Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Roozjuh: bale van je rotnacht! Hoop dat je vannacht beter slaapt!

@ Lionne: Daktarin crème? Heb ik hier ook hielp ergsten moet ik zeggen!

@ boefjesmama: ik heb bij M.ark een map gehaald en daar witte vellen in waar ik de kaartjes op heb geplakt. Ga ik nu weer doen, binnenkort maar even een map halen.
    Fotoalbum moeten we nog al mee beginnen :)

Hier net even het centrum in geweest, D aniel moet een id kaart hebben omdat we nog even op vakantie willen in augustus. Dus naar de expert voor foto's, 4 gemaakt, de beste gepakt (meneer wilde slapen dus had steeds de ogen dicht) en gratis mee gekregen :D scheelt weer 10 euro :D

2. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    @einneh nee, nystatine creme.
    Bij de volgende voeding gaan we er maar eens mee beginnen.

3. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    kaartjes. plakken we in. hier is het geboortepakje te klein en zit in een doos, samen met alle leuke dingetjes. in het boek zitten ook de echo's zwanger kaartjes etc.

balen vd spruw! sterkte

hier net alles alleen gedaan, badje enzo.

nog steeds wat krampjes

gagauw verder
    doeidoei

4. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    hoi hoi

was ik weer...heb bijgelezen, maar verheet nog veel sorry!!

@ evenstar wat vervelend spruw...hopelijk zijn jullie er snel vanaf!!
    @ roozjuh trustuh hopelijk slaap je lekker vannacht..
    @ eef wat fijn dat je kleintje weer thuis is en dat ze weten wat het is..lekker veel knuffelen met haar inderdaad! Las met verbazing over de ruzie met je moeder en zus..echt te belachelijk...richt je maar lekker op jezelf en je gezin! Dat doe je goed!
    @ mamatime... heb het idee dat Bram dat veel meer wil dan Thijs.. hij slaapt gelijk in bij mij op de buik, maar wordt vaak wel wakker als ik hem wegleg of aan papa geef.. hij is ook vaak gelijk te troosten door mij en soms niet door papa.. hij ligt eigenlijk vrij veel dus bij mij, maar goed dat vind ik niet erg, want kan toch alleen maar zitten of liggen dus tja geniet er wel van.. van cb zeggen ze je kunt hem nog niet verwennen, maar wel gewennen... jaja...lekker duidelijk...

@ kaartjes plakken we in...net zoals die van Thijs die nog ingeplakt moeten worden na drieenhalf jaar...zucht ....

@ Lin fijn dat de infacol wat lijkt te helpen..wij deden laatst paar dagen zonder en toen kreeg Bram gelijk meer krampjes..en nu weer met en geen krampjes.. kan ook toeval zijn natuurlijk, maar wij blijven het even gebruiken..

Het ging hier langzaamaan beter kon weer zelf zittend douchen en aangekleed beneden, maar gister koorts en ziek voelen..weer naar zhuis want ik mag langskomen zonder verwijzing wegens alles...
    nu beginnende baarmoederslijmvliesontsteking en aan de antibiotica... was gister wel bang...dan merk ik dat de schrik er goed in zit.. gelukkig mocht ik wel gewoon weer naar huis..maar is wel weer even terugval... maar voel me al wel iets beter dan gister... en kreeg ook weer fijn inwendig onderzoek..ze hebben daar wel veel zitten wroeten nog na de bevalling..pfff...
    wat wel grappig was...was dat viendlief wit wegtrok en bijna flauwviel..die lag na mij op de onderzoeksstoel bij de gyn hihi dat zagen ze niet vaak op die afdeling haha we kunnen er nu wel om lachen! Helaas geen fototoestel bij me.. :D
    en ow ja Thijs is nu ook ziek..hoesten en koorts...dus het zit niet echt mee.. maar we gaan gewoon door..er komt vanzelf een tijd dat ik ook weer lekker naar buiten kan en weer leuke dingen kan doen..

slaap lekker allemaal!

5. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    ow en vraagje ik wil ook weer een ticker of handtekening hoe je het ook noemt onderaan...
    en dan doe ik dat via lillypie en dan krijg je zo'n code en die kopieer en plak ik dan bij mijn instellingen, maar dan blijf je de code zien...
    wat doe ik verkeerd? Help aub! :D

ow en Roozjuh bedankt..ik vroeg dat laatst over johannesbroodpitmeel Nutriton...die heb ik nu in huis maar nog niet gebruikt..staat op verpakking dat vooral voor spugen is en niet bij krampjes... bram spuugt niet..het is voor ons meer dat ie de fles zo snel leegheeft en krampjes heeft/had en niet echt moe was erna en nog speen wil... dus tja ga nog je info lezen en dan kijken we wel..

