Douchen met 2 kids: haha mooie tactiek! Hier gaan ze nooit samen. En als ze in bad/douche gaan dan is hubby er altijd bij want dat vind ie leuk om te doen. Wil wet zo'n lig dinges voor int babubadje. Jeetje hoe heet dat nou. Net vergeten te halen toen ik int centrum was. net dus voor t eerst weer naar centrum gelopen, nu met 2kids en kan je vertellen dat ik dat voorlopig niet meer doe!! Niet zozeer mn buik die t niet aan kon, maar meer mn hoofd pff. D had dikke drama buien en ging er continu vandoor. Liep supermarkt in en hij rende als een gek weg en trok alles uit te schappen en stond opeens weer buiten. Nou ik ook weer naar buiten en flink boos geworden. Mocht ie 2min van mij op de grond zitten met straf. tegelijk liep zijn klasgenootje voorbij die hij helemaal geweldig vind. Mocht ie niet mee spelen omdat ie straf had. Dubbele drama dus meteen pfff. Werd knetter gek! Tractatie: spek dingetjes bij Jamin gehaald. Achteraf dom!!!! Want was best duur. Had idd beter ijsjes kunnen doen. Mini ijsjes bij appie joh?? Grr wist ik dat maar eerder. Vond die roombakjes onhandig want zitten geen lepeltjes bij en bij xenos alleen grote lepels
@ nanni: eerst een ijsje om het te "verdoven" en dan wat eten? ach je zult ook al wel van alles geprobeerd hebben! Hoop dat de HA er wat voor geeft want dit is zo ook niets.... @ Lin: ik weet eigenlijk niet hoe de BV uit de vriezer en koelkast ruikt en smaakt..... nooit geroken en geproeft moet ik eerlijk zeggen. Ik heb hier al $) 100ml in de vriezer staan, afgekolft ivm bo maar zit me af te vragen of het verstandig is die te geven omdat ik denk dat ik toen ook al spruw had..... Jeej een lade vol al! hoe doe je dat? Fijn dat de draagzak binnen is! kan je alleen niet helpen met hoe en wat met dit weer.... lijkt me wel warm of zou dat meevallen? Ik doe vandaag ook niets in huis alleen hetgeen wat moet (vaatwasser en wat opruimen)
Oja prikjes: idd met 8weken. Je kan zelf beslissen of je t later doet. Zullen ze niet moeilijk over doen Hihi C snurkt als een gek
@ Roozjuh: heerlijk zo'n kind mee! wat ben ik blij met mijn duowagen en een kind wat het niet erg vind om daarin te zitten Ik weet wat voor ligding voor het bad je bedoelt maar ik weet niet hoe ze dat in de babyzaak noemen (weet wel de naam voor de revalidatiewereld maar daar heb je niets aan )
hoop dat ze bij het CB inderdaad niet moeilijk doen.... heb niet zulke hele goede ervaringen met dat bureau....
Einneh: CB, zou t niet niet erg vinden als die affikt nee ook ik ben niet altijd blij met CB. je moet vantevoren zeggen dat je t uit wilt stellen. dan hoef je die prik-afspraak niet te maken met 8weken. net post binnen gehad voor de prikken(vaccinatiebwijs enzo). dus das ook weer geregeld. Oja ik doe mee met Baby van de Maand! stemmen zijn dus hard nodig
ja die envelop lag hier ook op de mat dus vandaar mijn vraag wij hebben met 7 weken pas de 1e afspraak op het CB, denk dat ze er dan over gaan beginnen namelijk. en ik ga wel heen want wil wel even weten hoe zwaar en lang D dan is
Hoi, @Spruw: Evenstar en Einneh, toch? Pfff respect hoor! Vind het zo al druk. Snap dat jullie niet anders kunnen maar jullie doen het toch maar! Knap hoor! @draagzak of doek: geen ervaring dus geen tips... @hier: vanmorgen op het CB geweest. We hadden om 9.30 uur een afspraak met M en om 11.20 uur een afspraak voor F. Gelukkig vonden ze dat daar ook onzinnig dus hebben gewoon beide meiden gecheckt om 9.30 uur. Scheelde weer een rit heen en weer. Ondanks het spugen is M goed aangekomen namelijk 3880 gram (geboorte 3142 gram). Gewicht was gemiddeld, lengte ver boven namelijk 57 centimeter met gebogen knieën . Basketbal? Voor de obstipatie kregen we het advies Nutrilon Omneo Comfort te gaan gebruiken, beginnen met 50/50 standaard en Omneo comfort. Iemand daar ervaring mee? Extra water was heel goed. Olijfolie, sinaasappelsap ed raden ze af. Dus eerst maar de voeding proberen. @Inentingen: vanwege een kinkhoest epidemie heeft F vanmorgen dus onverwacht al haar eerste prikje gehad. Omdat ze door haar grote zus in aanraking komt met andere kinderen werd dat sterk aangeraden. Dan is ze nu al snel beschermd. F heeft gelukkig geen last gehad van deze prikken (alleen van die met 11 maanden) dus ik durfde het wel aan. @ kraamvisite: vanmorgen gehad en vanmiddag weer. Heel leuk en lief allemaal maar vind het ook lekker dat we zondag niets hebben én manlief vrij is! Lekker een dagje met z'n 4-en!
