Juni 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Laurie, 24 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Zo Lin2011 dat is een hele waslijst...zoveel heb ik niet. Maar goed dan kan ik me dan nog wel op storten ;)

Vervelend he die misselijkheid ik hoop ook dat morgen beter gaat anders meld ik me ook ziek. Maar dan voel ik me beetje een mietje...stom he.

Onderbroeken ging ik gewoon wat groter kopen. Lekker van die oma onderbroeken haha. Ook fijn na de bevalling met die megakraamverbanden erin:$

Zo ga lekker bankhangen.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    combitest: nee hier geen testen. kindje is welkom hoe het ook op de wereld komt

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Kom af en toe even aanwaaien. Het lukt me niet om alles bij te houden/lezen. Heb wel de berichtjes van vandaag gelezen.

@ Sweety, knuffel meis.

@ klachtjes, sinds vrijdagochtend weer beroerde ochtenden. Niet zozeer misselijk, maar onwijs slap en trillerig. Zie er volgens mijn man dan ook belabberd uit. Dit is herkenbaar van mijn 1e zw.schap en heeft me weer wat vertrouwen gegeven. Verder volop last van mijn borsten en extra trek. Ook vind ik veel stinken en smaakt veel eten me niet echt lekker meer. Na mijn mk van de zomer ben ik er erg blij mee hopelijk bevestigd de echo volgende week mijn vertrouwen ;)

@ combitest, ik denk het wel. Bij de 1e ook gedaan. Ik wil gewoon snel weten of er wat mis is, dan kun je je daar op voorbereiden.

@ evenstar, leuk en onwijs spannend de verdediging van je proefschrift binnenkort. En dat bijna gelijk met een 1e echo, leuke timing ;):D

@ Lin, wat een waslijst aan positiekleding heb jij al zeg :$. Dan was je er van de zomer ook snel bij :p. Kun je er nu wel lekker snel in ;)

@ all, na een dagje apenheul is het nu tijd voor bankhangen :)

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zo, lekker wat geschreven vanmiddag :)

Combinatietest doen wij ook niet.
    Kindje is hoe dan ook welkom.

Kleding shoppen ga ik pas doen als ik mijn knoopjes niet meer dicht krijg ;)

Dinsdag met precies 6 weken de 1e echo!! Vind het zo enorm spannend!!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vraagje: mag je Brie eten?????

6. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Joekie spannend hoor dinsdag!!Veel succes! Ik ga morgen de VK bellen en proberen of ze ook iets eerder de echo wil doen...beetje zeuren haha. Anders krijg ik hem pas bij 11 wkn dacht ik...

Ik ga zo lekker mijn bedje in..krijg lekkere rugmassage zo van manlief :D hij is zooo lief voor me ...heeft best voordelen zwanger zijn haha.
    Fijne avond allemaal!

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja dat mag je gewoon hebben. Brie is geen rauwmelkse kaas.

8. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ roozjuh

Melk en kaas
    Melk uit de supermarkt is altijd veilig. Melk die je rechtstreeks bij de boer haalt, kan wel listeria bevatten. Deze melk is vaak niet gepasteuriseerde of niet gesteriliseerd. Wat je ook moet vermijden zijn zachte kazen van rauwe melk. Het gaat hier vooral om kaas van rauwe melk die een rijping heeft ondergaan, waarbij dus sprake is van schimmelvorming. Bij Franse schimmelkaas, zoals brie, camembert, roquefort en gorgonzola, staat er ‘au lait cru’ op de verpakking als de kaas gefabriceerd is van rauwe melk. Harde kaas gemaakt van rauwe melk, zoals Nederlandse boerenkaas, mag wel. Hüttenkäse, smeerkaas en kruidensmeerkaas zijn ook veilig.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    juffie thx :) zal binnekort ff checke op de verpakking :D

10. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Vanmorgen lekker met zijn 3tjes gezwommen.
    Daarna even naar mijn ouders geweest en vanmiddag de wijk door gewandeld.
    Lekker actief dagje.

