Wat zeiden ze op het consultatiebureau Lionne? (ben nog niet naar weeguurtje geweest, weet niet hoe dat gaat?) Heb je trouwens al een leuk jurkje gevonden? Ben zelf opzoek naar een jurkje voor L. voor de bruiloft van mijn zus, maar nog niet echt iets leuks gevonden. Bij het teruglezen las ik dat er twee kindjes geopereerd zijn, van Peek en Nanni als ik het goed heb. Wat ontzettend naar! Hoop dat het nu beter gaat met jullie kindjes! Voeding: Zit nog op 7 voedingen per dag (nu 3x borst en 4x flesje van 110 ml) Kylie jij geeft volgens mij meer hè, hoe bepaal jij hoeveel je geeft? Ik hou nu hoeveelheden aan die in de klapper van het consultatiebureau staan. (dat is dus tot 2 mnd max 110 bij 7 voedingen)
Kon het cb je niet helpen? Ik weet niet wat een normale gewichtstoename is? Jens was hier in 2 weken tijd dik 800 gr aangekomen. Was voor mij een bevestiging dat ik dr goede keuze gemaakt had. Misschien stom hoor, maar zijn er nu meiden die serieus al over een 2e nadenken? Het begint hier serieus te kriebelen en vind het geeneens zo'n gek idee..
Hey cecilia!!! Hihi had Jens nig ff in bad gedaan voor de fles, maar hij is in slaap gevallen. Ga ook maar even liggen dan
Kylie: wil zeker nog voor een tweede, maar nu ff niet. (mag sowieso het eerste half jaar niet vanwege de keizersnee) Mis het zwanger zijn wel, voelde me daar heel goed bij! Heb de eerste weken ook steeds naar mijn buik gegrepen, om de kleine te voelen... Mis die buik best wel, mijn buikje van nu zou ik echter wel willen wegtoveren... bah!
Meisjes moeten 100-150 gram per week aankomen. F is dus te weinig aan gekomen. Morgen komt verpleegkundige hier langs.
Ik vind het denk ik wel leuk om ff hier te kletsen, als jullie dat ook ok vinden. Zit niet bij april mama's ofzo .. Maar denk dat ik niet nadrukkelijk aanwezig zal zijn, maar zo af en toe eens kom neuzen. @ Kylie: ik vind het gevoel wel herkenbaar dat je nog een tweede zou willen. Ik mis het best erg om zwanger te zijn en ben soms jaloers op vrouwen die zwanger zijn. Belachelijk ik weet t, want ik heb een prachtig meisje! We willen dolgraag een tweede, maar zou er toch wel meer leeftijdverschil tussen willen hebben. Soms denk ik wel, ik wil er 15 hahaha!! @lach en tongetje uitsteken: zo lief inderdaad! En ook erg grappig. Iza vindt kiekeboe en komt een muisje aangelopen ook al echt hilarisch! @geopereerde kindjes, oei dat lijkt me erg moeilijk! Sterkte ermee.. @borstvoeding versus kunstvoeding: ik ben gelijk kv gaan geven en Iza doet het er echt prima op. Ze weegt nu denk ik al iets van 7 (!) kilo en ruim 60 cm en haar geboortegewicht was 2770 gram. Zou me daar idd dan geen zorgen om maken. Al kan ik me wel voorstellen dat je graag bv zou willen geven. Zie het iig niet als falen oid. Het belangrijkste is dat jullie nu lekker van elkaar kunnen genieten en als dat niet gaat vanwege stress e.d. met de bv zou ik gewoon overgaan op kv! liefs
@cecilia:Jens 'hoort' volgens de verpakking 5x150water + 5 scheppen hebben. Maar hij drinkt 1 fles extra. Volgens t cb hoef ik me niet perse aan de hoeveelheden te houden, als Jens maar niet meer dan 1 ltr drinkt (vanwege de niertjes).
Okee, das een goeie om te onthouden! Zit dan ongeveer op hetzelfde, 750 ml, al weet ik natuurlijk niet precies wat ze binnen krijgt als ze aan de borst drinkt. Slaapt Jens al door? of krijgt hij 's nacht ook nog een flesje? L. komt meestal om 23.00, 3.30, 6.30.... dus slaapt nog niet door. Ben benieuwd of het scheelt dat ze vanaf gister de voeding van 23.00 ook uit de fles krijgt, hoop dat ze dan wat meer verzadigd is voor de nacht! Al is die nachtvoeding niet zo erg aangezien mijn man die doet haha! Ze slaapt ook altijd meteen weer verder.
@cecilia: jens slaapt eigenlijk vanaf t begin door. Op t laatst met bv niet meer. Maar hij krijgt nu tussen 23u en middennacht de laatste voeding en slaapt dan tot 6u-6.30u
volgend kind: whaa nee noway mij niet gezien. als ik een zwangere zie is mijn eerste gedachte: liever jij dan ik gelukkig kan t ook niet meer ongi: iemand al voor 2e keer ongi geweest? heel apart, ben nu bijna 12weken verder en ben pas 1x ongi geweest. en dat was na 5wken. erna niet meer
moet er nog iets op de site dames? heb oudste de tuin in gesmeten en kleine 'kijkt' tv. eten is al gemaakt dus heb alle tijd nu
@Lionne: ik bouw een voeding per week af. Ben begonnen met de nachtvoeding, daarna de voeding van 16.00, 11.00 en nu 23.00. Daardoor is het nu idd om en om fles en borst. Volgende week stop ik nog met die van 13.00 en dan probeer ik nog een tijdje de ochtend en avondvoeding zelf te geven, als ik melk blijf houden. Je kunt op internet ook wel afbouwschema's vinden, die heb ik gebruikt om er één voor mezelf te maken die ik prettig vond. Kylie: wat lekker dat hij al doorslaapt! L. deed dit de eerste week thuis ook, maar toen kwamen we er achter dat ze veel te weinig dronk (mede door borstonsteking, weet jij alles van helaas) en ook niet aankwam. (15 gram in een week) Ben toen gaan kolven en de productie krikte toen aardig op, in de 4 dagen daarna was ze ineens 300 gram! aangekomen... en sindsdien komt ze elke nacht haha! nou ja er komt vast een moment dat ze het ook weer doorheeft (hopen we )
Pfff babs, wat een vermoeiende nachten heb jij dan zeg! Kan me voorstellen dat die je ondertussen wel wat op aan het breken zijn
girly: toch gelukt lionne: jeeej! ego: niks te melden honger, zin in pizza of broodje doner. maar hubby wilt niet lopen voor me en ben vandaag lui haha
Anne, wat een knappe dochter! En een geweldige lach zeg! Ik ben ook geen juni-mama geworden hoor maar klets toch nog mee haha Cecilia, ah jij dus aan het afbouwen. Altijd weer een stap om te doen. Wanneer wil je over zijn op volledige fv? Vraag me ook steeds af of het bij Lin nog is gelukt om te stoppen met de bv omdat N de fles steeds weigerde....dus Lin als je dit leest, laat ff weten Nu weer even verder lezen.........