Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hoe we nu verzekerd zijn is prima hoor en ik denk ook niet dat we overstappen maar ik heb van vrienden gehoord welke elders verzekend waren (Achmea-groep) dat ze heel veel zelf moesten betalen. Niet alles wordt namelijk vanuit het basispakket vergoed....

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Nee klopt Friesland heeft dat allemaal wel goed voor elkaar maar als die heel veel duurder gaat worden gaan we wel over ben ik bang.

Zal naar huis, zit nu bij mijn ouders nl. Mijn leenpc had geen office erop kon dus de brief niet maken.
    Mannetje zal inmiddels wel uit gegamed zijn op zijn nieuwe Call of duty.

Fijne avond allemaal en lekker koeze alvast
    (hopenlijk geldt dat ook voor ons deze nacht)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    meiden, ik heb totaal niet het gevoel dat ik zwanger ben sinds gister. niet meer moe, niet misselijk, geen krampen meer niks nothing noppes. maak me ook geen zorgen dat er iets fout is ofzo. denk dat ik gewoon te druk ben met mn zoon. sinds de wintertijd in is gegaan is zijn ritme helemaal van slag. elke avond is het minimaal 6x terug in bed doen voordat ie eindelijk keer gaat slapen. manlief is nu voor 7de x al naar boven om hem er weer in te stoppen pfff. Normaal had ie geen enkele moeite met slapen

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Wij zijn nu CZ verzekerd (via werk van mijn man) maar idd de Friesland is ook prima!

Jij ook nog een fijne avond en alvast lekker koese!

5. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Was toevallig ook net aan het kijken naar de premies. Wacht nog op die van national academic, zitten we nu ook bij en was altijd één van de goedkoopste. Kan ik nu wel al kraamzorg aanvragen als we eventueel in januari gaan overstappen?

@ Juffie, zit idd ook in het onderwijs, groep 1/2 nu. Onze gesprekken zijn 's avonds van 18.30 tot ong. 21.00. Bleh das echt lang na een hele dag gewerkt te hebben. Maandag hadden we iig ook leuke gesprekken, hoop dat dit morgen ook weer zo is! Geniet maar lekker van je weekend!

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Roozjuh: het zal allemaal wel meevallen meid! Denk dat je lekker moet genieten van het niet misselijk en moe zijn! als alles strax weer in het gareel is heb je er misschien wel weer last van!

@ Cecilia: Kraamzorg kun je sowieso aanvragen want dat gaat niet via de verzekering. Mocht je veranderen van VZ dan kun je die wijziging altijd doorgeven bij de kraamzorgorganisatie.

7. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Ok leuk!! Ik doe groep 4, heb tijdje verlof van iemand gedaan in gr 1/2 was leuk, maar ook moeilijk vond ik! Ben eigenlijk ook meer een bovenbouwjuf, maar echt respect voor kleuterjuffen!!
    Jeetje dat is laat zeg! Wij beginnen gelijk half 4 na school met de gesprekken (die we zelf mogen inplannen die dagen) en dan wisselend tot 6 uur/half zeven en morgen weer ) Ben sowieso laatste tijd wel kapot na school...hoop dat dit straks minder gaat worden.

Bedankt ga zeker genieten van mijn weekend!
    Nou veel succes morgen!!

8. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

hoi dames,

Ik kan nu pas reageren want vriendlief en ik moesten die mooie echo even laten bezinken. Ik lag te huilen op die stoel toen ik het hartje zag kloppen, we vonden dit erg speciaal !!!! :D

Ik ben nu 8 weken zwanger i.p.v. 8 weken en 5 dagen maar dat wist ik eigenlijk al omdat mijn cycles nog van slag was door de miskraam. En door het temeperaturen wist ik wanneer ik mijn eisprong gehad had. Ik dacht zelf eigenlijk nog maar 7 en een halve week zwanger te zijn dus 8 weken vond ik helemaal gaaf :) het kindje was 1.6 cm

Ik zal kijken of ik de foto van de echo kan uploaden. Deze is wel onduidelijk omdat ik een foto van de foto heb gemaakt ahhahah.