Kwaaltjes: hier helemaal niks maar had ik met mijn zoontje ook niet. Hoop dat deze zwangerschap net zo verloopt als de vorige behalve het eind dan.....
    De hele zwangerschap nergens last van gehad heerlijk genoten tot een week of 30. Toen veel harde buiken gehad en met 35,3 wkn braken mijn vliezen en 5 uur later was mijn zoontje geboren met 35,4 wkn.
    Ze zeggen dat een 2e vaak sneller gaat, nou in dat geval hou ik mjn hart vast.....

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeetje, gisteravond geschrokken! Had na plassen helder bloed op papiertje! En best wat ook :(
    Maar zowel voor als na niets in mijn ondergoed gezien.Pfff....
    Hoop dat het ook zo blijft!

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O jee Joekie, dat is niet leuk... echt schrikken, maar je hebt nogsteeds goede kans dat het gewoon goedkomt, misschien een gesprongen adertje, zeker omdat het ook ophield?

13. minifien

minifien Bekend lid

19 jul 2009
    785
    0
    0
    brabant
    das schrikken joekie!!! Anders maar even de vk bellen?

14. Joekie, zeker schrikken maar hoeft niets te betekenen he?

17/10
    Lin 1e Echo
    Bloempje83, intake VK
    Minifien, intake VK

Vandaag heb ik dus intake VK! Ik duim dat ze ook meteen een echo maakt!!!! duim duim duim

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Joekie: bloed zien is nooit leuk als je zwanger bent.Heb je soms sex gehad voordat je bloed zag?Het hoeft idd niks te betekenen.

@Lin2011: heel veel succes met de echo!!
    @Bloempje83 en minifien:Veel succes met de intake en hopenlijk krijgen jullie gelijk een echo!

We hopen snel wat van jullie te horen meiden!

Hoe laat moeten jullie er allemaal zijn?

16. Ik om half 11 dus moet rond 10 uur klaarmaken voor vertrek, dus nu nog even lekker relaxen en dan even douchen en dan zijn we klaar voor vertrek. Alles gaat hier wel in een trager tempo nu hoor met die misselijkheid.

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bloempje veel plezier! ik wil ook...ik wil ook....
    Ik ga even het winterdekbed erop doen.
    En straks naar m'n moeder, het is herfstvakantie.
    Gister was m'n man zich al druk aan het maken om de bevalling:D
    En hij had ergens gelezen over foliumzuur, hij vroeg; slik jij dat ook?
    Ik zei; ja hoor!
    Grappig dat hij er nu ook mee bezig is...
    doei doei.
    Fijne dag iedereen.
    p.s Joekie ik zou even de vk bellen, misschien kan zij je meer geruststellen.

18. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Neem lekker je tijd en fijn dat je er vroeg moet zijn:)

Ik moet er morgen ook om half 11 zijn:)

19. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Joekie, gets... dat is naar. Kan idd wat onschuldigs zijn, maar bloed is gewoon niet fijn om te zien nu..

20. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    @onderbroek; bij Tim hele zwangerschap mijn eigen strings aangehad. Droeg ze alleen onder de buik.. Geen last van gehad, ging prima!

@combinatietest; ik denk het hier ook niet.. Bij Tim eigenlijk niet eens zo over nagedacht, gek hé.
    Ik ga overleggen met VK wat ze kan zien op de echo.. Bij Tim zei ze naderhand dat de nekplooi er goed uit zag, dat ze daar "stiekem" naar gekeken had.
    En idd. Wat gaan we doen als uitslag niet goed is? Stel; de kans is 1:200. Ga je vruchtwaterpunctie doen, en dit veroorzaakt een miskraam. Dit vergeef je jezelf nooit volgens mij?.. Ik weet het niet zo goed.
    Ik geef wel heel eerlijk aan dat ik zelf persoonlijk denk dat ik met een kindje dat lichamelijk en geestelijk gehandicapt is , niet goed mee om kan gaan. dat is hoe ik er nu in sta.

Ik vind het echt een heel lastig onderwerp, en ik word daar heel onzeker van.
    Denk dat ik er nu zo insta omdat ik weet wat het is om een gezond kind te mogen hebben. Hoe groot geschenk dat is, en hoe groot dat wonder is...

Deel Deze Pagina