Hoi mama's, Hoe gaat het met iedereen. Duidelijk dat we allemaal druk zijn met onze baby's. Tempo ligt hier een stuk lager, wel fijn hoor! Hier vandaag een rustdag, F is naar het KDV, man naar het werk zijn 1e dag weer en M en ik liggen nog lekker in bed terwijl de kraam ons verzorgd. Genieten! @Roozjuh, balen dat je je handen vol hebt aan D nu je net wat extra rust kan gebruiken. Het is ook niet zo maar wat om grote broer te worden. Hier merken we dat F ook van haar padje is. Ze is, net als D, super lief voor De baby, helpt overal bij mee maar is ook veel drukker dan normaal. En ze slaapt slecht. Ze gaat moeilijk slapen en is erg vroeg wakker. Gisteren was het 5 uur en vannacht 4 uur. Gelukkig is ze vannacht wel weer gaan slapen. Hier maakt de peuter de baby wakker in plaats van andersom. M doet het 's nachts super. Slaapt al 6 uur achter elkaar, hopen dat dat zo blijft. Maar gelukkig hebben we nog geen poep op de muur. Sterkte!
Hey Annemama Hier gaat het goed, ene moment rennen en vliegen andere moment verveel ik me rot hahah Verder kolf ik om de 2/3 uur, het is wel jammer met alleen flesvoeding of alleen borstvoeding ben je niet zo huis gebonden. Nu gaan we nog wel veel weg hoor maar na 4/5 uur wil/moet ik naar huis om te kolven, dan haal ik er ook wel wat meer uit maar niet het dubbele dus dat vind ik dan weer zonde haha Verder kleine aparte dingetjes waardoor we niet langer dan 2 uur weg zijn. Ik heb een elektrische/handkolf (is 2 in 1) dus ik zou wel ergens kunnen kolven maar ff ergens op een toilet ofzo zit je ook niet rustig.. Verder hoor ik alleen maar om me heen dat ze verbaast zijn dat ik pas 2 weken geleden keizersnede heb gehad en nu gewoon al weer lekker mn gangetje ga. Ik voel me helemaal goed, af en toe last van mn buik, niet van de wond maar van de vetrol die erboven hangt, daar zitten 3 grote striae strepen op en die zijn verdikt en doen best zeer. Als ik de huid daar aanraak doet het ook flink zeer. Daaronder is de huid juist weer gevoelloos. Heel bizar. De wond zelf geneest heel mooi. Inmiddels 15 kilo kwijt dus nog 7 te gaan dan zit ik op mn oude (over)gewicht dan nog 15 kilo te gaan. Dan zit ik helemaal lekkerder in mn vel Kreeg vandaag mn oude broek weer dicht (niet vragen hoe) maar heel verschil met 1,5 week terug toen zat er paar cm tussen de knoop en knoopsgat haha en rits was helemaal geen optie.
Haha ik was op dat moment inderdaad druk bezig.... Bram is geboren op 7 juni om 2.12 u... 4 uur ontsluiting gehad met daarvoor ook weeen maar die kwamen maar om acht minuten... Onze Bram is een flinke knul van 4460 gr en 56 cm groot....maar hij is mooi verdeeld dus geen dikkoppie hihi... 12 minuten geperst en wonderbaarlijk maar heel klein scheurtje..erg fijn! Enige jammere was dat het laatste randje zo lang bleef staan...moest nog veel persweeen wegpuffen wat een hel was dat! Maar goed het gaat supergoed met hem..eerste 24 uur in zhuis vanwege zijn lage suiker..is vaker bij grote kindjes..daarna lekker naar huis..hebben superlieve kraamzorg die ons in de watten legt met fruitsalades enzo..echt super! Heb eerste dagen borstvoeding gegeven, maar het kwam niet echt op gang en ondanks het goede aanhappen van Bram moest hij bijvoeding hebben..mijn tepels waren ook erg gevoelig en nu krijgt ie flesjes..moest ik wel even om huilen..maar nu gaat het prima! Heb vorige keer een postnatale depressie gehad na gboorte Thijs...maar beleef het nu allemaal heel anders! Kan alleen maar verliefd naar hem kijken en besnuffelen! Thijs lag destijds eerste week op kinderafdeling en nu is het heel anders met Bram ben ik zoooo blij mee! Zo dat was een heel verhaal..sorry ego..maar goed nu weten jullie hoe het gegaan is.. Iedereen die ik nog niet gefeliciteerd heb...gefeliciteerd! Ik zal hier goed bijlezen en gezellie meekletsen... Moet alleen mijn ticker aanpassen zie ik...Dit is zijn zesde dag..
