Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Goedemorgen, na alle pagina's bijgelezen te hebben kan ik nu ook meekletsen. Helaas heb ik niet alles meer onthouden om op te reageren.....
    Vertellen: bij onze eerste hebben een beertje gegeven aan de opa's en oma's. Dit beertje had een t-shirt aan waar we tekst op hadden laten drukken: I <3 opa&oma
    Hier: onzeker, mn boobs doen ineens geen pijn meer, gisteren nog wel :(.
    Verder geen buikpijn of bloedverlies ofzo, maar toch mega-onzeker. Voel me ook niet meer zo zwanger.....

2. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    Hallo Dames

Allemaal van harte gefeliciteerd ook ik mag me bij jullie voegen.
    Hoe voelen jullie je
    hier mn broek echt wel al strakker af en toe last van linksonderin steekjes druk verder hele droge mond en veel dorst.
    En bij wie is het ook het eerste kindje

groetjes

3. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    @ minifien het is ook af en toe weg dat heb ik zelf ook sowieso kwa borsten
    Ik word zelf ook een beetje onzeker omdat ik zoveel verhalen om me heen hoor ook rookt mijn baas in mijn bijzijn ben daar erg onzeker over weet ook niet wat ik nu moet doen vind het een beetje eng meeroken is net zo erg... we gaan gewoon heel hard duimen;)

4. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Erg he die onzekerheid!! Tsja, een rokende baas.... daar kan je nu nog niet zoveel mee.... ff op de tanden bijten en als je het straks verteld hebt kan je hem vriendelijk verzoeken om niet te roken waar jij bij bent.

5. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    is het dan niet schadelijk op dit moment voor het vruchtje en het ontwikkelen ervan?? kan niet wachten tot de 12 weken maar dat zal je zelf ook wel hebben

6. volonta

volonta Actief lid

7 apr 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joo2, Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

Bloempje, Je hebt dus een heftige nacht achter de rug... Verstandig om dan nu lekker thuis te blijven en even bij te komen. Sterkte vandaag!

Vandaag zes weken! Dus eindelijk de vk bellen voor een afspraak. Best spannend!

Wat een heerlijk weer is er voorspeld! En dat voor het hele weekend! Super!

7. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Goed is het nooit, maar hoe schadelijk het is in welke periode weet ik ook niet. Misschien kan je het vragen aan de vk hier op de site?
    Enne wachten tot 12 weken, denk niet dat het me lukt. Bij mn eerste heb ik kunnen wachten tot 11 weken, denk dat ik dat deze keer niet haal.....

8. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Ik ga ff shoppen, zal vandaag niet meer online zijn....
    Hopen dat mn boobs weer pijn gaan doen, dan is die onzekerheid weer wat minder...

9. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Bloempje, wat vervelend dat je heel de nacht ziek bent geweest. Hopelijk knap je vandaag weer wat op. Lekker bijslapen meid.

@Joo2, Hoe kan het dat je baas rookt in jou bijzijn? Op de werkplek mag toch niet meer gerookt worden en roken mag alleen nog buiten. Toen ik van mijn eerste zwanger was werd ik echt kotsmisselijk van de geur van sigarettenrook. En anders vraag je of hij niet wil roken waar je bij staat omdat je de laatste tijd allemaal last hebt van je luchtwegen of iets in die trant.

@minifien, veel plezier met shoppen vandaag.

10. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hoi dames,

-Ik las dat er iemand al doodzieke was vannacht :$ inderdaad gewoon ziek melden en lekker onder de warme dekens kruipen !!

- gefeliciteerd nieuwe zwangere !!!! Ik moet zeggen dat mijn broeken ookal erg strak zitten want mijn buik is vaak opgeblazen, en helemaal na het eten ;) Ik heb een aantal lange truitjes dus dan doe ik mijn knoop los van de broek en de riits wel dicht en een riem er los op zodat de broek niet ineens op mijn knieen hangd ahahah En als je er dan een lang truitje op aan hebt ziet niemand iets ahahah.
    Verder heb ik me niet helemaal kunnen inhouden dus ik heb al positiekleding gekocht.

