Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hier idd ingeleid. Bevalling van 9-17.32 uur, maar een kwartiertje persen. Grote kans dat het deze keer nog sneller zal gaan met het persen. Tim is met vacuuum geboren omdat het te snel ging voor hem en zijn hartslag te snel daalde.

2. les

les Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.077
    0
    0
    officemanager
    gelderland
    ja het persen was bij maar ook maa 20 min....! maar dat vond ik juist het fijne van de hele bevalling hahahahahah lekker die pijn weg persen
    had rug,buik en been weeen,! en alles zonder verdoving door staan! me man zei op een gegeven moment neem een ruggenprik schat ik schreeuwde, NEEE vrouwen in afrika bevallen midden in de woestijn zonder enige hulp dus dit kan ik ook! hahahahah
    oerkracht. later was hij wel erg trots op me!

3. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Doe mij dan ook maar zo'n bevalling als de vorige keer alleen dan wel 3 wkn later.
    2:50 vliezen gebroken, 7:50 zoontje geboren in onvolkomen stuit dus met de billen eerst en de benen bij zijn hoofd.
    Met 1 knip en zonder pijn bestrijding.
    Die 10 hechtingen vielen ook mij ook mee. Liep 2 dagen na de bevalling al weer zelf van de afdeling naar de kinderafdeling.

4. Summer76

Summer76 Lid

14 sep 2011
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier net terug van de echo, alles was goed te zien, beentjes en armpjes bewogen en die kleine was al met zijn beide beentjes aan het trappelen. :) En we hebben het hartje gehoord... Nu kan ik weer 2 weken rusten en dan hup naar de combinatie test..

Over de namen, hier zijn we er ook mee bezig maar we houden meer van bestaande namen, niet echt nederlandse of zelf verzonnen maar meer internationale.

Maar zoals ik denk, ieder zijn voorkeur.

Iedereen succes met de echo vandaag. :)

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    summer mooi dat de echo goed was! kan je foto plaatsen? :)
    ik moet om 19.45. nog ff wachten dus haha

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ben je zenuwachtig?
    Nog maar 5 uurtjes meid;) lekker eten en even tv kijken.
    Ga je samen met je man, of gaat de kleine ook mee?

7. Zo, ik ben weer bijgeslapen. Heb van 10:00 tot 14:00 geslapen!
    Ik had het dus echt ff nodig.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nee totaal niet zenuwachtig eigenlijk. heel gek. had ik bij vorige zwangerschap wel, heeeeel erg :p maar nu niks. was vanmorge alweer vergeten dat we echo vanavond hebben, tis dat mn man het zei. Kleine knul gaat niet mee bij deze echo, die gaat straks naar zn opa en oma. Bij vk afspraak volgende keer gaat ie wel mee, vk wilde hem graag zien (3jaar geleden was zij 1 van de 3 vk's die ik had) denk dat damian pas ergens ná de 20weken echo keer mee gaat.

manlief gaat trouwens bij elke afspraak mee :) die wilt t voor geen goud missen. vandaar ook altijd savonds afspraak, hij krijgt geen vrij ervoor.

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    *Summer76 heb je een echofoto?, fijn dat alles goed was, kom je ook uit 1976? me to;)

*Dippertje ik had 5 of 6 buisjes bloed (weet echt niet meer) ik dacht; prik mij maar lek, de vk prikte heel goed, later stroomde het niet meer goed, dus ik zei; het is op;)

*Danielle82 leuk tegelijk met familie zwanger zijn, ik had dat de vorige keer met een nicht, een maand verschil van uitgerekende datum.
    Was erg leuk! heb nu geen contact meer met haar.
    Borsten heb ik s'morgens last van, net of ze op springen staan:D
    Hier weet nog niemand dat ik zwanger ben (alleen m'n man:D) dus ik heb ook nog geen kaartjes gekregen over de post.
    Ik heb een grote doos daar heb ik alle spullen in, knuffel en dingetjes uit de zwitsal tas van de vk, een copie vd zwangerschapsverklaring vd ha, ik bewaar alles voor in het plakboek.

