Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Jeetje 15 kilo! M. is 12,2 kilo. Maar ja die is dan ook erg smal.
    Onze stoel MC Pearl kan tot 18 dus dat scheelt maar ja dan moeten we dus nog een groep 1 bij gaan kopen volgend jaar omdat hij er dan nog niet uit zal zijn qua kilo's en Y. vast wel uit de MC.
    Dat is het nadeel van kids kort op elkaar denk ik dan maar.

2. boefjesmama

Ik begin ook weer per 1 sept. Al zou werk hebben wel handig zijn om weer aan het werk te kunnen....
    Inval komt altijd laat opgang helaas.

Eef: als ze van de KA naar buiten mag zou ik lekker gaan.
    Verstand op nul en zelf ook even uitwaaien. Doet je vast goed.
    Evt. een dekentje extra meenemen voor als ze het wel koud gaat krijgen onderweg.
    Ben hier al 4x met Y buiten geweest. Waarvan 2keer in de stad.
    Straks gaan we voor het eerst lopend rochting stad (25min lopen)
    Maar je moet doen wat je zelf goed vind voelen.

3. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ik weet niet in welke regio je woont maar 3 sept. Moet het noorden weer naar school en wij zijn de laatsten, dan moet een paar weekjes vakantie voor jou nog wel lukken toch? Of zijn er erg veel collega's die buiten de schoolvakantie om vrij nemen?

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    M zit helemaal boven in de groeicurve zowel qua gewicht als qua lengte, hij is ook een goede eter.... Gelukkig oogt hij niet dik ;)
    Ach het komt hier aan de ene kant dus ook wel mooi uit, M een stap hoger en dan kan D straks in het oude stoeltje van M

5. boefjesmama

Einneh: idd M. zit qua lengte in de boverste laag qua gewicht net op gemiddelde.
    Moeten volgende week vr. met beide heen . Ben benieuwd was hij dan weegt ed.

6. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik werk in de zorg. Rooster klaar betekent bij ons dat je dan geen vrij meer krijgt. Maar ik kan het proberen. :)

7. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hoop voor je dat het lukt!

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hij is wel lang dus!
    M hoeft in nov pas weer 25 juli met D heen, dan laat ik M ook even wegen en opmeten :D

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Extra was: valt mee hier. Scheelt wel als je babykleding niet meteen de was in doet zodra er 1 melk vlekje op zit. Dat heb ik wel afgeleerd. Dan blijf je bezig. Denk dat we hier dan 5 tot 7 verschillende outfits per dag nodig hebben als ik dat doe :p nee hoor, dan maar een vlek op t shirt. baby's spugen, kwijlen en lekken melk tijdens t drinken. Niks aan te doen, tis niet dat we met een modeshow mee doen :p

O en mn stiefma neemt nog wel eens kleding mee om te wassen. Vind ze leuk om te doen. Ze is gek op babykleertjes aan de waslijn :p alleen hebben hubby en ik t idee dat ze er wat voor terug wil... Want ze laat opmerkingen hier en daar vallen van wanneer C nou eens komt slapen (kind is verdikkeme pas 3weken oud..)

10. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hier ook maar 1x per dag schone kleding of het moet heel erg zijn bijvoorbeeld als de luier af is en meneer gaat dan lekker plassen :p
    Maar dan nog veel was, elke dag douchen, schone shirts aan enz.... En ik hou niet van stapels was dus misschien is dat het ook wel ;)

Met 3 weken al logeren? Nee dat had ik ook niet gedaan Roozjuh....

11. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Ja, ik ben dr dus nu ook mee gestopt als ze spuugt om gelijk om te kleden. blijf ad gang maar n heeft er ook lol in om tijdens het verschonen precies op de luierwissel moment of te kakken (bv poep is dun!) of alles onder te plassen....
    Dus hier ook gemiddeld 1 was per dag maar was dus nu om de dag een gekleurde en een witte was. Voorheen had ik 1 witte en 4 gekleurde wassen id week...wel 7 kilo trommel trouwens..

Net toch maar inflacol gehaald want cinababy werkt niet.. ben alleen de rooibosthee vergeten zou ook helpen. (ben echt dement want dacht net ik vergeet was.. kon er alleen echt niet opkomen)

kleine had het echt warm ze ligt in dr boxpakje met korte mouwen en pijpjes onder een lakentje en nog warmte vlekjes in dr nekje.

Denk dat het zo even flink moet gaan onweren en plenzen echt weer nederland geen zon en stik heet.

@Lione. O dat is minder. Mocht het nou tegen die tijd nog niet gaan weet dan dat je ook na de zwangerschap extra rechten hebt als kersverse moeder he tot 6 maanden na de bevalling:)
    Arbo-advies.nl - Zwangerschap
    Vervelend dat je man gaat werken. Die van mij begon maandag weer en moest gelijk ook 'savonds door. En vrijdag is ie ook heel de dag en avond weg:(
    Oja en daar kwam ie ook mee ze gaan elk jaar een weekend weg dus 21/9 is ie 3 dagen in het buitenland met werk... pfff moet het allemaal maar eens zien of ik dat 3 dagen alleen red hier.

12. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    @ wassen, nu met de spruw dus helaas non stop, alles waar melk opzit moet op 60 graden. En aangezien ik nogal lek, is 'alles' dus bijna echt ALLES (dus ook lakens, draagdoeken, mijn beha's en kleding, etc). Zucht. Ik ben vandaag echt doodop. :(

13. boefjesmama

is M. al geweest voor de 2jaar controle dan?
    M. moet voor zijn 2jaars controle en Y. voor de 4weken

14. boefjesmama

Schone kleertjes: hier iedere dag schoon rompertje en sokjes voor Y maar shirtje (mits schoon) en broekje doe ik 2 dagen mee.
    Bij M. net zo.
    Scheelt dat vriendlief hele dag in werkkleren loopt.
    Heb dus vaak maar van 3mensen was.
    Maar idd wel witte kleertjes, bonte en soms zwarte.
    en dan de 60 graden was wit en bont. En spijkerbroeken.

Hmm sorteer een beetje teveel geloof ik.....

Net lekker een uur gelopen met Y.
    Viel me nog mee hoe kapot ik ben.
    Wel last van mn onderrug maar volgens mij ga ik ongi worden... Dat heb ik dus zo niet gemist.

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    ja dat is inderdaad best veel sorteren. hier gooi ik alles met kleur bij elkaar... en alles wat wit is...

16. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Ow dat wist ik niet.... Heb de kleding dus gewoon op 40 Gr. Gewassen 60 vind ik zo zonde voor kleding....

17. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Zijn in mei geweest, omdat we alleen op vrijdag kunnen, dan heeft mijn man ouderschapsverlof, klopt het niet helemaal....

D. Zijn 4 weken controle is pas 25/7 dus dat is met 6 weken

18. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Dat doe ik ook maar wel verschil tussen handdoeken/ondergoed -> 60 graden en kleding -> /30 of 40 graden. Anders komt er helemaal geen einde aan.....

19. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik doe F elke dag schone kleertjes aan. Toevallig vandaag niet.
    En net haar bedje even verschoond, daar wat handdoeken bij gedaan en dat draait nu.

F had het erg warm, ze zweette in haar nekje, dus nu ligt ze in haar romper in de puckababy, onder een laken en een enkel dekentje.

20. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    vind dit weer lastig want n had t ook warm maar komt ze net voor eten.. toch koud dus heb dr nu een jurkje met korte mouw en n legging aan gedaan. ze lag eerst in een boxpakje met korte mouwen-pijpjes...

Deel Deze Pagina