Bloem zeker een overwinning! Ik ga zo t centrum in met de kids... Hou mn hart vast want gok dat D vaak weg zal rennen over t grote klein heen en in de winkels verstoppen. Joekie: lang leve voedingen haha. Jammer dat we ze soms niet op pauze kunnen zetten een middag he? ff bijtanken zou soms heerlijk zijn
Ik ben benieuwd wanneer manlief zijn bed uit komt rollen. Hij zou voor 13.00 uur nog boodschappen doen en er moet nog gestofzuigd worden. En dan komen er drie collegas
Vind het af en toe ook zwaar met 2 kids.... Vooral om er een beetje ritme in te krijgen.... Heb M nu buiten gezet meteen emmer water, hij is al compleet nat maar ach het is mooi weer @ Bloem: Jeej met2 kids douchen... Dat durfik niet aan
@Roozjuh: heb je geen meerijd plankje voor de wagen? Wij hebben hem eergisteren gekocht en het werkt super! Je kan ook van die kleine waterijsjes halen! Ik weet niet of je een AH in de buurt hebt, maar daar verkopen ze mini waterijsjes, ideaal voor kleinere kinderen! @Lionne, kan je hem niet wakker maken zometeen ? Ik heb net het Erasmus ziekenhuis gebeld, kan dinsdag al terecht! Ik had voor mijn zwangerschap al last van mijn linkerheup, maar door zwangerschap konden ze niet goed onderzoeken wat het is. Ze weten wel dat ik elke keer een ontsteking heb eraan. (ik heb als baby HD gehad, en mijn bekkenstand is standaard al anders) Ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen, arts had het de vorige keer over wat opties als de pijn blijft, en daar werd ik niet vrolijk van! Ook voor Djayson de huisarts gebeld, het arme schaap kan nagenoeg niet eten, elke hap die hij neemt gaat hij huilen Zelfs bij snoep/koek, dus het doet hem echt pijn! Hoop dat hij een zalfje oid krijgt om te verdoven..
Zo heb even alles bijgelezen. 4 pagina's Man die in bed blijft liggen en niks merkt. Hier ook! Hij riep gister iets te hard dat ze het 's nachts zo goed doet want vannacht was mama de sjaak om 23.00-1.00-5.00 (niet meer slapen tot 7.00 uur. Om 6.00 uur heeft papa het overgenomen dat was wel lief. Wandelwagen. Nou het word nog leuker hier.. mn vriend heeft de grote auto mee genomen. Achterin ligt de leenwandelwagen (onding musty4) maar heb niks anders en kan nu niet eens boodschappen doen. Maar heel hard hopen dat de draagzak vandaag bij de post zit... zucht mannen! @Lionne. Stofzuigen kan je beter na de beschuit met muisjes doen hoor hihi ik stofzuig pas nadat de visite weg is @Bloem. Met 2 kids douchen, hoe doe je dat dan? Want ik ben al blij dat ik N alleen in bad kan doen. Gebruik dan het wippertje waar ik de badcape inleg en zo lukt het alleen. Douchen met n vind ik een beetje eng ben bang dat ze wegglijd wel 2 keer gedaan maar durf het niet goed. @Joekie. Dikke knuffel en hopelijk kan je nog wat slaap inhalen. Bevroren bv. Ja schijnt dus anders te smaken ivm de enzymen die iets afbreken waardoor het zepig kan smaken. Gebeurd ook id koelkast na 2 dagen. BV mag 24 uur id koelkast als het bevroren is geweest, vers mag tot 5 dagen. Maar het probleem is niet het flesje want vers drinkt ze gewoon uit de aventfles, t is echt de smaak ze draait dan echt weg wil niet op de speen zuigen etc. Vanavond voor de check nog even verse proberen ( gekolft vanmorgen) En anders binnenkort even fv uitproberen. Las dat je fv en bv anders kan gaan mengen zodat ze er aan wennen en zo kan je dan overstappen ofzo. Nou nog 3 weken dan gaan we rustig afbouwen (overproductie wil ik niet te hard afbouwen). Wil ook weleens even een paar uurtjes weg kunnen namelijk. @Juffie. o goed zo dat het weer goed is. Hier gisteren ook wat woorden. Ik vind dat hij steeds gewoon zn eigen tijd pakt ten koste van mij. Hij laat dan N volledig aan mij over en gaat zelf buiten zitten, koptelefoon op boekje en een borrel dr bij. Was ik even niet zo te spreken over. Kon gister amper douchen en hij hoorde haar natuurlijk niet.. Ik wil ook weleens even een momentje voor mezelf. Denk dat ik vanavond met een boekje en maskertje in bad duik. Even niks! Hier ook weer uitgepraat hoor maar soms.. mannen! Flesvoeding vergelijken. Ik heb een handige website waar je prijzen en inhoud kan vergelijken. Daar zal je zien dat het inderdaad alleen de merk naam is Hier staat ook kruidvat klaar id kast.. Kan je van alles kiezen (spugen/allergie etc) en dan krijg je een schema met voedingen te zien Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs N is wakker.. doei
Roozjuh: een cake kopen en door juf met kids laten versieren met slagroom en gekleurde strooisels oid. Meerijplankje idd super handig wij hebben een kidsit en wonder boven wonder gaat M. er vrijwillig opzitten als hij moe is.