*ChanelleNoah veel plezier vanavond!

*Roozjuh namen ik heb ook wel een lijstje, heb m'n man nog niks verteld hoor, kan nog wel, heb wel top 20 namen.
    Maar ook dat kan wel weer veranderen.

Ik ben bevallen in 5 uur, toen ik in het zh kwam had ik al 5 cm ontsluiting.
    Na 3 kwartier persen werd onze zoon met een knip en vacuum geboren.
    Daarna had ik getromboliseerde aambeien, en ben ik 5 dgn in het zh geweest, catheter gehad voor urine, want ik kon niet plassen, vanwege de pijn.
    De 'pijn' van de knip voelde ik pas na 3 dagen, ik had alleen maar een zeer gat, ik had een gevoel of er een komkommer in was gestopt:(
    geen pretje!
    Gelukkig is alles goed gekomen, maar het blijft een gevoelige plek die aambeien:x

Inwendige echo?, zou me niet veel uitmaken, ik ga dus voor de vk maar even douchen en ontharen;)

Dames ben ik de enige die de broek nog dicht kan:D:D:D?

10. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    Nee hoor ik pas ook gewoon alles, broeken krijg ik gewoon dicht hoewel sommige niet helemaal lekker zitten in de avond!

11. girly

girly Actief lid

14 feb 2007
    489
    0
    0
    Ik wil denk ik gewoon thuis bevallen, vorige keer ook gedaan en is toen goed bevallen!
    Ging ook snel om 2000 uur braken mn vliezen toen pas om 2300 uur begon het pas een beetje te rommelen en om half 6 is ie geboren! Vond het erg meevallen allemaal!
    Heb wel bijna 2 uur geperst!!! Mag nu wel weer zo gaan!

Nog een paar uur voor de echo!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn broek kan ook wel dicht, als ik mn jogginbroek aan heb :p de rest gaat echt niet meer!

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @danielle leuk hoor!!
    @les, nee bloedprikken vind ik niet eng, waren 6 buisjes dus viel mee, en de prikdame verstond haar vak zeg maar.
    Het plassen merk ik ook wel meer.

Zijn er hier meer die een sterk achterover gekantelde baarmoeder hebben?

ik krijg mn broek wel dicht maar savonds zit het niet zo lekker meer.

En ik deedt met mn echo's (alledrie inwendig) gewoon een jurkje over mn broek of tuniekje aan, dan lig je daar niet zo bloot.. en ik breng dat ding zelf in. Ik ben erg gesteld op mn prive, ook tijdens een bevalling.... (en ja ben wel gewoon bevallen met vroeggeboorte van 20 weken) van mij zou eht wel wat meer mogen zoals in amerika, gewoon een doekkie over je heen, dat vernederlandste in je nakie liggen is aan mij niet besteedt...

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    grrr mannen....
    Ik heb om zes uur (over een uur dus) de echo. De eerste en ik ben supernerveus (en dus misselijk). Zegt man net: Zo, ik ga even koken voor ons. Ik zei dat ik toch geen hap weg krijg en dat ik het onzin vind dat hij voor zichzelf gaat koken. Loopt ie boos weg :(

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha, gok dat je man honger heeft ;) mijn man zei vanmorge: we gaan wel eerst eten hoor voor we naar echo praktijk gaan. want anders verga ik van de honger en denk ik alleen maar aan eten ipv de baby in je buik.
    wat een scheet is t toch ook he ;)

ik ga maar is aant eten beginnen. we eten normaal pas half 7 maar kleine knul en ik eten straks alvast wat. kan manlief snel ff wat eten als ie thuis van t werk komt en brengen we zoonlief naar zn opa en oma.

wat staat er op t menu dames?
    Hier Chicken Tonight. Eigenlijk zouden t Burrito's zijn maar we hadden geen zin in onhandig gedoe vlak voor we naar echo moeten. Morgen dus die heerlijk Burrito's! heb er nu al zin in :p

16. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Zo ben ik weer even bijgelezen!

