Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    @Ies minder werken zit er helaas voorlopig nog niet in. Manlief heeft nog geen vaste baan en zonder dat inkomen redden we het niet als ik minder ga werken.

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hoi dames,

VK gisteren ging goed. Geen poging gedaan om hartje te luisteren, is nog te vroeg. Bloedprikken ging goed, alleen daarna viel ik bijna flauw. Afschuwelijk.. :D Maar goed, het is voor een goed doel. Bloeddruk 130/60.

Dinsdag mag ik voor het eerst een echo.. Spannend.... En dan hopelijk met 12 weken nog een keer.

3. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Celinac; SUPER!!! Gefeliciteerd!!!

4. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hihihi wat lastig, nog een Danijelle.. LIjkt zo op mijn naam... ;)

5. danijelle

danijelle Actief lid

11 aug 2011
    146
    0
    0
    ik ben huismoeder
    brabant
    Mijn naam is ook Danielle maar omdat die er al was heb ik het als Danijelle geschreven. anders zou het Danielle1972 zijn geweest, lijkt nog meer op jouw haha

Het is idd soms wel lastig want dan zie ik Danielle staan en denk ik dat heb ik toch nie geschreven hahaha

6. woezelenpip

woezelenpip Actief lid

12 jun 2011
    220
    0
    16
    Drenthe
    Goedemorgen lieve meiden,
    Even een ego berichtje..
    Heb elke dag wel even bijgelezen maar kon het niet opbrengen om te reageren.. Sinds vorige week zo erg misselijk en kan hierdoor ook niet eten. Ben al drie kilo kwijt. Gewoon erg futloos en die misselijkheid is zo'n rot gevoel! Gaat dit nog lang duren?
    Heb 15 november pas intake en nog geen afspraak voor de echo. Ben ook gewoon bang dat het niet goed is, maar als ik zo misselijk ben zegt het toch ook wel iets dat er echt iets groeit en zit. Of zegt dat niets?
    Nou meiden, ik duik mijn bed weer in..
    Sorry dat ik niet reageer op jullie, als ik me wat beter voel maak ik het goed!
    Liefs!

7. danijelle

danijelle Actief lid

11 aug 2011
    146
    0
    0
    ik ben huismoeder
    brabant
    hoi woezelenpip.

wat vervelend dat je zo misselijk bent maar dat is idd wel een teken dat er iets in je groeit.
    Ik heb bijna, op futloos en moe na, nergens last van en maak me soms ook wel ongerust dat het niet goed is. heeft elke zwangere wel denk ik in het begin.
    doe lekker rustig aan en denk goed aan jezelf.

groetjes

8. Woezelenpip, gaat de misselijkheid niet juist weg als je een beetje eet? Het is heel tegenstrijdig om te eten als je misselijk bent, maar mij helpt dit wel.

9. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    wat eten we vandaag:

riblap in ketyap,uitjes,tomaten (staat al lekker te sudderen)
    geb. aardappels. en verse boontjes in kokossaus!
    i love my free day... altijd net iets extra lekker koken voor mijn 2 mannetjes als ik vrij ben ;)

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Waar houd hij allemaal van, en wat vind hij leuk?
    Misschien even de speelgoedfolder laten zien, misschien wijst hij zelf wat aan?

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Mogge;

@Danijelle wat leuk dat je man vandaag gaat afrijden!! spannend zeg.
    Ik heb mijn man een vrachtwagenrijles cadeau gedaan voor z'n verjaardag, hij was echt een ster op de weg, rotondes gingen prima, stuk snelweg gehad, hij mocht zelfs de aanhanger er al achter.
    Onze zoon en ik mochten ook mee!
    Hij heeft het er nog vaak over.Maar het kost veel geld.Wil hij echt er wat mee gaan doen, gaat hij het via z'n (dan andere) werkgever regelen, ze hebben veel chaufeurs nodig in de toekomst, dus de bedrijven zullen je vast in de toekomst gaan lokken met gratis vrachtwagenrijbewijs/gedeeltelijk te halen, bij deze baan:D

@Roozjuh spannend vanavond intake! ik krijg hem dinsdagmiddag, dus tijdens schooltijd-net zo handig.
    -Ik ben ook al sinds de klok elke ochtend om 05.00 uur wakker, wie bedenkt zoiets he?, ik geloof dat NL weer het enige land is die de tijd verzet....

@Lionne 32 uur is veel werken, maar wel goed van je dat je dat doet, omdat je man nog geen vaste baan heeft, je moet wat he!

@Celinac wat fijn dat je gister al mocht komen vd echo, hoef je niet meer ongerust te zijn, ik ben ook benieuwd naar een foto.

@Les wat een kunstwerk jou nagels, ik heb zelf ook mooie nagels en probeer vaak french manicure bij mezelf, maar dan lukt het niet, en dan doe ik er maar weer gewoon een kleurtje op.
    -Ben je Nederlandse?, zo aan je maaltijd te lezen klinkt het buitenlands, en je kindje ziet er ook getint uit.
    Vertel...vertel.....

@Danielle1982 Fijn dat de intake goed was, minder vh bijna flauwvallen, je was er toch ook al bang voor, je vroeg toch of ze een vingerprik deden, was jij toch?
    Maar mocht je tijdens dat afnemen liggen?
    Naar is dat he?, ik kan wel tegen bloedprikken, maar een vingerprik (ligt er ook aan hoe diep het apparaat gaat) vind ik heel naar.

