Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Flesjes tijd :D

2. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Tijd om boertje te laten :D

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ontbijt :D

Vannacht een paar keer extra gevoed.... Ik ben moe :(

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ook hier ontbijt tijd! O w8... Hubby heeft laatste brood mee naar zn werk.
    Tijd om naar winkel te gaan dus, voordat D thuis komt van zn vakantietje

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Vraagje: mijn vader vroeg ons wat we nog wilden hebben voor C. 3jaar geleden hebben we complete babykamer gehad maar zou megod niet weten wat ik nu zou moeten zeggen wat we nodig/willen hebben. Iemand ideeen??

6. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @roozjuh. Mijn vader vroeg gewoon om een bankrekening te openen voor N hij heeft daar geld opgezet. Echt heel fijn mijn opa en ook souders hebben het ook gedaan. (heb nu al een rijk kind).

Spugen...
    Had vanmorgen gevoed had N in dr bed gelegd was gaan douchen kom terug. Heel de vloer onder de melk. Had ze echt in een straal gespuugd (zn halve meter naast dr bed). Een vriendin van me zegt dat dit wel vaker gebeurd maar vind het best eng straks stikt ze.. Iemand raad? (geef borstvoeding)

Eerste dagje zonder papa thuis..

Heb net de dokter gebeld voor mn B12 kan vanmiddag al. Best fijn want voel me weer super broerd. Vind het alleen lastig te beoordelen of het door de vermoeidheid van de kleine komt of door de b12. Nou ja shot halen en hopelijk deze week wat fitter.

Ik heb geen internet op de slaapkamer hoor. maar gooi echt de dekens van me af dat ik het een beetje koud heb dan blijf ik wakker. O en ik verschoon 's nachts ook eerst en dan voeden. Ben ik wat wakkerder en de kleine slaapt eerder.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lin: dat doen de opa's en oma's hier al :p D is al rijker dan zn papa en mama haha. Voor C openen we binnenkort ook een rekening maar de opa's en oma's zijn zelf ook aant sparen. pff dit gaat een stinkend rijk kind worden met 8 opa's en oma's hihi.

Spugen tip: bedje stukkie omhoog leggen bij het hoofd en je meissie op haar zij als je er ff niet bent. Hier ligt matrasje ook wat verhoogd en ze ligt op haar buik. tja buik slapertje :p dus als ze heir spuugt dan komt t niet in haar keeltje, hooguit zit haar wang en haartjes helemaal onder als ze er in gaat liggen haha

je had t van de week over dat je je niet lekker voelde en je je af vroeg of dat door teveel bleod verlies kon komen. ook ik ben vele bloed verloren (moest bijna terug naar OK) maar nu na 3weken kan je daar geen last meer van hebben. heb je ijzertabletjes gehad? wel fijn dat je B12 vanmiddag al kan krijgen, hopen dat je weer opknapt ervan

ego: 3weken wave voor C! :D phoe wat vliegt de tijd!!

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    pfff moeilijk, mijn souders hebben deze vraag ook al gesteld... wij weten het ook niet.....:(

9. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Leuke actie voor de Happy-kiddz mama's hier.
    Kreeg hem via fb.

10. boefjesmama

Kadoo: wij vroegen een Stokke tripp trapp maar krijgen een Family fix systeem voor in de auto. Bij M. ook gehad van mijn ouders.
    Van mn souders weten we het nog niet. Die hebben wat minder te besteden dan mijn ouders. (gedeeltelijk afgekeurd en ww)
    Denk dat we daar een pop ofzo van vragen die heeft ze ook nog niet gekregen.

Meiden kadootjes: armbandje, bestekje met naam erin, meiden speelgoed.
    Jongens: auto voor later, bestekje

11. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @roozjuh nee mn hb was 7,4 heb wel zelf wat floradix genomen maar b12 staat wel los van ijzer in mijn geval. weet alleen niet of t met bloedverlies te maken kan hebben..

12. boefjesmama

Heb ons geboortekaartje via een foto gemaild aan Happy-kidzz.
    Kreeg bijna meteen reactie dat het presentje eraan komt een deze dagen.
    Benieuwd wat het is.
    M. staat trouwens ook weer op hun site met de Silly billys slabben.
    2e foto met de pizza!
    Test van zijn shirtje staat er nog steeds niet op....duurt soms wel lang hoor

13. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Mijn bevallingsverhaal staat ook op de site!

wel een beetje lang geworden maar goed, voor de verwerking ook wel lekker om het even op te schrijven ;)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    happy kidzz: ja zag die actie ook, heb nu net een mail gestuurd met foto van geboortekaartje :D

Geboortekadotjes: heb net mail gehad van simply colors voor gratis mutsje met naam :D jeeej! lekker knal roze hihi

kadotje opa's oma's: armbandje, goed idee! maar die wil ik pas om doen bij haar als ze loopt. bij D is zijn naam er helemaal afgesleten door het kruipen en zijn m nu kwijt :(
    * pop ook leuk idee! maar die wil ik zelf uitzoeken denk ik :p en dan pas als ze 1 word ofzo. eerder dan dat heeft ze er denk ik niks aan?

