Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Hier weer terug an het vliegen, het waaide nogal hard dus ze zijn maar een half uur in de lucht geweest maar zusje heeft het wel erg leuk gehad! :D
    Zowel M als D hebben zich voorbeeldig gedragen al staan er nu niet zoveel bloemetjes meer in het grasveld :)

Net bij terugkomst D gevoed met een flinke spuitluier als gevolg :$Zat nog net niet bij zijnrug op :)

@ CN: bultjes klinken inderdaad als warmte bultjes. Misschien alleen onder een lakentje laten slapen?

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    @CN. ja heb ik ook last van maar ik plan gewoon niet. jammer als het dan net tijd is. kan er geen pijl op trekken. soms blijft ze ruim 4 uur weg soms een uur. en alles daar tussen. scheelt wel dat ze niet heel lang drinkt ivm de kracht erachter (heftige toeschietreflex)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    CN: nee zijn geen warme bultjes. Zijn vet bultjes. Vetten die in de melk zitten. C heeft er ook 2.

Ego: weer klote nacht gehad, mn rug doet snachts echt vreselijke pijn.
    Vandaag naar prenatal geweest, leuke dingen gescoord, ook bij V&D geweest, ook nog leuke dingen gescoord. En mn stiefma heeft alles betaald. Mooie stoere vest voor D nog gekocht. Nu uitgeteld op de bank, ben echt gesloopt en op. Straks nog ff slingers en ballonnen ophangen en tafel en bank anders neerzetten zodat we wat meer ruimte hier hebben voor extra stoelen. Fijne avond nog dames!

4. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden!
    Als ik het zo lees gaat het iedereen een beetje opbreken, die gebroken nachten, is het niet? Wij draaien hier in huis ploegendiensten. De een tot 3.00 in de nacht en de ander de overige uren plus de ochtend. Dit is best aardig vol te houden! Degene met de 'ochtend dienst' gast om 21.00 slapen en zo heb je beiden best wat rust. Vorige keer kreeg ik een erge slaapstoornis dus dit is nu zeker de oplossing!

@juffie Wat naar dat je er ook nog een ontsteling bij hebt gekregen!! Pfff.. ik hoop dat het nu alleen maar beter gaat voor je! Het is teveel allemaal om te behappen! Krijg je wel veel hulp?
    Ik ben zelf trwns met sintjanskruid begonnen.Vond het toch verstandiger.Gewoon voor de zekerheid. Ik was erg schrikkerig geworden na het zh avontuur.

@zwangerschapsstreep Check! Heb m! En vorige keer bleef hij dik 1,5 jaar zitten!

@de rest van het lichaam.... Tja.... Alles is zacht,heeeeeeel zacht... De boezem hangt lekker zacht te wezen. De buik is ook een zacht buideltje..
    O, ja,, ik had ook nog even gekeken naar mijn scheurtje met de spoegel maar ik schrok een beetje wat ik zag. Niet zo charmant wat ik nu ga vertellen maar er zit nog best wel een grote opening. Zal dat normaal zijn? Heb de vorige keer niet gekeken! Kijk, nou zit de poes niet op mijn voorhoofd dus op zich zal het mij een zorg zijn maar stiekem merkte ik toch dat ik er iets onzeker van werd!

@ hormonen Kon vandaag wel de hele dag huilen! Dat gevoel heb ik de gehele eerste week na bevalling gehad dus ik dacht de kraamtranen al lang gepasseerd te zijn! Vandaag laatste bezoek gehad van kraamhulp, gezien ik nog recht had op uren. Daarnaast maakt ik mij af en toe nog best zorgen om de baby (ze slaapt heel veel en drinkt nog steeds niet zo goed en de schrik zit mij gewoon nog in het lijf!) en vandaag de eerste dag alleen met twee kinderen want manlief ging weer werken. Geen hulp en wel bekkenpijn. Het is mij allemaal weer wat veel! Paul heeft een avonddienst tot 1.00 vannacht dus hopelijk blijft het rustig in die tijd!

Ik ga een flesje maken en daarna mijn bed in! Weltrusten allemaal!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    moest hier ff om lachen :p enuhh weenie of t normaal is, ik ken alleen maar ks-bevallingen ;)

ook hier krijgt C nu de fles. en dan als ze straks klaar is gaan we hier nog ff wat dingen opruimen en dan ook mn bedje opzoeken

6. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Heey dames,

Ik ben toch maar niet naar de avondmarkt gegaan want M liet zich vandaag snel horen. Ze had een par keer om de 2 uur al honger du naar de markt gaan had geen zin. Dus ik ben maar op visite gegaan bij mijn zus/ vader en stiefmama. Dat was wel heel gezellig. Lekker toch even de deur uti geweest.

@ einneh, spuitluier :$ hahahha die heb ik ook al een paar gezien bij M. Hahhahah. Alleen onder een lakentje durf ik niet want ben bang dat ze het dan koud krijgt hahaha. Aangezien haar temperatuur gewoon goed elke keer als ik het controleer.

