Weet iemand dit? @ sporten naast het geven van borstvoeding. Ik wil vanaf 6 weken na de bevalling weer gaan sporten want ik ben nog zeker niet tevreden met mijn lichaam zoals het nu is. Maar ik ben bang dat dan mijn borstvoeding terug gaat lopen. Of gebeurd dit niet als ik gewoon 1 tot 2 keer in de week ga sporten en verder goed blijf eten en drinken?
Boef, wat super schattig! Ik moet de 11de op nacontrole bij de Gyn, dan zullen ze kijken hoe en wat. Maar deze hechtingen zijn oplosbaar, 6-8 weken.. Uitwendige zijn gelukkig allemaal al opgelost CN, Geen idee. Ik mag nog helemaal niks aan sporten ofzo tot mijn hechtingen er uit zijn. Ik zou vooral blij zijn als ik weer mag fietsen.. Dat zou mij zoveel mobieler maken.. Maar dat duurt nog even, en daarna moet ik toch wachten tot ik T.obin mee kan nemen.. Nog ff wachten dus
@cn. hier helpt t ook weleens om dr plat in het wippertje te leggen en dan een beetje wiegen en naar buiten kijken (licht vinden ze geweldig) Ik ben daar ook wel benieuwd naar borstvoeding en sporten. heb je al op borstvoeding.com gezocht?
@ boefjesmama, wat een scheetje zeg !! en schattige kleertjes heeft ze aan @bijntje, heb je nog zoveel last van je hechtingen? Ik kan al vanaf dag 8 na de bevalling boodschappen enzo doen en ik heb vanaf dag13 zelf auto gereden en dat gaat ook heel goed. Fietsen heb ik nog niet geprobeerd eigelijk. In het begin had ik ook wel last van mijn hechtingen, vooral als ik dan ging zitten @ lin, ja gelukkig is ze ondertussen in slaap gevallen alleen nu zou ze eigenlijk over 10 min alweer voeding moeten krijgen maar ik laat haar toch maar een half uur langer liggen misschien want dan heeft ze wat rust gehad ahha. Maar op die sit heb ik nog niet gekeken, dat zou ik eerst maar eens gaan doen... Bedankt voor de tip !!! Kuss
Nou dames ik heb het gevonden... Ik plaats het hier ook maar even voor de dames die ook wilde gaan sporten naast het geven van borstvoeding. Herstellen en borstvoeding op gang laten komen Regelmatig vragen borstvoedende moeders zich af of ze kunnen sporten, en of dat geen kwaad kan voor de hoeveelheid melk die ze produceren. Ik denk dat die vraag wordt ingegeven door het feit dat moeders vlak na de bevalling te horen krijgen dat ze het rustig aan moeten doen (zodat de borstvoeding goed op gang kan komen). Inderdaad is het verstandig om er als kersverse moeder voor te zorgen dat je de eerste weken na de bevalling goed herstelt. Je doet dat door goed te eten en voldoende rust te nemen. Maar als je hersteld bent en de borstvoeding goed op gang is gekomen, dan kun je zonder enig probleem je normale bewegingsprogramma weer opstarten! Bewegingsapparaat Omdat zwangerschap en bevalling toch hun invloed uitoefenen op het bewegingsapparaat (spieren, botten, pezen, etc.), is het wel aan te bevelen om rustig te beginnen met het hervatten van een sport die je al eerder gedaan hebt. Dit advies heeft vooral betrekking op het voorkomen van blessures en niet op de borstvoeding. Praktische Tips vanwege het zwaarder zijn van de borsten, kunt u eventueel twee sport-bh's over elkaar dragen voor extra steun; door vlak voor het sporten te voeden, zijn de borsten zo leeg mogelijk, wat aanzienlijk kan schelen in het comfort; zorg ervoor dat u voldoende drinkt. Dat is sowieso belangrijk bij sporten, maar voor borstvoedende moeders is het nóg belangrijker. Let goed op dat u niet uitdroogt! er wordt wel eens beweerd dat een baby de melk van een sportende moeder niet lust, maar de meeste moeders merken daar niets van; indien u erg bezweet bent, en uw baby niet van hartige tepels houdt, kunt u eerst douchen voor u de baby aanlegt; wees wel extra beducht voor blessures aan de borst. Die kunnen aanleiding geven tot verstopte melkkanalen, wat uiteindelijk kan ontaarden in borstontstekingen of abcessen. Veel rusten is niet meer nodig Ná de eerste weken, als de borstvoeding goed op gang is, is het voor de melkproductie niet meer noodzakelijk om veel te rusten. Wel blijft het belangrijk om voldoende tijd en aandacht aan de voedingen te schenken, om teruglopen van de melkproductie te voorkomen. Maar als u volledig op vraag voedt, dan zal uw baby vanzelf aangeven meer en vaker te willen drinken om de productie op peil te houden danwel op te voeren tijdens de zogenaamde regeldagen. Deze dagen kunnen in principe altijd optreden wanneer een baby niet genoeg heeft aan de hoeveelheid beschikbare voeding. Een leuk weetje tot slot: tijdens de trainingen voor de Olympische Spelen gaf Fanny Blankers Koen borstvoeding. Een duidelijker bewijs dat sporten en borstvoeding prima samen gaan, valt nauwelijks te bedenken.
