Evenaar, mooie doek zeg! Ik heb ons meisje ook veel in de doek s avonds. Overdag vind ik het wel heel erg warm! Wil eigenlijk ff mijn bed in duiken maar m'n meisje kan zo weer komen voor een voeding en ligt beneden in de kinderwagen, dus kan haar ook niet mee naar boven nemen zonder dat ze wakker word. Ik plof denk ik maar met een kopje koffie en mijn derde appelflap van vandaag op de bank haha ja zo gaan die zwangerschapskilos er wel af Not!
@bloem. had ik ook hier net gegeten en daarna mama tussen de (.)(.) gespuugd geeft t de wasmachine doet t toch niet... nu lijkt ze moe te zijn dus ik hoop dat ik ff kan slapen ook op de bank trusten he
Wauw mooie taarten roozjuh. De fysio is weer weg. Moeten veel oefenen en "fietsen"met haar knietjes naar buiten. Ze is vrij stijf in haar ene heupje. 5sept weer een afspraak kijken hoe het dan is. In elk geval een controle echo met 3mnden. Spugen: Y. spuugde hier even met een flinke straal de halve box eronder. Nog nooit eerder gezien. Was halverwege de fles wel over gegaan op de Avent omdat ze met de Difrax gewoon in slaap valt en niet verder drinkt. Misschien melk iets warmer maken las ook een crea Roozjuh. Miss. helpt het hier ook. Oh ja zitten al 2 dagen te bieden via mp. op een vouwwagen. gister gemaild en werd vanmorgen gebeld of we nog intresse hadden. Tuurlijk konden hem wel ophalen. Vriendlief en mijn vader gaan dus vanavond kijken en hopenlijk kopen. Kunnen we in sept. toch nog lekker een weekje kamperen. Zaterdag is nl. onze tent opgehaald via mp.
bloem ook hier een meiske dat elk moment voor fles kan komen en ligt nu ook in reiswieg van de kinderwagen en wat wil mama graag naar bedje toe! maar helaas dat gaat m niet worden vandaag
@ Lionne balen dat je man je wakker maakte..wel grappig dat ie er zo mee bezig is..hier ook een keer vriendlief die wakker werd en dacht dat B onder de dekens lag..ik schrok me ook dood..gek gedoe hihi @ Joekie ben benieuwd naar hoe je sollicitatie is gegaan..hopelijk goed!! Succes!! @ Vergeetachtig pfff...erg he.. hier ook...voel me soms net een debiel @ Roozjuh oeps! Gelukkig kon je nog langskomen! Fijn dat ze goed gegroeid is! Mmmmm wat een lekkere taart!! Ik ben jaloers!! @evenstar aaaah mooie doek!! En schattige foto!!
@ Bijntje fijn dat je zo aan het genieten bent!! @ Lin ook fijn dat je kleintje zo goed gegroeid is! wat een gedoe met de wasmachine..balen hoor.. @ Boefjesmama fijn even lekker eruit geweest dus! Ik kan niet wachten tot ik een keer eruit kan..maar nog even geduld denk ik.. @ hier ik probeer wel positief te blijven en elk klein stapje vooruit te waarderen.. maar ben vandaag weer zo moe.. ik kan alleen maar zitten of liggen.. soms heel even luier verschonen..maar lopen doet nog zo'n pijn in rug.. tja huisarts zegt dat ik door bloedtransfusie nog wel maanden moe kan zijn en hoofdpijn kan hebben.. Wil zo graag even eruit met de kinderwagen of me weer een beetje fit voelen..maar goed geduld hebben dan maar.. Mijn vader komt vanavond geen zin in!! Mijn ouders zijn gescheiden (lang verhaal) tien jaa geen contact gehad met mijn vader en nu paar jaar weer wel.. Vanavond is de eerste keer dat ie met zijn vrouw langskomt na mijn bloeding en al het gedoe..dus meer dan 2 weken geleden..zou denken dat als je dochter op IC heeft gelegen en zoveel heeft meegemaakt dat je dan wel eerder komt.. eigenlijk wil ik afbellen..maar tja denk gewoon dan heb ik het erop zitten... gelukkig wel veel andere mensen die langs wilden komen of hebben geholpen door op te passen op T of eten te brengen...dus je leert je vrienden wel kennen. sorry hoor voor klaagzang..heb niet zo'n best dagje..het is gewoon allemaal een beetje teveel nu.. ook wat zwaarder met er al 1 rond hebben lopen en ik heb gewoon pech met mijn lijf..ga maar proberen te slapen zo...
