wil natuurlijk niet zonder baan zitten :(

Hellupp!!
    xx

11. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @hoop; Duimen draaien voor een goede echo, succes morgen
    @Evenlienj; Joehoe wat een mooie echo. Gefeliciteerd

@Vakantie/verlof; Mijn 3 jaars contract loop in april af en moet dan worden omgezet naar onbepaald. Het is erop of eronder want er zijn bezuinigingen aangekondigd. Mijn vakantie zal dan voor mijn verlof zijn en bij ons kan je buiten het hoogseizoen makkelijk plannen. Gelukkig heb 13 jaar aaneengesloten gewerkt dus die ww zit wel goed.

Fijne avond allemaal

12. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ik plak hem ook even op de nieuwe pagina.. kan al het advies gebruiken.. :(

13. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Eerlijk opbiechten zou ik dat.. VInd het echt niet kunnen daarover te liegen. Beetje risico van dit alles als je nog geen vast contract hebt, sorry.
    Vast niet wat je wilt horen, maar wel eerlijk. ;)
    Succes...

14. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    @Celinac; Als je voor die 6 maanden ook nog hebt gewerkt voldoen je zo en zo aan de ww eis. Je moet 26 weken aaneengesloten hebben gewerkt en dan krijg je 3 maanden ww....Daarna natuurlijk 4 maanden zwangerschapsuitkering. Daarna kan je eventueel zoeken naar een andere baan. Ik zou het gewoon zeggen...Je kan het niet verbergen den ki ktot 21 weken. Ik wil in ieder geval ergens werken waar zij mij ook willen en niet ineens niet meer omdat ik moeder ben.
    Succes

15. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoop; ik duim voor een mooie echo!!!!

16. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Morgen ben ik alweer 8 weekjes.. ongelooflijk wat vliegt de tijd. Had ik niet verwacht... Blijf goed plakken kleintje....

Had trouwens gisterren mijn eerste broek die ik echt niet meer dicht krijg nu. Andere broeken zitten strak, maar pas ik nog wel. Begin is er. ;)

17. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Bedankt voor je eerlijk antwoord, alleen was het niet geplanned..
    Maar ik voel me toch gezegend met de kleine.. goeie timing is het niet, maar het is er nu eenmaal en ik wil nu aan oplossingen denken ipv jammeren over het feit dat we het verkeerd geplanned hebben.
    Maar alsnog bedankt, ik weet dat het goed bedoeld is. :)

@Kapedi: Thnxxx!!!

18. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik begrijp wat je bedoeld.. maar komt vast helemaal goed!! Heb je een goed gevoel over je huidige baan? zijn ze blij met je?

En vast contract zegt niet echt alles... ik moest bij mijn vorige werkgever 2 dagen voor ik weer zou beginnen na verlof op kantoor komen.
    Toen werd me verteld dat ik die maandag niet weer hoefde te komen. Mijn vervangster had meer kennis, en dat beviel ze beter. Terwijl het een functie met opleiding was, waar ik met 34 weken zwangerschap al 2 opleidingen had afgerond. Echt afschuwelijk was dat toen.
    Zit je daar met een baby van 3 maanden zonder werk...
    Gelukkig wel mooi geldbedrag eruit gesleept via advocaat.

19. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Ja ze zijn wel blij met me, gelukkig.
    Alleen ga ik binnekort verhuizen en komen er dus ook reiskosten bij kijken en misschien vinden ze dat weer een nadeel.. ik heb wel altijd gewoon aardig goed contact gehad met mijn leidinggevende, maar ja ivm zwangerschap en zo is het ieder voor zich denk ik, dan is het voor hun nadelig om mij in dienst te houden, dus dan kunnen ze me misschien wel laten stikken..! Daar ben ik gewoon bang voor.. :(
    Die "lieve" leidinggevenden kunnen dan ineens gewoon hard en all business worden.. pff.. :(

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @Celinac.
    Misschien heb je hier wat aan?
    Arbo-advies.nl - Zwangerschap

En 21 weken kan je niet meer verbergen. Al ben je wettelijk verplicht om het 3 maanden voor je bevaldatum te zeggen geloof ik. Ik zou het wel zeggen maar ik kan ook niet in je/jullie situatie kijken en ik weet ook niet hoe je werkgever is.
    Verder is het zo als je ziek bent dat het uwv je salarisvergoeding betaald aan je werkgever. en volgens mij is dat ook met zwangerschapsverlof zo. Maar het risico loop je wel dat je contract niet verlengt word... Tja hoe erg is dat?
    Of heb je zo iets anders...

Groetjes

Deel Deze Pagina