We hebben de mooie echo gevierd door samen lekker uit eten te gaan. dit was erg leuk want we kunnen nu pas gaan genieten nu we het hartje hebben zien kloppen. ow ik krijg trouwens geen tweeling ahhaha want ze heeft heel mijn baarmoeder doorzocht en er zat echt maar 1 kindje in ;)

alvast succes voor diegene die morgen een echo hebben, geniet ervan dames!!

9. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Chanelle: gefeliciteerd!!

10. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Thanks kletskousen. Ja wel een mooie echo he.:)
    We zijn net thuis. Mn vader vond het helemaal leuk fotlijstje met echo en een doosje met geboorte chocolade geven. Werd gelijk op de schouw vd haart gezet. Mn moeder vond het ook helemaal leuk. (zijn uit elkaar) maar het was niet een hele grote verrassing ze hadden zoals ik al dacht wel e.a in de gaten. Wel heel blij etc.
    Gelijk maar 2 tantes gebeld "O echt en wow en ah etc" dus ook leuk.
    Nu het weekend nog de overgroot opa's en oma. En dan weet alles het:)
    Ben dood op en heel moe. Nog 2 dagen werken dus ga afsluiten!
    O de combinatietest hebben we 3 december. is een indicatie en kansberekening.
    Wij doen hem wel, als reden is dat we graag voorbereid zijn op wat ons te wachten kan staan. en keuzes willen hebben. Ze testen niet alleen down, even folders lezen van de vk als je dit wilt weten.
    En ook omdat het fijn is een extra echo controle te hebben. Onze vk heeft geen eigen echo machine dus ja.. 3 echo's in heel de zwangerschap (6,5wk, 10 en 20 wk) vinden we erg weinig.
    We vallen overigens niet in de risico groep. Ben bij cz verzekerd via mn werk wel aanvullend. Ook ziekenhuisbevalling zonder indicatie word vergoed. Gewoon even bellen met je verzekring. Ik weet dat cz zegt dat het niet vergoed word maar een collega van me heeft op advies van cz kraamzorg afdeling toch dr combinatietest ingestuurd en gewoon vergoed gekregen. Precies dezelfde verzekering.
    Kosten zijn tussen de 130 en 180 euro ligt aan je echo/onderzoeksbureau.
    Je moet bloed prikken 2 weken voor de echo en vanaf 11 weken de echo kan tot 13.6 weken gemaakt worden.
    Dus ik moet volgende week bloedprikken en dan 3/12 de echo en direct ook de uitslagen.

Ik ga slapen!!!

De rest: Zwaai tot de volgende keer!!

11. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

ze kon trouwens niet met zekerheid zeggen dat k nu 8 weken was want dat kon ze pas bij de 2de echo pas zien zei ze. maar ik las bij iemand dat ze dat alleen inwendig opmeten, maar bij mij doet de verloskundige het gewoon via mijn buik hoor want voor inwendige echo zou ik naar het ziekenhuis moeten en over 3 weekjes staat mijn afspraak weer bij de verloskundige ingepland... Misschien per praktijk verschillend?

Verder verander ik mijn bevallingsdatum pas bij de 2de echo want dan kon ze het met meer zekerheid zeggen.

Zou iemand op de uni site aan willen passen bij de voorspellingslijst dat de tweeling eraf mag. Ik denk nu gewoon dat het een jongen word hahahah. :D

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    chanelle, heb t aangepast voor je.