juffie knuff! en als je geen zin heb, gewoon afbellen hoor. je moet naar je lichaam luisteren. pff daar ben ik zelf ook wel achter gekomen. heb aant begin ook iemand afgebeld en eerlijk gezegt dat het me gewoon even teveel was en dat ik hard toe was aan rust en slaap. vonden ze absoluut niet erg en heel begrijpelijk. gewoon eerlijk zijn meid, als je vader het niet snapt dan weet je idd meteen wat je aan hem heb kwilde nu ook ff bedje in maar C vind dat het nog geen bedtijd is voor haar dus ehhh daar gaat mn dutje
@ roozjuh bedankt! Ja je hebt ook gelijk ook! Ik ben gewoon even helemaal op en kan dat ook gewoon zeggen.. weet ook niet waarom ik zo misplaatst schuldgevoel heb dan..helemaal omdat hij mij ook niet netjes heeft behandeld...ben ook best pissig op hem en daar heb ik helemaal de energie niet voor dus ga denk ik zo afbellen... Wat jammer van je dutje..ik kan de slaap niet vatten..zo stom..ben je gewoon te moe om in slaap te vallen... gek mens ben ik
ja dat schuld gevoel ken ik, maar idd het is nergens voor nodig. je heb tenslotte een moeilijk tijd achter de rug en dat heeft gewoon even tijd nodig. iedereen denkt dat het bevallen t enige harde werken is voor ons, maar ook erna ben je er nog volop mee bezig, helemaal als niet alles vlekkeloos gaat en daar weet ik helaas ook alles van, jij helemaal. vanavond lekker vroeg naar bedje toe dankje evenstar heb er leuke reacties op gehad. velen dachten dat ik m zelf had gemaakt maar helaas was ik maar zo goed haha
hoi dames, Pfff... middagdutje hier is ook niet doorgegaan... Sávonds vanaf 22:00 LIGT m. vaak te spoken (eten, boeren, verschonen, huilen, eten etc...) en dat was vanmiddag dus ook. Dit was de eerste keer dat dit overdag was. Niks was goed bij haar en ze bleef jammeren. En nu maar hopen dat nu ze dit spookmiddagje heeft gehad ze vanavond wel gewoon slaapt. Ik heb haar uiteindelijk terug in bed gelegd en gewoon laten huilen. Nu is ze toch nog in slaap gevallen. Maar natuurlijk moet ik net vanmiddag weg dus kan ik haar over een hakf uur weer uit bed plukken en in de kinderwagen over leggen @ zeef, ja hier ook hoor. Maar ik ben altijd al wel wat vergeetachtig geweest maar dat komt vooral omdat ik een sjouwer ben en meestal teveel hooi op mijn vork neem hihi @schuldgevoel, ja ik herken het ook alleen ik word er steeds beter in om mensen gewoon de deur te wijzen als het even niet goed uit komt. Maar als vriendlief thuis is laat ik dat aan hem over om mensen met een hint weg te sturen ahah. @ ik zag erg mooie taarten voorbij komen. Ze zagern er heerlijk uit !!! @CB, vanmorgen met M naar het inloopspreekuur geweest en ze woog nu alweer 3540 (geboortegewicht was 3185). Ze is dus al 355 gram aangekomen en dat al terwijl ze nog maar 16 dagen oud is. Ze Krijgt dus genoeg voeding binnen geukkig Kuss
zo dat was ff n power nap! heerlijk. werd wakker van n die was aan t huilen.. vind dat altijd zielig omdat ik niet weet hoelang ze dan al huilt.. zeker raar of normaal? @cn. o dat gaat toch goed zo dan met dr groei! fijn even die bevestiging dan he. @roozjuh. ja is echt zo he, mensen denken ow ff bevallen en klaar. ( zelfs over bevallen doen ze makkelijk). @juf. ja wat roozuh ook zegt gewoon bellen. en jullie even op nr 1 zetten. gewoon even liggen en ogen dicht doen is ook al lekker. ontspan! opa's/oma's hier wil iedereen dr eens id week zien. best lastig want ik heb gescheiden ouders met aanhang dus zijn gelijk 6 mensen.. ze zien zichzelf ook niet als visite. terwijl ze dat toch echt wel zijn. ze wonen allemaal op een half uurtje rijden kwa afstand.En mijn ouders samen zetten is nooit zo heel gezellig. Vind de weken al zo snel gaan en snap het vanuit hun wel hoor maar normaal zag ik ze ook niet elke week en nu de kleine er is.. ja ik wil ook gewoon ritme krijgen en al die visite gooit het vooral id warrie. hoe doen jullie dat?
