Juni 2012 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mama-in-love, 4 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Vannacht hele reactie getypt is ie niet gepost :( nou ja..... Dikke knuf allemaal!

@ Roozjuh: veel plezier bij de beesten vandaag!

Weet niet meer wie maar over stolsel: ben ik dag 4 ook verloren was iets van 3 bij 3 cm :$ hierna werd het bloeden een stukminder. Ben benieuwd wat de VK zegt!

OverVK gesproken moet tussen 12-1 even bellen voor een afspraak! Niet vergeten! ;)

Plannen vandaag: zo even het dorp in, D krijgt nu 2e borst dan nog even eten. Ti's nu nog redelijk koel :D

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    goede n8 gehad hier:)
    22-2.45-6.45! en ze slaapt nog. ben even heel trots

zo voor t eerst weg zonder n (ziekenhuis ivm b12)
    papa dus voor t eerst alleen. spannend

sorry voor mn ego maar moet weg.

Peek. sterkte en hopelijk heb je prof. hulp (knuffel)

3. Hier ook weer heerlijke nacht gehad, laatste voeding om 22 uur toen geslapen tot half 4 en zit haar nu pas weer te voeden. Meisje laat dus al 5 uur tussen haar voedingen zitten, heerlijk!

4. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

goede morgen dames,

Hier ook weer een goede nacht gehad. Ik denk dat M. haar dag en nacht ritme steeds beter onder de knie heeft. Nu heeft ze sinds 2 dagen s'middags een huil uurtje en s'nachts niet meer :D Nou heerlijk zeg. Vannacht had ze om 24:00 de laatste avond voeding, toen riep ze om 3:00 -6:00 en daarna weer om 9:00. Heerlijk ahahha. Ze blijft wel om de 3 uur eten willen maar dat maakt me niet zoveel uit ahhah.

@ anamama, sorry nee ik heb geen tips tegen obstipatie voor de kleine. Aangezien ik borstvoeding geef heeft M. erg dunne poep.

@ Lionne, en is het meegevallen vannacht of was het echt een slapeloze nacht? ow geslapen van2 tot 7, heerlijk ;)

@ peekaboo, wat erg zeg dat genieten er nog steeds niet in zit voor jullie. Misschien een idee om met je huisarts ofzo af te spreken om het verhaal uit te leggen. Misschien verwijst hij je wel door met iemand die je kan helpen? Veel sterkte meid !!!

@roozjuh, veel plezier in de dierentuin !!!

@joekie, ik ben erg benieuwd naar wat het zal zijn van dat stolsel. Succes !!

@lin, succes in het ziekenhuis. dat zal wel spannend zijn voor papa ahhah. mijn vriend vond het gisteren ook wel spannend toen hij er even echt alleen voor stond ahahah.

Fijne dag ladies,
    Kuss

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben om het uur wakker geweest met een kindje dat even niet lekker in haar vel zat en veel aan de borst wilde. Nu zit ze eindelijk weer in de doek te slapen en weet ik weer waarom ik soms met mijn oudste ook maar niet aan douchen toekwam ;)

Morgen is mijn eerste dag ALLEEN met twee kinderen thuis, dus hoop vannacht echt op beter, ben echt moe...

6. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Joekie goed dat je Vk even naar het stolsel kijkt...slim om het te bewaren!! is wel belangrijk om te weten of het moederkoek is..
    Stolsels kunnen heel groot zijn zonder dat er iets aan de hand is..dus hopelijk is dat zo bij jou.Bij mij was het bij de nabloeding 2 handen groot..zei mijn VK die heeft het toen uit de wc gevist, want het kwam eruit toen zij er was..maar ik was net daarvoor en erna erg aan het bloeden.. hopelijk bij jou niks aan de hand.

@ evenstar hopelijk dan beter nachtje komende nacht..is best pittig met 2 kids alleen..

@ Lin foei foei zelf doktertje spelen :D ik denk ook dat bloeding komt doordat je inwendig bezig bent geweest.. maar als je niet vertrouwt gewoon huisarts bellen hoor!

@ Roozjuh pffff zweer je niet weg in de dierentuin? Veel plezier!

@ Lionne fijn dat je even lekker hebt kunnen bijslapen..had je wel nodig denk ik zo..

@ hier eerste keer alleen thuis met B.. T is lekker spelen bij opa en oma.. mijn vriend is veel thuis geweest na de nabloeding of er was iemand anders bij me..dus vind het wel beetje spannend..vooral toen ik straks ambulance hoorde kwam het weer even boven..
    maar het gaat steeds iets beter gelukkig.. heb nu geen diclofenac genomen..en heb zelfs beetje opgeruimd enzo..en jurkje aan voelt ook fijn!! Dus ik geniet!