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Flesjes tijd! Alleen mijn kleine coma-patientje is t daar niet mee eens :p

7. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    beterschap juffie.

Zwangerschapsstreep. ik heb n hele duidelijke van mn ribben tm schaambeen lees overal dat ie soms niet weggaat en vaak pas na maanden tot een jaar"??
    is dat echt zo?:(

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Klopt lin! Ik kreeg m zelfs pa NA de bevalling... Zeer vreemd. Lang Leve Hormonen ;)

Oja over hormonen gesproken.. Ben onder t eten in tranen uitgebarsten. Mn man wist niet wat m overkwam. D zei steeds tegen papa dat mama aant huilen was en dat ie kusje wilde geven. Ik was t ff helemaal zat. 2uur slaap gehad afgelope nacht, mn rug die elke avond verrot is, heb vandaag niet eens tijd voor lunch gehad, eerst komt kind 1, dan lost kind 2 de ander af enz enz. En dan gaan we aan tafel voor avondeten en wil madam de fles, hoppa weer mn eten onderbroken en koud aant worden. Werd ff gek

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb ook nog een zwangerschaps streep. Vind em niet echt storend al loopt ie wel vanaf mijn navel omhoog. Als tie op termijn maar weg gaat vind ik het goed :)

Hormonen, hier ook flink aanwezig al speelt moeheid denk ik ook een grote rol. Heb sinds de bevalling niet meer dan 1.5 tot 2 uur achtereen geslapen en nooit meer dan zes uur per dag.
    Heb soms het gevoel dat ik instort. Dan duik ik weer effe mijn bed in en slaap weer een uurtje tot ie komt voor de borst.

10. Goedemorgen! Ons meisje is vannacht maar 1x geweest om te drinken om 4 uur. Heerlijk. Maar ben nog steeds moe pff dat duurt wel weet ff voordat je energiexweer opvpeil is

11. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Vannacht van 02.00 tot 07.00 geslapen. Nu nog een toetje voor F en dan draait mama zich nog evlen om.

12. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hier weer een prima nacht: 23.00-4.30-8.30. Lig lekker nog op bed, M is ook net wakker :D

@ zwstreep: hier nier gespot.

Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

Hier gaan we eerst vliegtuigjes kijken, zusje heeft een proefles in zo'n sportvliegtuig en dat is vlakbij.
    En de boodschappen moeten gedaan worden. Verder net zoveel denk ik.

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    ff puntje :) jullie gaan zo hard hou het niet meer bij anders ;)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Plannen: prenatal!!!!! Kijken voor mooi jurkje voor morgen. hubby heeft geen zin, die gaat liever grasmaaien, dus kga met moet stiefmoeder. Kleine meid met ons mee en D gaat naar opa ff.

Klote nacht weer gehad. Niet vanwege C maar mn rug. Normaal trekt dat richting de ochtend wel weg die pijn maar heb t nog steeds :(

Voeding: 23.00 - 04.00 en 07.00 toen ging hubby eruit met de kids

O en we zijn erachter gekomen waarom madam zo moeilijk in slaap komt snachts na de fles.. Ze wil graag een lamp aan (wtf?!) Dus babyfoon staat nu naast haar bed waar een belachelijk fel lampje op zit die niet uit kan. En toen sliep ze opeens heel snel. Kind is gek :p

15. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

goede morgen dames,

Pff... hier een zware nacht gehad. M. die was om 22:00 klaar wakker en die heeft liggen spoken (lees eten, huilen, poepen, huilen, plassen , eten etc.) en dat tot 3:00 vanmorgen. Ik werd even een beetje gek hoor. Als dit zo door blijft gaan dan ga ik haar wieg op haar slaapkamer zetten en dan slaapt ze maar niet meer op onze kamer want wij hebben echt gewoon helemaal geen rust zo :)

@ zwagerschapsstreep, ja die ik bij mij nog heel duidelijk zichtbaar en ik weet eigenlijk niet wanneer die weg zal trekken? Maar ik stoor me er ook niet zo aan eigenlijk. Die striae vind ik erger ;)

@ planning, Nu in de ochtend houd ik het rustig en misschien dat ik toch nog even ga slapen. Vanmiddag komt er kraamvisite en misschien ga ik rond etenstijd even naar een markt toe. Mijn vriend is daar ook met collega's (van zijn bijbaantje) want die gaan sávonds laat een vuurwerkshow geven daar hahah. Nou wij gaan alleen rond etenstijd even kijken maar daarna gewoon lekker naar huis toe hahah.