F is lekker onrustig vandaag. Ze is van 05.00 tot 09.00 wakker geweest. Toen van 09.00-13.00 geslapen en sindsdien weer wakker en aan het huilen. Ik word er een beetje gek van
Zo ik ben weer terug. M was chaggerijnig hahaha. Ik had haar uit haar bedje gehaald en ze vond het niet zo tof dat ze wakker werd gemaakt ahahha. Nou ja moest ze vanmiddag maar lekker slapen hoor. Zat ik net bij de huisarts, begon ze natuurlijk te huilen. @ Lin, ja ik moet zeggen dat ik de opa's en oma's ook als visite zie hoor, Want je moet er toch rekening mee houden. Nou hier komt alleen mijn shoonmoeder elke week. De rest zie ik niet elke week. Ik vind dat el gezellig maar dat je zo overal rekening mee moet houden is niet altijd makkelijk... @ Lionne, ja dat gevoel van 'help, ik word gek' dat heb ik snachts ook wel eens haahha Op een gegeven moment zit ik echt met mijn ahnden in mijn haar want dan weet ik gewoon niet meer hoe ik haar kan gaan laten slapen. Ik hoop dat F toch lekker gaat slapen zo. Succes Hier begint M ook weer te huilen, en het is ookal weer bijna etestijd dus we gaan maar even de borst erbij pakken Kuss
lin: heel simpel. ze moeten t voor die ene dag dan maar ff slikken om samen in 1 kamer te zitten. ze komen voor hun kleinkind, niet voor elkaar. Ik spreek uit ervaring, wij hebben hier 8 opa's en oma's(onze beide ouders gescheiden en hertrouwd) en heb bij t begin ook zitten plannen als een duizendpoot maar daar werd ik helemaal gestoord van. ze doen t er maar ff mee met die ene dag samen in 1 ruimte. vind het egoistisch als ze die ene dag niet hun eigen problemen even aan de klant zouden kunnen zetten voor hun kleinkindje. kunnen ze dat niet, blijf dan lekker weg zou ik zeggen cn: heerlijk die huil timingen van de baby's he lionne: lekker vroeg naar bed en je hubby de 'baby dienst' even laten overnemen vanavond. doe ik hier ook anders redt ik t echt niet. zit regelmatig aan de eettafel savonds te janken omdat ik t gewoon ff niet trek. hubby stuurt me dan naar de bank en mag dan ook rest van de avond niks meer doen behalve met mn voeten omhoog en lekker niksen. ah hier gaat ook t fles-alarm af bij C etenstijd! pff waarom altijd precies wanneer ik de keuken in wil om te koken... word weer een laat maaltijdje vanavond dus fijne avond lady's! en laat je hubby t gerust een avondje/nachtje overnemen hoor! we zijn moeders, niet superwoman ook wij worden moe en mogen dit best toegeven
@roozjuh. Ja het is meer dat mn vader altijd 's avonds of zondag kan en mn moeder wil altijd door de weeks overdag. Kost zoveel tijd. En dan heb ik ook nog souders die eigenlijk wel verwachten dat we zaterdag's langs komen. Zijn dit weekend niet geweest maar dan bellen er op 1 dag wel 2 szusjes of we nog langs komen dit weekend.. snap je. vind dat het gewoon zoveel tijd kost. En ze hebben allemaal nog het liefste dat we naar hun komen ook... Ik ga niet mn hele weekend bij ouders op visite zitten of met ouders. En we zijn ook nog niet door alle kraamviste heen dus vind de tijd die we met zn 3e hebben al zo weinig... Vroeg me gewoon af wat jullie doen. Want bij elkaar zetten vind ik zelf helemaal niet leuk. Zeker niet mn moeder en de vriendin van mn vader. Vind ik zelf ook geen leuk mens namelijk.. groetjes!
