Juffie ja dat zijn ze zeker gewend C moest ook fles toen ik bij cb was. Krijzen dat ze deed vergeet niet een omslagdoek ofzo mee te nemen. Voor op t aankleedkussen daar, echt hygiënisch is het anders niet, plus dat je m kan gebruiken als ze gaat checken anders zit t kleine hummeltje kou te vatten in alleen de luier. Succes straks! 1e keer?
Roozjuh bedankt! Haha ja dat zullen ze wel vaker meemaken... Inderdaad omslagdoek mee..en is inderdaad de eerste keer! Ken het al wel van toen met thijs...maar das alweer lang geleden dat hij zo klein was.. Denk dat ik ook foto ga maken..vind ik wel leuk... Nou ben benieuwd hoe groot ons mannetje nu is.. Fijne avond allemaal!
HK kado: ehh ja.. heb het binnen.... weet niet zo goed wat ik ervan moet denken gok dat ik er geen gebruikt van zal maken haha. jij wel? zag leuke foto voorbij komen ik ga ook maar ff de foto's van vandaag op laptop zetten. zat leuke tussen van hubby en D samen
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Tenzij ze echt uren aan 1 stuk slaapt en dan suffig lijkt bij het wakker worden. Na te lang geen voeding kunnen jonge kindjes een te lage suiker krijgen (en dat wil je idd niet). Anders ga je zsm een keer naar het inloop spreekuur van het CB zodat je kan wegen? Ik vond dat zelf altijd wel leuk om bij te houden. V valt altijd in slaap aan de borst, ik laat haar tegenwoordig wel boeren als ze erg kort heeft gedronken, en dan bied ik dezelfde borst nog een keer aan. Nu het zo warm is leg ik aan zodra ze wakker is, en wat huilerig lijkt.
Hoe doen jullie dat voor de nacht? Ook op verzoek of om 23.00 uur wakker maken voor een laatste voeding?
hier voeden op verzoek, ook snachts. ze heeft meestal rond 23.00 haar laatste fles en dan gaat ze naar boven dr bedje in en zien vanzelf wel wanneer ze komt. vaak pas tussen 4.30 en 5.30 weer
Zo we zijn weer terug van CB...hij heeft zich voorbeeldig gedragen..geen kik gegeven..hij was wakker en gaf de arts een mooie lach...sinds vandaag steeds vaker een echt lachje.. Hij is al groot..58 cm en 5080 bij geboorte was ie 4460 gram.. Er was een meisje die was al 8 weken en was kleiner dan Bram.. Vind ik soms wel stiekem beetje jammer...hij is zo snel groot... maar is alleen maar goed natuurlijk dat hij goed groeit! Verder raadde ze aan om tegen krampjes en snelle drinken nutrilon omneo te geven ipv de normale nutrilon die we nu hebben... friso comfort kon ook maar omneo zou beter zijn voor ons...nu heeft vriend net friso comfort gekocht...scheelt ook in prijs.. weet nog niet echt of ik wel andere voeding wil..zoveel kramp heeft ie ook weer niet..en ja fles wel snel leeg in tien minuten.. Maar ja zullen wel zien..kunnen wel proberen..ze zei dat fabeltje is dat baby's daar echt last van hebben bij wisselen van kv... maar ben nog niet overtuigd.. Roozjuh leuke foto's! Voor de FV mama hoeveel ml drinkt je kleintje en hoe lang duurt het bij jullie? Hier tien minuutjes en 90+3
eerst 60+2 en dan 30+1(madam wilt geen koude melk...) net toevallig flesje 90+3 in 1x op en daarna nog 30+1 vannacht had ze ook iets van 120 op. hoelang ze erover doet? 90+3 doet ze zo'n 10mintjes over denk ik. bij 2flesjes doen we kleine pauze van 5 a 10min ertussen
Hallo iedereen, Mag ik ook meeschrijven met jullie? 9 juni ben ik bevallen met 37.4 (inleiding ivm bekken-/heupproblemen) van ons 2e zoontje Jaymee Jaymee woog 2936 gram en was ongeveer 48 cm lang. Op dit moment gok ik hem op 3600 gram en 51 cm! Hij groeit onwijs hard! Maar ook niet zo gek want hij drinkt 6 (soms 7) keer 135cc Friso extra voeding.. Als jullie nog vragen hebbem, stel ze gerust!