Menu: Rauw andijviestamp.

Bloed: 6 buisjes en vd week voor de combitest nog 1 buisje.

Angst voor stoppende hartjes mk etc.
    Ik heb het zelf gehad en geloof me, het maakt het niet minder erg als je er niet van genoten hebt. Probeer naar je echo toe te leven en vertrouw op je intuitie maak je je serieus zorgen of komt het door de 'verhalen' anders gewoon even met de vk bellen. Nogmaals aan klachten kan je niet alles aflezen. De baby groeit in verschillende fases net als je lichaam fases doormaakt je kan niet steeds van alles voelen. Probeer een beetje te ontspannen die spanning dat is zeker niet goed. Rustig aan!

@Bloempje. Meid dikke knuffel. Logisch dat je doordat je lijf zo tegenwerkt je minder kan genieten. Is niet gek, als het lang aanhoud kan je er wel wat over zeggen bij de vk etc. Maar ik lees overal dat je niet 9 mnd op de roze wolk zit omdat zwanger zijn niet altijd elke dag leuk is. Het is vermoeiend en je voelt je soms gewoon niet lekker. Geef maar toe aan de behoefte van je lijf/geest en inderdaad lekker slapen doet soms al wonderen.

@Hier. Ben gehalveerd met de medicijnen voor het spugen. Spuug nog steeds als ik wakker word gal maar dat blijft gewoon. Daarna is het over en gaat het goed.
    Verder iets minder moe dan de voorgaande weken.
    Vanmorgen wel vervelend want de katten hadden de boel onder gescheten en gekotst. Dus handschoenen aan veel papier opgeruimd desinfect etc te laat op t werk... krabben.. verder gaat het goed:)
    ik ga even eten koken en eten!

17. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Laat die roze wolk sowieso maar zitten, mn moeder zus en verschillende vriendinnen geen van allen zat op een roze wolk, wil neit zeggen dat er alleen maar donderwolken warne hoor, absoluut niet. Maar ga niet denken ik MOET genieten want dat doet iedereen.. nou niet iedereen geniet. En dat hoeft ook niet. Je bent zwanger omdat je graag een kindje wil toch? Niet omdat je graag uit je voegen groeit/ spataderen kan krijgen/striae/aambeien/lekkende zere tieten etc.. :p het hoort er gewoon bij. En thats it

18. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Hij wilde natuurlijk lief voor je zijn.
    Maar hij moet ook snappen dat je zomaar misselijk kunt worden.
    Misschien had je dan beter iets makkelijks kunnen doen, jij evt alleen een crackertje...
    Ik begon goed met koken vandaag, had ook echt trek; maar tegen die tijd dat het klaar is, vind ik het vlees alweer stinken, en geef de helft aan mijn man, die dit helemaal niet erg vind.

19. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik vind het zwanger zijn op zich wel leuk. Maar goed; laten we eerlijk zijn. Het is een middel dat ik "ff" moet doorlopen om weer zo'n prachtig mooi kindje hopelijk te mogen krijgen... Vind het dit keer ook een stuk minder romantisch moet ik zeggen.
    Weet ook wat er nog allemaal komt.. pffff.. :)
    Het lijkt mij eerlijk gezegd best pittig.

20. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Lin; wat fijn dat het wat beter gaat zeg!! Super! Hopelijk na 12 wk spugen van gal ook over...

Oooh hier spannend. Over 3 kwartier ga ik mijn leidinggevende bellen. Ze heeft 3 kinderen, oudste is 7 jaar. Dan lig je om 20 uur wel in bed toch ?...

Deel Deze Pagina