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat was ik, maar inwendig had ze het dus met 8 weken wel secuur kunnen meten, dat was het punt. Ik reageerde nogal geschrokken op haar lompe mededeling dat het vaginaal moest, en toen had ze dat meteen (weer heel lomp) opgevat alsof ik het niet wilde. ;)

Maar uitwendig was het prima te zien, het kindje was 2 cm bij ons, en ik ga met 11 weken (de week dat ik 10 ben zat vol helaas) gewoon nog een keer. Och, het is al heel snel, al over 2 weken en nog een beetje.

Mijn echo:

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik had bij vorige zwangerschap ook ene inwendige echo bij 9weken en 4dagen ofzo (weenie meer precies) maar mijn buikwand is wat dikker dus via buik echo was t niet duidelijk genoeg. wilde nu voorkomen dat dat ik weer inwendige echo moest dus ik heb expres een latere echo geplanned

15. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Wat een mooie echo's dames!! Zagen jullie de beebjes ook bewegen?

Ratjes wegbrengen was inderdaad een emo momentje, maar niet te lang bij stil gestaan..

16. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ah, maar wel vervelend - ik had ooit muisjes als huisdier, en daar waren wilde muisjes mee gaan paren zonder dat ik dat met mijn domme kop door had... toen had ik er 30... ik heb ze uiteindelijk met zijn allen, toen de kleintjes wat groter waren, allemaal vrij gelaten bij een kinderboerderij... stom, maar ik vond dat moeilijk!!

Wij hadden dus een Hork Echoscopist, en we hebben het kindje maar heel kort gezien :( Oh, kijk hartje klopt, (en dan niet haar best doen om het beeld heel goed te krijgen voor ons), en oh, het is 2 cm, gefeliciteerd mevrouw en toen was het alweer klaar. Bij de eerste (zelfde praktijk!! :() zwangerschap had ik een andere echoscopist en die was super gewoon. Het is dat dit niet mijn eerste zwangerschap is... dat ik dus wist wat ik moest zien... maar grrr dit komt wel op de evaluatie als die achteraf komt en ook op mijn eerste afspraak met een vk. Het verschil is dat bij de eerste de echoscopist ook een vk was. Ik weet niet, dat zijn toch in de regel wat aardigere mensen ofzo :$

Dus nee, ik heb het kindje niet echt zien bewegen omdat we echt maar heel kort keken. Maar goed, heb nog een kans - wie weet. Heb ik dan iemand anders ;)

17. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

heej, ja wij zagen het beebje 1 keer bewegen, dit was erg leuk om te zien. Wij hebben een dvd gekocht van de echo en die hebben we vandaag al 3 keer bekeken hahahah en daarop zie je het kindje bewegen. Ik vond dat echt speciaal !!

Ppfff... is geloof wel dat het even een enotioneel moment was om de rattenweg te brengen.. :( Maar je zullen het daar ook goed hebben toch dus dan hoef je je geen zorgen te maken over hen...

@ roozjuh, bedankt voor het aanpassen !!! Knuffel :cool:

Nou dames weltrusten allemaal, ik ga lekker slapen want moet morgen weer om 7:00 beginnen... Maar daarna ben ik 6 dagen vrij :$ Echt fijn hahhha !!!

18. Kylie1986

Oh heerlijk ChanelleNoah, daar zat ik vandaag ook naar de kijken..Maar ik draai voornamelijk verantwoordelijke diensten en die kan niemand overnemen, dus kan geen vrij krijgen :(

19. Kylie1986

Wat is het stil hier vanavond?

Ik krijg weer liesauwie, ga lekker naar bed..

Hopen op een betere nachtrust dan gisteren, voor ons allemaal! Trusten xxx

20. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

ow... heerlijk ik heb vanacht weer zo goed geslapen. misschien kon ik de laatste week wel slecht slapen door de spanning voor de 1ste echo ;) Want nu heb ik de echo gehad en ik slaap weer als een roosje :D

Bah... ik ben nu brood met tegenzin naar binnen aan het werken.... :(, en bah in werken hbe ik ook geen zin hahhahah

Werk ze allemaal vandaag,

Kuss

Deel Deze Pagina