Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Oh roosjuh,
    Zeker als D pinguins leuk vind, dan MOET je naar het nieuwe gedeelte. Je loopt door het verblijf van pinguins heen, dus je zou ze kunnen aanraken, daarna loop je er onderdoor en zie je ze zwemmen achter een glazen wand, (beetje free willy idee)
    Ik ben er ooit eens achterna gezeten door een pinguin. Die bleef mij maar volgen :p erg leuk :D

2. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Oh moet morgen de vk. ook bellen voor afspraak nacontrole. vergeet het steeds.
    nergens geen last meer van maar toch ff na hechtingen laten kijken.

Jeetje M. slaapt alweer 3,5 uur. Maar ja wat wil je als je om 5:30 al aan het spelen bent op je kamer...

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha dat klinkt leuk! ff kijken of mn buik het aan kan en dan lopen we ook die kant op :D

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    ow goed dat je het zegt, ik zou vandaag bellen, vergeten dus he..... ;) morgen maar weer een poging doen....

Tja dat is wel vroeg!

5. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ lin het zit jullie niet mee...balen van de kinderwagen..hopelijk heb je hem snel terug..

@ eigen kamer.. ik moest er eerst ook niet aan denken, maar nu na paar nachten slecht slapen denk ik dat ie niet heel lang op onze kamer blijft... wij hebben op zijn kamer ook erg fijne stoel en geef de fles...
    Maar het heeft ook nog wel iets om hem bij ons te hebben...dus hopelijk ga ik wat vaster slapen...

@ roozjuh hihi ja dan kun je moeilijk zeggen...nee alleen mama mag iets van de mac haha :D ow dus echt buikslapers in de fam...ik durf het niet zo goed te doen... probeer soms wel op zijn zij met rolletje in de rug, maar dat vindt ie ook niet echt iets...

@ boefjesmama herkenbaar! Ik ben ook wel klaar met de versiering hier.. gek he op een gegeven moment irriteer je je eraan... hier alle kaartjes aan vlaggenlijn door woonkamer en kaartjes op dressoir en hele dressoir vol met kado's...vind het te druk in mijn kop zo..vriend vindt het geweldig...
    Maar wij hebben heel veel visite nog niet gehad door al dat zhuisgedoe dus wel leuk om iets te laten...dus ga komende dagen selectie maken denk ik...

Oeh vriend komt thuis met friet! Jippie! Mmm

6. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Hallo allemaal,

@ bij ons op slaapkamer slapen, Hier ligt M ook nog bij ons. Ik had haar van de week na haar eigen kamer willen overbrengen omdat ze s'nacht veel spookte maar nu het wat beter gaat probeer ik het toch nog even zo want ik geen ook bv en doe dat terwijl ik in bed lig want dat is wel makkelijk zo hihiih :D

@ versiering, ik laat dat zeker nog wel een aantal weken hangen want vind het zo gezellig.

@eten, wij hebben lekker eten bij de pizzaria besteld en laten thuis brengen (we waren telui om zelf op te halen ahhah). En dat was erg lekker.

@ ik ging vanmiddag alleen boodschappen doen en vriendlief paste op M. Ik vond dat heel raar. Ik had de hele tijd het idee dat ik wat vergeten was ahahha. Dat was dan ook de eerste keer dat ik zonder M. de deur uit ging.

@ we zaten vanmiddag bij de notaris en m. ging mee. Natuurlijk begon ze daar kei hard te brullen ahhaha. Toen heb ik haar op mijn borst gelegd (gewoon ovr mijn kleding ;)) en toen was ze weer rustig gelukkig. ahahha

Fijne avond
    Kuss

7. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier een echte ongeluksdag hoor. Echt alles gaat stuk.
    -wasmachine
    -kinderwagen
    -wasrek
    -stuk muur (met de stofzuiger ertegen stuk stuuk van 30cm los)
    Dat was mijn dag!
    Positief.
    -huisschoon
    -erkenning geregeld
    -n die geweldig geslapen heeft
    -nu met de voetjes op de bank gtst aan het kijken

Hier ook bv hoor maar ik moet toch naar haar kamer om te verschonen dus maakt niet zoveel uit. Voedingsstoel is dan inderdaad wel handig, zit prima hier.
    Ik slaap echt een heel stuk beter. Maar N is ook alweer een maand. Ze slaapt pas 2 nachtjes daar en overdag deden we haar al op dr kamertje.

Vraagje.
    Had een opkomende schimmelinfectie (denk vd antibiotica die ik in het zh tijdens de bevalling heb gehad). Had nog van die dactarin eieren liggen. Mag met bv stond erin. En mn vloeien was al een dag of 6 over. Heb er 1 gebruikt maar kreeg dr buikpijn van en heb wat bloedverlies van gekregen.. Irritatie is al over maar is toch niet erg dat het wat ging bloeden?
    Beetje op eigen houtje gedaan..

8. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ versiering: geboortekaartjes en de kleding welke hangt gaan er morgen uit, er moet een muurtje gestuct worden en dat hangt in de weg..... :(

Hier ligt de kleine overdag in de wieg of wandelwagenbak in de kamer en s avonds in de wandelwagenbak bij ons op de kamer naast me. Zo hoef ik hem alleen maar "over te hevelen" . Verschonen doe ik op ons bed en dan aanleggen, geef bv dus hoef er niet uit op een fles klaar te maken ;)

@ eten: patat :D, de planning was om eind middag nog even weg maar D.aniel kwam voor een voeding dus dat ging niet door maar had niets voorbereid dus toch maar patat gebakken.

@ CN: vreemd hè om zonder kleine weg te gaan, ik had de 1e keer precies hetzelfde ;)

@ Lin: het zit jullie echt niet mee....

Hier druk met voeden nu even, meneer wil van het ene naar het andere borst.... Ach ik blijf we zitten :p

9. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Net lekker op de bank geslapen. Ik ben benieuwd wanneer F komt voor de nacht. En ik hoop dat ze vannacht een beetje doorslaapt.

10. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

#830 HVN2013, 3 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jul 2012
    Heej,

Zo we hebben net kraamvisite gehad maar was super gezellig...
    Zij is ook zwanger dus dan heb je automatisch erg veel te buurten he hiihi.

@Lin, ppff... Het zit jullie inderdaad niet echt mee. Nou vanavond lekker slapen en hopen dat morgen een gezelligere dag word (geen dingen die kapot gaan enzo ;))
    Ik denk niet dat het bloeden daarvan zou komen maar ik zou voor de zekerheid morgen gewoon de huisarts bellen hoor. Als ik twijfel ofzo bel ik gewoon altijd zodat ik me geen zorgen meer maak.

@ einneh, ahhaha wat een kleine boef zeg ;) Ondertussen al klaar met voeden ahahh. Jij hoeft s'nachts niet eens je kamer uit dus, wat een luxe zeg ahhaha.

@ Lionne, heerlijk om lekker even te slapen op de bank. heb ik gisterenavond ook gedaan voordat ik naar bed ging, en dat was heerlijk ahhaah. Hier hoop ik ook van harte dat ze doorslaapt vannacht :D Maar ik reken er nog maar niet op...

Fijne avond allemaal !!! Slaap lekker,
    Kuss

11. Verschonen doe ik ook op de slaapkamer op bed op een handdoek. Voeden ook zittend op bed, daarna leg ik haar weer in haar wilgje naast mij en slapen we weer verder.

Ons meisje heeft nu ook net 2 borsten gehad, dus duik nu ook m'n bed in.

12. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Zo ik meld me hier ook weer eens.

@kamer slapen, ons meisje slaapt ook nog in haar wiegje naast ons bed, aan mijn kant. Gelukkig maakt ze niet al te veel geluidjes dus vind het heerlijk dat ze naast me slaapt.
    Vandaag is ze alweer 8 weken dus slaap alweer 8 weken met een kindje naast me *in love*

@ Prikjes, idd rond 8 weken, meisje heeft ze afgelopen vrijdag gekregen. We zaten alleen rond etenstijd dus dametje had vantevoren al flink de keel opgezet en helaas tijdens prikjes ook. Oei wat vond ik dat toch naar om te horen.
    Mijn oudste dochter heeft de 1ste keer heel heftig op de prikjes gereageerd ( 5 dagen in ziekenhuis daarna) dus vond het wel erg spannend maar gelukkig nu bijna nergens last van gehad. Net tikkeltje ongeduldiger maar dat was het wel.

@ Juffie, fijn dat je je gister net slagje beter voelde, daar moet je dan toch echt van genieten he.

@ Eef, pffff wat een nacht zeg! Hopelijk de aankomende beter.

@ voeden, ik hoef 's nachts mijn bed ook niet uit. Wij hebben 2 flesopwarmers dus er staat er eentje naast mijn bed, hoef alleen de fles er maar in te zetten en even te wachten. Erg fijn!

@ Lin, oei wat een pech dat er zoveel kapot gaat! En wat ongelooflijk balen ook van kinderwagen! Hoop dat hij snel gemaakt is.

verder geen idee meer, ga ff op uitzending gemist gtst kijken. Doei!

13. Annemama

Annemama Bekend lid

23 sep 2009
    547
    0
    0
    Midden NL
    @op kamer slapen: M slaapt in een verrijdbare wieg. Overdag op haar eigen kamer. 's nachts bij ons op de kamer naast mij. Vannacht heb ik haar na de nachtvoeding naar haar eigen kamer gereden. Kon ook niet slapen van de geluidjes. F sliep ook al snel op haar eigen kamer. Laat het nu gewoon van het moment afhangen.