CN: Je kunt ook van het voedingskussen een bedje maken: Je legt dan het kussen in een u-vorm met de uiteinden tegen elkaar aan. Dus helemaal dicht. Dekentje erover voor het in glijden en kindje erop. Haar hoofdje dan aan de gebogen kant. Zo ligt ze iets omhoog en toch zacht. Hielp bij M. erg goed tegen spugen omdat ze net ietsjes hoger liggen dan op hun rug in de box. Heb Y. nu ook weer zo liggen ivm krampjes. Mocht je het niet snappen dan moet ik ff foto van M. op kussen opzoeken.
@ boefjesmama: leuk jurkje! Was inderdaad warm om te lopen, vanmorgen centrum in geweest (zo'n 2 uuronderweg geweest) had geen droge draad meer aan mijn lichaam volgens mij Ja mocht een week eerder op controle maar dan is M.ark jarig dus niet handig, dan maar een week later. @ huilen beeb: soms blijft het lastig, af en toe zou het toch wel erg makkelijk zijn dat ze al konden praten @ sporten: geen idee
Einneh: wel grappig. My. is 4 dagen ouder dan Ma. En D is 3 dagen ouder dan Y. Gaan ze mooi gelijk op. Hebben jullie al een verlanglijstje voor M? Vind het best lastig aangezien we hier al zoveel hebben. En om van iedereen nou Duplo te vragen vind ik ook een beetje te veel.
Ik weet niet meer hoe laat ik voor het laatst gevoed heb. F. ligt nu net een uur lekker te slapen. Mhmm, lastig.
Hoezo zou je daar terugloop van krijgen? Ik heb dat nooit ervaren hoor. Ben destijds bij mijn oudste ook 6 wk na de bevalling weer met hardlopen begonnen, ga ik nu ook doen
Lionne zou haar lekker laten liggen ze meld zich vanzelf. Vandaag ook op verzoek aan het voeden gaat erg wisselend. Vannacht om 2 uur de laatste tot 8 uur weer. Daarna steeds om de 3,5 uur. Ze drinkt ook lang niet altijd de 120+4 leeg. Laat vaak 40 zitten. Naar mijn idee is ze nog niet veel aangekomen dat zien we vr op cb wel.
Nee hier nog geen verlanglijst.... Duplo heeft hij genoeg (2 bakken vol ) Denk dat we geld vragen van iedereen. Vooraf kopen wij dan een keukentje met alle toebehoren, als de visite binnen komt krijgen ze een kadotje in de handen gedrukt wat wij dan gekocht hebben. En hij heeft de autogarage van v-tech toet toet, hiervan moet hij nog een paar auto's dus die gaan we ook vragen. Verder zou ik het echt niet weten
Boef vertel wat is t heb mail gehad dat de maill ontvangen is. Heb alles gelezen maar gewoon te moe om overal op te reageren sry! Nu onderweg naar huis. Airco doet het niet AAAAAHHHH!!!!!!!!! *plak plak plak* Was erg leuk in dierentuin. Heerlijk om eruit te zijn. Veel vraga gehad naar C 'wat een poppetje, hoe oud is ze' kreeg me toch een paar vage blikken dat ik NU AL het durfde te wagen om dag naar dierentuin te gaan zo vlak na bevalling. Hun mond ging nog verder open hangen toen ze hoorden dat het een ks bevalling was haha. 1 vrouw is half jaar thuis gebleven na haar ks, ze durfde niks te doen. Ben nu wel flink gesloopt weten niet wat we met t eten gaan doen. Hebben beide geen honger dus halen war kleins voor D, die overigens nu diep in coma ligt
@ roozjuh fijn dat het leuk was! Leuk al die mensen en belangstelling.. @ boefjesmama schattige foto! Leuk jurkje! Die tip van voedingskussen deden wij ook bij Thijs...nu ook maar weer eens proberen met Bram.. hielp toen goed tegen spugen.. @ Lionne ja is ook lastig...merk dat ik nu pas paar dagen de verschillende huiltjes herken..en morgen is ie vier weekjes..geef jezelf de tijd en je kleintje ook.. je word er steeds beter in om aan te voelen wat je kleintje wil..en soms willen ze gewoon huilen of bij je zijn.. @ lin fijn dat bloeden gestopt is en er niks aan de hand is.. @ hier om zeven uur naar cb..ze hebben nu avondspreekuur... B heeft fles gehad om kwart voor vijf..dus komt denk ik kwart voor acht..maar denk dat ie daar een keel op gaat zetten... ach ja zijn ze wel gewend daar toch??
Ik denk maar zo: zolang ze lekker slapen en tevreden zijn is het goed en hebben ze geen honger. Als ze honger hebben/krijgen laten ze echt wel van zich horen