- Ik heb hier al veel leuke manieren gezien zeg om het iedereen te vertellen !! Ik denk dat ik misschien voor bij mijn schoon moeder een cake ga maken met en speen ern ja, die vond ik wel leuk en het is makkelijk om te maken ahahahh. Ik las ook ergens in een slagroomsoesje/bosschebol/ bananensoes een speen ahahh ook leuk allemaal. Maar die cakejes zijn ook weer leuk... Nou gelukkig hbe ik nog 6 weken de tijd om te verzinnen. :D Want wij willen het na de 2de echo pas vertellen en die hebben we met de 11 weken. Ow ja en me vriend gaat zowiezo een dvd maken en dan spreken we met zijn allen af onder het mom 'gezellig filmavondje'. en omdat we dat wel vaken doen za dit niet opvallen.

Kuss

11. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen mama's,

Vannacht weer om 3 uur wakker en moest heel nodig plassen. En toen om 6 uur ook alweer wakker. Ik zei al tegen m'n vriend: Zo gaat het straks ook als de kleine er is haha. Ben wel echt moe nu. Begin inmiddels ook wel wat last te krijgen van hongermisselijkheid.

12. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit trouwens een beetje met een dilemma. Bij mij op het werk moeten 2 mensen vrijwillig overstappen van hemelvaart naar koninginnedag en anders gaat er geloot worden (tegen die tijd ben ik met verlof, maar dat weet natuurlijk nog niemand). Nou vind ik het een beetje lullig als er straks geloot gaat worden (en dat gaat gebeuren, want niemand zal zich vrijwillig aanbieden) en ik kom eruit om met k-dag te werken, dan kom ik een paar weken later met de mededeling dat ik zwanger ben en moet iemand anders alsnog over (snappen jullie het nog een beetje?). Maar eigenlijk wil ik het nog niet tegen de roosteraar vertellen, want ik vertrouw haar daar niet in. Zij floept er heel makkelijk dingen uit. De enige optie is dat ik het tegen m'n leidinggevende vertel en zij kan regelen dat ik niet meega in de loting, maar dan moet er wel een verdomd goede smoes verzonnen worden! Of zal ik toch maar meegaan in de loting en afwachten hoe het loopt?

Nou...hoop dat het niet te vaag is :)

13. bellamano

bellamano Fanatiek lid

16 mei 2007
    1.119
    0
    0
    Leenislief nou dat is zeker lastig.. Als je gevoel niet goed is om het te vertellen aan diegene zou ik dat niet doen ik zou echt je gevoel volgen.

Hier is MvM net weer weg. Heb de armband. Ontzettend leuk boek idd zeg!!
    Vertellen ik wil het aan m'n Fam. Vertellen als ik hartje heb gehoord of gezien en ga dan denk ik ook iets met een cakje/taartje oid doen..
    Hier nog steeds geen kwaaltjes alleen veel plassen..

Fine dag allemaal!

14. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Oei dat is een lastig punt Leen.. Ik zou het aan je directe leidinggevende vertellen. Je zou wel mee kunnen gaan in de loting, maar niet voor het "echt"? Dus als je vrij geroosterd wordt, dat er daarna nog eens geloot wordt? Is dat een idee?

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me inderdaad de beste manier ja. Gewoon een beetje voor spek en bonen meedoen. Dan heb ik het in ieder geval overlegd met leidinggevende dus kunnen ze bij haar terecht als ze er wat over te zeuren hebben haha.

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Leenislief, lastig he planningen met werk...
    Tsja, ik zou het wel of niet vertellen laten afhangen hoe je relatie met je leidinggevende is en hoe ze zullen reageren op een zw.schap.

Zo zullen ze bij mij op het werk ook met een probleem zitten wanneer ik vertel dat ik zwanger ben en wanneer ik verlof zal hebben. Twee weken geleden vertelde een collega dat ze zwanger is. Een andere collega 'moet' er tijdelijk tussenuit en kan voor 5 mnd een opdracht doen op een andere locatie. Dat zijn collega's die mij (deels) kunnen vervangen, veel meer mogelijkheden zijn er niet. In de tijd dat zij er niet zijn zal ik dus ook met verlof gaan. Dat zal mijn leidinggevende echt niet leuk vinden ;). Ze zijn nu oplossingen aan het verzinnen voor de maanden dat die twee collega's er niet zijn en vragen mij of het past binnen mijn planningen. Ik plan altijd de collega in die er 5 mnd tussenuit gaat. Op dit moment zeg ik ook nog gewoon ja dat kan als ik een vervanger krijg voor de ene collega. Gezien mijn ervaringen met mijn leidinggevende wil ik het haar zo laat mogelijk vertellen. Dus zolang mijn buik niet overduidelijk zwanger aangeeft houd ik het voor haar verborgen (maar ik vermoed dat dat wel voor 12 wk zal zijn ;)). Dus mogelijk zal ze als ze straks een oplossing bedacht heeft opnieuw aanpassingen moeten maken.

