Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja hoor, ze mogen na de 1e prikjes ook al zwemmen!
    Je moet natuulijk geen ijskoud water maken, maar een beetje afkoelen is lekker voor ze toch!
    Het is dat Jaymee 4-5 dagen niet mag badderen/douchen anders had hij ff mee gegaan in het zwembad in de tuin (5 minuutjes ofzo)

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    ze krijgt idd 1 flesje kv per dag. Ik heb bv genoeg, maar kolven wil niet zo. En als ik straks weer werk werk ik
    Ma,wo,vrij en om het weekend het hele weekend. Ik werk 32 u per week en ikkrijg dat nooit bij elkaar gekolfd. En ik heb geen zin om erover te gaan stressen. Dus doen we het zo. Bij de gastouder 1 kv, 1 gekolfd en evt nog een reserve gekolfd.

Ik ben nog steeds wel onzeker. Maar zo zit ik ook wel een beetje in elkaar. Ik vind het ook best moeilijk om uit alle adviezen die ik krijg(van ouders, schoonzus, cb, ha) het beste voor F. te kiezen. Ik merk wel dat als ik iets perse wil om een bepaalde reden, ik het gewoon doordruk. ;)
    Ik ben al wel gegroeid in minn rol als moeder, denk ik. De kat is weer een beetje uit de boom.

Ik merk dat ik inderdaad ook nier met idereen een klik heb. Maar dat is heel normaal toch? Ik vind sowieso dat we als groep heel sociaal naar elkaar zijn, ook al mag je niet iedereen even graag. :)

3. eef80

eef80 Niet meer actief

@leonie Leuk je weer te zien! Ik ben ook niet gelijkmatig actief op het forum dus ook ook ben schuldig aan af en toe niet reageren! En herkenbaar dat je niet met iedereen iets hebt. En herkenbaar dat ik soms wel eens denk dat ik er mee ga stoppen. Soms vertel ik iets waar ik mee zit en krijg geen reactie, tja, dat is idd niet leuk! En dan vraag ik mij af waarom ik de moeite nog doe om het op te schrijven.
    Fijn dat de spreidbroek niet nodig is!!

@annemama Jij bent altijd een van degene die erg attent is! Waardeer ik!

@nanni Wat fijn dat het goed gegaan is! En ik begrijp uit jullie verhaal dat jullie ook weer thuis zijn? Wat zielig voor zo'n kleintje hè?! En voor jou ook even bijkomen van de schrik! Gaat het goed met jou?

@1e wonder Jaloers op jouw eilandje met een koele wind. Pfffff...lijkt wel alsof hier de warme fohn aan staat als je in de wind staat. Niet te harden!

@familie Praat mij er niet van! Mensen die beledigd zijn als je ze niet opbeld om ze uit te nodigen om op kraamvisite te komen. Met dat had ik toch al gedaan met een kaart? Ik ga niet mensen bellen om te vragen of ze komen. Zo veel zin in kraambezoek heb ik ook weer niet!

@hier Mijn meisje heeft eindelijk een paar rustige dagen gehad zonder úren huilen en daar knap je wel van op zeg! De spruw lijkt ook wel wat minder. Nu ik nog opknappen en dan ben ik blij. Helaas zijn de slijmbeursontstekingen aan beide heupen weer terug. Word er moedeloos van!

Voor iedereen een fijne dag nog verder! Tip: voor de ventilator met een plantenspuit is het best vol te houden!

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Eef; ja we zijn weer lekker thuis! Jaymee had goed gegeten en ontlasting gehad, en was relaxt dus geen reden om nog te blijven :D (al was het daar binnen wel lekker koel haha)
    Met mij gaat het ook goed, ben alleen woest op de huisarts.. Is al de zoveelste keer dat ze ons naar huis sturen en zeggen we weten niet wat het is, dus kom later maar terug, dan kijken we weer.. Je raadt het vast al, morgen gelijk opzoek naar een andere huisarts!!
    Jaymee slaapt nu veel, ga hem zo ook wakker maken voor een flesje, anders zit er wel lang tussen, maar ja hij moet echt zijn slaap van gisteren in halen, hij heeft gisteren vanaf 7 uur tot half 2 s nachts denk ik 2 uurtjes geslapen hooguit! (normaal na elke voeding 2 uur)

5. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Lionne: qua voeding moet je gewoon doen waar jij/jullie je lekker bij voelen. Als de gastouder maar weet welke melk ze wanneer moet geven doen die daar niet moeilijk over hoor.
    Wat voor kolf gebruik je dat je niet voldoende melk gekolfd krijgt.
    Kolf je met of zonder F in de buurt? Vaak is een foto van F. erbij al genoeg voor toeschiet reflex.