Wij eten Witlof met groentesausje, aardappelen en een zelf gepaneerde snitzel.
    Ik hou erg van groente, deze maaltijd is nog net neutraal genoeg.
    Soms lees ik hier menu's waarvan ik idd denk; brrrrr.
    (maar dat komt puur van m'n misselijkheid hoor;))

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    toerist: als ik hem boekje geef dan wijst ie woezel en pip aan maar daar heeft ie zo'n beetje alles al van (en speelt er nooit mee :p) Verder autotjes maar ook dat hebben we in overvloed. Verder is ie op veel speelgoed snel uitgekeken dus ben zo bang dat ik straks iets koop en het na een week in de kast ligt te verstoffen :p

Wat eten we vandaag:
    Kofta! Heb er zin in jummyyy. Gister flinke pan hutspot gemaakt, heb dus nog over en dat ga ik straks lekker eten jummm.
    Heb zin om weer keer witlof te eten, met ham en kaas en puree erover jummm. Heb voor deze week het menu al klaar dus volgende week maar doen

13. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Goedemiddag dames!!

Wilde morgen zeggen..heb lekker lang uitgeslapen nadat ik mijn leidinggevende heb wakker gebeld whahaha.. De kleine is bij opa en oma..is altijd zo op woensdag..normaal werk ik dan maar vond nu wel fijn een dagje voor mezelf!

@ Les jeetje wat een kunstwerk je nagels! Ik heb daar het geduld niet voor en mijn fijne motoriek is niet zo best haha

@ Danijelle fijn dat je het niet erg vond...het is nu in ieder geval wel duidelijk haha. Leuk dat je mannetje mag afrijden..weet je al wat?

@ Celinac yeah!!! Gefeliciteerd! Leuk he om te zien nog maar zo kleine en dan wel een soort van armpjes en beentjes! Fijn dat je een goede echo had nadat je toch ongerust was geworden..

@ Roozjuh sjonge niet makkelijk die kleine van jou met speelgoed..pfff heb ook geen ideetjes..die van ons vindt eigenlijk heel veel wel leuk..nu is de duplo helemaal in..maar goed hij is ook al bijna 3..sorry kan je niet helpen..

@ Woezelenpip wat vervelend dat je je zo naar voelt..bij mij ging het de vorige keer na 13 weken wel weg..hopelijk is dat bij jou ook zo!

@ toerist ik herken wel wat je zegt haha al dat eten wat voorbij komt..kun je misselijk van worden..maar je kunt er wel ideetjes uit halen das wel handig haha

@ Danielle jeetje flauwvallen lijkt me erg naar..nou gelukkig zit het bloedprikken er nu op..

@ hier ik ben minder misselijk de laatste dagen en dat vind ik wel fijn kan weer wat meer eten..wellicht komt dat omdat ik nu al (nou ja al) 9 weekjes zwanger ben.. kan wel nog lang slapen zzz zzzz

14. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    Celinac, leukkk wat een opluchting. Geniet er maar van.

Hier ook erg moe en werk gewoon 40 uur PDF

Mijn collega is met zwangerschapsverlof en ik hen afgesproken dat ik een dag minder ga werken als ze terug is. Helaas is dat pas per 1 feb

Hier nog steeds misselijk in de ochtend vooral tijdens het eten.

15. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Fijn dat je straks minder kunt gaan werken..jammer dat dat nog een poos duurt.. Bij mijn eerste werkte ik ook gewoon fulltime..denk nu hoe heb ik dat toen in vredesnaam voor elkaar gekregen? Werk nu 3 dgn ook i.v.m de kleine..Maar goed uiteindelijk was mijn lijf wel aan de hormonen gewend en ging het geleidelijk aan steeds beter..hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn!

16. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Zo weer een bijgelezen..

Las wat over tweelingen, iedereen heir krijgt als het goed is een tweeling :) oke oke het sterrebeeld tweeling dan :p

Mn moeder is er 1 van een tweeling alleen is de ander tijdens zwangerschap afgestorven, mn vader heeft in zn broers en zussen een tweeling zitten, en zijn moeder is er 1 van een tweeling. En geen van de kinderen heeft een tweeling gekregen :p dus het zegt niet altijd wat :p
    Al gun ik iedereen die een tweeling wil het van harte :p vriendin van mij heeft een een eiige tweeling en het is echt enorm schattig :p

Over twee weken heb ik de termijn echo, hoop dat ik het zo lang vol kan houden.

17. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi allemaal,

Zag een hoop berichtjes voorbij komen met het onderwerp misselijk...Gelukkig heb ik ups en downs , gelukkig niet de hele dag misselijk. Ben gek op waterijs en spa rood en gelukkig helpt het. Aan warm eten moet ik al helemaal niet denken. Vanavond warme hutspot bij mijn schoonouders...bah grrr haha.

Ga ff wat doen. Ben zo futloos de laatste dagen, komt niks uit mijn handen. Dat had ik bij mijn eerste niet. Alles lijkt nu ineens ook veel zwaarder. Zwaar irritant die eerste weken. Sorry kan ook even niks positiefs bedenken nu.....Hoezo hormonen ;)

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja dat doe ik hier ook altijd, is veel handiger.
    + dat ik meestal voorraad in huis heb, vlees in de diepvries, en groentepotten.
    Dus ik rek altijd zo lang mogelijk om weer naar de winkel te gaan.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Het kan ook een generatie overslaan he, op zich heb jij dan wel veel kans, dat je een tweeling krijgt:D

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha ja hier ook altijd wel wat in huis. Hebben altijd wel kip gehakt en andere vlees dingen in de vriezer. potten groente staan ook altijd in de kast en hebben altijd van die Wereld Gerechten pakketten in de kast staan :) vind het zo handig! Liefst wil ik een vrieskist maar kan geen goeie vinden

Deel Deze Pagina