Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Vandaag is cb geweest en lk gebeld. In overleg met hen een besluit genomen. Ik kolf elke voeding en vul aan met kv. Ik kolf meestal 100 cc per voeding en doe dan dus 50 cc kv.
    Ze heeft nu ruim 800 cc gedronken vandaag :) en het waa zo rustig, geen gevecht meer aan de borst.
    Ik krijg mijn borsten alleen niet goed leeg. Ik had vanavond ( na elke voeding 100 gekolfd te hebben) harde, pijnlijke plekken, net nog een keer gekolfd. Hadcnu 150 cc en nog zijn ze niet helemaal leeg.

Tvoh met een half oog gevolgd. We hadden bezoek. Tv stond aan maar zonder geluid.

2. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@lionne: die harde plekken moet je tijdens het kolven of douchen wegmasseren.. Zijn verstopte kanaaltjes.
    Goede beslissing.
    @sappie: raar, op het hypo-allergeen pak staat alleen 5>kg 5x180+6 schepjes verder gaat t niet. En op het pak Forte staat idd 6>kg 4x 180+6.. Vaag

3. Anne26

Anne26 Bekend lid

8 sep 2011
    697
    0
    16
    Vrouw
    sociaal pedagische hulpverlener
    nijmegen
    Das vreemd, 4x 180 voor boven de 6 kilo. Wij bieden Iza nu 5x 210 ml + 7 schepjes aan. 2 drinkt ze leeg, de rest varieert van 150 tot 200 ml die ze leeg drinkt en ze weegt denk ik tegen de 7 kilo nu. Toen ze 6 kilo woog deden we geloof ik 5x 180 + 6 schepjes. 6kilo x 150ml= 900ml dat "moet" hij dan binnen krijgen volgens de richtlijnen.

Kom net terug van t feestje. Was echt mega gezellig! Ook weer een beetje gerookt voor t eerst:)... Ga daar geen gewoonte van maken. Iza heeft t goed gedaan bij oma! Nu snel slapen want Iza komt al rond 7 uur.. Truste allemaal. Ga morgen nog eens goed teruglezen allemaal! Xx

4. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Mogge dames!

@kylie: ja raar hè?? Mss is er wel een goede verklaring voor hoor?!
    Heb al zitten denken dat dat mss is ivm papfles met 4 maanden?! Maar D is net 2,5 maand dus dat kan ik toch nog niet doen??

@anne: wij bieden D nu 5x200 aan (180+6) daarvan drinkt hij er 3 helemaal leeg, van één laat hij er +- 40cc staan en van de laatste fles drinkt hij ongeveer 100 op, soms minder.. Gewoon omdat hij nog half slaapt tijdens verschonen en de fles en valt daarna weer gelijk in slaap ;)

@roken: was voor mijn zwangerschap al een gewoonte en nu dus weer.. Moet eerlijk zeggen dat ik tijdens de zwangerschap ook wel s een sigaretje heb gerookt.. ;) ( I know ladies.. I know!!)

@pampers: moet binnenkort nieuwe en ik dacht ik probeer die baby dry toch nog eens 's nachts aangezien deze stukken goedkoper zijn dan de new baby en ze veel grotere verpakkingen hebben maar hij was weer nat vanmorgen hoor en met de new baby dus niet.. Dan toch maar die bestellen :)

5. Kylie1986

Ik heb ook gerookt tijdens de zwangerschap.. Denk ook dat Jens daarom zo ligt was.

6. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Hoeft niet hoor Kylie.. D was 3460 gram :)
    Ach we weten allemaal dat t slecht is..

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Lionne: goeie beslissing. geeft je meer rust en je kleine meid dus ook.

verpakking kv: kijk ik niet naar. ze drinkt zoals ze zelf wil en niet meer of minder omdat een verpakking dat zegt :p

roken: ik zeg niks, anders maak ik hier geen vrienden :p heb daar een hele duidelijke mening over maar iedereen moet uiteindelijk zelf weten hoe hij zn kindje vergifti.. ehh opvoed ;) (niks persoonlijks!)

ego: straks met kat naar DA, nacontrole van de sterilisatiewond. Vanmiddag naar oma van mn man voor feesie. Heb gister na t douchen mn haren gevlochten, benieuwd hoe t er straks uit ziet. ben nu een soort 3 dubbele pipi langkous :D

8. Kylie1986

Ik bedoel licht natuurlijk..

9. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
  10. Kylie1986

@sappie: jens was 2960gr met 41,3 weken.
    @roozjuh: weet hoe je erover denk ;) veel plezier vandaag.

Jens werd om 6 uur wakker, paar keer speen erin en toen was het ineens 7.30u :)
    Planning vandaag: boodschappen en wat in huis doen, Danny's zusje komt vanmiddag en vanavond gourmetten bij de buren

11. Kylie1986

@sappie: hahaha!

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    o waarom opeens minder voeding heb ik wel antwoord op:
    als baby zijnde hebben ze meer nodig omdat ze dan heel snel groeien. op een bepaalde leeftijd groeien ze stuk minder snel en hebben ze dus minder voeding nodig. merk je straks vanzelf aan je kindje dat hij/zij minder nodig heeft. probeer dan dus ook niet er meer in te proppen omdat ie opeens minder drinkt ;) dit is dus heel normaal

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  14. Kylie1986

Ben allang blij dat ik Jens op 5 voedingen heb..

15. Kylie1986

Wat is het weer stil hier

16. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Kunnen jullie kindjes er ook zo'n drama van maken als ze honger hebben??? Jeetje t lijkt hier net of er een varken afgeslacht wordt!!!
    En dan vooral als je ze eerst nog moet wassen en aankleden ;)

17. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Herkenbaar dat gekrijs om niks.

18. Kylie1986

Als Jens honger heeft, gaat de sirene aan.. Is ook niet te verwarren met iets anders gelukkig :)

19. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Hier met veschonen! Ongelovelijk wat een decibels worden er geproduceerd! Het zou verboden moeten worden zo hard! En helemaal overstuur. Tja, bijna mishandeling blijkbaar; luier verschonen.

En het huiltje van de honger is toch anders. Minder heftig dan bij het omkleden. Wel duidelijk herkenbaar. Net als het huiltje als e heeft gepoept. Dan is ze eerst heel stil. En dan vanuit het niets brult ze de hele boel bij elkaar!
    Dat kan ze zowiezo heel goed. Vanuit 'stilstand' brullen alsof ze al uren achter elkaar aan het huilen is en niemand haar helpt. Haar ogen zwellen zelfs binnen een seconde helemaal op. Haha echt een drama queen.
    Naast veel lach en slaap foto's, ook heel veel huilfoto's! Haha

xxx

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Huilen hier alleen als ze honger heeft. Huilen kan je t niet meer noemen. Inderdaad net een varken dat word afgeslacht. Ze wil de fles, en wel NU.

Huilen op commode nooit. Ze ligt dan altijd lief te lachen. Alleen na t badje huilen op de commode ffies, maar das omdat ze t dan koud heeft. Huilen met verschonen kan duidelijk op last van bekken. Nee wil je niet meteen laten stressen ;) maar het kan.

O en meisjes huil is 100x erger dan van jongetjes. D.amian had een zacht lief huiltje maar C.harlie.. wauw! oordopjes zijn niet overbodig :p Tis een wonder dat als ze snachts komt melden voor fles, dat grote broer niet wakker word van het kleine speenvarkentje

Deel Deze Pagina