Einneh, voor kloven kan je ook met Purelan smeren (van Weleda geloof ik, Lansinoh heeft het ook). Te koop bij Prenatal. Met mothermates heb ik geen ervaring, met kloofjes maar een keer gehad, een heel lichte. Goed opletten bij aanleggen he? Kloofjes komen in een groot deel van de gevallen door niet goed aangelegd zijn. Hier gaat het 's nachts vaak slordig, domweg omdat ik nog half slaap
Ik weet niet of je dat zodanig kan opkrikken, maar je kan het proberen. Ik denk dat ik dat in eerste instantie door vaak van borst wisselen met gewone voedingen zou proberen (niet door kolven, maar als je veel voorraad wilt is dat juist wel fijn natuurlijk, alleen heb je kans op nog meer een ontevreden baby in het begin!). Ik heb het omgekeerde probleem, 1 borst is meestal teveel, en ze raken niet goed leeggedronken per voeding. Met verstoppingen tot gevolg. Eerlijk gezegd zou ik om bv-advies eerder hier op ZP een lactatiekundige vragen dan het CB. Of contact zoeken met een vrijwilliger van VBN of LLL. Ik heb echt zeer bv-onvriendelijke maar goedbedoelde adviezen gehad van het CB, in de regel hebben ze er vrij beperkte kennis van (hier althans ). Al doen ze wel goed alsof. De curves waarop gewicht wordt ingevuld zijn voor fv-babies en niet voor bv-babies zodat het altijd een scheef beeld geeft, en ik kreeg al snel een schema advies dat mogelijk funest is voor de produktie. Bijvoorbeeld
Deze kloof komt waarschijnlijk door de spruw en wil daarom ook erg slecht dicht! Zal mijn man even naar de prenatal sturen Thnx voor de tips dames!
eef dat beschrijf je weer geweldig jammer dat je nacht zo gebroken was. maar is een speentje dan niks ipv je pink? Hoe is t met de oudste nu? helemaal pijn vrij of heeft ie nog een pijntje ontdekt ergens einneh: ja dat denken wij dus ook dat ze geen koude melk wilt. dus dan maar 2x een fles maken heb de nieuwe baby's op de site gezet + Firefly bij de Vlindertjes zijn nog 2 dames die moeten bevallen, kylie en cecilia
CB en bv gaat hier ook niet samen.... Bij M kreeg ik te horen dat hij teveel groeide (heeft een periode gehad dat hij 200-250 gram per week aan kwam). Moest ik maar minder gaan geven....
dames kwil morgen naar de ikea. moet zoiezo een nieuwe pan hebben maar dit vind hubby geen reden om helemaal naar ikea te gaan ervoor. dusss zijn er nog leuke dingen die ik niet moet missen bij de ikea? oe fotolijstjes voor foto's van de kids. nog meer leuke (hebbe)dingetjes?
fv gaat ook niet samen met cb hoor toen met D vond ze dat hij teveel binnen kreeg dus moest minderen. was op inloop uurtje. volgende dag had ik afspraak voor prik enzo en toen vonden ze dat hij wel weinig dronk voor zijn lengte enzo... zelfde vrouw, in 24uur tijd 2 verschillende adviezen.. heb nu bij C aangegeven dat ik alleen afspraak voor prikken wil en verder geen tussentijdse afspraken voor meten en wegen ofzo. want wil die ongevraagde nutteloze adviezen niet meer. kan zelf ook wegen en meten zonder dat ze zich ermee gaan bemoeien o planning geweizigd, we gaan morgen naar dierenpark emmen jeeeej!
goede morgen dames, Wat heb ik vannacht heerlijk geslapen. Dat had ik wel nodig na die spookmiddag van M gisteren haha. Ze heeft om 23:00 Bv gekegen en riep toen zelf om 3:00 en om 6:00 en daarna om 8:45 weer. Ze slaapt nog niet door maar als he zo om de 3 uur is heb ik genoeg rust want ze dutte na de borst gelijk weer in gelukkig. @Lin, pff... het wasmachine heeft het dus echt begeven. Echt balen als dat gebeurd want dat kost gelijk weer een hoop geld he.. @boefjesmama, dat is wel een fijne tip zeg !!! die ga ik zeker onthouden want als M chaggerijnig is is ook niet heel gezellig ahahha. Bedankt !!! @tpelkloven, ja hier in het begin ook last van gehad, en dat doet pijn... auw.. @ dames met en slecht nacht, probeer vandaag maa even lkker te rusten en tijd voor jezelf te hebben. lekker op de bak liggen, tv kijken en lekker niks doen @tepels trekken, Auw... Ja ik herken het ook wel. Vooral als M in slap is gevallen dan stop ik mijn vinger al in haar mond want als ik mijn borst eruit wil halen dan gaat ze ineens kei hard zuigen en bijt ze r ook snel in. hahha echt zo van 'maar die borst gaat niet uit mijn mond en dan doet ze snel of ze nog wil eten' hiihi vind het heerlijk om tegen mijn borsten aan in slaap te vallen en het liefst nog met mijn borst in haar mond ahahha. Zou ze dat van papa hebben @de hik, Ja waarom krijgen baby's dat zo vaak? M heeft dat na bijna elke voeding en vind dit heel erg. Ze gaat dan altijd mopperen. Of als ze bij mij of papa ligt dan vind zde hik een stuk minder erg @ sporten naast het geven van borstvoeding. Ik wil vanaf 6 weken n de bevalling weer gaan sporten want ik ben nog zeker niet tevreden met mijn lichaam. Maar ik ben bang dat dan mijn borstvoedng terug gat lopen. Of gebeurd dit niet als ik gewoon 1/2 keer in de week ga sporten en verder goed blijf eten en drinken? @Kilo's afvallen. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik woog nu weer een kilo minder, joepie !!! Nou ik ga de was maar ophangen, Fijne dag Kuss