@lin: zit je niet mee zeg! Balen van je wagen. Hoop dat je hem snel weer heel terug hebt.

@versiering: hier hangen en staan de kaarten nog. Manlief wilde ze al weg hebben maar vind het nog wel leuk en we zitten nog volop in de kraamvisite. Kadootjes heb ik deze keer niet allemaal uitgestald. We hebben al zoveel 'troep' van F. Ik houd erg van opgeruimd!

@chanelle Noah: heel herkenbaar alleen op pad zijn en het gevoel of je iets vergeten bent. Heb dat bij F ook sterk gehad. Ik heb dat gevoel nu nog steeds als ik bijvoorbeeld met vriendinnen ga eten ofzo en F slaapt bij mijn ouders. Sta je gewoon 's avonds laat in een leeg ledikant te kijken ;)

@ hebben jullie nog tips tegen obstipatie? M heeft erg moeite met poepen en het is hard en keutelig. Daardoor veel kramp. Ik doe al elke fles 10 ml extra water maar ze plast als een dolle maar die poep wordt er niet zachter van. Donderdag ook maar even op het CB vragen...

Goede nacht(rust) allemaal!

14. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    Hier komt weer een slapeloze nacht aan. Fieke is weer aan het krijsen en manlief gaat slapen. Dus dat wordt weer een nacht samen met een jankend kind op de bank.

15. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hoi dames meld me even ,
    sorry laat me niet vaak horen , huil continu en kan der niet meer tegen
    al de gedachte van bevalling etc kan het niet verwerken , loop rond als een zombie en ben weer 4 kg kwijt :(

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Annemama. Als extra water idd niet helpt (en dat kan zo 2dagen duren voor je daar effect van ziet hoor) dan kan je half zetpilletje proberen. Dat maakt t van binnen wat zachter en smeuïg. CB zal dat afraden om 'nutteloos' half zetpilletje te geven, maar hier werkte t bij D toen heel goed.

Iets over bloed bij daktarin ei: weenie. Maar zit infectie binnenin dan? Anders gewoon tube daktarin halen, heb ik hier ook in de kast liggen. Zodra ik denk dat er wat gaande is down below, dan smeer ik ff en dan is t zo weer weg

Ego: hele dag drinkt C al 'slecht' Steeds maar 60cc maar komt wel om 2.5 a 3uur. Nu net dronk ze 100 weg (in 2 delen) en ligt nu te jammeren in dr bedje. Pff mama wil slapen!

Planning morge: weg zweten want word zo'n 28graden. We gaan lekker naar dierentuin dus veel drinken en lekkers mee. Gaan om 9uur al weg, ff luiers en voeding halen en dan op naar dierentuin. Is 1.5uur rijden bah.

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Peekaboo, sterkte meid. Niet leuk dat ie je zo rot voelt :(

Lionne sterkte vannacht! Ik had dat de eerste dagen na de geboorte. Nu heeft ie huiluur van ongeveer 23-2 uur. De rest van de dag is ie heerlijk rustig en zoet.
    Het is wel net een vervelende tijd!

18. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    Lin, misschien beetje bloeden omdat je iets in hebt gebracht? Restje nog van bevalling.
    Mij werd vertelt dat ik de eerste keer ingesteld geen tampons mocht gebruiken dus misschien ei zelfde werking? Iets erin bedoel ik dan wat nog niet hoeft/ kan/ mag?

Annemama, theelepeltje olijfolie geven schijnt ook te helpen of even temperaturen maar zijn allebei wel geen blijvende oplossingen maar misschien als deze poep eruit is bet daarna soepel gaat?

Lionne, pfff vermoeiend hoor dat je meisje s nachts zo onrustig is. Denk je aan honger? Misschien , en weet helemaal niet hoe je daar tegenover staat, anders in de avond een flesje fv geven zodat ze echt even een bodempje legt?
    Misschien is in bakeren iets voor haar? Geeft geborgen gevoel.
    Knuff voor jou

Roozjuh, die c toch net het niet leeg drinken van flessen. Is ze toch nog snel gaan slapen? Veel plezier morgen/ straks!

Peek, dikke knuff! Heb je prof hulp hierbij?

Zo nu poepbroek verschonen en dan weer slapen xx

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Jeetje, ben vannacht toch een enorm stolsel verloren! Ik voelde echt iets enorms naar buiten komen en schrok me rot! We hebben het in een bakje gedaan en de vk gebeld. Die komt om 10 uur even langs om te kijken of het bloed is of een stukje placenta.

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Bij Utrecht
    We hebben geslapen van 2 tot 7 :) nu aan de voeding, straks schone luier en dan hopelijk nogeven slapen.

Deel Deze Pagina