Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Jewe: wat stond er op jullie tshirtje?

Danielle: als je een skinny zwarte hebt gevonden laat het even weten zoek ook nog eentje Of in spijkerkleur.
    Heb gister bij de Zeeman een legging gescoord voor 5 euro kan ik die lekker laten uitbuiken.
    En een wollen rokje met rek. Nu nog een skinny en meer mag/ga ik niet kopen.

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ga over 2 weken met vriendin winkelen in Oberhausen, hoop hem daar tegen te komen! :)
    Anders H&M, heeft het vast!

3. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    Dankjewel dames voor de reacties. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zo onzeker is, en wisselend aanwezige symptomen heb. Stelt me wel wat gerust.

Darmen: die van mij liggen ook overhoop, zal erbij horen denk ik...

Combinatietest: Doen wij niet, als het kindje down heeft is hij/zij toch welkom. Alleen als blijkt dat hij/zij een ernstige handicap heeft (en dus niet altijd bij ons kan wonen) wordt het een ander verhaal.... Vind de kwaliteit van leven erg belangrijk, en met de bezuinigingen in de zorg heb ik mn twijfels over de toekomst...

4. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    ok had ik toch de goede...heb er net ook wat over opgezocht.. Wat ik zei je krijgt een kansberekening. Mijn VK zei toen gezien mijn leeftijd dat ik de kans sowieso kleiner was..we hebben hem mede daarom ook niet gedaan...

Leuk positiemode shoppen..ik probeer mezelf te beheersen tot na de eerste echo..hoewel mijn buik aardig opgezet is.. tja die darmen he!!
    Nou ik ben weer misselijk dus ga maar iets lichts eten weer bah bah bah...sorry dat ik zeur maar zal blij zijn als ik verder ben constant je voelen alsof je moet spugen is echt niet grappig..

5. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Sweety meis heel veel sterkte!!!!

Nekplooimeting heb ik bij de tweeling wel gedaan en nu ga ik het ook weer doen.
    Het is niet alleen het down syndroom wat ze ermee vast kunnen stellen ook of het kindje een ernstige hartafwijking heeft.

Vriendinnetje had ook de test gedaan en haar kindje had dus een ernstige hartafwijking en nog een aantal dingen kindje had waarschijnlijk al bij geboorte te komen overlijden of even daarna. Nou dan weet ik het maar liever rond de 11 weken dan bij de geboorte.

en ja heeft het down nou heerlijk genieten van het moppie!

Verder hier ook helemaal geen last meer van kwaaltjes. merk dat mijn (.)(.) wat zwaarder zijn. En ik niet meer zoveel films afzie 's avonds maar verder niets
    O ja droom wel mega heftig iedere keer hahahaha, moet er soms zelf om lachen.

Nog een paar dagen..... dan eerste echo!! Joepie!!

6. evelienj

evelienj Actief lid

25 jun 2011
    283
    5
    18
    Hallo dames,

Hier ook weer een reactie van mijn kant.

Sweety sterkte met alles!!

Klachtjes, niet zoveel, iets gevoelige borsten, soms ook helemaal niet, af en toe iets misselijk, even iets eten en dan is het over.
    Dus vind het wel erg spannend.

echo pas over 3,5 week.

Wij hebben het nog aan niemand verteld, doen we na de eerste echo.

Kleding past nog prima, niet alle broeken.
    Wou gaan shoppen na de echo, en dan ook al wat leuke babyspulletjes halen. als mn buikje iets gaat groeien zal ik het plaatsen op de buikjes topic.

Doei allemaal, geniet ervan!!
    Liefs

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij doen hem (net als bij de 1e) niet!

8. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    zo meiden net even lekker een tukkie gedaan!! :D weer helemaal fris!

9. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hoi dames,
    @ combinatietest

nee mijn vriend en ik willen dat niet doen omdat ons kindje van harte welkom is op welke mnier dan ook. Natuurlijk hopen we heel hard dat er een gezond kindje komt maar ik denk dat ik me weer onnodig druk ga maken als ik weet dat ik bv verhoogde kans heb en ik zo nooit de stap kunnen zetten om het kindje te laten weghalen.

Kuss

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kwa kleding heb ik van 6 jaar terug niet veel soeps meer;

Een Jeans (met wijde pijp, dus dat vind ik eigenlijk niks)
    Buikbanden uit het jaar nul ha ha die gaan weg, een vaal oranje shirt gaat ook weg.

Heb nog wel een jeansrok maar die zat toen bij m'n heupen eigenlijk te strak, maar kijken hoe dat nu zit.
    Een zwarte en witte stretchbroek zit wel goed.
    Een fleurig zomershirt kan evt ergens overheen.

Ik wil gaan kopen; jeans, een jurk en leggings.
    Trui-shirt met lange mouw.

Ik duik zo maar even de kast in.

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wij hebben bij Renske geen combinatietest laten doen, en doen het nu denk ik ook niet. Het punt is inderdaad dat ik de stap van het zelf beeindigen niet zou kunnen nemen... Maar het blijft moeilijk, er zijn ook wel redenen waarom ik het wel zou doen.

@klachtjes, naast moeheid vooral zuurbranden. Borsten deden gisteren enorm pijn, vandaag niet zo. Dat was met Renske ook wisselend (en dan ging ik me daar ook druk om maken, aldus mijn man met het olifantengeheugen ;))

12. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hallo dames!

@ Combitest: hebben wij bij de 1e niet laten doen en nu gaan we dat ook niet doen.

