Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hier stoute baby bij papa gisteravond, niet willen gaan slapen, dus werd mama wakker gerammeld aangezien paps moet werken zo. Dus heb maar 3/4 uurtjes geslapen *zucht* en volgen smij beginnende blaasontsteking... dus zo manlief maar naar zn werk brengen dan kan ik meteen potje inleveren bij de huisarts.

2. Mirri

Mirri Fanatiek lid

25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Dip, pffft hoop dat je vandaag nog bij kan slapen ergens en dat hè geen blaasontsteking krijgt.
    1000 mg vit c dagelijks werkt prefentief !

Wat een pet -weer. 

Hier nog n bescheiden vetrol; 7 kg kwijt nog 5 te gaan.
    Totaal geen ritme betreft bv, gelukkig vannacht maar 1 x maar soms meer.
    Gister n regeldag nu drinkt ze 2 brstn per x ipv 1
    Vanmiddag naar t cb benieuwd hoeveel ze is aangekomen, lijkt wel lood in m'n armen.
    Annemam; ik vond zelf van 0>1 heftiger dan 1>2. ;)
    Voeden; kost veel tijd met alles daaromheen; verschonen boeren, eten laten zakken....
    Bolletje had vannacht weer kramp na de voeding, was mijn beurt om te slapen maar hij is nog lang met dr bezig geweest.

Hier vlgns mij n snelle spijsvertering, ze heeft nog iedere verschoning volle spuitluiers, het schuimt eruit.
    Jullie ook nog elke voeding ?
    Grtjs

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hier begint het gewone leventje weer. Geen kraam meer *snik* :( mn man is weer aant werk.....
    Daniël heeft het erg goed gedaan vannacht, 1.20 voeding en toen pas om 6.30 weer! :D heerlijk!
    Hij ligt nu lekker te slapen in de wieg beneden, Mark is wakker dus die zal ik er zo uit halen!

@ afvallen: nog geen idee zal zo eens op de weegschaal gaan staan maar denk niet dat er veel zwangerschapskilo's meer over zijn ;)

@ Dippertje: ow he bah, hoop niet dat je blaasontsteking hebt/krijgt! veel Rivella drinken, dat schijnt te helpen!

@ Mirri: hier ook bijna bij iedere verschoning spuitluiers hoor. Bij Mark bleef dit ook aanhouden dus zal hier ook wel ;)
    Krampjes zijn nooit leuk!

4. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Hier ook enorm veel spuitluiers, had oudste dochter niet dus ben het niet gewend.

5. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Einneh Rivella vind ik vies :p
    En ik hoop eigenlijk wel op blaasontsteking dan krijg ik n kuurtje en ben erweer vanaf, anders heb ik opnieuw een ingedaald kind in mn buik :p en dat klopt niet ahahh :p

6. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Hier geen poepluiers meer, dat zit ook dwars bij hem, hij blijft persen maar er komt niks, naja gisteravond n beetje maar niet alles.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hier gaan de poepluiers normaal. Alleen ze heeft wel veel last van krampjes. Om 23.30 fles gehad die ze niet wilde(50CC op) toen om 5.00 fles gehad 120CC. Om 9.30 kwam ze weer melden en die heeft ze ook voor de helft gedronken. Om en om drinkt ze haar flesje leeg, andere fles voor de helft.

Oja en tis poep weer!!! Wat een regen en onweer

Planning: man zegt opruimen. Kortom niks doen want ik mag niks in huishuiden doen. Dan word ik 'mijn stoel ingestuurd' :p mag niet helpen van vk, zegt mn man dan

8. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @kilo's: zit nu 3 kilo onder begin zwangerschapsgewicht. Hier ook een hangbuik, hangt over mijn litteken. Niet gek na 2 keer ks waarbij alles is doorgesneden maar wel lelijk! Wil straks nog minimaal 10 kilo kwijt.
    @: succes met je eerste dagje alleen!
    @Blaasontsteking: verhoogde kans vanwege die katheter bij ks dus goed dat je het laat checken. Drink hier veel cranberrysap en slik inderdaad ook extra vitamine C. Laten we hopen dat het werkt...
    @poep: hier geen spuit, eerder keutels en kost dus ook moeite, zorgt voor kramp. Gelukkig vannacht weer een smeuïge luier :D
    @flesjes: hier ook moeilijke drinker. Flesje moet in 3 keer en gaat er dus ook niet altijd in. Bn dus niet de enige..
    @hier: viel gisteravond echt om na de laatste fles. Gelukkig heeft manlief het toen van mij overgenomen. Ik weer de nacht (5.15 uur) en hij er weer uit voor F vanmorgen om kwart voor 7. Heb echt een dipdag, ben vreselijk moe, last van de wond. Lig dus nog in mijn bed en blijf daar tot na F haar middagslaapje heb ik mij voorgenomen. Manlief is fietsen en boodschappen doen met onze peuter. Blehhh ik haat terugslag!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama: ook hier een dip-dag. Gister naar mn schoonvader geweest. 1.5uur heen, 1.5uur terug. Lig nu ook nog in mn bedje want mn buik voelt aan alsof ie bont en blauw is. Zoals jij al zei, 2x alles open daar beneden en dat ziet er idd niet uit. Bah echt zo lelijk!! Wilde hier jaren geleden al flink afvallen maar mocht niet vanwege rug en bekken. Nu redelijk pijn vrij na 10jaar dus kga er straks helemaal voor! Zijn helaas aardig wat kilotjes bijgekomen afgelope jaren :( niet mogen sporten en t eten is gewoon te lekker haha. Slechte combi

10. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    zo ik heb even een heerlijk momentje voor mezelf...papa is met thijs boodschappen doen en Bram ligt lekker te slapen in de kinderwagenbak.. volgens mij vindt ie dat heel prettig, omdat ie me dan ook nog hoort rommelen enzo..
    Ik heb vandaag mooi jurkje aangetrokken en make-upje op..weer een beetje mezelf aan het worden, fijn!
    Het is bij ons heel rustig, heb het idee dat alle kraamvisite denkt we komen straks als de drukte voorbij is...tja dan krijg je het straks druk..ach ja vind het wel lekker zo eerst ritme vinden en mezelf worden..

@ Lin mooi poppetje hoor!! Echt schattig

@ Danielle aaah wat een droppie ook!! En ook al zo sterk zie ik met zijn hoofdje! Doet Bram ook...
    Ik word hier ook wakker van veel geluidjes..denk ook dat hij binnenkort naar zijn eigen kamertje gaat..maar ben er nu nog niet helemaal aan toe haha..weer een afsluiting..softie ben ik haha..
    Ze hebben nog niet gebeld van cb, maar hij snurkt nog wel..gister ook snot na het huilen dus gewoon verkouden denk ik..temp is wel goed. heerlijk even wegkruipen bij je vriend en lekker janken...heb ik vaak gedaan..lucht wel op!! Gewoon lekker doen!!

@ lijf gister voelde ik dat ik teveel heb gedaan...ontzettend last van kruis bij lopen..inderdaad Danielle alsof alles er uit komt..voelt heel zwaar allemaal...en onderrug en banden van buik..je lijf fluit je inderdaad terug!!!

@ vaderdag hier een gipsafdruk van voetjes gemaakt en thijs had een tekening op school met een foto op zijn kop..en daar stond bij..Papa ik ben helemaal ondersteboven van jou..echt schattig..

@ ritme...hier echt om de drie uur..ook s'nachts..heel soms vier uur..overdag soms 2,5..hij drinkt 100 cc..denk dat hij binnenkort meer moet..het is ook een flinke jongen..ben jaloers op een paar doorslapers van jullie!!! maar komt goed!!
    papa helpt goed mee, maar soms wil Bram lekker even kroelen en niet in zijn eigen bedje, maar dan wordt hij pas rustig als ie bij mij ligt..de boef!! heel lief, maar soms wel jammer dat papa hem dan niet rustig krijgt..

@ kramp hier minder sinds we Infacol gebruiken voor de voeding..erg fijn..ook goede ontlasting..

@ afvallen...ik was 12 aangekomen en ben er nu 13 kwijt..beetje hangvel, maar is te overzien en dat mag ook best na 2 kids..

@ Roozjuh balen dat je bent aangekomen de laatste jaren, maar zo te horen heb je al een plan van aanpak!!! komt goed!!!

@ dippertje pfff nu al zin om te sporten...ik ben liever lui dan moe haha

lijkt me trouwens heel vervelend littekens van KS..lijkt me sowieso dan langer duren voordat het weer in shape komt..geef julliezelf de tijd meiden!!! het is allemaal niet niks!!!

@ kraamzorg weg..heel veel succes!!! Probeer inderdaad je rust te pakken als je oudste wil slapen...knuff!!

Zo ik vergeet nog veel denk ik..maar goed ben nog een warhoofd :D

11. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    haha wat een lang verhaal...als ik een momentje voor mezelf heb dan val ik jullie lastig :D

12. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    ook even spammen...hij slaapt graag met beide handjes omhoog...

Bijgevoegde bestanden:

13. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    hier een geweldige n8 gehad!