Zo dat gaat goed dippertje! 15 kilo al! Hier gaat het ook supersnel...ben ook al elf kilo kwijt van de 12...maar goed die hangbuik is wat minder charmant haha...maar mag niet klagen..komt allemaal goed! @ roozjuh pfff vermoeiend lijkt me dat dat D zo doet...Thijs begint nu ook een beetje maar het valt nog mee...hij wil ineens gedragen worden of heeft ineens pijn en wil getroost worden...vind best lastig..in hoeverre geef je hem die extra aandacht en in hoeverre stel je grenzen...nou succes ermee!
Hey Dippertje, Fijn dat het lekker gaat. Het vervelen herken ik niet, heb altijd wel iets wat ik wil doen en waar ik niet aan toe kom . Het druk zijn met de bv herken ik wel van mijn oudste. Toen ook een ks en van alles uit de kast gehaald om bv te kunnen geven maar helaas uiteindelijk zonder succes. Had gewoonweg geen voeding en het kolven werkte ook niet om het op gang te krijgen. Was toen elke 3 uur minimaal 2 uur bezig met aanleggen, kolven en bijvoeden. Was inderdaad aan huis gebonden. Ben jij nu al weer op pad dan? Zie dat D precies een week ouder is dan M. Heb nu ook uitwendig geen last van de wond maar inwendig voel ik hem nog wel. Vooral met lachen, niesen en hoesten maar ook met bepaalde bewegingen zoals uit bed komen. Had van de week een kriebelhoest in mijn keel, dacht dat ik door de grond ging van de pijn. Hier vonden mensen het ook gek mij al weer 'op' te zien, zelfs de vk. Maar was het bedliggen zo zat na het ziekenhuis. Maar merk wel dat ik soms te hard ga. Weet uit ervaring dat als je nu je rust goed pakt je eerder volledig bent hersteld. Balen dat die striae zo'n zeer doet. Helpt het iets erop te smeren. Ik heb mijn vorige litteken gesmeerd met Vitamine E crème van De Tuinen. Werkt echt fantastisch dus ga dat nu weer doen. Gaat goed met je gewicht! Dat komt natuurlijk ook door die BV. Fijne bijwerking . Hier heb ik mijn voor zwangerschap gewicht bereikt. Zwanger zijn werkt voor mij als een dieet omdat ik zo ziek ben. 1e zwangerschap was ik voor en na 11,5 kilo afgevallen. Was nu net voor mijn zwangerschap 10 kilo afgevallen. Ik wil er nog 15 af hebben. In het najaar waarschijnlijk weer Cambridge doen. Onze grote kleine meid is vanmorgen voor het eerst als grote zus naar het KDV gegaan. Natuurlijk met traktatie. Ben benieuwd hoe het gaat vandaag. Nou, ik ga maar eens proberen wat slaap te pakken. Trusten
jeetje juffie jij gaat als ene trein qua gewicht haha EN wat heerlijk dat je het nu zo ander beleeft als met je eerste. PND wens je niemand toe! Annemama, ik ben 2 dagen na KS thuis gekomen (dinsdag nacht om 01:00 geboren, donderdagochtend om 11 uur thuis ) En in de avond liep ik naar brievenbus om post te checken (wonen halverwege de galerij dus moet dan 6 woningen langs om bij brievenbus te komen) volgende dag weer gekeken of er post was en de galeirj 1x helemaal overgelopen. Dag erna galerij 2x en 2x post checken (was te vroeg ) En precies dag 7 na bevalling liep ik achter de kinderwagen buiten een rondje volgende dag richting winkelcentrum. 9 dagen na bevalling stapte ik in de auto om te kijken of dat ging en sindsdien ben ik overla en nergens Sterker nog, ik vind eht bloedje irritant dat nog niet iedereen op kraamvisite is gekomen want nu probeer ik die mensen dus niet tegen te komen dus voel me behoorlijk beperkt in waar ik wel en niet kan komen
Ik meld mezelf hier nu Legaal: Maandag morgen zijn wij om 7uur trotse ouders geworden van een dochter Y. Na een snelle start toch in het zkhuis beland omdat bij volledige onstuitsluiting de weeen stopten. Eenmaal aan het infuus was ze er binnen 25 min. Een klein sterrekijkertje van 3645 gram en 50 cm. Vandaag gaat het beter. Beide veel last gehad van de snelle bevalling. Ik dmv veel naweeen en Y. is er goed misselijk van geweest. Vandaag drinkt ze haar flesjes zonder te spugen dus ze lijkt minder misselijk. Ben door de kz naar bed verbannen dus ga nu maar ff rusten. Grote broer slaapt ook. Meissie ligt in de wieg in de kamer. Kz poetst de douche/wc en papa doet de versiering buiten. Wat wil je nog meer.