6. eef80

eef80 Niet meer actief

@nannie Het is wel lekker dat hij nu zoveel slaapt. Dan heeft hij ook minder tijd om last en pijn te hebben! Endie huisarts,,,ja daar zou ik ook woest op zijn! Een officiele klacht en een andere huisarts zoeken? Ik zou niet veel vertrouwen meer in de ha hebben. Toen ik voor een nieuwe huisarts ging kijken heb ik voordat ik mij ging inschrijven een kennismakingsgesprek aangevraagd. Kijken of hij wel luisterde en aandacht had. Als dat niet zo was geweest zou ik op zoek zijn gegaan naar een andere, net zo lang tot ik een goede zou hebben. Maar een goede is lastig te vinden! Succes en beterschap nog voor het kleintje!

7. eef80

eef80 Niet meer actief

@lionne Ik hoorde gisteren van iemand dat degene een neusspray had om het toeschietreflex te bevorderen tijdens het kolfen (schrijf je dat zo??) Met een soort stofje die je normaal zelf aanmaakt zodat het toeschietreflex komt. Misschien wat voor jou?

8. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Y is al wakker vanaf 2 uur.
    Ligt te kraaien in de box en te spartelen.
    Heeft het zeker niet warm
    M. en vriendlief slapen nog. Vriendlief lag te slapen op de bank is maar na bed gegaan.

Ga ff boekkie lezen.
    Fijne dag nog dames

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ik heb een medela swing. Ik kolf meestal terwijl F op de bank ernaast fles krijgt of soms als ze slaapt. Ik zal die oxytocinespray inderdaad weer eens pakken, wie weet helpt het. :)

Pfft, dame is dorstig en onrustig vandaag. We willen op schema gaan voeden ,maar dat gaat vandaag voor geen meter ;)

10. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Nanni: Ow, jammer dat ik geen badje heb :) kan altijd nog het gewone badje neerzetten.
    En weer lekker thuis! Moet er niet aan denken dat Jens nu al geopereerd moest worden..
    @Susan: Jens slaapt sowieso heel weinig overdag, hazeslaapjes meestal. Des te meer slapen ze 's nachts!
    @Reageren: moet zeggen dat ik 9 van de 10 keer op m'n telefoon zit, en het dan lastig is om alles terug te lezen en te reageren. Maar zal meer m'n best doen :)
    @Eef: Fijn dat ze minder last van spruw heeft, hoop dat het nu echt helemaal weggaat. Pff, en jij met je heupen..Volgens mij heb je alles al geprobeerd hé? Hoop dat je wat rust krijgt volgende week op vakantie.

Hier: even op de bank gelegen. Danny heeft Jens de fles gegeven en had daarna ff last van z'n darmpjes denk ik :) Ligt nu weer in de wipper.
    Ow en hier hebben we een ventilator met een natte theedoek ervoor :p

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik moest er ook niet aan denken hoor, maar ja het moest.. Zo een klein hummeltje dat je overgeeft aan de artsen.. Operatie bed waarop hij verzuipt, infuus dat zowat groter is dan zijn handje.. Gelukkig wel allemaal hele lieve mensen daar!

12. Kylie1986

Fijn!

Even wachten tot het buiten iets minder warm is als binnen en dan weer lekker alles open, het is 27gr binnen!

13. eef80

eef80 Niet meer actief

@nanni Is echt heel naar he?, het kleintje in het zh! Zowel met mijn zoontje als met mijn dochtertje gehad. (wel een andere reden dan die van jou natuurlijk) Beide met 1 a 2 weken na geboorte. En vooral bij mijn zoontje werd ik er naar van. 44cm en 2500 gram en dan in zo'n peuterbedje met infuus, aangesloten aan monitor en zuurstof. Brrrr... Ik moest daar echt maanden van bijkomen van de schrik..
    Ben blij voor jullie dat jullie weer thuis zijn! In welk ziekenhuis zijn jullie geweest?

@kylie 27 graden is niet lekker maar het kan nog erger.. hier 31 graden binnen. Gatver! Ik plak aan alle kanten en de twee kleintjes zijn ook goed van slag!