zw.schap is niet te plannen en zekerheid of het goed gaat heb je ook niet. Dus ik wil gewoon eerst meer zekerheid voordat ik ga vertellen dat ik zwanger ben ;)

Nou ja beetje lastig verhaal geworden. Maar mijn ervaringen met mijn leidinggevende en zw.schap is niet geweldig. Vandaar dat ik het haar ook niet wens makkelijk te maken als dat mij niet goed uitkomt :)

17. joo2

joo2 Actief lid

16 feb 2010
    151
    0
    0
    @ jewe ja klopt ja ze heeft dat denk ik heel snel door denk dat ik maar het vroegtijdig ga zeggen want ik weet het anders ook niet inderdaad werd erook misselijk van maarja ga het vanavond tegen me ouders vertellen even kijken wat me moeder ervan denkt
    Heb net de verloskundige al gebeld kan niet vroeg genoeg zijn:d

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onwijs schattig gedichtje! Heb je dat zelf bedacht?
    Ik vind dat wel een hele leuke manier om het zo aan mijn opa en oma te vertellen. Die vieren over 3 weken hun 60 jarig huwelijk en het lijkt me leuk om ze hun 1e achterkleinkind "cadeau" te geven.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Juni 2012 mama's

13/10
    Winnie Pooh 1e echo
    Sw33ty22 1e vroege echo
    17/10
    Lin 1e Echo
    Bloempje83, intake VK
    18/10
    Hope42 1e vroege echo
    Joekie 1e vroege echo (6.0 wk)
    20/10
    Nic79 1e echo bij fert
    21/10
    Linda echo
    Mirri echo
    24/10
    mamavanAmarylli eerste echo -eerste gesprek gyn
    Babsies intake VK
    firefly 6 wkn echo umcu
    25/10
    Babsies 1e echo
    27/10
    Afrola 1e echo
    Girly - afspraak verloskundige + 1e echo
    Evelien intake vk
    28/10
    krumfrum gyn
    Bellamano: intake VK
    31/10
    Kapedi intake VK
    Hommel82 intake VK + echo 17.15
    01/11
    Roozjuh intake vk 19.45u
    Danielle1982 Intake vk 11.00 uur
    02/11
    linda250388: intvake vk
    Boefjesmama: intake Gyn, echo en kweekje
    7/11
    Maart Termijnecho + intake vk
    Hope42 - intake gyn
    8/11
    Linda vk
    Toerist18 intake vk 13.30 uur.
    9/11
    Chanelle noah intake vk+ echo 12.30
    Sappie86 intake vk+ echo 11.00
    Firefly intake vk + echo 09.30
    10/11
    Afrola Termijnecho + intake vk
    Evelien 1e termijnecho (spannend!!)
    Kapedi Termijnecho + afname bloed combitest
    15/11
    Roozjuh 1ste termijn echo 19.45u
    18/11
    Firefly 10 wkn echo umcu
    21/11
    Toerist18 1e echo 20.00 uur.
    29/11
    Chanelle noah 2de echo 20.30

Uitgerekende datum
    1 juni:
    Mirri
    2 juni:
    Missy
    Leenislief
    3 juni:
    Wonderland26
    4 juni:
    Linda
    Winnie Pooh
    Maart
    Evenlienj
    5 juni:
    Lin
    Babsies
    Summer76
    Elle84
    Annemama
    Bloempje83
    6 juni:
    Afrola
    Hoop42
    Krumfrum
    Nic79
    Bellamano
    7 juni:
    mamavanamarylli
    Volonta
    girly
    Nieuwebaby
    8 juni:
    Danielle1982
    9 juni:
    Anneliess86
    10 juni:
    linda250388
    Sw33ty22
    11 juni:
    Arnoe
    12 juni:
    Joekie
    Roozjuh
    13 juni:
    1e Wondertje
    Boefjesmama
    14 juni:
    Liefdeis
    15 juni:
    Kapedi
    Firefly
    Chanelle noah
    Toerist18
    16 juni:
    Sophiee
    17juni
    woezelenpip
    18 juni:
    Sappie86
    19 juni:
    Hommel82

Tussenstand: 41 dames

20. Zo ik ben weer boven water, heb er net een banaantje in weten te krijgen. Pff wat is dit vervelend zeg.

@bellamano, ik wil zo met je ruilen hoor! Hartstikke fijn toch geen kwaaltjes.

Deel Deze Pagina