kylie: nee niks voorgeschreven, heb geen blaasontsteking zeggen ze. heel apart want doet verrekte pijn. *je kan kraamzorg bellen en zeggen dat je Joke wil, super mens is het! annemama: haha ja hier ook de peuter die de baby wakker maakt. maar jeetje 4 a 5uur is wel vroeg! D slaapt overdag opeens niet meer en is smorgens gelukkig pas tussen 7 en half 8 wakker. Wat fijn dat je kleine meid lekker door slaapt! hier ook, zó blij mee Dippertje: ook hier grote-ogen-mond-open-reactie als ze zien hoe actief ik al ben voor iemand die weekje terug via ks bevallen is maarja kvoel me gewoon goed dus waarom niet *wat fijn 15kilo kwijt!!! wauw hier 8 van de 11. * ook ik ben al heel snel weer naar huis gegaan. maandags bevallen en kzei tegen verpleging: ik ga woensdag wel naar huis hoor. en ze moesten hard lachen. woensdag ochtend heerlijk naar huis gegaan en je had die blikken moeten zien van personeel! heerlijk! Vandaag voor t eerst naar buiten geweest ook met de kleine, heerlijk weer met een kinderwagen eropuit! juffie: wat fijn dat je nu heerlijk aant genieten bent, wat een wereld van verschil dan met vorige bevalling. meid geniet geniet geniet welkom boef!! Zijn er dames hier die zich geroepen voelen om boef en mij te helpen met de juni site? we kunnen het gewoonweg niet meer bijhouden met al die info van de beebs Ego: vandaag voor t eerst eropuit geweest. C lekker ingepakt in kinderwagen en hebben met zn allen D naar psz gebracht. Heerlijk die frisse lucht en dat windje buiten. Was erna echt gesloopt, neergeploft op mn relax stoel en filmpie met hubby gekeken. Zondag wil hubby naar zn vader, die heeft vorige week (zelfde dag als dat C is geboren) een knie operatie gehad. dus die heeft zn kleindochter nog niet gezien en die baalt als een stekker. Als mn buik en lichaam het allemaal aan kan gaan we dus zondag op vaderdag naar mn schoonvader. benieuwd wat mn lichaam erna doet Avondeten: Lazagne
Even snel hoor, wil graag de geboortekaartjes de deur uit hebben, dat is zeg maar de laatste grote klus en dan heb ik weer wat meer tijd @ Roozjuh: ik wil wel helpen met de site hoor. pb me maar even als je hulp nodig hebt voor de gegevens enzo! Hier gaat alles voorspoedig. BV gaat erg goed, Daniel komt zo ongeveer om de 3 uur ook 's nachts dus dat is wel lekker. Vandaag is Mark naar het KDV dus wel even lekker rustig. Kraam is nu net weg dus nu even met zn tweetjes. Mn man komt zo weer thuis was even naart werk en postzegels halen
hier ons kaartje trouwens ik haal m straks wel weg vanwege achternaam, als ik die weghaald op de kaart dan haalt dat t effect van de kaart ook weg *verwijderd* hij staat nu ook op de Juni Site
dankje! zo, heb de juni site weer wat bijgewerkt. hoop dat ik alle info er goed op heb staan. zo niet moeten jullie mij even pm sturen (boef heeft t nu denk ik wel druk genoeg met haar kleine meid )
@ Dippertje ja ik ga als een trein qua gewicht...maar zie eruit als een hobbezak haha...ach ja komt wel weer goed... @ Roozjuh dankjewel ik geniet zeker! Zeg ik tegen je dat het met Thijs wel meevalt...besluit ie ineens totaal niet meer te luisteren! Pffff hij is ontzettend druk...hopen dat het niet erger gaat worden...
