Ik ben vorige week bij een osteopaat geweest. De dag erna was een groot drama maar de dagen daarna was het een vreselijk rustig, lief en zoet kereltje! De man is nu met vakantie en in augustus hebben we weer een nieuwe afspraak staan.. Hij gaf aan dat J een voorkeurshouding heeft en dat we de andere kant moeten stimuleren.
Ja, ik zal het eens bij gaan houden. Hij kan bij gillen inderdaad erg overstrekken. Kan em dan recht in de hoek zetten. Tijdens drinken is hij wel rustig maar daarna spuugt hij meestal veel en soms spuugt ie niet maar je hoort het omhoog komen en ziet em dan slikken. Vaak gaat het dan over op de hik.. Wat het lastig maakt is dat ie ook periodes van goede dagen heeft. Dan ga je weer geen afspraak maken bij de ka. Maar als dit nog een nacht en dag zo door gaat bel ik weer de huisarts. Misschien die van mijn vriend want die werkt veel beter mee als de mijne.. Hij is wel te troosten. Aan de borst is ie gelijk stil en als hij op je buik mag slapen is hij ook vaak rustig en slaapt ie. In bedje wordt ie gelijk wakker... We hebben een boek onder het hoofdeinde onder het bedje zodat hij iets scheef staat. Soms heeft ie ook erg krampjes.. Dan perst hij en laat ie veel winden... Moeilijk hoor. Hij is nu alweer aan het krijsen.. Ga hem maar weer aan de borst leggen al is het nog maar 1.5 uur geleden. Hij sabbelt op zijn handje,....
@einneh: dat is een goeie, bepanthen! Heb het wel een paar keer met alcohol schoongemaakt, maar wil ik ook niet te veel doen, droogt zo uit en hij is al zo droog van zichzelf haha.. Nou, over 1 uurtje Jens wakker maken voor de laatste voeding, nr 7 vandaag..
Hoi, Ik heb een poging gedaan om alles bij te lezen maar er kwamen steeds meer pagina's. Kan zijn dat de onderstaande reacties achterhaald zijn.... @ínentingen: lastig Eef! Hier heeft M de 1e inentingen al gehad ivm kinkhoest wat hier in het dorp is geconstateerd. Ik heb bij F ook heel erg getwijfeld. Uiteindelijk toen besloten dat ik het risico van inentingen net wat meer aanvaardbaar vond. Maar dat is wel een hele persoonlijke beslissing. M heeft van de prikjes wat koorts gehad en een avond/nacht veel geslapen en 1 dagje hangerig. Arts gaf aan dat ze door de vaccinatie van een bescherming van 0% naar 90% gaat. @ziek door school/PSZ/KDV: je hoort vaak dat kinderen doordat ze naar het KDV/PSZ of later naar school meer ziektes oppikken. Natuurlijk pikken ze daar het een en ander op maar niet meer dan in andere openbare gelegenheden zoals de AH of op een kinderverjaardag. Alleen zijn ze daar minder lang. Maar als ze vatbaar zijn kunnen ze ook ziek worden van de bacillen in de hamsterwagen vriendin haar zoontje die niet naar KDV of PSZ gaat is vaak ziek en heeft zelfs al een aantal keer een antibioticakuur gehad, F nog nooit... Misschien heeft ze zelfs wel weerstand opgebouwd op het KDV. @maat in de winter: F is van mei 2010. Ze wintermaat was 68 en 74. Winterjas had ze maat 68 en daar heeft ze de hele winter mee gedaan. Haar kerstjurk was maat 74, die viel vrij klein. @einneh: wat een leuke foto van kok M.ark! Ziet eruit of hij veel plezier had! @afrola: heb je het overleefd? Had je er ook echt hulp aan of alleen maar ergernis? @eef: ben gelukkig niet de enige! Overkwam mij van de week ook. Ontroostbare kind had gewoon honger. Oeps! @kraamvisite: nog volop en verwacht ook nog wel wat. Eerste weken rustig aan gedaan en nu bijna elke dag dan man vrij is visite. En sommige blijven veeeeel te lang. Doe mijn collega's en deel van de familie zonder man anders komt er echt geen eind aan. Het is allemaal lief bedoeld maar eigenlijk is het raar dat je opeens een hele avond zit met mensen waar je eigenlijk niets mee hebt en anders nooit ziet. Heb wel leuke kadootjes gehad . @juffie: hoe was het met je vader? Zit het er op en kan je het van je afzetten ( opluchting) of niet? @ M huilt veel. Ze is niet snel tevreden. Ben echt een beetje jaloers als ik hier de verhalen lees over kindjes die in de box liggen kijken en te spelen. Is hier nog maar een keer voorgekomen. Weet dat het ook anders kan, F was een veel meer ontspannen baby. M is erg gespannen, veel kramp, last van maagzuur ( reflux) maar gelukkig niet erg genoeg voor medicijnen. Het hoort er bij zeggen ze en gaat vanzelf over. Maar wanneer? vind het zielig voor haar maar ook voor F. Breng F elke avond naar bed met op de achtergrond gegil en gekrijs van haar zusje en heb overdag bijna niet mijn handen vrij om even met haar te spelen.
Wat vervelend zeg annemama, dat M zoveel huilt en niet snel tevreden is. Hier heeft m wel veel kramp maar moppert meer dan huilen, ze oudste 2 zijn echt weg van M en als ze huilt dan komen ze ook naar mij toe mag ik M dd fiep geven, Ik probeer mee te denken ... Is het geen optie om M mee naar boven te nemen als je F in bed legt? Als ze hier naar bed gaan en M huilt veel leg ik dr soms op het kussen erbij juist het erbij willen zijn doet wonderen Hopelijk is het snel over ...
Hier nu etenstijd, nette timing, volgende keer is dan als het goed is na man's wekker Er blijft nu weinig hangen van wat ik heb gelezen. Hopelijk hebben veel baby's goefe nachten!
En opnieuw etenstijd! Ik ben tevreden! Nu hopen dat we vanavond qua tijd iets later uitkomen hihi.. Nu was het 16.30 - 20.45(wakker gemaakt) - 1.45 - 6.45 uur..
Goedemorgen dames! Had verwacht nog wel een keer te moeten voeden vannacht maar hij ligt nu pas weer aan de borst moest ook wel want mijn borsten vonden het niet echt leuk Zal zo M. Uit bed halen, hij slaapt nog, want die moet naar het KDV.
Zo, M.ark is op het KDV, meteen even wat boodschapjes gedaan. Nu even een bakkie en dan de bedden van de kleintjes even afhalen en wassen. Nog plannen voor vandaag?
Goedemorgen, hier was de laatste voeding om 0.15uur, toen 5.15uur en 8.30uur.. Planning vandaag: wegen bij CB, mijn moeder en oma komen nog langs en verder nog even stofzuigen en zo. Danny is vrij, ligt nog lekker te slapen..
Ow leuk! De primark!! Ik wil zo'n zijslaapkussen kopen, denk van de babydump. Iemand ervaring daarmee? Jens neigt erg naar rechts, we proberen zo veel mogelijk te wisselen, maar je draait je om en hij ligt weer met z'n hoofd naar rechts.