annemama: nu al prikjes gehad? jeetje das wel érg vroeg phoe. mooi dat ze er geen last van heeft gehad. enuhh kinkhoest epidemie? niks over gehoord... ook D zit op psz en komt dus met andere kids in aanmerking en dus zijn zusje via hem ook
@ Annemama: groeien gaat prima! jeej M gaat naar het KDV maar daar heb ik nog niets over kinkhoest gehoord.... zal wel wat loslopen denk ik....
oja heb telefoontje gehad van Felicitas dat ik binnenkort uitnodiging krijg om de babydoos op te halen jeeej! natuurlijk weer vragen of ik korting dit wilde en aanbieding dat en boekjes zus en zo. nee dankje, kwil gewoon de gratis dingen
Babydoos, Bellen ze je op? Is hier nog niet gebeurd haha onze telefoon blokkeert privenummers, dus we zullen zien.. Vaccinaties, nog niks over gehoord, maar ben me nog druk aan het inlezen. Hier mama's die niet of kritisch prikken? Of prikken jullie gewoon alles? Dragen, pff vandaag ff niet in de doek hoor. Dan zouden we echt aan elkaar plakken.. Want het is WARM! Kleine T ligt languit in de box, in zijn romper, te slapen. Want in de slaapkamers is het nu ff te warm. Heb hier een ventilator aan staan. scheelt iets. We hebben een prima nacht gehad. gingen wat later slapen dus 23-4-7 lekker hoor. Nu hele dag al aan het kleine beetje drinken, zal ook wel dorst hebben..
@roozjuh en Einneh: had het hier op het KDV al gehoord dat er kindjes waren met kinkhoest. Niet op onze lokatie maar een andere lokatie hier in het dorp. Ze waarschuwen dan wel zodat je er als ouder extra alert op kan zijn. Was dus ook doorgegeven aan het CB hier. Kan mij voorstellen dat het erg omgevingsgericht is. Wij wonen in Midden NL, vlak bij Utrecht, das ver bij jullie vandaan
@bijntje: heb mij er wel in verdiept bij F maar vond het erg lastig. Het heeft zoveel voors- en tegens. Ik werd ook erg verdrietig van de horrorverhalen zowel van de vaccinaties als zonder vaccinaties. Uiteindelijk besloten toch 'gewoon' het rijksvaccinatieprogramma te volgen. Wel altijd extra alert geweest na het prikken. Vaker tempen, reactievermogen peilen, zetpillen al in huis (tip) en niet inbakeren. F is alleen van de 11 maanden prik ziek geweest maar dat schijnt ook de vervelendste te zijn.
@ Bijntje: hier krijgen beide kidz alle vaccinaties maar we gaan bij D pas met 3 mnd beginnen @ Annemama: ja zo op die manier. Utrecht is inderdaad wel een eindje uit de buurt (meer dan 1.5 uur rijden laat staan lopen )
Draagdoek vraag: in de BB weet ik niet of je een extra klepje van boven hebt die je omhoog kan doen. Ik doe altijd met zon een stuk doek over haar hoofdje heen zodat ze uit de zon is. Mogenkindjes nu al in de BB? Heb er ook eentje nog niet uitgeprobeerd. Doe je dan ook de beentjes eruit? Warmte: hier flink wat gerommel maar daar blijft het bij. Word wel aardig donker nu. CB: 8wkn dacht ik prikjes. Ga ook alleen voor wegen en meten. De rest gaat ene oor in andere oor uit. Weet zelf wel wat het beste is voor mijn kinderen. M. kwijlt nog steeds erg. Kregen we met de 18mnd controle een boekje met mondoef. zodat hij minder zou gaan kwijlen. Nou laat jij een kind van 18mnd maar eens een potlood horizontaal tussen neus en bovenlip 30 sec. vasthouden!!! Dom mens..
jeej 30 seconden? dat is voor een normaal persoon al een hele tijd laat staan voor een kind..... tja... CB.... praat me er niet over :x