Net 3,5 km gewandeld en ben me nu toch een partij moe!! :) vanavond maar ff niets doen (alleen bankhangen dan ;))

13. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    zo was ik weer..hebben vanmiddag even lekker met onze grote kleine man door het bos gebanjerd..voelde me even wat beter dus gelijk ervan gebruik maken. Straks lekker bankhangen en dan morgen er weer tegenaan..

Over positiemode..ik bestel vaak bij de wehkamp online..en nu zag ik dat ze ook leuke positiemode hebben van mama licious en noppies...oh oh ik denk dat ik me niet heel lang ga beheersen!
    Morgen de Vk bellen om een afspraak te maken mag bij 8 wkn, maar ik doe het lekker een weekje eerder :D

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Weet niet meer wie het vroeg over dat tshirtje, maar er stond gewoon simpel Ik word grote broer.

@Positie kleding, Wij verkopen bij ons in de winkel positiekleding dus ik ga straks lekker shoppen met een fijne personeelskorting ;):D We hebben hele leuke merken: Noppies, Mamalicious en Love2waith. Van m'n vorige zwangerschap heb ik ook nog wel wat dingetjes en ook nog een hele mooie strakke zwarte jurk/tuniek met pailletjes erop, handig voor de feestdagen.

@Combinatietest, gaan wij ook niet doen. Bij Tygo ook n iet gedaan.

Wij hebben vandaag ook even heerlijk gewandeld naar de schoonouders toe omdat we het hun ook nog wilden vertellen. Net lekker frietjes gegeten mmm had ik zo'n zin in.

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Die darmen dat is normaal hoor. Ik weet alleen niet meer wie zich zorgen maakte..

Ik voel me nog niet lekker. Misselijk dat vooral maar ook moe en huilerig alles doet au. Dus heb me ziek gemeld voor vandaag. Even bijkomen. Eten wil ook niet echt. Ik eet wel maar kleine beetjes, anders komt t met dezelfde vaart eruit.

Ik heb al best wat positiekleding. Dat had ik vd zomer al gekocht. Met name broeken. Wehkamp en H&m is favo hier.
    Ik heb een skinnyjeans do-blauw van mamadilicius en een zwarte legging van dat merk. van c&a een ruitjes nette broek en een normale blauwe spijkerbroek, van h&m ee do groene en een beige broek een met aan de enkels elastic en de andere met zakken.
    Bovenkleding heb ik wat tops met name grijs,zw en wit die combineer ik met normale vestjes en bolero vestjes, ik heb nog wat jurkjes die erg lang door gedragen kunnen worden, stretch rokjes lukt ook wel, 2 buikbanden zw en wit, t-shirt met lange mouw, 2 met korte mouw, een positievest paars en een lang shirt met strepen.
    Opfleuren doe ik wel met sierraden en sjaaltjes etc.
    Wat ik vd zomer nog wil is een witte legging en tegen die tijd kijk ik wel of ik echt nog wat nodig heb want vind het wel zat zo. Ik krijg ook nog wat tuniekjes van een vriendin die nog mooi zijn.
    Best wat al he. Nog niet alles past hoor. O ja en heb toen 2 meegroei bh's van de hema gehaald maar zat niet erg fijn dus heb er ook 2 van hunkemuller.
    Tot hoelang kan je je eigen boxershorts/onderbroeken aan? Want vind dat een beetje onzin om in zwangerschaps mode te hebben. Of is dat niet zo?

Groetjes

16. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Lin: ik heb bij mijn vorige zwangerschap boxer aan gehad totdat ik in het ziekenhuis kwam om te bevallen ;)

zo net lekker doort bad geweest, nu bankhangen :D

17. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    kleding: heb ook nog wel wat van mn vorige zwangerschap, was in in juni 2010 uitgerend dus qua seizoen kan het niet beter. Toch kan ik het niet laten om wat bij te gaan halen. Denk bij H&M en miss etam.

Ben ook in bad geweest, nu lekker hangen op de bank

18. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    echo: vorige zwangerschap bij 9 weken, zal nu ook zoiets zijn.... Pffff vind dat nog veel te lang duren!

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Goede avond allemaal,

Vandaag lekker dagje scheveningen gedaan :D Nog even genieten van het lekkere weer hihi..
    Voel me wel nog erg moe, krampjes in mijn buik, maar soms ook een soort kriebel kan het nie uitleggen. Bh's zitten nie echt lekker meer

Positiekleding: Ik heb nog wat liggen, dat trek ik aan. Ga tijdens mijn vakantie over 2 weken wel ff kijken of ik wat kan vinden nog..

Combitest: Ik heb hem bij Djayson niet laten, doen en denk dat ik hem nu ook niet doe..

Echo: Als het goed is krijg ik hem met 8 weken ivm vorige miskraam

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik was ook ongelooflijk moe bij onze zondagse fietstocht. Jaa, we zijn saaie burgers haha, onze dochter wil namelijk elke dag naar de 'moma' (de molen hier in de buurt). Dat is wel een fietstocht van meer dan 10 km rond het hele meer en ik was halverwege al zo moe dat ik serieus heb overwogen om ergens in de wei in het gras te gaan slapen :)

Nu thuis gaat het wel. Heb 'gelukkig' ook weer de bekende pijntjes in borsten en liezen, had ik met Renske ook. Stom he, hoe je toch vasthoudt aan klachtjes? Ik voel me daar zo'n muts over, je zou zeggen dat je met een tweede zwangerschap wat nuchterder bent, maar eh, nee ;)

Deel Deze Pagina