21.30-2.30-5.30-8.30!

groetjes

14. Cecilia82

Cecilia82 Bekend lid

13 okt 2011
    760
    0
    0
    leerkracht groep 1/2 (en inval in alle andere groe
    provincie Utrecht
    Juffie wat een schatje!!!

Lekker Lin!

15. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Juffie: mooie foto! heerlijk mannetje!

@ Lin: idd lekkere nacht! nu volhouden!

16. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Je kan eens proberen ong 10 cc extra water bij de flesjes fv te doen.
    Ik las dat ergens op internet en toen dochtertje stevigere keutels had gedaan en daarna dunnere poep.

Krampjes blijft ze helaas wel erg last van houden :(

17. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Hier is de kraam ook niet weggegaan.
    Hadden bos bloemen gehaald met een kaartje erbij.
    Vond ze erg leuk.

ritme vannacht: 22:30-2:00- 4:30- 7:45.
    Beetje uit de regel en 7 flessen gehad.
    Ze mag nu 90+3 proberen en dan 6x. Kijken wat ze drinkt.
    Vanmorgen een korte versie babymassage gedaan.
    Werd ze erg rustig van. Ga ik vaker toepassen als mevrouw niet wil slapen.

Sporten: kan ook niet wachten om wat te gaan doen al ik het wandelen met de kids. Gewoon lekker weer naar buiten zit de hele week al binnen.
    Hopen op mooi weer kunnen we straks lekker veel wandelen.
    Hebben een meerijplankje met zitje erop voor M.
    Hoe doen jullie dat met oudere kindjes?

18. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Boefjesmama: heerlijk dat je het zo getroffen hebt met de kraam! was hier ook zo scheelt wel een heel stuk. Moet er niet aan denken om de kraamweek door te moeten komen met een kraam waar het niet mee klikt!

Ik zal er zo ook even uit met Daniël, moet nog een paar geboortekaartjes hierachter brengen dus dat rondje kan mooi even (Mark is bij mijn ouders, passen normaal ook op hem op maandag en hij blijft daar vandaag tot na het eten vanavond :D). Tis niet koud buiten en het zonnetje schijnt af en toe!

Ik moet morgen maar even kijken hoe het met Mark gaat, heb nog geen plankje voor achter de wandelwagen dus hij moet morgen zelf lopen naar het KDV (ongeveer 5 minuutjes). Misschien schaffen wij nog wel een duowagen aan, Mark wil niet altijd lopen namelijk.... hij is ook nog geen 2....

19. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    @leonie zal het eens proberen.

@tips tegen blaasontsteking, thnx maar ken ze helaas allemaal al, was in jongere jaren vaste klant qua blaasontsteking pieste binnen 2 dagen bloed..

ze hebben wel eiwitten en ontstekingsdingen gevonden maar geen nitriet dus het staat nu op kweek. moet morgen ff bellen.

bij manlief is kogel door de kerk hij is definitief per april volgend jaar zn baan kwijt. Vanaf aankomend juli heeft hij geen werkzaamheden meer maar behoudt zonder nieuw werk wel salaris tot april.. gelukje bij ongelukje dus tot september doet hij rustig aan en gaat hij ook lekker van Daantje genieten en daarna pas weer hard solliciteren :)

20. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    Hey Roozjuh, gedeelde smart vandaag! Allebei in de dip, bleh. Nou is ook niet ff wat 3 uur onderweg en nog op bezoek. Ik voel mij soms al weer heel wat en wat ga ik dan (misschien herken je het) snel over de grens heen. Wij gisteren mijn ouders, zusje en omaatje op visite en 's middags vrienden met 2 kids en 's avonds weer ouders en buurman voor de voetbal. Too much!
    Het wordt er niet charmanter op hè na 2x ks, haha. Hoop dat het nog wel wat wegtrekt lijkt nog wel gezwollen of is dat echt allemaal slap vet :$. Ik ben ook al tijden te zwaar. Van allerlei dieeten geprobeerd. toen ik zwanger werd was in bezig met Cambridge en dat werkte bij mij echt super goed. Heel streng maar ook heel duidelijk. Je mag gewoon niets alleen shakes, reep, soep of pap. Ik deed alleen shakes. Was 10 kilo kwijt. Je mag nu ook even niet dieeten net als sporten maar ga er straks voor in ieder geval nog 10 kilo. Sporten is voor mij niet echt weggelegd, probeer wel zo weer veel te wandelen. Balen dat je én zoveel pijn hebt (gehad) en dan ook aankomt. Zo wordt je dubbel gestraft! Ik ben in het verleden ook veel aangekomen door medicijnen die ik toen moest slikken daar worstel ik nu dus nog steeds mee...

Ga weer ff proberen een tukkie te doen. Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Deel Deze Pagina