@ lin, ja moeilijk he. Ja ik probeer we in te plannen maar toen straks kwam kraamvisite en ja hoor onze kleine meid wilde ineens een uur eerder eten. ihihi dus toen heb ik visite beneden laten zitten en ben ik onze kleine meid boven eten gaan geven. gelukkig waren het goede vriendinnen van mij (met partners) dus die redden zich wel hahah.Ik ben alleen altijd ongeveer 45 min bezig in totaal (verschonen, boeren en eten).

@ roozjuh, zouden dat vetbultjes zijn ja? Alleen er zitten niet alleen bultjes maar het is verder ook rood in haar nek. Leuke dingen gekocht dus, en van stiefma gekregen dus :D Dat is altijd leuk ahhaha

@eef, ploegendienst dus :p En ik moet zeggen dat ik mijn poes nog niet va onder bekenen heb ahahha. Ik heb het wel van bovenaf bekeken en het zet er weer een beetje uit als van ouds gelukkig :) Vanavond ga ik het met spiegeltje bekijken, en nu hopen dat ik me niet kapot schrik...;)

Ik denk dat ik zo ook lekker naar bed toe ga, ahhaha Heerlijk...
    Kuss

7. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

CN: kunnen ook pukkeltjes zijn. Gaan vanzelf weer weg.Hoort erbij.

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    C heeft ook ooievaarsbeet, had haar grote broer ook. weet bij hem alleen niet wanneer t weggetrokken was. niet zo op gelet eigenlijk

10. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Pfft, waar zit de pauzeknop op de baby?
    Ze is al vanaf 13.00 uur onrustig. Ze heeft nog geen half uur geslapen sindsdien. Ik blijf voeden en verschonen. Waarom is HAAR energie nog niet op? (de mijne al wel)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    lionne misschien heeft ze last van krampjes? maybe heb je vannacht geluk dat ze veel gaat slapen aangezien ze overdag zoveel wakker is geweest.

hier ligt de kleine meid ook weer bijna in coma tegen papa aan. doe haar zo op bed en dan zelf ook mn bedje in. al gok ik dat ze dan opeens klaar wakker is zoals elke avond :p

12. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Ja, ze heeft heel veel last van krampjes. Het is een soort routine: eten, verschonen, krampjes, eten, verschonen, krampjes, enz...

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    gebruik je al infacol?

14. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Ooievaarsbeet: M. had hem tussen zijn ogen op zijn voorhoofd. trekt vanzelf weg. Soms als hij heel hard huilt zie je het weer rood worden maar verder is het weg.
    Y. heeft het als oogschaduw op haar ogen.

15. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    We hadden het. Manlief vond het niet werken en heeft het weggegooid :(

16. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Pff hier beginnen de onrustige uurtjes/avonden. Herriner het me nu ook van onze oudste.

Dan slaapt hij alleen eigenlijk op de borst, kan niet goed zelf in slaap vallen in zijn eigen bed.
    Of in de kinderwagen, daarin lukt het hem ook, maar komt vast door de geluiden.

Ik geef er maar aan toe.. bij onze oudste ook gedaan, en is prima slaper.
    Hij zal wel geborgenheid nodig hebben....
    Verder vast groeispurtje, want hij drinkt enorm goed op het moment.

Dus update hier; moe moe moe moe moeeeeeeeee, maar ook erg gelukkig! ;)
    Kijk uit naar het eerste lachje, en kijk ook uit naar een fatsoenlijke nachtrust. Maar ben vast niet de enige hier vermoed ik zo. ;)

17. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Eef; knuffel meid... En nee, hier is "de boel" alweer aardig normaal. Had bij T.im wel een groter "gat". Maar die bevalling ging ook ff wat anders dan deze. Zal er ook vast mee te maken hebben.

18. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ach meiden.. lees idd dat het hier niet als enige zo gaat met die onrustige uurtjes, en dat er ook een aantal al flink moe zijn...
    Pff tis best ff heftig weer hé...

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zonde. Maar bij ons werkte dat bij onze oudste ook niet echt. Ze ging er alleen meer van spugen. Je kan eens kijken of het helpt om zelf op te letten met wat je zelf eet - bv door ui, prei en andere prikkelende groente (het soort groente waar je winden van gaat laten zeg maar :D) te mijden. En 1 kopje (en juist NIET meer) venkelthee zou kunnen helpen. Borstvoedingsthee van Weleda kan je mss ook doen, zit ook venkel in geloof ik. Teveel venkel werkt averechts.

Veerle heeft weinig last van krampjes dusver gelukkig. Die drinkt, plast en slaapt. En dat het liefste alleen bij mij (in doek of op mijn buik). Dat is zowel lastiger als makkelijker, onze oudste sliep een stuk minder, maar deed dat nog wel eens in haar wiegje haha!

20. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    CH; herkenbaar. Hier vanavond ook geflipt tegen de oudste. *schaam*. Soms heb ik eindeloos geduld, maar soms kan ik nu ineens echt heul boos worden. Loop dan altijd maar ff weg....
    En vanmiddag bij de juwelier moest ik ineens bijna huilen, omdat ik daar kwam om de letters van de jongesn in mijn ring te laten graveren... hahaha

Dus idd; ook hier nog erge hormonen. Kan erg lief zijn, maar ook ineens heel boos, heel emotioneel.
    Komt ook zeker weten door slaaptekort hier.

Deel Deze Pagina