juffie waarom dure Nutrilon eigenlijk??? kv huismerk is PRECIES t zelfde, komt notebene van zelfde fabrikant stukken goedkoper ook en voeding is t zelfde. je lijkt wel gek om vrijwillig meer te betalen vanwege een merk naampje
Ik voed de hele dag op verzoek, ik maak D ook niet wakker voor een voeding omdat dat beter uit zo komen, hij drinkt dan toch niet (goed). Dus ook de late voeding, meestal rond 23 uur, wordt wel een over geslagen door meneer en dan komt hij om half 1 (als wij net slapen dus......) @ nanni: welkom! Hier slaapt D. Wat ook een unicum is voor een avond maar hij was dan ook om 17 uur al wakker M'n man is net bij M geweest die had zijn broek vol en dan slaapt hij niet maar dat is ook weer opgelost Ik ga even relaxen op de bank vandaag eigenlijk nog niet gezeten
Mag ik aan de flesvoeding moedes vragen hoeveel voeding jullie ukkie nu krijgt.. Jaymee is echt een hongerlapje en soms is het best lastig, zeker als hij al "teveel" op heeft.. Vrijdag moeten we naar het CB en ga ook zeker even overleggen daar, maar ben benieuwd naar jullie kindjes.. Ik ben nu ook lekker aan het bankhangen.. Jaymee gaat "gewoon" tegelijk met Djayson naar bed en dat gaat meestal prima. Hij heeft dan net zijn flesje op (en gedoucht) en gaat lekker slapen, gisteren zelfs de fles van half 11 overgeslagen (gelukkig maar, want nu had hij netjes 6 flessen op hihi) Djayson (3,5 jaar) sliep ook snel, maar die is ook niet lekker. Hij heeft de hand, voet en mondziekte en zijn mond zit vol blaasjes Daarbij ook koorts nu.. We hopen dat Jaymee het niet krijgt, al is het grootste gevaar geweken, want het kan heel gevaarlijk zijn voor baby's jonger dan 10 dagen...
welkom nanni geef bv en vandaad weigert n haar flesjes ineens. (we oefenen elke dag met 1 flesje) vanmorgen moest ik naar het zh wilde ze ook niet makkelijk drinken... zou t zijn dat ze ingevroren ontdooide melk anders smaakt? enne wat doe je daaraan? want wil over n maand over op de flesvoeding enne dat gaat nog wat worden dan...
id flessen warmer. normaal is de melk vd zelfde dag als we oefenen. kan me alleen maar bedenken dat t door dat t is ingevroren geweest is. lees op borstvoeding.com dat dit vaker gebeurd.. ben dr lekker mee want zo kan ik nooit weg gaan.. hopelijk pikt ze t wel als ze kunstvoeding krijgt... morgen nog eens verse melk proberen en dan is een keer fv want dat kan nog leuk worden dan..
Welkom nanni! Leuk ook een grote broer van drieenhalf jaar...hier ook en ook twee jongens nu! Zielig dat hij ziek is..hopelijk slaat het niet over op je ukkie.. Bram krijgt 90 water met drie schepjes nutrilon.. en dan op verzoek en dat is om de drie uur... dus hij heeft nog vaak fles 7/ 8 keer.... @ roozjuh echt waar joh?! Hoe kan dat dan? Dus echt precies hetzelfde maar dan ander merk?? En heeft kruidvat dan ook speciale voeding die dikker is en tegen krampjes.. in die omneo en comfort van friso zit dat johannesbroodpitmeel er al doorheen... @ lin ow das even minder dan...hopelijk iets tijdelijks...anders andere fles of speen gebruiken? Maar tepel/speen verwarring is nu toch nie meer? Sorry geef geen bv dus geen idee... @ Einneh lekker uitrusten nu dan maar! @ hier lekker aan het knuffelen geweest met Bram die is in de avond echt heel wakker..net weggelegd maar dat vindt ie niet zo tof haha... Nu lekker aan de cherrytomaatjes met mozzarella...met lekkere kruiden erop mmmm...vanmiddag had ik het over broodje tartaar en nu weer eten hihi...tja ben een bourgondier!
* Einneh: M. heeft de toet toet politie auto maar vind het niks aan. Die zijn volgens mij alleen maar leuk met garage. Is die garage nog leuk voor als ze 2 zijn? * Roozjuh: het is 15% korting op 2kidzz site: verkoop en inkoop 2e hands kinderkleding. Niks voor mij dus ik gebruik de korting niet. Wie wel belang heeft PB maar. Oh lees dat je hem al hebt. * Juffie: hier geven we 120+4 maar ben blij als ze 90 heeft gehad. Denk dat ik terug ga op 90+3 zonde van al die melk. Ze valt gewoon in slaap met nog 50 in de fles. Krijg er dan met moeite nog 10cc in. Soms helemaal niks meer. Boeren al 2 keer en verleggen haar dan ook op de andere arm. Maar mevrouw boert niet dus drinkt ze ook niet verder lijkt hem wel. * Lin: bevroren melk smaakt anders. je kan ook vers met bevroren mengen. Je mag verse melk trouwens 24 uur in koelkast bewaren dus wat je vanavond kolft kan ze morgen middag nog drinken zonder dat je het in moet vriezen. Moet je het wel achterin de koelkast zetten tegen de achterkant aan zodat het minder last heeft van de deur die steeds open gaat dan schommelt de tmep van de melk nl teveel. Zeiden ze bij M. in het zkhuis.