@hormonen, ik heb daar soms ook wel last van hoor. Vooral vannacht. Doordat M maar bleef jammeren werd ik helemaal gek. De combinatie niet slapen en hormonen werkt niet zo goed samen hier hahah.

Fijne dag, Kuss

16. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Zw.streep: nog niet gespot. :) toch een voordeel van te zwaar zijn en zwanger worden. Mijn vellerje was al aan de rek gewend.

Planning: om een uur of half twaalf komt schoonzus met gezin op kraambezoek. Voor die tijd F nog even leuk aankleden. (ligt nu in romper in bed). Zou een romper met korte mouwen en dan kleertjes warm genoeg zijn?
    Om 15.00 uur komt mijn moeder helpen met poetsen hier :)

Hormonen: we hebben op de babykamer een olifant met een muziekdoosje erin. Ik kan die niet horen zonder te huilen. Geen idee waarom, maar ik begin meteen te janken als ik het hoor.

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @lione. ik bedoelde met streep de pigment streep die vertikaal over je buik kan komen. niet de scheurtjes die strea zijn:)

maar lees dus overal dat ie maanden kan blijven zitten

vannacht redelijke nacht gehad maar wat cn zegt denk dat bij ons de wieg ook niet meer lang naast het bed staat. elk geluidje hoor je. maar wil maandag eerst even bij cb vragen hoe dat zit met spugen en slapen etc want dat doet ze ivm de toeschietrefelx die erg heftig is. vind dat niks als ze id bed ligt en ze moet spugen.

o hormonen en moe zijn, is normaal hier loopt de emmer ook geregeld over.
    Al moet ik zeggen dat mn b12 shot wel wat heeft geholpen. ben iets minder moe.
    sorry roept dr 1 om eten.

18. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Slapen: hier kunnen we iedere nacht 4uur achter elkaar door slapen dus dat valt mee.

Krampjes: gister begonenn van infacol helpt toch wel. We doen niet iedere fles maar merken wel verschil. Met dan gaat ze meteen weer slapen en zonder dan jengeld ze eerst nog 30 -45 min voordat ze in slaap valt.

Hormonen: hier geen kraamtranen gehad maar de moeheid maat wel dat je wat prikkelbaarder bent. gelukkig weet ik dat van mezelf en loop ik maar even weg van alles en iedereen om een ruzie met vriendlief te voorkomen. Ook al baal ik ervan dat meneer haar rustig laat huilen terwijl hij weet dat ze bijna een flesje moet. hij heeft haar nog niet opgepakt om een flesje te maken en verschonen. Flesje geven doet hij wel maar pas als ik Y aan hem geef en de fles erbij doe.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ah, vannacht maar weer 4 uurtjes geslapen :(
    De kleine sliep nog wel goed maar kon ik niet meer slapen grrr.... Te moe denk ik.

Zijn nu onderweg naar schoonzus en zwager die aan het klussen zijn op een boerderij. Kan vriendlief helpen en ik samen met de kleine beetje rond struinen. Wil de draagzak eens uitproberen... De kleine ligt heerlijk in de auto!! Maakt niet uit hoe onbenullig je rijdt, hij vind het prima :) ( wel veilig uiteraard )

20. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hoi dames,

zo de boodschapjes enzo zijn alweer gedaan gelukkig hahah.
    Ik kan echt niet meer even naar de winkel want kom heel veel bekende tegen en iedereen wil weten hoe het gaat enzo. En ze willen allemaal even in de kinderwagen gluren naar M ahahh. ik ben ook wel trots op haar dus show haar graag aan anderen.

@ kraamvisite, vinden jullie het ook zo moeilijk in te plannen met kraamvisite (voor de dames die Bv geven?) Ik probeer het elke keer oed in te plannen maar het ligt er maar net aan hoe laat M. die dag wakker is en of ze die dag om de 3 uur de kles krijgt. Want er zijn dagen bij dat ze ookal om de 2/ 2,5 uur honger krijgt hahah.

@ kleertjes, ik vind dat ook altijd zo moeilijk in te schatte wat voor kleertjes ik M die dag aan kan geven. Ze ligt hier nu gewoon alleen in een romper me lange mouwen. Wel slaapt ze onder een dun fleecedekentje en laken.

@ bultjes, M. heeft rode bultes in haar nek en er zitten kleine witte kopjes op. Weet iemand wat dit is? Ik vind het een beetje lijken op zweetbultjes ofzo. Maar ze heeft het niet te warm ofzo want een paar keer op een dag voel ik in haar nek en de temperatuurvoelt gewoon goed aan :(

Nou ik ga even vegen en daarna weer lekker verder met computeren. Om 15:45 komt er alweer kraamvisite :)

Kuss

Deel Deze Pagina