Hi meiden! Wat fijn dat de kleine kruimels allemaal zo goed gegroeid zijn! En wat gaat het weer snel hè? Bij mij kan maat 50 al weer opgeruimd worden! @evenstar Wat hangt het kleintje daar heerlijk zeg! Ik ga straks ook even de 'rechtop' houding proberen. Ik doe nu steeds de zij lig houding maar door mijn grote cup maat ligt het nekje steeds in een knik dus niet zo'n succes! @juffie Het is idd heel normaal dat je nog een tijd last zal hebben van extreme vermoeidheid. Maar wat vervelend voor je!! Ik neem aan dat je staalkuren hebt? Bij mij hielp vorige keer overigens het om ijzerdrank te nemen van salus en appelstroop. Op de een of andere manier nam ik dat beter op dan de staalkuur. Zou je dat evt er bij mogen proberen? Fijn dat je wel hulp krijgt! En voel je idd niet verplicht tot dingen! Jij bent nu belangrijker dan het eventueel beledigd zijn van anderen! @roozjuh Wat een mooie taart zeg! @kraamvisite Ik zie mijn moeder souders en zus ook als visite hoor! Daarom waren/zijn ze ook zo beledigd! Ze hadden zichzelf vorige keer meerdere dagen voor uren lang uitgenodigd en dat wilde ik deze keer niet. Ondanks dat het zo eigen is wil je graag je eigen draai vinden en niet steeds mensen over de vloer. Bovendien vind ik het toch vreemd hoor hoe mensen het ooit verzonnen hebben dat het leukisom kraamvisite te krijgen. Óp kraamvisite vind ik altijd leuk maar om iedereen te ontvangen na een (al dan niet zware) bevalling, slapenloze nachten, en je bent zelf nog herstellende, vind ik pittig!! Ik heb nog maar enkele mensen gehad door de zh opname die er tussen zat dus de rest komt nog! Degene die geweest zijn kenden de regel van een half uur niet en een hele lieve vriendin die snapt het helemaal niet. Die komt donderdag voor de tweede keer en voordat ik het doorhad zei ze 'ik kom om 14u (is mijn slaaptijd nog) en mijn man is er toch niet die avond dus ik kan lekker lang blijven' Het is een schat maar daar moet ik nog even voor terug bellen! @regelmaat Hier totaal geen regelmaat overdag. s nachts wel maar niet degene die je wil! Overdag proberen we om de 3 uur maar slaapt ze zo vast dat ze te moe is om te drinken en wil dan na een uur weer wat en gezien ze anders te weinig drinkt doen we dat maar... S avonds komt ze nu standaard om 21u, 23.30, 02.30, hierna uurtjes huilen en mopperen. Om 5.30 een flesje, daarna huilt ze nog steeds een uur en om 6.30 lust ze nog wel wat. Ik vind het maar pittig! O, word geroepen voor het eten! Wat een luxe! Voor jullie ook eet smakelijk! En hopelijk vannacht een goede nacht! Hebben wij wel verdiend! x
bedankt allemaal voor de lieve reacties! Heel zwak wellicht, maar mijn mannetje heeft afgebeld en gezegd dat we beiden te moe zijn (wat ook zo is) . Dit was al genoeg reden, maar ik ben ook te boos en teleurgesteld om het gedrag van mijn vader en kan nu even geen negatieve energie gebruiken..dus is nie anders.. ze waren niet echt beledigd..ik bel wel wanneer ik wil dat ie komt..haast heeft ie toch niet.. Voelt wel als een opluchting!! dus bedankt !! @ Roozjuh ja het is niet niks..mensen denken er te makkelijk over..bevalling en ontzwangeren en slapeloze nachten is niet niks en helemaal niet als de dingen ook nog eens gecompliceerd lopen..goed van je dat je je grenzen duidelijk aangeeft! bedankt voor je peptalk! Ook hier vaak jankmoment tijdens eten..Laat lekker je hubby het doen vanavond inderdaad!! Goed aan jezelf denken! @ Chanelle fijn dat M goed gegroeid is!! kun je trots op zijn! @ Lin ik heb gedaan wat je zei..niet geslapen wel geprobeerd te ontspannen..hielp wel! Begrijp je goed..ik zie opa's/ oma's ook als visite...ik denk dat ik op een gegeven moment wel aan zou geven dat je ritme wilt krijgen als gezin en dat wellicht niet meer nodig is om elke week allemaal te komen..of dat ze zich anders moeten aanpassen aan jullie..is nie anders... jaja wij moeten echt eerst onszelf bovenaan zetten deze periode!! Klinkt makkelijk is nie altijd zo.. @ Lionne knuffel!! Was ik wellicht iets te optimistisch gister met dat ik jaloers was met nachtritme...hopelijk gaat je kleintje de rust weer terug vinden snel.. @ Eef bedankt!! Gekke is..ik heb geen staalkuur gekregen.. ze zeiden 4 zakken bloed en 2 zakken bloedplasma moet genoeg zijn om mijn ijzer weer omhoog te laten gaan.. terwijl HB heellaag was.. slik nu floradix tabletjes, maar die vind ik niet fijn die moet ik steeds half uur voor het eten innemen, maar dat vergeet ik dus vaak.. ga ook eens kijken voor zo'n ijzerdrank.. pfff pittig schema heeft je kleintje!!! Hopelijk ook voor jou een beetje snel een redelijk ritme!! aaaah hier heeft maatje 50 niet gepast..hangt in de kast mooi te wezen.. en maat 56 gaat ook al snel.. Het gaat echt snel allemaal..snik snik..maar ook wel fijn! Straks doorslapen en een ritme hebben das dan weer het positieve! Fijne avond allemaal!!