@einneh indd mooie naam @juffie nah zal wel mee vallen toch? Ik heb echt zo een vetschort hangen hahaha verschrikkelijk komt vast nooit meer goed hopelijk word tie wel minder zwaar
Wat gaan jullie goed qua afvallen zeg! Ik moet er nog 8 van de 35 die ik aan was gekomen. Daarna hoop ik er nog een kilo'tje of 10 af te krijgen. Ks, ik ben echt niet zo snel weer op de been hoor. Tuurlijk was mijn wond nog open gesprongen dus daardoor vertraging opgelopen. Maar sowieso doet het litteken echt nog pijn. Helaas ook nog heeeeel veel last van mijn bekken, dus dat helpt ook niet mee. Boefjesmama, welkom hier oudste kindje, ik durf het bijna niet te schrijven want wil niks oproepen maar oudste doet het hier heel goed. Eigenlijk geen jaloezie of vervelend gedrag te bespeuren. Hoop dat dit zo blijft! Hier gaat het best goed, maar merk wel dat ik echt de afgelopen maanden een plekje moet geven. De moeilijke zwangerschap, daarna nare ks, wond die open springt, bv die niet lukt. Tja, veel dingen die dus niet zijn gegaan zoals ik zou willen maar ja niks aan te doen kan het toch niet meer veranderen.
Boefjesmama, gefeliciteerd en welkom! Hoe gaat het met je? En met de kleine dame? @Roozjuh, leuk kaartje! Stoer net als haar naam. Wil je wel helpen met de site, vele handen.... Heb het nog nooit gedaan maar zal niet al te ingewikkeld zijn, toch? PB-je mij? Die blaasontsteking zou ik eind van de week nogmaals laten checken als je klachten aanhouden. Je hebt toch een verhoogd risico. Ik ben er ook bang van, helemaal omdat ik nu die katheter nog heb. Morgen voor controle naar het ZH. Hopen dat hij eruit mag blijven. Maar eens vragen of ze gelijk kunnen testen of ik een blaasontsteking heb. Drink mij gek aan die vieze Cranberry sap, bleh! @Leonie: ik herken van mijn vorige zwangerschap heel erg jouw gevoel van een plekje geven. Is ook niet zo gek, je hebt even wat meegemaakt en nu echt geen tijd voor verwerking. Veel over praten en schrijven helpt maar het heeft echt tijd nodig. Verwacht niet te veel van jezelf, je doet het al super! @Peuter: hier gelukkig ook geen jaloers of vervelend gedrag alleen drukker en slechter slapen. Al ging dat slapen vannacht weer goed *afkloppen*. Gisteren op het KDV was ze heel aanhankelijk naar de juffies toe. Mobiel na ks: vanwege complicaties met die stomme blaas moest ik echt tot vrijdag blijven. Was er donderdagavond wel echt klaar mee maar het was niet anders. Ik doe heel bewust rustig aan voor zover dat gaat met een actieve peuter. Weet van de vorige keer dat de rust die ik nu neemt je aan het eind dubbel terug wint. Dus hier inderdaad straks rustig aan blokje om, op de KDV dagen van F rustdagen houden, niet te veel kraamvisite plannen (weekend pas de 1e visite staan). Ook niet autorijden voorlopig, je gebruikt daarbij vooral met kijken je buikspieren die je nog ff rust moet gunnen, als je trouwens een ongeluk krijgt schijn je niet verzekerd te zijn. Maar denk dat het belangrijkste is dat je heel goed naar je eigen lichaam luistert. @hier: ons kleine dametje heeft geslapen van 12 tot 6. Zooooo lekker. Mag dit zo blijven aub? Vandaag 1e dag thuis met 2 meiden zonder papa maar met kraam. Oma komt eind van de middag helpe. Met het bedritueel van F heb ik wel hulp nodig. Commode op en af, bad in en uit, bed in enzo. Dat probeer ik dus nog ff niet te doen. Grote zus weegt toch 10 kilo meer dan haar kleine zusje. Oma heeft vakantie en komt dus bijna elke dag even helpen. Super! Morgen laatste dag KZ en M voor het eerst achterlaten (bij kraam) voor ziekenhuisbezoek. Zal er wel geen moeite mee hebben, bij F hadden we een bruiloft toen ze nog geen 4 weken oud was en vond het stiekem wel lekker ff eruit.
Ik lees jullie berichten over hoe lief jullie oudsten zijn, ondertussen hoor ik hier beneden veel geschreeuw en getier en zit D weer voor de 100ste keer op zn strafplek pff we worden er zo moe van. Hij lacht je ook gewoon uit als ie straf krijgt en gaat net zo hard weer verder waar hij gebleven was, 9 van de 10x de kittens achterna rennen, knijpen en even met zn voet tegen ze aan duwen. Waar is mijn lieve jongetje gebleven?!?!