Boef: oe benieuwd naar foto van M. kga straks meteen kijken

einneh: ook jouw verhaal ga ik straks lezen :D

ego: heb gister Casanova opgenomen, nu aant kijken dus kga er weer vandoor :p

15. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hoi dames,

Pfff... vermoeiende nacht gehad hier. Vanaf 22:00 was onze kleine meid wakker en ze sliep pas weer rond 2:00... Ze had duidelijk buikkrampjes en was niet te troosten. We hadden echt vanalles geprobeerd maar niks hielp. Uiteindelijk hebben mijn vriend en ik M. in bad gedaan midden in de nacht en dat vond ze wel erg prettig. Maar zo gauw ze eruit ging was het weer huilen. En poepluiers :$ Wow.. wat kan zo een klein meisje veel poepen zeg ahahah.
    Nu doet ze het weer hartstikke goed gelukkig.

@ cadeau, M heeft hier ook zo een armbandje gekregen en is erg mooi !!

@ in slaap vallen, ja weer mislukt hier vanochtend. Ik werd weer ineens wakker en die kleine meid lag prins heerlijk tegen mij aan te slapen ahahh. Ja ik moet eerst de borst geven, dan verschonen en dan nog een keer de borst aanbieden want M. viel ook elke keer in diepe slaap als ik tussendoor haar niet verschoond had ahahh. Ze is nu al net zo een slaapkop als mama.

@ mutsje, daar heb ik M. ook voor opgegeven ahahh. Hoop ook snel ies te horen van hun...

@ Ik voelde in mijn rechter borst een bobbel te zitten en ik weet nog dat de kraamzorg zei dat ik hier op moest letten maar nu weet ik niet meer wat ik moest doen als ik er 1 voelde ahahah. Weet iemand van jullie dit toenvallig? (ik geef borstvoeding)

Fijne dag ladies,
    Kuss

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik vraag me ff wat af... Heb al hele dag zo'n zeurende onderbuikpijn. En ineens weer meer vloeien.
    Nu bedenk ik me net; dit kan toch niet alweer mijn menstruatie zijn?? Gatverderrie....

17. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    CH; knobbeltje onder de warme douche voorzichtig wegmasseren dacht ik! Maar goed, ben absoluut geen BV expert hoor.. ;)

18. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Ow ja, nou je dit zegt kan ik me hier wel iets van herinneren. dat word nog een keer douchen dan straks ahahah.

Ik had dat gisteren dat ik een raar zeurderig gevoel in mijn buik voelde en ik ineens weer meer begon te vloeien. Maar ja ons meisje is ook nog maar 1,5 week oud dus het is niet gek dat ik nog vloei maar ik ben de hele tijd bang dat ik een infectie ofzo krijg ahhah. Ik voel nu ook lichtelijk wat steekjes in mijn buik ;)

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, dat moet je in de gaten houden omdat dat en verstopt melkkliertje of kanaaltje kan zijn, en een verstopping kan makkelijk overgaan in een borstontsteking (en dat wil je echt niet!). Ik heb veel ervaring met verstoppingen bij mijn eerste, had een vreselijke melkzee toen en mijn borsten werden daarom niet altijd even goed leeggedronken.

Mijn tips: warmte helpt, en daarna leeg laten drinken. Dus als je echt langdurig een harde plek hebt, kun je bijv. lekker met je kindje in bad (of zelf in bad), en daarna je kindje aanleggen. Een warm-pack heeft mij ook weleens geholpen. Als leegdrinken die harde plek niet weghaalt - kijken of de kolf dat wel doet. Meestal is het kind een betere manier :) Die drinkt effectiever dan de kolf kolft.

Ik had gisteren ook een pijnlijke harde plek en heb meteen gekolfd. Het is wel irritant - ze had net gedronken en ik ben gevoelig voor overproduktie, maar dat dan liever dan een BO riskeren.

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Over masseren, daar heb ik verschillende dingen over gehoord, ook dat je het juist 'dicht' zou kunnen drukken. Geen idee of dat waar is. Wat wel zin heeft gehad bij mij is druk uitoefenen op de plek bij het drinken, die druk dan zeg maar van de harde plek naar de tepel doen, zodat je het niet dichtdrukt op de plek waar het er juist uit moet. Hoop dat dit duidelijk omschreven is, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :D

Deel Deze Pagina