Ik heb vandaag mijn eerste dag alleen met 2 kinderen thuis. Vanmorgen kwam er een vriendin met haar zoontje van 4 maanden, dus dat was lekker druk maar ook erg gezellig. Nu ligt mijn oudste op bed, en V zit in de doek te slapen Wasjes draaien, heb opgeruimd, het valt dus mee! Wel WARM zeg. Pff, ben echt blij dat ik niet meer zwanger ben met dit weer Vanmiddag maar eens kijken of ik de kindjes tegelijk voor boodschapjes mee kan nemen, had het de oudste beloofd (die wil dan achter zo'n klein karretje lopen ) Hier trouwens goede nacht gehad - 23u - 2u - 5u - 7u. Bij mijn oudste ging dit patroon vanzelf naar 1 nachtvoeding, zo rond 3 uur 's nachts, maar die was al een stukje ouder toen.
Ik vertelde gisteren trouwens tegen vrouw van CB dat ik nog steeds pijn heb bij voeden en mevrouw is ook heel onrustig aan de borst, wat ik laatst al zei, tepeltrekken en veel loslaten en ze maakt ook klikgeluidjes. Nu schijnt dat op spruw te kunnen duiden ookal hebben we geen zichtbare witte vlekjes. Ben benieuwd. Gisteren meteen met 2 kids naar de apotheek gelopen kom ik daar aan, kan ik alleen iets op recept krijgen dus kon ik weer naar huis. Heb vandaag een vervangende huisarts gebeld of ze iets kunnen voorschrijven. Wat gebruik jij voor de spruw evenstar?
Werkwijze douchen met 2 kids: Allemaal uitkleden, kleine meisje gaat gewikkeld in een badcape even in de wandelwagen. Zoonlief en ik stappen alvast in de douche en ik was snel onze haren en lijf. Dan stap ik uit de douche om m'n kleine meisje te pakken en staan we gezellig met z'n drieën onder de douche. Om m'n kleine meisje te wassen ga ik vervolgens op de grond vd douche zitten en leg haar op mijn opgetrokken benen en mag zoonlief helpen met haar wassen, zo kun je er ook goed bij om de haartjes te wassen! Zoonlief vind dit ook super leuk. Sproeier heb ik er dan even afgehaald om haar meteen goed af te kunnen spoelen. Vervolgens stappen m'n meisje en ik alvast uit de douche, zoonlief speelt nog even verder. Ik droog in een sneltreinvaart mezelf af terwijl zij in handdooeken gewikkeld is, en dan is zij aan de beurt. Vervolgens gaat zij weer aangekleed en wel in de kinderwagen en trek ik zoonlief uit de douche en wordt die afgedroogd en aangekleed. Ging eigenlijk best goed zo. Heb zoonlief zelfs instructies gegeven om de douchedeur met een trekker schoon te maken, vind ie nog leuk ook hahaha
Nystatine voor Veerle (op recept), en Miconazol creme voor mij (gewoon te krijgen bij de apotheek). En ik volg het advies van VBN/de lactatiekundige van de kraamzorg en niet de bijsluiter. Na elke voeding overdag maak ik V's mondje eerst schoon met een gaasje met uitgekookt water en een scheutje azijn. Schimmel houdt van suiker, maar niet van zuur. Dan breng ik de Nystatine lokaal aan met een wattenstaafje. Ik gebruik per keer 3 wattenstaafjes, beide kanten, en bestrijk daarbij zoveel mogelijk van de tong, wangen, kaak en verhemelte. Ze zuigt erop en vindt het niet vies gelukkig. Je krijgt bij zo'n flesje een pipetje, en je zou dan eigenlijk 1 of 2 ml moeten geven. Dat is voor een kindje echt een slok! En het is juist niet de bedoeling dat ze het meteen doorslikken, het moet in de mond gehouden, dat doen ze natuurlijk niet. Vandaar dit advies. Ik zou mijn tepels elke keer ook met die creme moeten doen, maar ik heb zelf geen klachten en je huid wordt niet blij van die creme. Ik doe het een beetje op gevoel, zo'n 3 keer per dag ofzo. Ik moet het wel doen, want ik bescherm mezelf en mijn oudste door die creme. Mijn oudste heeft het niet. Dat het niet zichtbaar is kan trouwens ook betekenen dat het op een plek zit die visueel wat minder toegankelijk is zeg maar. Bv. in de wangzakken of helemaal achterin op de tong. Gek genoeg was het zichtbare juist het enige teken van spruw bij ons, V heeft nergens last van, drinkt niet klakkend of onrustig (ja, door de grote golf die ze krijgt, maar verder niet). Nystatine is het eerste dat ze voorschrijven. Als dat niet werkt is er miconazol gel (maar daar schijnt ooit een kindje in gestikt te zijn, maar ja, die ouders hadden een dot op de speen gedaan ) - dit vertelde de LK die ik heb. En anders Gentiaan Violet, maar dat wordt lang niet overal verkocht. Hier is het al dagen amper meer zichtbaar, maar ik heb het advies gekregen nog 2 weken door te behandelen om te voorkomen dat het terugkomt. Wel veel gedoe. En o ja, alles dat met moedermelk in aanraking komt moet je op 60 graden wassen! Ik doe ook elke dag een schone bh aan (moet toch ivm lekken), en let ook op vlekken op lakens, draagdoeken waarop gespuugd is, etc.
