magnetron steralisator, heb ik hier ook maar met spruw moet je echt uitkoken (in een pan)en het liefste nog een scheut azijn erbij (zuur dood schimmel) nee n wil dat niet speen of pink in dr mond (alleen tiet) vanmiddag naar de dokter 15:40, boobs steken en op 1 zitten bultjes en tepels worden nu roder/rozig. denk dat ik t dus ook heb Ik wil aankomende weken over naar de fles maar op deze manier schiet het niet op als de bv klaar is (eind augustus zn beetje) dan ga ik terug ad pil. heb al zoveel dingen geprobeerd (nuvaring, spiraal, rubbers etc) maar dat ging toch het beste. zal het er zo gelijk over hebben moet nu toch naar de dokter. heb al 3 jaar geen pil meer gehad omdat ik borst cystes had waar ze toen onderzoek naar gedaan hebben (ze dachten eerst dat t iets hormonaals was vandaardat ik toen geen pil had) maar we zaten voor n er was al heel lang te klooien met anticonceptie. waardoor we al heel lang rubbers hebben gebruikt omdat ik nergens tegen kon. En omdat we toen op niet te lange termijn n kindje wilden niet weer begonnen met de pil. @juf. knuffel! Ik hoop dat je een beetje je rut kan vinden en je snel weer jezelf voelt.
@Lin: waarom ben je niet tegelijk met N behandeld dan? Of had ze het niet? Nou, ik ga Jens in z'n jas hijzen en dan lekker lopen.
Nee valt wel mee, slim zijn: gewoon het programma van 2 jaar geleden erbij pakken en de activiteiten aanpassen (moet wel wat nieuws verzinnen ) hoef het gelukkig niet alleen te doen. Ben aan het zoeken naar een leuke buitenactiviteit, sportief, in de buurt van Coevorden.... woont er iemand daar in de buurt die wat weet? **** TROTS**** Had een borst "over" dus gekolft: 120ml!! gaat goed met mijn productie
@ Lin: dat klinkt inderdaad als spruw! bale meid! hier helpt de daktarin creme erg goed!misschien dat even vragen bij de HA?
kylie; suc6 bij de ha einneh, uhh ja kan wel komen brengen, is wel een stukkie lopen hoor dus duurt ff hihi Jaymee is vandaag iets onrustiger.. Hij boert na de fle slijm op , en hij heeft wat meer last van zijn buikje lijkt het.. Ook kijkt hij steeds wijzer uit zijn ogen, en het lijkt erop dat zijn 1e lachje eraan komt.. Gaat du veel om in zijn kleine koppie! Maar daarbuiten slaapt hij nog steed wel veel! Is echt maar een uurtje wakker incl fles enzo en gaat dan weer slapen tot de volgende fles! Ben ik echt niet gewend hihi, djayson was meer wakker dan slapend hihi..
@ Nanni: de thee staat wel klaar Mooi dat die kleintjes zo van elkaar kunnen verschillen, M.ark sliep hier overdag (tot een maand of 3) ook bijna niet. D.aniël is echt een slaper, is ook maar een uurtje wakker en slaapt er dan weer 3. Mn man en ik moesten hier heel erg aan wennen in het begin
Jawel N heeft al 2 weken spruw. Ik had geen last tot gisteren.. Heb mezelf ook behandeld maar dat heeft schijnbaar niet geholpen want ik denk dat ik het dus nu ook heb. N reageert niet goed op de nystalzine (spugen, darmproblemen) dus vanmiddag weer naar de dokter. 2e keer al! Bij haar is het wel iets afgenomen maar niet voldoende.. Gekloot ben ik nu wel zat. Suc6!
120 ml uit één borst?! Wow! Ik kolf uit een borst waar niet uit gedronken is maar 40 ml... Heb het idee dat ik te weinig melk heb En dat icm een meisje dat meer sabbelt en slaapt en rust aan de borst dan actief drinkt. Daarom geven we per voeding (tussen de borsten door) 50 ml Nestle Groeie start H.A. Of 50 ml gekolfd als dat is gelukt. 120 ml. Wauw mag je zeker trots op zijn! xxx
Slapen baby; ik vroeg me al af of onze kleine wel genoeg slaap kreeg! Je leest en hoort veel dat pasgeboren baby´s gem 16 uur per dag slapen. Nu is ze niet meer´pasgeboren´ misschien, maar ze is gem per dag 10-12 uur wakker! Goed om te lezen dus dat er verschil per kindje in zit. Maakte me er niet druk over ofzo, want ze groeit goed, is vaak vrolijk, kan goed schreeuwen... en is verder lekker op schema. Alleen dat slapen! xxx
Ja schrok er zelf ook van! Bij M.ark had ik nooit meer dan 70ml uit1 borst (op zijn hoogst!) Jeej 40 ml is idd niet echt veel! Dan is bijvoeding of gekolfde melk wel een goede keuze!
60 ml heb ik ook wel eens als ik in de ochtend kolf. Na de voeding van ongeveerv 5-6 uur. Hoeveel geef je aan gekolfde melk als je het in een flesje geeft als vervanging van volledige voeding
Laatst een keer 50 aangeboden maar dat was niet genoeg, toen nog een keer 30ml (hierna was het op) en nog niet genoeg dus ook nog aan de borst gelegen. Ik had bij M.ark altijd het idee dat hij 2 x zoveel bv uit fles dronk dan dat hij uit mijn borst dronk. Bij hem hebben we ook al heel snel bijvoeding gegeven omdat ik het niet bij kon houden met kolven. Denk trouwens dat het per kindje heel erg verschilt. D.aniel is nu bijna 5 kg en mag aan fv 5-6x 150 ml water + 5 schepjes. Daar ga ik een beetje van uit als ik een fles bv geef. Weet niet of dat juist is.......
Einneh. Ik woon in emmen. Dus best dichtbij coevorden. Sportief, buiten, welke leeftijd? En wanneer? Dan ga ik ff brainstormen
Pff ben gesloopt. Hele dag een zieke van 15kilo aan me hangen. Kleine meid ligt nu uit te buiken bij me. Avondeten tussendoor nog half kunnen voorbereiden, droger nog snel kunnen doen. Heb nog niet eens ontbeten. Mn tosti lag koud te worden omdat D stond te spugen en ondertussen jatte de kat mn tosti. Nog naar supermarkt geweest met kotsend kind. Was me een dagje wel. Sry echt uber ego maar ben alles vergeten
@Roozjuh: Beterschap voor D Hier: idd spruw, volgens de HA was ik er wel op tijd bij,..heb Nystatine voor Jens en Micanazol voor mijzelf. Moeder kwam net nog even langs voor ze op vakantie ging, heeft nog even de vaatwasser en keuken gedaan, gewoon niet aan toegekomen. @Kolven: had van de week de kolf geprobeerd, had binnen 2 min al ruim 30ml, zal na de volgende voeding m'n borst leegkolven, kijken wat het opleverd..Al kan ik het nu niet bewaren. @Slapen: Jens is hier in de middag tussen 2 voedingen meestal wakker. Pff,..ben moe..Jens slaapt weer, dus ga zo ook lekker liggen
@hier. bij de huisarts geweest. waarschijnlijk is de spruw over en zijn t melk resten. ik heb t niet ik heb kloven... @roozjuh. ik mail je de foto. kan die in t album op de juni site