Morgen meiden! Heb nu eindelijk ff tijd. T was vanaf 7 uur klaar wakker en wilde niks anders dan bij mama liggen. Tepeltrekken, Herken er helemaal niks van! Haha, moet zeggen dat de BV hier ook erg goed op gang is. Vaak valt hij tijdens een voeding in slaap. Ik maak me zorgen of hij dan de borst wel goed leeg drinkt. Hoe voel/zie/weet je dat? Tepelkloven, Hier de eerste paar dagen een tepelhoedje gebruikt. Hielp eventjes, toen het begon met genezen ben ik weer zonder gaan voeden. Wilde niet dat hij gewent raakte aan tepelhoedje, plus ik vond het hoedje zelf ook niet heel prettig. Nu geen last meer van kloven. Roosjuh, Ikea; hmm kinderkledinghangers? kadootje voor D's verjaardag? Mega foto lijst om bijv. eerstepakje in te lijsten? Hier, Poging doen tot pannenkoeken bakken. Heb ze jaren niet gegeten, en daarom nog nooit gemaakt. Nu maar eens proberen, hopelijk blijft kleintje nog eventje slapen. Knuffel voor de rest! <3
zo een prima nacht gehad! 23.00-3.15-7.15-10.15! Echt even bij kunnen slapen! Ga even boodschappen doen. reageren komt later. Morgen komt de nieuwe machine. is welkom want de was loopt wel op hier. Slechte nachtjes. Slaapje met de baby meeproberen te pakken. Andere kindje (oppas voor 2 uurtjes?) Echt even slaap pakken hoor anders hou je dit tempo niet vol doeidoei
oja ikea.. ik wil daar nog een opvouwbare kinderstoel halen. Kan overal mee naartoe en kunnen ze snel in 30- kost ie maar heeft geen haast.
bijntje: dat is een goeie!!! lijst voor 1e pakje en die kan je alleen bij ikea kopen dus dat is een goeie! haha lin: nieuwe wasmachine is ook snel binnen dan! das wel fijn opvouwbare kinderstoel???
Och arme. Nu slaapt onze peuter in de regel heel goed, maar het nee dit, of nee toch dat, met boter, zonder boter, wel een boterham, geen boterham, allemaal zeer herkenbaar
Ik had juist een uitzonderlijk goede nacht... Eerst sliep onze slaapkop van 21-2. Om 2 uur bij mij gedronken, toen pas weer om 5 uur en toen om 7 uur. Heerlijk, vooral dat stuk van 4 uur slaap achter elkaar (ik ging om 22u naar bed). En ook vandaag weer bijna alleen maar aan het slapen. In de doek. Of in de box eventjes. Of aan de borst. Zelfs bij het luier verwisselen slaapt ze soms gewoon Voor mij een Heel Vreemde Baby. Onze oudste was lang niet zo'n schone slaapster Net weer wat kraambezoek gehad, wat collega's. Leuk, en vreemd, want je zit zo weer over werk te praten en dat staat echt mijlenver van me af nu. Ik moet helaas wel eerder dan dat mijn verlof eindigt al beginnen met werk. Niet 'wettelijk' natuurlijk maar ik heb alleen mezelf ermee als ik het niet doe. Ik geef 2 cursussen dit komend semester en dat begint precies als mijn verlof eindigt. Maar colleges moeten wel voorbereid worden, ik kan niet zomaar beginnen. Bovendien ga ik dit jaar al lesgevend ook een basiskwalificatie onderwijs halen (dat is aan de universiteit een apart traject). Goed voor 220 uur werk. Die ik in mijn eigen tijd moet doen Wordt een leuk en pittig jaar weer.
Haai! @eef: pfff wat een nacht! Maar ging niet ten koste van je gevoel voor humor! En inderdaad erg herkenbaar. Kusje hier, pijn daar, over, o nee hier pijn. Wat wil je op je boterham? Hakelslak, nee stampte muisjies, nee appelstoop. We geven nu maar een keuze (smeerworst of smeerkaas) en dan blijft het nog moeilijk, haha. Vanmorgen kwam heel het assortiment van rupsje nooitgenoeg langs (zure bom, kersenvlaai, plakje kaas enz enz) @Roozjuh: Ikea kinderstoel Antilop voor ongeveer 15,00 met blad. Super ding! We hebben er hier een in de meterkast liggen want je kan hem uit elkaar halen en staat dus niet in de weg. Ideaal voor visite (F en M hebben zelf een tripp trapp van ooms en tantes gekregen) en gaat ook mee op vakantie. De opa's en oma's hebben er ook één staan, heel handig! Verder zijn de glazen van Ikea fijn. Pannenrekje voor de keuken is ook een topper. @ BV: kan juliie helaas niet verder helpen want ik maak helaas nauwelijks melk aan dus geef ik fv. Bij F wel geprobeerd mbv een lactatiekundige tot productie te komen maar helaas... Had wel pijnlijke tepels toen van het vele aanleggen en Purelan hielp inderdaad perfect! Daarna gebruikt voor schrale plekjes bij F en later bij kwijleczeem omdat je dit ook bij het mondje mag smeren. Ideaal spul! @hier: 4 weken wave! Voor het eerst alleen boodschappen gedaan. Nou, manlief heeft mij afgezet in het dorp en ik ben daarna teruggelopen. Heen en terug durfde ik nog niet aan. Maar dit ging goed. Heerlijk er ff uit met dit weer! Ga nu een meisje in bed leggen en hoop dat ik dan ook nog ff kan....