@ Bloem: ow dat is niet leuk, weet hoe pijnlijk voeden is bij spruw! Hier heb ik het en de kleine volgens mij niet..... maar ik smeer Daktarin creme (op recept) voor bijna elke voeding op mijn tepel en zo krijgt de kleine het ook binnen (preventief). @ Evenstar: ik moet er ook niet aan denken nu nog zwanger te zijn (als ik nog niet was bevallen was ik nu 41+ geweest ) @ Roozjuh: ik zou ook een ijsje doen, morgen wordt het weer warm weer dus dat zal er wel in gaan! @ Lin: hoop dat de bv via de fles vanavond wel lukt! ik heb er bij M nooit problemen mee gehad (zowel vers als bevroren) hoop dat D er ook geen problemen mee heeft. Gaan hier denk ik volgende week even proberen. Probleem is nu namelijk dat ik spruw heb dus alleen verse bv kan geven (als je dan gaat invriezen kun je weer besmetting krijgen als je later deze bv gaat geven, dus dat is geen optie). Ik moet trouwens wel zeggen dat ik verse bv echt maar 24 uur bewaarde in de koeling, 5 dagen vind ik echt te lang! @ Nanni: fijn dat je dinsdag al naar het ZH kan! hoop dat ze een oplossing (niet al te ingrijpend) voor je hebben! vervelend dat D er zo'n last van heeft, vloeibaar eten (vla ofzo) lukt ook niet? Hier vandaag niet zoveel, veel te warm en het ziet er ook nog niet naar uit dat we hier verkoeling krijgen (regen) dus lekker zo weinig mogelijk doen! M ligt te slapen en D nu ook eindelijk volgens mij (na bijna 2 uur af en aan drinken, spuitluiers en jammeren) denk dat die ook last van de hitte heeft
@ Evenstar: ik heb het idee dat er hier geen eind komt aan het wassen door de spruw.... de lijn hangt hier elke dag vol met hydrofiel luiers, lakentjes, kleding, spugdoekjes enz enz
Even een vraagje: Wanneer krijgt jullie kleine de 1e prikken? standaard is dit met 2 maand maar M heeft een nacht in het ziekenhuis gelegen na de 1e prikken dus wij laten D pas met 3 maand voor de 1e keer inenten. Wil niet weer hetzelfde meemaken... zo'n kleintje met hoge koorts en niet willen drinken (lees 2 voedingen overslaan en alleen maar slapen) is echt niet leuk!
Einneh, Jaymee krijgt met 2 maanden zijn 1e prik! Vervelend zeg dat het de vorige keer zo mis ging incl opname! Ik hoor ook om me heen dat sommige kindjes wel met 1 maand al de kinkhoest enting krijgen ivm epidemie, maar daar heb ik hier nog niks over gehoord.. Helaas wil Djayson ook niet echt vla eten, doet hem ook zeer. Komen ook steeds meer blaasjes bij, ook op zijn tong. Ben benieuwd wat de huisarts zegt straks!
Zo inderdaad wat een verhaal evenstar! hahah Jij als draagexpert weet vast wel iets op de zon en een draagzak. Petjes enzo zijn nog te groot en heb nu een babyborndraagzak (kinderwagen stuk dus ben blij dat ik nu wat kan) maar de zon schijnt zo op het hoofdje (smeer wel in maar hoe scherm jij die kleine af?) @einneh. Ik laat het ook niet lang in de koelkast staan. Kolf met de 2e ochtend voeding, dan zit er veel in dus heeft ze 1 borst om te drinken en de andere kolf ik helemaal leeg heb ik zo tussen de 100 en 150ml en dat krijgt ze dan ergens tussen 19-21 uur. Best vers dus. Maar ik had dus een flinke voorraad al (1 vrieslade vol) maar ze moet het niet. Heb dr zelf aangeroken ruikt inderdaad ánders' zeepig. Borstvoeding te koop! hele vrieslade vol, smaakt wel naar zeep @nanni. Wat zielig dat ie niet goed kan eten zeg. Succes bij de HA. Hier dus de draagzak binnen (babyborn) en hij is echt als nieuw! dat voor 30 euro ben er erg blij mee. N erin gedaan en binnen 3 minuten sliep ze. Echt gezellig zn ding Nu mn wandelwagen weg is echt fijn dat ik even naar de super kan voor kleine dingen. Maar wil dus even weten hoe je dat doet met de zon.. ik ga even een poging bruin worden doen id tuin! Tijdschrift erbij voetjes omhoog. De boel de boel klaar! (dat er nog van alles moet in huis, jammer dan)
Ja dat vroeg ik me ook af lin! Ik heb haar gisteren een mutsje opgedaan in de draagzak, maar vond dat wel erg warm.