@hier Ik heb een lijstje gemaakt van spullen die gepakt moeten voor ons weekje weg maar ik kan weinig tot niets zelf pakken dus mijn man loopt zich rot! Hij vloekt en tiert er behoorlijk bij door de hitte. Ik snap het! Hij heeft alle rechten! Maar dit keer zou ikhet niet menen als ik zou zeggen dat ik graag had meegeholpen :p

14. Kylie1986

Hihi.. Kan ik me voorstellen Eef :)

Iemand vroeg gisteren of er meer kleintjes waren die minder dronken. Jens vandaag dus..maar goed hij mag 'officieel' 825ml en nog 140ml en dan zit ie daar aan. Dus hij drinkt niet te weinig maar wel minder dan normaal

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Morgen kmt hier trouwens de lactatiekundige. Ik ben benieuwd.

16. eef80

eef80 Niet meer actief

Zal ik dat geweest zijn? Mijn kleine meid drinkt per dag gemiddeld 450cc met haar 9 weken. Ze is sinds week 2 na geboorte niet meer omhoog gegaan met haar hoeveelheid. Ik maak mij er wel eens zorgen om maar ze groeit wel gewoon goed dus tja.. Ze weegt nu 4700 gram en is 52 cm lang.
    Geef jij hem tussendoor nog water? ik doe het wel ivm het warme weer maar dan drinkt ze wel wat minder melk.

17. Kylie1986

@eef: klein propje heb jij :) ik durf geen water te geven, ben bang dat ie dan idd weer minder melk drinkt..
    Gewicht en lengte van de laatste keer staan onder m'n banner, ben benieuwd wat ie aan is gekomen, ga dinsdag ff wegen. Zeker omdat ie nu sinds een week volledig kv krijgt.. Denk wel dat ie veel is aangekomen, een hoop is m te klein en hij krijgt al lekker spekbeentjes en armpjes

18. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Drinken; jaymee ging minder drinken, maar waarschijnlijk achteraf van de pijn, want vandaag ging alles helemaal leeg en nu net zelfs een 200 cc fles! Heb hem geen extra water gegeven want hij heeft bijna elke keer van fles tot fles geslapen..

eef; ja is echt niet leuk, kleintje ineens in zo een bedje.. 1 ding is wel fijn, hij weet er straks niks meer van.. Ik heb het zuurstof kapje meegekregen als "aandenken" oke niet leuk, maar ik vond het wel fijn.. We waren in het Sofia, echt een super kinderziekenhuis!

Net ff lekker met me man gesproken over gisteravond.. Het "hakt" er toch wel ff in.. Oke het is niet levensbedreigend maar toch, het blijft een spoedopname.. En natuurlijk me woede over de huisarts echt ik kan er zo boos om worden! Had ik echt gewacht tot woensdag had zijn darm kunnen afsterven, of hij had buikvliesontsteking kunnen krijgen (kan dodelijk zijn) Ik ben wel blij dat mijn moeder gevoel goed werkt hihi!

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Jaymee woog gisteren in het ziekenhuis 5220 gram.. 200 gram meer dan 2 weken geleden..

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Susan: ah je heb toch nog een mat kunnen vinden. benieuwd wat het eind resultaat is!

Leonie: fijn dat de echo goed was. Ik moet 4sept met de kleine meid erheen.

kylie: ja hoor waarom niet, als t water maar niet al te koud is kan dat prima hoor

klik: ja ach logisch dat je niet met iedereen een klik heb. zolang er maar respect en begrip voor elkaar is komen al een heel eind

eef: fijn dat de spruw minder is, maar die onsteking is ff klote zeg bah.
    *waar gaat de vakantie heen?

lionne: waarom op schema voeden? deed je eerst op verzoek?

reageren: idd wat kylie zegt, als ik op mn foon zit en er zijn tig pagina's gekletst kan ik t echt niet meer onthouden

ventilator is vandaag ook mn beste vriend! plantenspuit goed idee :D enuhh natte theedoek?

kylie: minder drinken vroeg ik, vandaag weer minder gedronken maar gelukkig wel genoeg. Lijkt me ook niet lekker hoor elke 4uur een beker warme melk :p heb liever een koud glas water dan haha
    *Water kan best zolang het maar geen 60cc per keer is ofzo. Water is meer voor de dorst en niet voor de honger. 10cc hier en daar tussendoor geven kan dus prima zonder zijn honger te verstoren.

ego: net mn bed ff in gegaan, ik was gesloopt. lag in coma zodra mn hoofd t kussen aan raakte :p Kids liggen beide te slapen dus lekker rustig avondje voor de tv nu
    Morgen naar huisarts voor D.amian zn keel, benieuwd wat ze zeggen

Deel Deze Pagina