Vannacht heeft vriend na de laatste voeding B stiekem op eigen kamertje gelegd, want hij vond dat ik rust nodig had. Werd steeds wakker van de geluidjes.. en heb heerlijk geslapen!! Vriend ging eruit voor flesje geven om 3.00 en 6.30 en heb niks gemerkt!! Heeft me wel goed gedaan!

Wil nog iets leuks bedenken (cadeautje/iets doen) voor mijn mannetje, omdat hij zoveel in zhuis is geweest en thuis heel veel heeft gedaan en doet en het is voor hem ook allemaal spannend geweest...

Iemand tips of ideetjes?

7. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Evenstar,
    Heel begrijpelijk. Ik heb me ook pas kwartier geleden aan gekleed en ontbeten.. Houd moed, als het je met 1 kindje lukt, dan kan je het ook wel met 2 hoor :D En anders laat je alles toch lekker links liggen (huishouden enzo komt later wel)

Peek,
    allereerst een dikke knuffel <3 zoals veel meiden al zeggen, hoop dat je professionele hulp krijgt hier bij. En anders moet je het gaan zoeken!
    Er is niks mis met een beetje hulp van buitenaf, Je hoeft dit niet alleen te doen..!

Stolsels,
    Ik had me voorbereid op veel vloeien en stolsels en spierpijn etc. Maar het enige waar ik last van heb zijn mijn hechtingen. Kan niet wachten tot ze er uit zijn. Dat ik gewoon weer aan mijn conditie kan werken, want momenteel kan ik nauwelijks iets zonder gewoon moe te worden (en dan achteraf beseffen dat je te veel doet)

Planning vandaag,
    Nouja de halve dag is alweer voorbij :p Maar moet vanmiddag thuis blijven voor een pakketje. Dus zal niet veel soeps zijn :p

Einneh,
    vergeet niet de VK te bellen zometeen ;)

Hier,
    We hebben een soort van ritme nu, heerlijk.
    Kleine komt nachts rond 22:00, 03:00, 06:00 en dan rond 9 uur weer. Dan is hij lekker wakker tot uurtje of 11:00 en komt daarna om de 3 uur weer voor voeding. Avonds 19:00 tot 22:00 wakker en heerlijk knuffelig, en daarna begint het weer van voor af aan. Heerlijk ritme!

Rest,
    Veel plezier vandaag, met whatever je gaat doen. :p

8. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ Peek wat ontzettend vervelend dat je niet kunt genieten nu en je zo naar voelt. Ik weet nog dat je naar huisarts zou gaan...heb je verder hulp gekregen? Is denk ik heel belangrijk dat je veel praat erover en anders het van je afschrijven voor jezelf of hier..
    sterkte meid!! Knuffel!

@ Lin succes in zhuis...hihi leuk toch voor papa kan ie lekker zelf even met zijn kroost zijn..komt vast goed!!

@ annemama ah vervelend obstipatie...ik kende ook alleen de trucjes temperaturen en meer water in de voeding... heb je al buikje gemasseerd? Of even CB bellen voor tips? succes!

@ Bloempje ow heerlijk zeg 5 uurtjes tussen de voeding!! Fijn hoor!

@ Chanelle fijn dat er een beetje een ritme in zit.. onze kleine heeft hetzelfde schema als jullie kleintje.. vaak rond 12 laatste voeding (wel laat vind ik ) en dan om de drie uur..heel soms 4 uur... maar goed als ie ertussen maar rustig is..dat was paar dagen niet..nu hopelijk weer wel vannacht in ieder geval wel!! Komt vanzelf wel dat ze er meer tijd tussen laten..

mmmm ik zit lekker aan een broodje tartaar!!!
    was wel weer kilo aangekomen, maar ja was ook zo snel alle kilo's kwijt..wellicht ook door al het gedoe.. en nu eet ik als een paard en beweeg niet veel dus daar kon ik op wachten..maar goed vind het belangrijk dat ik me eerst wat fitter voel..ga nu niet echt lijnen..wel wat meer opletten op snoepen..

haha ik zit weer teveel te kletsen..dus het gaat echt de goede kant op weer! :D

9. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    @ Bijntje: dank je zou het alweer vergeten, foon ligt klaar!

Zo net even naar het dorp geweest heerlijk geshopt! Nu M naar bed en dan de boel maar even opruimen!

10. Bijntje

Bijntje Fanatiek lid

29 nov 2011
    1.062
    1
    0
    Drenthe
    Fijn dat je geniet Juffie <3
    Houden zo :)

11. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    Bijntje lekker ritme heeft jullie kleintje ook! En hier ook een avondkindje..wel lekker kun je even knuffelen!!
    herkenbaar..is vaak nie zo handig..pas achteraf voelen dat je teveel gedaan hebt..toch beetje je grenzen in de gaten houden..

12. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    :D Bijntje ik doe mijn best! Komt vast goed! Geniet nu in ieder geval!

13. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    De verloskundige is geweest en het schijnt een stuk vlies te zijn. Het was echt wel 10 bij vijf cm. Mijn vriend noemde het een halve biefstuk haha!

Ik moet het in de gaten blijven houden, maar dit was niet erg. Ze hoopte wel dat dit nu alles was.
    Ze vond jet wel vreemd dat ik er geen buikpijn van had gehad.
    Hopelijk wordt het vloeien nu ook minder...

14. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Gelukkig niets ernstigs dus!

15. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Zo VK gebeld 1/8 nacontrole.

16. Juffie27

Juffie27 Fanatiek lid

24 sep 2011
    1.070
    0
    0
    juf basisonderwijs
    @ joekie fijn dat het niets lijkt te zijn...hou het inderdaad wel goed in de gaten en ook je vloeien dat je niet ineens meer gaat vloeien..

Ennuh bedankt ik eet vanavond biefstuk hihi :D

@ hier B.ram maakt het me heel makkelijk op mijn eerste dag alleen..slaapt veel en huilt bijna niet...zelfs niet na het badje..
    Vanavond naar CB..ben benieuwd!

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    zo wat kunnen jullie kletsen zeg.

ZH "uh wat heb ik daar nou eigenlijk gedaan.." nou gehoord dat ze in februari verder gaan onderzoeken dat ik eerst moet herstellen en ontzwangeren..

Papa belde na een uur id stres dat ze niet wilde drinken en alleen maar huilde al een uur..
    Thuis 2 borsten leeg gedronken en als een blok inslaap gevallen. (denk dat ze me miste)
    Maar ze had wel 75ml op, denk dat papa even niet zoveel geduld had omdat ie ook thuis aan het werk was en om 14 uur ergens moest zijn. Ja, je kan dr niet vanuit gaan als ze altijd slaapt 's morgens dat ze dat ook echt altijd doet. hahah "hij kwam nergens aan toe" ja duh!"
    nou goed wasmachine is er, droogrek gehaald.
    Hopelijk morgen de draagzak binnen zodat ik toch weg kan met N. (baal echt vd kinderwagen:()
    Net even bij mn rechtsbijstand geinformeerd maar wat de winkel doet dat mag.

Ga maar eens even buiten zitten. "geniet amper van het weer ben zo druk met N en mn huis bijhouden"..

Oja Schimmel is weg, bloed ook denk dat het een reactie op het medicijn was.

18. boefjesmama

boefjesmama Niet meer actief

Bijntje: van de hechtingen kun je ook moe worden kun je ze niet eerder eruit laten halen?

Einneh: dan pas nacontrole? Ik moet as. woe. Y is dan 5wkn.

Roozjuh: al wat gehoord van hk actie? Zal je maar neit teveel verheugen op een super kado.
    Wij hebben het al ontvangen, als je het wilt weten hoor ik het wel.

Vanmorgen heerlijk gelopen met de kids naar mijn opa en oma: 1uur heen daar gegeten en weer een uur terug. Was de terug weg wel warm.
    M. ligt heerlijk in zijn bedje nu en Y ligt in de box. Voor het eerst met een jurkje aan!! Staat zo schattig. Spijkerjurkje van de Hema met een roze legging eronder.
    Zal zo ff spammen..

19. HVN2013

HVN2013 Niet meer actief

Zo dames,

Hier heeft M. weer haar huil uurtje.
    Ik weet even niet meer wat ik kan doen :)
    Ze heeft genoeg gegeten (ik heb haar voor de zekerheid een keer extra proberen aan te leggen maar hier had ze geen behoefte aan). Ze heeft het niet te warm/koud en ze heeft een schone luier aan... Ow ja en geknuffeld hebben we net ookal gedaan.
    Ik wil haar eigenlijk gewoon even laten huilen maar vind dat toch wel lastig hoor. ihihih muts dat ik ben :)

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Maandag en dinsdag had mankief al een halve dag gewerkt, maar vandaag voor het eerst een lange dag. (van 07.00-15.30)
    Vanochtend heeft F heerlijk geslapen tot 7.00, toen gevoed en zo en toen tot 11.00 uur geslapen. (ik ook ;) ). Daarna begon ze weer te huilen. Ik heb haar in de tussentijd twee keer gevoeD, verschoond en samen op de bank tv gekeken en ze ligt er nu weer 10 minuten in.

Ik blijf het moeilijk vinden om te weten wat er aan de hand is met de kleine.

1 aug. Controle.. Oh die moet ik nog afzeggen. Ik heb dan nacontrole in het ziekenhuis, maar dan is manlief werken en het is een wereldreis met de bus. Ik ben dan ook jarig :)

Deel Deze Pagina